Filmy

10 kiepskich filmów akcji, które mogłeś przeoczyć

  • 13 kwietnia, 2024
  • 10 min read
10 kiepskich filmów akcji, które mogłeś przeoczyć


Załaduj dziesięć niesamowitych filmów akcji, które mogłeś przeoczyć…

Istnieje dobrze wysłużony gatunek, który nadal przyciąga największą widownię, od dużego ekranu aż po streaming. To jest akcja! Od Kowbojów po Komandosów i wszystko pomiędzy – dobry film akcji przyspiesza puls i zapewnia widzom szaloną przejażdżkę kolejką górską do „miasta eksplozji”. Obecnie kina są w większości wypełnione superbohaterami ubranymi w spandex, co w dalszym ciągu przyciąga większość kinomanów przeżuwających popcorn.

Jednakże, jeśli chodzi o twardzieli akcji, najtwardsi bywalcy nie włożą się w kombinezony z lycry. Więc usiądź i przygotuj swojego Winchestera, bo nadszedł czas na 10 niesamowitych filmów akcji, które mogłeś przeoczyć.

Sisu

Zaczniemy od niedawnego filmu akcji, który w dalszym ciągu unosi się tuż pod radarem. Jeśli istnieje argument mówiący, że wpływ Disneya/MCU powoli zabija ten gatunek, to nie martw się, ponieważ poza Ameryką istnieje wiele krajów podnoszących flagę i wciąż tworzących naprawdę ekscytujące filmy akcji.

Sisu, bezlitośnie prosty fiński film akcji, w którym wycofujący się nazistowscy żołnierze próbują ukraść skrzynkę ze złotem wędrownemu poszukiwaczowi opuszczającemu kraj. Tak się składa, że ​​wspomniany poszukiwacz jest pełnoprawnym twardzielkiem, który przyprawiałby Johna Wicka o koszmary. Sisu to mnóstwo dobrej zabawy i jest tak proste, jak siwy, niemal cichy bohater patroszący nazistów przez 90 minut, ale robiący to w radosnym stylu i pomysłowych zabójstwach.

Łowcy Badlandu

Niedawno z radością obejrzałem koreańskiego potęgę, Dona Lee rzucającego złych facetów na ziemię w szeregu filmów akcji. Bardziej prawdopodobne jest, że znasz filmy takie jak Obława I Pociąg do Pusanu ale Lee był płodny. Stoiczny, ale dziwnie życzliwy badass nie kręci się na przykład skomplikowanym zestawem ruchów (jak Iko Uwais czy Tony Jaa). Jego choreograficzna rzeź jest prostsza, ale podobnie jak Schwarzenegger, jest przyjemnie skuteczna w swoich potężnych pokazach.

Łowcy Badlandu hit Netflix w tym roku, a jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, warto to sprawdzić. Lee ponownie walczy z zombie/mutantami na postapokaliptycznym pustkowiu. Oczywiście wykonuje liczne rzuty szmacianą lalką, mocne ciosy, a także swobodnie posługuje się maczetą. To idealna cena za streaming.

Ekstremalne uprzedzenie

Walter Hill tak naprawdę nie cieszy się uznaniem, na jakie w pełni zasługuje, biorąc pod uwagę, że nakręcił kilka niesamowitych filmów akcji, takich jak Kierowca, Wojownicy I 48 godzin. Ten facet po prostu wiedział, jak stworzyć solidny, nienagannie wykonany film akcji. Być może nigdy nie osiągnął szczytów Jamesa Camerona czy Johna McTiernana w najlepszym wydaniu, ale jego dorobek od lat 70. do połowy 90. rzadko schodził poniżej normy.

Warto przeczytać!  Axel F ukradł swój najlepszy żart z nieudanego pilota telewizyjnego serii

Jednym z jego najbardziej niedocenianych filmów jest Ekstremalne uprzedzenienowoczesny western w stylu Peckinpaha, dla którego jest to świetna oda Dzika Banda. Siwy strażnik Teksasu (Nick Nolte) musi pokonać swojego starego kumpla, który stał się przestępcą (Powers Boothe). Specjalna grupa zadaniowa tropi nikczemnego przestępcę, który ma grupę najemników, a wszystko nieuchronnie prowadzi do niesamowitego finału, który jest mistrzowskim pokazem oldschoolowych, praktycznych efektów i pracy kaskaderskiej. Akcja zapiera dech w piersiach, a Hill podkręca każdy podmuch i uderzenie, podczas gdy złoczyńcy nie tyle spadają, co latają w powietrzu. To przesadny chaos z grzmiącym dźwiękiem i kurczę, po prostu nie robią już takich filmów akcji.

