Rozrywka

10. rocznica BTS: superfani pielgrzymują do Korei Południowej, aby uczcić zespół K-pop, który podbił świat

  • 13 czerwca, 2023
  • 9 min read
10. rocznica BTS: superfani pielgrzymują do Korei Południowej, aby uczcić zespół K-pop, który podbił świat



Hong Kong/Seul
CNN

Ostatnia podróż przyjaciół Rowana Jossa i Katie Myles do Korei Południowej obejmowała plaże, przystanki autobusowe i budynki – wszędzie tam, gdzie jest powiązanie z BTS, megagwiazdami K-popu, którzy świętują 10 lat swojej podróży do zostania największym boysbandem na świecie .

Studenci uniwersytetu przebyli tysiące kilometrów ze Szkocji do Seulu, aby kąpać się w aurze siedmioosobowego zespołu i nie tylko oni – tysiące fanów przybywają do miasta, aby wziąć udział w uroczystościach, podczas gdy kolejne miliony świętują online .

„To emocjonalne, jesteś szczęśliwy, ale to bardzo przypomina„ O mój Boże, to jest prawdziwe? ”- powiedział 23-letni Joss po wizycie w HYBE, wieżowcu agencji zarządzającej, w którym znajdują się studia nagraniowe grupy.

Dla fanów takich jak Joss i Myles, lat 20, ten tydzień ma szczególny rezonans.

Mija 10 lat, odkąd BTS po raz pierwszy zaprezentowali się jako zespół i rozpoczęli swoją wspinaczkę, aby stać się prawdziwie międzynarodowym fenomenem, gromadząc ponad 20 rekordów Guinnessa, zdobywając kilka światowych nagród, broniąc azjatyckiej reprezentacji w globalnym przemyśle muzycznym i torując drogę aby inne zespoły K-popowe poszły w ich ślady.

Kiedy zespół wydał swój debiutancki teledysk „No More Dream” w czerwcu 2013 roku, był słabszym zawodnikiem z borykającej się z problemami wytwórni muzycznej w konkurencyjnej branży K-pop, zdominowanej przez znacznie większe wytwórnie.

Grupa składająca się z Kim Tae-hyung (lepiej znany jako V), Jung Ho-seok (J-Hope), Kim Nam-joon (RM), Kim Seok-jin (Jin), Park Ji-min (Jimin), Jeon Jung-kook (Jungkook) i Min Yoon-gi (Suga) początkowo przedstawiali się jako zbuntowani „źli chłopcy”, noszący złote łańcuchy i ciężki czarny eyeliner.

Wielu artystów K-popowych próbowało wcześniej włamać się na międzynarodowe rynki; rok wcześniej hit Psy „Gangnam Style” jako pierwszy osiągnął miliard wyświetleń na YouTube.

Ale to BTS naprawdę wdarli się do globalnego mainstreamu – i tam zostali.

ilgan Sports/Multi-Bits/Getty Images

BTS byli reklamowani jako zespół hip-hopowy, kiedy zadebiutowali w 2013 roku. Przejrzyj galerię, aby zobaczyć, jak grupa K-popowa stała się globalna.

Chelsea Guglielmino/Getty Images

Fani BTS na północnoamerykańskiej trasie „Love Yourself” w Staples Center, 9 września 2018 r. W Los Angeles.

Matta Winkelmeyera/Getty Images

BTS zdobyli wszystkie trzy nagrody, do których byli nominowani podczas American Music Awards 2021, które odbyły się w Los Angeles. Zostali także pierwszym azjatyckim zespołem w historii, który zdobył tytuł Artysty Roku.

Theo Wargo/Getty Images

Chociaż nie mogli być tam osobiście, BTS przejęli Grammy 2021, wykonując poprawiający samopoczucie hit „Dynamite”.

Kent Nishimura/Los Angeles Times/Getty Images

BTS zajęli się włączeniem i reprezentacją Azji w Białym Domu w Waszyngtonie 31 maja 2022 r. Wypowiedzieli się również przeciwko wzrostowi antyazjatyckich przestępstw z nienawiści.

