Motoryzacja

10 najpopularniejszych wiadomości motoryzacyjnych w 2023 r

  • 31 grudnia, 2023
  • 7 min read
10 najpopularniejszych wiadomości motoryzacyjnych w 2023 r


Gdy rok 2023 dobiega końca, spoglądamy wstecz na to, co wydarzyło się w tym roku. Od 75. rocznicy Porsche po ostateczne wypuszczenie przez Teslę Cybertrucka w wersji produkcyjnej, w 2023 r. wiele się wydarzyło. Ale jakie były najważniejsze artykuły na temat CarBuzz w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Ponieważ pozostało tylko kilka godzin w roku, możemy z pewną pewnością stwierdzić, że nic innego nie przebije pierwszej dziesiątki, więc od dziesiątego do pierwszego, oto najważniejsze historie motoryzacyjne z 2023 roku.

10. Pierwsza fabryka Toyoty poza Japonią zamyka swoje drzwi na dobre

W ostatnim tygodniu roku Toyota oficjalnie zamknęła drzwi swojej pierwszej fabryki poza Japonią. Fabryka w Sao Bernardo w Brazylii była trzecim w historii zakładem produkcyjnym Toyoty, otwartym w 1962 roku. Zbudowany w odpowiedzi na prawo zakazujące importu pojazdów wyprodukowanych gdzie indziej, zakład był odpowiedzialny za wyprodukowanie ponad 100 000 „Bandeirantes” – Land Cruisera FJ40 z silnikiem Mercedes-Benz OM-364.

Toyota nadal posiada zakłady produkcyjne w Brazylii, ale niestety fabryka w San Bernardo nie wpisuje się w plany producenta samochodów dotyczące zrównoważonego rozwoju dotyczące rynku Ameryki Południowej.

9. Uruchomienie największej na świecie stacji ładowania pojazdów elektrycznych z 258 ładowarkami

Chiny przodują we wdrażaniu pojazdów elektrycznych i we wrześniu tego roku informowaliśmy o współpracy firmy Shell z chińskim producentem pojazdów elektrycznych BYD w celu uruchomienia stacji Shell Recharge Shenzhen Airport EV Station – największej stacji ładowania na świecie. Dzięki 258 publicznym ładowaczom przyćmiewa przeciętną stację doładowania Tesli i może obsłużyć ponad 3300 pojazdów elektrycznych w ciągu jednego dnia. Na dachu wszystkich ładowarek znajdują się setki paneli słonecznych, które mogą wygenerować 300 000 kilowatogodzin (kWh) energii elektrycznej.

8. Kontrowersyjne Ferrari Testarossa należące do Gas Monkey Garage

Coroczny SEMA Show prezentuje to, co najlepsze i najgorsze w branży tuningowej w Ameryce, a w tym roku Gas Monkey Garage zaskoczył wszyscy kiedy ukazało masywnie zmodyfikowane Ferrari Testarossa z napędem elektrycznym zamiast płaskiej 12-tki, monochromatyczne białe nadwozie, smukłe, wysuwane reflektory oraz brak dachu i przedniej szyby. Został również przerobiony na trzymiejscowy, z centralnym miejscem za kierownicą, na wzór Gordona Murray Automotive T.50. Kontrowersyjny? Zdecydowanie. Ale nikt nie może mieć pretensji do kreatywności GMG i ilości pracy włożonej w tę wersję. Trzeba wielkich mosiężnych, żeby posiekać takie kultowe Ferrari.

7. Ktoś znalazł w kościele ponad 200 klasycznych samochodów

„Znaleziska w stodołach” stały się wielkim wydarzeniem w ciągu ostatnich 20 lat, polegały na znajdowaniu kultowych samochodów pozostawionych do zgnicia w opuszczonych stodołach i szopach, a następnie nadawania im nowego życia dzięki niesamowitym renowacjom. Jednak w kwietniu Gallery Aaldering ogłosiła aukcję, która obejmowała jedno z największych znalezisk w stodole w historii – 230 samochodów znalezionych w opuszczonym kościele i dwóch innych miejscach. W kolekcji znalazły się pojazdy wymarłych marek, takich jak Alvis, Matra, Moretti i Villard, ale także kultowe samochody Aston Martin, BMW, Alfa Romeo, Ferrari, Lancia, Mercedes i Rolls-Royce. Prawie wszystkie samochody były licytowane w stanie nieodrestaurowanym, co na szczęście nie oznaczało rdzy, ponieważ wszystkie samochody były utrzymywane w suchym stanie przez dziesięciolecia.