Rozgrywka w Małym Tokio

Hill’s 48 godzin tchnął nowe życie w film akcji o kumplach, który został dodatkowo wzmocniony przez filmy takie jak Zabójcza broń. Niedopasowani partnerzy byli w modzie w latach 80. i 90. i jednym z takich klejnotów był Rozgrywka w Małym Tokio który widział Marka L. Lestera (Komandos) nakręcił porywający film akcji z Dolphem Lundgrenem i Brandonem Lee w rolach głównych.

Mimo że był to obraz Warnera, film został wyemitowany przy minimalnym wsparciu i fanfarach, a ostatecznie został połknięty przez pochłaniającego wszystko szydercę kasowego, Terminatorze 2. W samą porę, Odkrycie kart zyskał rzeszę fanów dzięki swojej genialnej absurdalności. Jest niesamowicie płynny, przeskakuje od sceny akcji do sceny akcji, gdy Lee i Lundgren wymieniają się ciosami i nokautują. Cary Tagawa zawsze był świetnym złoczyńcą, a tutaj jest wyjątkowo groźny. Główni mężczyźni również mają świetną chemię, ale Lee kradnie show kolejnym przykładem talentu, który dopiero się gotował, kiedy tworzył Kruk.

Pełny kontakt

John Woo był reżyserem akcji z Hongkongu, który zyskał największe uznanie na Zachodzie, dzięki „jak dobrze”. Ugotowane na twardo podróżował przed swoimi ucieczkami, Trudny cel I Twarz/Wyłącz. Ringo Lam nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem, nawet jeśli on także został zatrudniony jako kierowca pojazdu Van Damme. Wcześniej Lam był najbardziej znany Miasto w ogniu co było głównym źródłem inspiracji dla Tarantino Rezerwowe Psy.

Jednak miłośnicy będą argumentować, że jego dzieło było Pełny kontakt w 1992 r., czego by nie było Ugotowane na twardo, prawdopodobnie wysunąłby Lama na pierwszy plan. To równie chaotyczna rzeź, wypełniona kaskaderami dokonującymi niesamowitych wyczynów wśród niekończącego się gradu pirotechniki. W rolach głównych występuje także Chow Yun-Fat, który był główną bohaterką kilku filmów dla Woo i Lama, a charyzmatyczna gwiazda jest tutaj równie twarda jak zawsze.

Warto przeczytać!  Festiwal Filmowy w Cannes: 5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

Prowadzić

Ten klasyk HBO przykuł uwagę większości miłośników akcji, którzy natknęli się na niego na przestrzeni lat (często przez przypadek lub pocztą pantoflową). Wiecznie niedoceniany Mark Dacascos występuje u boku Kadeema Hardisona w filmie, który to zrobił Godziny szczytulepszy niż Godziny szczytu.

Steve Wang i zespół Alpha Stunt stworzyli szaloną i niemal stałą kolekcję sekwencji akcji w stylu Hongkongu, całkowicie wypełnionych kreatywną choreografią i wyczynami kaskaderskimi. Pełne wdzięku i baletowe ruchy Dacascosa wyglądają świetnie, a chemia między nim a Hardisonem dodaje wiele do tego naprawdę zabawnego filmu. Następnie dodajesz Brittany Murphy jako zwariowaną właścicielkę motelu, aby dodać zupełnie innego petardy uroku (i znowu ma świetną chemię z chłopakami). Biorąc pod uwagę świetny transfer w rozdzielczości 4 tys. i niesamowity wygląd, nie ma wymówki, aby nie znaleźć tej perełki, która zapewnia skandalicznie dobrą zabawę.

Nikt

Wyprodukowany przez Davida Leitcha, ten był sprzedawany jako coś na wzór Johna Wicka. To przyjemny film akcji z zaskakującą rolą Boba Odenkirka, który wypacza swój wizerunek, by zagrać twardziela w stylu Wicka, który próbuje wieść spokojne życie, dopóki przemoc nieuchronnie go nie odnajdzie.

Ci, którzy faktycznie obejrzeli ten film, bardzo go lubią, ale nie ma on tak szerokiej publiczności, na jaką zasługuje, być może wśród fanów zwykłych akcji, którzy nie są przekonani o idei Odernkirka jako bohatera akcji. Choć nie radzi sobie z tym tak sprawnie jak Keanu, nie jest garbaty, a sekwencje walk są doskonałe. Jest to odpowiednie połączenie ironicznej komedii pomiędzy akcją i świetną obsadą drugoplanową.