Przez lata, ich styl wyewoluowali z wściekłych hip-hopowych bitów, eksplorując wiele innych gatunków muzycznych, podczas gdy ich teksty przechodziły od młodzieńczego buntu do introspekcji i miłości własnej – którą wielu fanów BTS – zna jako „ARMY” (Adorable Reprezentant MC for Youth)powiedz, co najbardziej do nich przemawia.

CedarBough Saeji, adiunkt na wydziale Studiów Koreańskich i Wschodnioazjatyckich na Pusan ​​National University, powiedział, że zdolność BTS do rozwijania się w zgodzie z wrażliwością przed swoimi fanami, głównie poprzez transmitowane na żywo treści zza kulis, sprawia, że ​​ich zwolennicy czują, że idą. przez życie z zespołem.

„To, na co wielu członków ARMY zareagowało najbardziej, to poczucie, że widzą autentyczne serce tych siedmiu niezwykłych młodych mężczyzn” – powiedział Saeji.

Dzięki uprzejmości Rowan Joss i Katie Myles

Fani BTS, Katie Myles (po lewej) i Rowan Joss (po prawej), na przystanku autobusowym BTS we wschodniej Korei Południowej, gdzie zespół wziął okładkę albumu „You Never Walk Alone”.

Wzrost południowokoreańskiego eksportu kultury od lat 90. XX wieku, nazwany falą Hallyu, eksplodował w ostatniej dekadzie, a główne zespoły, takie jak BTS i Blackpink – które przeszły do ​​historii jako headliner Coachella w zeszłym roku – odegrały główną rolę.

Według rządowego badania przeprowadzonego przez Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyka.

BTS ma obecnie tymczasową przerwę, a dwóch jego członków odbywa obowiązkową służbę wojskową, ale to nie powstrzymało lokalnych władz i organizatorów tras koncertowych przed traktowaniem rocznicy jako święta dumy narodowej.

Niektóre części Seulu zostały podświetlone na fioletowo, oficjalny kolor BTS, w tym Namsan Tower, 123-piętrową Lotte World Tower i kilka mostów na rzece Han. Poczta Korei Południowej wydała nawet specjalne pamiątkowe znaczki, a władze miasta Seulu stworzyły oficjalną mapę, na której zaznaczono 13 punktów orientacyjnych, na których BTS się zaznaczyli.

Gdziekolwiek BTS zostawili ślad, czy to miejsce, w którym kręcono teledysk, czy rodzinne miasto gwiazd, pojawiły się dziesiątki wycieczek z przewodnikiem i tras dla fanów, aby mogli podążać śladami grupy.

Gdyby nie BTS, 33-letnia Lisa Trinh i 44-letnia Diana Phung powiedziały, że nie spędziłyby ostatnich siedmiu miesięcy na planowaniu podróży do Korei Południowej z Kalifornii, przypadkowo zbiegając się z rocznicą powstania boysbandu.

„Chcemy po prostu, wiesz, jeść jedzenie, które jedzą – i muszą mieć naprawdę dobry gust – i po prostu być w miejscach, w których byli… Po prostu oddychać tym samym powietrzem, którym oddychają” – powiedział Trinh.

Dołączyli do BTS Beach Tour w prowincji Gangwon z operatorem Startrip, gdzie linia brzegowa stała się znana z zdjęcia z albumu „Butter” – anglojęzycznej letniej popowej piosenki BTS, która w zeszłym roku była nominowana do nagrody Grammy.

Trinh powiedział, że spędzą siedem dni w Seulu i dwie noce w Busan, który jest rodzinnym miastem członków Jimina i Jungkooka.

Ponieważ BTS nie jest w stanie osobiście spotkać się z każdym fanem, fani czują więź, odwiedzając miejsca, w których grupa kręciła zdjęcia lub robiąc coś znaczącego, kiedy odwiedzają Koreę, powiedział Hwang Young-in, dyrektor generalny i współzałożyciel Startrip.

