Fotografia

10 pytań, które warto sobie zadać, gdy nie dostajesz występów fotograficznych

  • 26 stycznia, 2024
  • 7 min read
10 pytań, które warto sobie zadać, gdy nie dostajesz występów fotograficznych


10 pytań, które warto sobie zadać, gdy nie dostajesz występów fotograficznych

To trudny rynek. To znaczy, naprawdę trudne. Być może jest to najbardziej konkurencyjny i dziwnie wymagający rynek, jaki kiedykolwiek widzieliśmy w fotografii. Tak, to może być to!

Ale zgadnijcie co, moi teraz sfrustrowani przyjaciele? W żadnym wypadku nie jest to martwy rynek. Tak naprawdę, jeśli śledzisz Edytor zdjęć na Instagramie, przekonasz się, że niektórzy fotografowie przeżywają ciężkie chwile, inni zaś przeżywają lata sztandarowe.

Co robi różnicę?

Nie mam zielonego pojęcia. Każdy, kto Ci mówi, że tak, kłamie, chyba że przeprowadził wywiad z każdym z tych fotografów.

Ale w mojej grupie fotografów ci, którzy prosperują, robią to, dostosowując swój marketing do czasów, w których żyjemy. Zdecydowanie zbyt wielu fotografów działa tak, jak to było w latach 1985, 2015, a nawet luty 2020.

Tak, te dni mamy już za sobą, a przed nami zupełnie inny krajobraz, jeśli chodzi o wyszukiwanie i utrzymywanie klientów. Bardzo. Różny.

Więc co z tym robisz?

Mam 10 pytań, na które chcę, abyś odpowiedział, aby dowiedzieć się, co dzieje się w Twoim fotograficznym świecie biznesu. Chwyć papier i długopis. Ołówki też są fajne.

Czy posiadasz cennik typowych, powtarzalnych typów zleceń?

Lubisz zdjęcia typu drop-n-pop, korporacyjne zdjęcia głowy, uśmiechnięte uśmiechy lub podstawowe zdjęcia produktów na białym tle? Są to przedmioty, które powinieneś rozważyć jako produkty, a nie licytować każdy z nich.

Czy ustaliłeś cenę bazową swoich pędów?

Jaka jest najniższa cena, za jaką będziesz strzelał? Dla mnie to 500 dolarów. Najprostsze zdjęcie będzie kosztować 500 dolarów i więcej, nawet jeśli zajmie mi to tylko 15 minut. Jeśli więc jest to coś w produkowanych przedmiotach, muszą mieć dość, aby suma do 500 dolarów. W przypadku niektórych zleceń dodaję to jako podstawę, zanim zacznę obliczać opłatę za sesję. Zwykle dotyczy to mniejszych koncertów poniżej 2 tys. dolarów. To jest ważne.

Warto przeczytać!  TTArtisan wypuszcza obiektyw AF 56 mm F1.8 do aparatów Fujifilm i Sony APS-C: Przegląd fotografii cyfrowej

Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że Instagram Cię nie uratuje. Nawet nie blisko. A jeśli publikujesz tu i tam bez konsekwencji, planu i jakiegoś systemu, równie dobrze możesz fotografować wygodne jedzenie, które jesz w studiu, gdy nie pracujesz.

Przepraszamy, ale media społecznościowe to proces, a nie przypadkowy gratis. Media społecznościowe mogą być korzystne, ale są powiązane ze znalezieniem pracy, która Cię utrzyma.

Jak zdrowa jest Twoja strategia/system marketingowy?

Strategia marketingowa różni się od planu marketingowego. Jeden jest półogólny; drugi jest skupiony i przemyślany. Musisz mieć solidny plan, ale tak jak marzenie, jest on bezużyteczny bez realizacji. Twoja strategia wymusza Twój system, a Twój system zasila Twoją strategię. Oba są w pełni widoczne, gdy podejmujesz działania, aby przyciągnąć klientów, którzy Cię potrzebują.

Czy Twoje portfolio jest warte czasu klienta?

Och, ten jest trochę pikantny, ale nie jest mi przykro. To po prostu coś, co widzę coraz częściej. Źle zaprojektowane lub, co gorsza, nudne strony internetowe, które wyglądają jak darmowa wersja czegoś, co było oferowane wraz z Twoim planem hostingowym. I w wielu sytuacjach zazwyczaj tak jest.