Zimny ​​jak kamień

Nie, nie jest to film biograficzny o karierze zapaśniczej Steve’a Austina. To film akcji, który miał wynieść Briana Boswortha (aka The Boz) na wyżyny Stallone i Schwarzeneggera. Tak się nie stało, ale Zimny ​​jak kamień to zapierająca dech w piersiach dostawa nieustannej akcji i akrobacji. Niczego innego nie można się spodziewać po filmie wyreżyserowanym przez Craiga R. Baxleya, kaskadera, który został reżyserem i który wyreżyserował Akcja Jacksona I Mroczny Anioła także sekwencję bitwy z bronią najemniczą w Drapieżnik.

Filmy Baxleya z lat 80. i wczesnych 90. pełne były eksplozji, chaosu samochodowego i mnóstwa charłaków. Być może nie będzie już nadmiernego używania huczących kul i pociągnięć zapadkowych niż w Zimny ​​jak kamień. Kule uderzyły z siłą pociągu ekspresowego i Zimny ​​jak kamień jest hałaśliwie przesadzona.

Warto przeczytać!  Skarga policyjna złożona przeciwko aktorce Digangana Suryavanshi w związku z rzekomym udziałem Akshaya Kumara w programie OTT Zeenata Amana Showstopper | Wiadomości filmowe w języku hindi

Żyć i umrzeć w Los Angeles

Być może najzgrabniejszy, utrzymany w stylistyce film, jaki kiedykolwiek nakręcił nieżyjący już wielki William Friedkin. W Połączenie francuskieużycie przez niego aparatu ręcznego nadało filmowi szalony, niemal dokumentalny charakter, który dodawał mu szorstkości, ale wydawało się, że ten film został napisany przez Michaela Manna lub Tony’ego Scotta, pokazując zakres, jaki Friedkin miał jako stylista.

Żyć i umrzeć w Los Angeles wciąż pozostaje kryminalnie niezauważony i jest naprawdę przeoczanym klejnotem krypty akcji z lat 80. Status telewizyjny Williama Petersona przewyższa jego krótką karierę w roli czołowej postaci zarówno w tej, jak i w innych rolach Łowca nie powiodło się w kasie. Jest tu świetny (pomimo wątpliwej mody z lat 80.), a w Willemie Defoe ma idealnego antagonistę. Jeśli jest coś, co wielu odkrywa w tym filmie, zanim go obejrzy, to jest nim niesamowity pościg samochodowy.

Niekwestionowany 2: Ostatni stojący człowiek

Jeśli chcesz być niezauważony, dwoma najbardziej niedocenianymi bohaterami akcji wszechczasów są Michael Jai White i Scott Adkins. Obie są absolutnymi fizycznymi siłami natury, posiadającymi swój własny, niepowtarzalny styl i prezencję na ekranie. White balansował na granicy możliwości wielkiego uderzenia, zanim zaczął grać Niekwestionowany 2, nieoczekiwana kontynuacja filmu Waltera Hilla, którego nikt nie widział (z Wesleyem Snipesem i Ving Rhamesem w rolach głównych). Skupiając się ponownie na więziennych bójkach, White wciela się w rolę odgrywaną wcześniej przez Rhamesa, a jego postać Chambers zostaje przeniesiona z piekła do wschodnioeuropejskiego więzienia, aby stawić czoła legendarnemu i niepokonanemu Bojce.

W rzadkich przypadkach ta kontynuacja, którą można bezpośrednio umieścić w filmie, jest miliard razy lepsza od zapadającego w pamięć oryginału. Umieściło to Adkinsa i jego kopnięcia przeczące grawitacji na mapie, a później zrodziło dwie kolejne doskonałe kontynuacje (przekształcenie Bojki w głównego bohatera). Drugi, dzięki połączonej obecności White’a i Adkinsa, jest prawdopodobnie najlepszy. Isaac Florentine, specjalista niskobudżetowego kina sztuk walki, wykonuje świetną robotę, wprowadzając dynamikę do znakomicie opracowanych choreografii walk, a dzięki świetnej pracy kamery Rossa Clarksona nigdy nie traci wizualnej spójności. Obsadę uzupełnia kilku znakomitych aktorów charakterystycznych, Ben Cross i Ken Lerner.

Czy widziałeś któreś z nich? Jakie rzadko oglądane, kiepskie filmy akcji polecasz? Daj nam znać na naszych kanałach społecznościowych @FlickeringMyth lub napisz do mnie @JolliffeProductions…




Źródło