Yoonjung Seo/CNN

Diana Phung (z lewej) i Lisa Trinh (z prawej) zaplanowały swoją wizytę w Korei Południowej przez siedem miesięcy, idealnie dopasowując ją do 10-lecia BTS.

Gamcheon Culture Village w Busan od lat jest miejscem turystycznym ze względu na kolorowe wiejskie domy, ale mural przedstawiający Jimina i Jungkooka wyniósł jego popularność na nowy poziom, a jeśli robi się tam zbyt tłoczno, fani mogą napić się kawy w Cafe Magnate, która jest należący do taty Jimina.

Niektóre wycieczki pakietowe zabierają również fanów do Pałacu Gyeongbok w Seulu, gdzie BTS występowali na żywo dla The Tonight Show Starring Jimmy Fallon podczas pandemii koronawirusa.

Warto przeczytać!  Vanderpump Rules Alum Kristen Doute uderza Raquel Leviss; Mówi, że „naprawdę nie pasowała do grupy”

Restauracje takie jak Yoojung Sikdang, gdzie BTS spędzili swoje lata przed debiutem, zatrzymując się na obfite posiłki, są teraz oblepione plakatami i notatkami od fanów, którzy chcą posmakować życia zespołu, zanim osiągnęli sławę.

Trudno przecenić, jak międzynarodowi stali się BTS.

Guinness World Records wymienia wiele nowości, stając się w różnych okresach ich kariery najczęściej streamowanym zespołem na Spotify, najczęściej obserwowanym na Instagramie, największą liczbą widzów na premierę teledysku na YouTube i największą liczbą sprzedanych biletów na koncert transmitowany na żywo.

BTS oficjalnie stali się więksi niż Justin Bieber, kiedy potęga fandomu septetu oddała ponad 300 milionów głosów w głosowaniu fanów na Top Social Artist w 2017 roku, pokonując innych muzycznych molochów, takich jak Selena Gomez, Ariana Grande i Shawn Mendes w tej kategorii.

Zobacz tę interaktywną zawartość na CNN.com

Ich całkowicie anglojęzyczny utwór „Dynamite” z 2020 roku uczynił BTS pierwszym zespołem z Korei Południowej, który znalazł się na szczycie listy Billboard Hot 100.

Dla wielu członków ARMY fani są zaangażowani nie tylko w nowe piosenki. W sieci od dekady pojawiają się zakulisowe treści, w których członkowie zespołu przekomarzają się podczas prób i prowadzą głębokie rozmowy, jedząc koreańskiego grilla.

„Największą atrakcją i powodem, dla którego ludzie są tak przywiązani do grupy i nadal okazują jej wsparcie, mimo że obecnie nie działają jako pełnoprawna siedmioosobowa grupa, jest to, że udało im się stworzyć tak silną więzi paraspołeczne poprzez ich obecność w mediach społecznościowych i dystrybucję treści zakulisowych, gdzie fani mają możliwość interakcji z idolami” – powiedziała Michelle Cho, profesor Studiów Azji Wschodniej na Uniwersytecie w Toronto.

Grupa ustanowiła również precedens dla tego, co K-pop może osiągnąć na światowej scenie muzycznej, ponieważ zwróciła na siebie uwagę widzów, którzy rezonują z ich walką z dyskryminacją rasową.

„Będąc w Ameryce i nie widząc tak wielu azjatyckich reprezentacji, kiedy zobaczyłem, że siedmiu Azjatów zyskuje na popularności… to całkowicie wzbudziło moje zainteresowanie. I tylko po to, żeby zobaczyć, jak daleko zaszli. Oglądanie tego było niesamowitą przyjemnością i jestem po prostu bardzo szczęśliwy, że mogę towarzyszyć podczas przejażdżki” – powiedział Phung, fan BTS.


Źródło