Słuchaj, potrzebujesz czystej, nowoczesnej, pięknej, fajnej i wspaniałej strony internetowej. Wiesz, zajmujemy się sztukami wizualnymi. A jeśli nasza strona internetowa sprawia, że ​​wyglądamy, jakbyśmy nie mieli gustu wizualnego… cóż… to nie pomoże naszej sprawie, ponieważ staramy się robić zdjęcia dla ludzi, którzy MAJĄ smak wizualny.

Warto przeczytać!  Ten mężczyzna zamienił swój dom w gigantyczny aparat otworkowy

Jak duża jest Twoja lista e-mailowa?

Jeśli jesteś w dużym mieście, 250 solidnych leadów może wystarczyć. W mniejszym mieście lub regionie będziesz potrzebować jeszcze kilka, powiedzmy 350. Nie dostaniesz ich wszystkich na raz. Musisz zacząć ich gromadzić, badać, wiedzieć, kim są i czym się zajmują, a następnie zacząć realizować swoją pracę według solidnego, nieodwracalnego i spójnego harmonogramu. Niezastosowanie się do tego spowoduje ogromny problem dla wzrostu. To nie podlega dyskusji.

Ile nowych zdjęć do portfolio tworzysz co tydzień?

Tak, tydzień. Jeśli nie dodajesz co najmniej jednego zdjęcia do swojego portfolio tygodniowo, to w jakim interesie się do cholery prowadzisz? To jest to, co robimy. To właśnie pokazujemy naszym klientom, że robimy. Nie jest to opcjonalne ani nie jest czymś, co ignorujemy przez jakiś czas, czekając, aż muza zaskoczy nas głupio w środku nocy. To nasza praca, nasza praca numer jeden. Nie rozumieć tego, to pływać z kotwicami na nogach.

Czy znasz swoje liczby?

Jeśli powiem KPI, czy wiesz, co to znaczy? Czy znasz i monitorujesz swoje KPI? A co z zyskiem i stratą? Ile wydajesz na reklamę i promocję? Ile zarobiłeś w zeszłym roku? Czy wiesz, że Twój netto nie jest zyskiem, jeśli nie ustaliłeś sobie wynagrodzenia? Nieznajomość wyników Twojej firmy może prowadzić do podejmowania złych decyzji, marnowania pieniędzy lub znalezienia się za bilą 8 w kluczowym momencie.

Jak mocny jest twój kontrakt?

Masz umowę. Wiem, że tak, bo mnie obserwujesz i wiesz, jak bardzo wierzę w solidne i dobrze przedstawione kontrakty. Czy jesteś chroniony przed niepłacącym klientem? Co się stanie, jeśli klient anuluje zdjęcia lub nie przejmie ich w posiadanie? Kto jest odpowiedzialny, jeśli ktoś, nawet ktoś, kto podpisał zgodę na modelkę, zdecyduje się zwariować i pozwać? Co się stanie, jeśli klient zdecyduje się na model, który zatrudniłeś lub stylista żywności nie jest tym, o którym myślał i będzie chciał powtórzyć sesję na Twoim kosztem? Kontrakty mogą być nudne, dopóki nie będziesz potrzebować swoich, aby odeprzeć katastrofę. Wiesz.

Warto przeczytać!  6 wskazówek, jak oddać charakter i osobowość w fotografii dzikiej przyrody

Czy wiesz jak sprzedawać?

Ponieważ wszystko, co robimy, to sprzedaż. Tak, wiem, nie chcesz być sprzedawcą, a sprzedaż bardzo Cię zniechęca, i tak, tak, tak, tak. Porozmawiaj z ręką. Masz tylko jeden wybór i nie wiąże się to z używaniem kamer w dowolnym momencie dnia, ale będziesz wiedział, jak obrócić kosz do smażenia. Jest to biznes sprzedażowy. To, czy ci się to podoba, czy nie, jest nieistotne. Ale nie musi to być obrzydliwe ani bolesne, jeśli zrobisz to dobrze i z własnym akcentem, jeśli nie wiesz, jak nauczyć się sprzedawać.

OK, więc jak się masz? Czy widzisz, co robisz dobrze? Czy są miejsca, w których mógłbyś spisać się lepiej?

Jeśli tak, masz teraz listę, plan działania, na które należy zwrócić uwagę. To wszystko i wiele więcej omawiamy w moim Sprint pozyskiwania klientów dla poważnych fotografów, który, nawiasem mówiąc, rozpoczyna się w ten poniedziałek.

Widzisz co zrobiłem?




Źródło