Yseult w Diorze
W Cannes zawsze pojawiają się odważne stylizacje, a w tym roku była to Yseult w niestandardowej wersji „New Look” Christiana Diora: biała marynarka z przeszyciami w kształcie klepsydry z dużą czarną spódnicą, kobiece skórzane rękawiczki i ostry, strukturalny słomkowy kapelusz w kształcie spodka.
Francuska 29-letnia piosenkarka pop i modelka występuje w „Megalopolis” Francisa Forda Coppoli. A zanim trafi do kin, stanie się już nieoczekiwanie powszechnie znana dzięki byciu jedną z gwiazd Cnajlepiej ubrana Anne.
Hunter Schafer w Pradzie
Kiedy Hunter Schafer przybył do Cannes w niestandardowym, całkowicie białym stroju Prady, który sprawiał wrażenie po części Audrey Hepburn, po części dojarki, internet zamarł. Jeśli nie wiesz, w co będziesz się ubrać tego lata, to właśnie to To, łatwy i elegancki wygląd, na który czekaliśmy.
Zapiekanka na głowie? Bladoniebieskie szpilki? Wysuwanie się plisowanych falbanek ze stanika? Wszystko to doskonale oddawało uczucie rześkiej, letniej nocy, spaceru po plaży lub spędzania czasu za oknem kabrioletu. To było jak francuskie kino nowofalowe, którego akcja rozgrywa się latem, uosobione.
Michelle Yeoh w Bottedze
Michelle Yeoh wielokrotnie udowadnia, że kobiety po 50. roku życia królują teraz na czerwonym dywanie. Jej niestandardowa Bottega nadawała jej wygląd bardzo kolorowego łabędzia przemykającego z łatwością po wybiegu. Jasne, że takie są zasady ścisły, ale to nie znaczy, że sukienki muszą być sztywne! Każdy krok był czystym ruchem; każdy element ubioru powiewał jak lekkie piórko.
Reklama — czytaj dalej poniżej
Naomi Campbell w archiwalnej kreacji Chanel
Naomi Campbell miała na sobie suknię haute couture Chanel na wiosnę/lato 1997 w Cannes, którą nosiła już na wybiegu 27 lat wcześniej. Modelka uwielbia nawiązywać do siebie, co też byśmy zrobili, gdybyśmy byli Naomi Campbell.
Cate Blanchett w kreacji Jean Paul Gaultier Haidera Ackermanna
Jedną z najbardziej wirusowych kreacji całego festiwalu filmowego była Cate Blanchett w sukni Jean Paul Gaultier projektu Haidera Ackermanna. Suknia została nieco zmieniona, dodając głębszy zielony kolor wnętrza, który wypływał zza niej, z perłami przecinającymi ramiona i bladym, prawie białym różem, który wyściełał plecy.
Rawdah Mohamed w Cecilie Bratsberg Melli
W zeszłym roku Rawdah Mohamed zyskała ogromną popularność w Cannes, pokazując się jako „Scorched Bride” z kolekcji couture Roberta Wuna na wiosnę/lato 2023. W tym roku falę wywołała niestandardowa, całkowicie czerwona suknia Cecilie Bratsberg Melli. Stylizacja nawiązywała do zestawu „Zemire” Christiana Diora na jesień/zimę 1954 r., który jest obecnie wystawiany w Muzeum Wiktorii i Alberta.
Na Instagramie Mohamed napisał: „Gdyby tylko monsieur Christian Dior żył, założę się, że byłbym jego muzą”. I ona ma rację.
Reklama — czytaj dalej poniżej
Diane Kruger w Pradzie
Pani Prada przez całą swoją karierę sprawiała, że niedoskonałości wyglądały idealnie na wybiegu. A pomarszczona zielona suknia Prady Diany Kruger dokładnie pokazuje, dlaczego jeszcze lepiej sprawdza się na czerwonym dywanie. W tym wyglądzie jest życie, które sprawia, że ożywa. Każde zagniecenie opowiada historię o tym, gdzie sukienka była i dokąd może pójść, niczym wspomnienia wciśnięte w sukienkę.
Mariacarla Boscono w Dilara Findikoglu
Być może niektórzy mogliby powiedzieć, że Dilara Findikoglu, której ostatni londyński występ był reklamowany jako satanistyczna orgia w kościele lub masowy rytuał mający na celu położenie kresu toksycznej męskości, jest zbyt dziwaczna na czerwony dywan. Ale byłyby w ogromnym błędzie, co udowadniają takie gwiazdy jak Chloë Sevigny, która założyła jedną ze swoich sukni na The Met Gala i Mariacarla Boscono, która właśnie założyła swoją czarną suknię z piórami, skórzane rękawiczki operowe i sznurowane czółenka do Cannes.
Isabel Hupert w Balenciadze
Jest fajnie i jest też Isabel Hupert w Balenciadze. Niestety dla każdego, kto nie jest Hupertem, to drugie jest po prostu niemożliwe do osiągnięcia. Teksturowana suknia wygląda jak puszysty szlafrok, a dodatki w postaci cielistych obcasów i grubych czarnych okularów przeciwsłonecznych sprawiają wrażenie, jakby po prostu ją założyła, wyszła za drzwi i stworzyła look, na który nawet nie odważyłbyś się.
Reklama — czytaj dalej poniżej
Sienna Miller w Chloe
Szeptano o bardziej artystycznej estetyce wkradającej się do ducha czasu, a może po prostu Sienna Miller wygląda bardzo dobrze w zwiewnych, szyfonowych, potarganych numerach, które prezentuje Chloe. Tak czy inaczej, to wszystko sprawia, że tęsknimy za swobodą wielowarstwowej, przezroczystej, luźnej sukni, która przenosi nas z powrotem do najlepszych części lat 2010-tych.
Bella Hadid w klasycznej kreacji Versace
Kiedy Bellę Hadid po raz pierwszy zauważono w tym roku w Cannes, wszyscy odetchnęli głęboko z ulgą. Królowa czerwonego dywanu festiwalu filmowego powróciła, aby udowodnić, że nikt nie robi tego lepiej od niej. Od sukienki Michaela i Hushi po przezroczysty numer Saint Laurent – nie da się wybrać ulubionej. Ale zawsze będziemy mieć słabość do zdolności Hadid do wydobywania najbardziej inspirujących stylizacji z najbardziej pożądanych archiwów.
Dla L’Amour Ouf premierę miała na sobie sukienkę Versace z wybiegu wiosny couture 2001. I podobnie jak jej sznurowana sukienka Versace z jesieni 2003 roku, którą założyła w zeszłym roku na festiwal, ta vintage Versace zapisze się w podręcznikach historii Festiwalu Filmowego w Cannes – i oczywiście na listach najlepiej ubranych.
Tara Gonzalez jest starszym redaktorem ds. mody w firmie Bazar harfara. Wcześniej była autorką stylu w W styluzałożyciel i redaktor ds. handlu w Przepych, i redaktor mody w Pożądliwy.
Reklama — czytaj dalej poniżej
Reklama — czytaj dalej poniżej
Reklama — czytaj dalej poniżej