6. Toyota ma zapłacić 60 milionów dolarów za oszukiwanie klientów

W listopadzie amerykańskie Biuro Ochrony Finansów Konsumentów (CFPB) nakazało firmie Toyota Motor Credit Corporation zapłatę 60 milionów dolarów ugody za oszukiwanie klientów. Programy pożyczkowe zwiększające miesięczne płatności i uniemożliwiające klientom rezygnację z pakietów produktów były głównymi podejrzanymi sposobami wyłudzania dodatkowych pieniędzy od kupujących, obejmującymi różne rozwiązania ubezpieczeniowe zawarte w warunkach finansowania pojazdu bez wiedzy kupujących. Przy średnich opłatach wynoszących od 700 do 2500 dolarów za pożyczkę Toyota zarabiała pieniądze za darmo, a właściciele Toyoty byli zdenerwowani, że dealerzy kłamali na temat tych produktów i usług; zwroty również zostały wstrzymane lub nieprawidłowo obliczone. Z łącznej kwoty 32 mln dolarów skierowano do dotkniętych klientów, którzy nie otrzymali żądanego zwrotu pieniędzy, a 9,9 mln dolarów przeznaczono na tych, którzy próbowali anulować ubezpieczenie w ramach określonych polis, ale nie udało im się to. Na fundusz pomocy ofiarom CFPB przeznaczono 12 milionów dolarów.

5. Awaria silnika pokazuje, dlaczego EcoBoost V6 Forda F-150 zgasł przy 96 tys. mil

W obliczu rosnących cen pojazdów w ciągu ostatnich kilku lat niezawodność pojazdów stała się głównym tematem w 2023 r., ponieważ konsumenci chcą, aby ich pojazdy służyły dłużej niż kiedykolwiek. F-150 to jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w Ameryce, więc kiedy ktoś rozebrał silnik w F-150 EcoBoost V6, aby sprawdzić, dlaczego zgasł przed przejechaniem 160 000 mil, setki tysięcy czytelników chciało wiedzieć, co się stało. Stwierdzono, że problemem jest brak oleju, w wyniku czego pracują łożyska silnika, co uwydatnia niebezpieczeństwa wynikające z braku regularnego sprawdzania poziomu oleju.

4. Porsche odkrywa kolejny sekret utrzymania silników spalinowych przy życiu

Porsche przoduje w opracowywaniu paliw syntetycznych mających na celu podtrzymanie spalania, ale na początku grudnia CarBuzz odkrył patent Porsche dotyczący sposobu, w jaki niemiecki producent samochodów sportowych zamierza wykorzystać przedmuch w silnikach, aby zwiększyć ich wydajność, umożliwiając silnikom samoczynny rozruch bez konieczności stosowania rozrusznika. W ten sposób Porsche obniżyłoby masę, zmniejszyło zużycie paliwa podczas rozruchu i sprawiłoby, że samochody sportowe takie jak 911 będą w przyszłości bardziej wydajne pod względem wykorzystania paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

3. Awaria silnika Toyoty pokazuje, co się dzieje, gdy jeden z najbardziej niezawodnych silników na świecie ulegnie awarii

Pamiętasz, jak mówiliśmy, że niezawodność jest ważnym tematem roku? Nic więc dziwnego, że wszyscy chcieli dowiedzieć się, jak zawodzi jeden z najbardziej niezawodnych istniejących silników, a konkretnie 2,5-litrowy 2AR-FE z Toyoty Camry i RAV4. Kolejny film przedstawiający demontaż silnika, który urzekł widzów. Ten ukazuje, co się dzieje, gdy nadmiar wilgoci przedostaje się do komór spalania silnika. Znane jako hydrolokacja, polega na gromadzeniu się wody w komorach spalania. Woda nie jest ściśliwa tak jak powietrze i paliwo, więc gdy silnik próbuje ją sprężyć, szybko następuje uszkodzenie, a korbowody jako pierwsze ulegają uszkodzeniu.

2. Nowa Toyota Land Cruiser wyprzedaje się w Niemczech w 30 minut

Tuż przed Bożym Narodzeniem Toyota Germany ogłosiła, że ​​sprzedaż nowego Land Cruisera Prado (sprzedawanego w USA jako nowy Land Cruiser) z przydzielonego mu 1000 egzemplarzy zajęło całe 30 minut. Nowy Land Cruiser od chwili premiery stał się hitem w stylistyce retro, skierowanej bezpośrednio do Wranglera i Bronco. Jest znacznie mniejszy i tańszy niż stary Land Cruiser sprzedawany w Ameryce, a w połączeniu z nowymi silnikami, nową platformą i imponującą stylistyką nic dziwnego, że kupujący zaczęli gromadzić się po zamówieniach.

1. Kalifornia chce zakazać stosowania substancji chemicznych w chromowaniu

Rok nie zaczął się zbyt dobrze dla społeczności samochodów klasycznych, kiedy Kalifornia ogłosiła, że ​​do 2027 r. chce zakazać stosowania chromu-6 w chromowaniu dekoracyjnym. Nowoczesne samochody nie opierają się na chromie w takim samym stopniu jak klasyki, a dla osób odnawiających stare samochody ponowne chromowanie różnych elementów wykończeniowych jest niezbędne, aby przywrócić im dawną świetność. W przypadku Kalifornii chodziło przede wszystkim o emisję substancji chemicznej, o której mówi się, że jest 500 razy bardziej toksyczna niż spaliny z silników Diesla. Stan Kalifornia oświadczył, że będzie współpracować z przemysłem i wojskiem w celu zidentyfikowania nowych metod powlekania, które pozwoliłyby odtworzyć połysk wynikający z sześciowartościowego chromu.


Źródło

Warto przeczytać!  Szef firmy Bentley przewiduje stałe, wysokie zyski, gdy nastąpi reset marki