Filmy

10 lat później Obcy: Izolacja nadal wygląda niesamowicie

  • 2 maja, 2024
  • 4 min read
10 lat później Obcy: Izolacja nadal wygląda niesamowicie


Z okazji celebracji nasienia science-fiction horror Obcyrocznicę powstania filmu Ridleya Scotta powraca do kin. Widziałem to w weekend i mimo że to film, który widziałem niezliczoną ilość razy – na laptopie, w samolocie, w telewizji – ale po raz pierwszy widziałem go na dużym ekranie. Prawie pół wieku po premierze byłem pod wrażeniem tego, jak dobrze ten film nadal wygląda, w dużej mierze dzięki ponadczasowej scenografii i kostiumom.

Widzenie Obcy ponownie w tak wspaniały sposób skłonił mnie do myślenia Obcy: Izolacja, prawie dziesięcioletnia kontynuacja filmu, gry wideo. Podobnie jak jego inspiracja, Izolacja utrzymuje się zaskakująco dobrze po wielu latach od premiery i podkreśla, jak ważny jest projekt artystyczny w tworzeniu spójnej i konsekwentnej tożsamości wizualnej.

Najpierw trzeba przyznać, że jednym z ObcyNajwiększą zaletą programu jest wykorzystanie praktycznych efektów. Wielu osobom wielokrotnie to udowadniano efekty praktyczne wytrzymuje lepiej i dłużej niż CGI. Wielkie filmy MCU sprzed zaledwie kilku lat zestarzały się jak mleko, ale chorowity Triceratops z 1993 roku Park Jurajski nadal olśniewa.

Warto przeczytać!  „X-Men '97” to animowany powiew przeszłości – i być może przyszłości Marvela

Załoga Nostromo je przy białym stole z płatkami zbożowymi

Obraz: Pracownie XX wieku

ObcyZestawy i xenomorph nadal wyglądają świetnie po tych wszystkich latach, ponieważ sprawiają wrażenie realnych – i byli, ponieważ większość wszystkiego w filmie jest czymś, z czym aktorzy mogą fizycznie wchodzić w interakcję. Dotyczy to nawet tytułowego potwora, którego dzięki sprytnej pracy reżysera możemy zobaczyć jedynie w kulminacyjnym momencie filmu.

Potwierdza to konkretna wizja artystyczna filmu. Wszystko ma akcent retro-futurystyczny Obcy, ale wydaje się integralną częścią funkcjonowania świata. To kapitalistyczna, kosmiczna przyszłość zdominowana przez korporacje, a sceneria Nostromo, statku górniczego, sprawia wrażenie prawdziwie industrialnej i użytkowej. Nawet stare technologie, takie jak CRT które widzimy w filmie, zostały użyte w sposób oddzielający je od ich pochodzenia ze świata rzeczywistego, zapewniając im miejsce w filmie i jego świecie science-fiction. Posiadanie tak rozpoznawalnego kierunku artystycznego dało Obcy: Izolacja awans w rozwoju.

Opracowany przez firmę Creative Assembly — znaną z Wojna totalna seria- Obcy: Izolacja wydany w 2014 roku. Był to (i pozostaje) szokująco pewny wpis w serii, który stoi ramię w ramię z filmami. To zaczyna się od jego historii, które pozycje Izolacja jako bezpośrednia kontynuacja oryginalnego filmu. Akcja rozgrywa się 15 lat później Obcy, Izolacja opowiada historię Amandy Ripley, córki bohaterki filmu Ellen, która odzyskuje rejestrator lotu Nostromo i dowiaduje się o losach statku swojej matki. Ta narracja – a także intensywna rozgrywka w gatunku survival horroru – sprawiają, że gra jest najbardziej „prawdziwą” kontynuacją filmu, nie wszystkie inne filmy, które powstały od tego czasu. Podobnie jak główna bohaterka Amanda jest dla Ellen, Izolacja jest dzieckiem oryginału Obcy. Ma również wygląd, który to potwierdza.

Seria kapsuł stazowych została otwarta w czystym pomieszczeniu

Obraz: SEGI

Podczas opracowywania zapewniono Creative Assembly trzy terabajty danych na temat produkcji oryginalnego filmu przez Fox. Obejmowały one grafiki koncepcyjne, zdjęcia kostiumów i nagrania efektów dźwiękowych filmu. „To była prawdziwa kopalnia złota” powiedział artysta gier John Mckellan podczas wydarzenia zorganizowanego w 2014 roku przez MCV/Develop. Zasoby te pozwoliły zespołowi programistów rozłożyć każdą część filmu i jego świata, a następnie zrekonstruować go Izolacja.

Chociaż wiele gier poświęconych realistycznej grafice słabo się starzeje, IzolacjaKierunek artystyczny sprawia, że ​​całość wydaje się tak świeża jak zawsze. W ten sposób przypomina mi to Krawędź lustragra parkour z 2008 roku, której często uderzający projekt wizualny wskazał jako przykład tego, jak dobry projekt artystyczny za każdym razem przetrwa realizm. Nawet z realistyczną grafiką Izolacjaktóre nie odpowiadają współczesnym standardom, w jakiś sposób wydają się bardziej żywe i realne dzięki solidnemu projektowi graficznemu opracowanemu po raz pierwszy przez Obcy w 1979 r.

.


Źródło