Fotografia

12 niesamowitych zdjęć zabawek bez sztucznej inteligencji

  • 17 czerwca, 2023
  • 12 min read
12 niesamowitych zdjęć zabawek bez sztucznej inteligencji


Istnieje wiele dzieł sztuki sztucznej inteligencji i wielu niesamowitych twórców cyfrowych, ale chcieliśmy złożyć hołd, tworząc sztukę w aparacie. (Nawet jeśli w grę wchodzi trochę Photoshopa). Jaki byłby lepszy sposób niż użycie zabawek? Będąc małym i cudownym, możesz tworzyć całe wszechświaty za pomocą zabawek i opowiadać niesamowite historie.

Właśnie dlatego kilka tygodni temu rozpoczęliśmy nasz konkurs fotografii zabawek z Zhiyunem, naszym sponsorem, i dwoma wspaniałymi sędziami: Anną Bitangą, znaną również jako Four Bricks Tall, i Jason Yang, czyli @workmoreorless. Mieliśmy ponad 420 zgłoszeń, więc konkurencja była zacięta, ale oto mamy ostateczną decyzję.

Zwycięzcy kategorii Lego

Do zwycięskiego zdjęcia LEGO szukałem zdjęć przedstawiających przemyślane decyzje dotyczące sprzętu i ustawień aparatu, ciekawego oświetlenia, wyrazistych kompozycji i oryginalnych koncepcji.

Minifigurki i modele LEGO mogą być trudnymi obiektami do sfotografowania, ponieważ materiał to bardzo błyszczący plastik, a powierzchnie są płaskie lub cylindryczne, przez co odbicia i odblaski stanowią ogromny problem. Kontrolowanie tych czynników rozpraszających uwagę za pomocą ostrożnych kątów kamery, rozmieszczenia światła i/lub filtrów CPL jest sprawą nadrzędną.

Zabawki LEGO to głównie klocki i talerze, więc proste linie też mogą być dość trudne. Minifigurki LEGO są kultowe i mają szeroki wachlarz wyrazów do wyboru, ale są też bardzo ograniczone w artykulacji, więc pozowanie też jest dużym wyzwaniem.

Było wiele zdjęć, które spełniały wszystkie cztery kryteria i spełniały wyzwania charakterystyczne dla fotografii LEGO, więc trudno było wybrać wśród nich zdobywcę pierwszego miejsca.

Pierwsze miejsce: Ryo Tomito

Pierwsze miejsce zajmuje to fantastyczne zdjęcie pracownika magazynu majstrującego przy załadowanym wózku widłowym.

Świetna, zabawna koncepcja i uwielbiam dynamikę tej sceny: spadające skrzynie, przewracający się wózek widłowy i ledwo trzymającego się operatora. To prawdopodobnie wymagało kupy kitu, drutów i ruchomych ramion.

Ryo zbudował scenę, abyśmy byli zaangażowani w jego zdjęcie: świetne wykorzystanie elementów pierwszego planu, kształtów i wysokości od przodu do tyłu.

Cieplejszy temat na tle chłodniejszych tonów magazynu bardzo dobrze izoluje obiekt. Doceniam też ostre światło – fotografowie LEGO nie używają go zbyt często, bo trudniej jest zapanować nad odbiciami, ale to też wyróżnia zdjęcie Ryo na tle innych. Podświetlenie wokół krawędzi obiektu również sprawia, że ​​obiekt jest widoczny.

To zdjęcie spełnia wszystkie kryteria, a ponadto pokazuje lekki humor LEGO.

II miejsce: Arek Truszkowski

Zdjęcie Arka jest wspaniałym przykładem uchwycenia cienia w fotografii zabawek bez zaciemniania w zamyśle. Jest tu dużo tekstur, od żargonu LEGO (żargon LEGO określający szczegóły) na ścianach po maleńkie cząsteczki mgły zawieszone w świetle.

Obiekt jest ustawiony prosto, ale celowo w kierunku światła. Uwielbiam to, jak mały fotograf zdecydował się oprawić minifigurkę – ponownie, przeciwstawiając się trendowi wypełniania kadru, często stosowanemu w fotografii LEGO.

Czerwony nie jest kolorem, który chciałbym wybrać, ale biało-niebieski astronauta przeciwko niemu jest porywający. Zastanawiam się również, czy jest to zdjęcie pełne nadziei, czy złowieszcze. Nie wiem, ale dało mi to do myślenia, co jest wyczynem w naszych czasach niekończącego się zwoju.

Warto przeczytać!  Canon przedstawia kompaktowy aparat do vlogowania PowerShot V10 Type 1: Przegląd fotografii cyfrowej

Trzecie miejsce: Kenton Anderson

Zdjęcie Kentona wyróżniało się nietypowym kątem aparatu, którego użył na zdjęciu małego dziecka lecącego nad ulicami miasta w małym czerwonym samolocie.

Mówiąc ponownie o czerwieni, jest to kolor, który przyciąga uwagę. Tutaj jest używany przeciwko innemu czerwonemu obiektowi, który porusza się w przeciwnym kierunku – tam jest ładna domyślna linia.

Na ulicy jest więcej wyraźnych linii, które sprawiają, że moje oko porusza się po przekątnej kadru i zatrzymuje się nieco dłużej

Zwycięzcy kategorii akcji

Byłem całkowicie zachwycony nie tylko liczbą zgłoszeń do tego wyzwania fotografii zabawek, ale także poziomem jakości zgłoszeń. Przy 428 zgłoszeniach od 133 kreatywnych fotografów wybranie mojej trójki najlepszych było wyzwaniem! Na szczęście mogłem skupić się wyłącznie na kategorii figurek akcji, jednak nadal było kilka obrazów, które zawierały zarówno figurki LEGO, jak i figurki akcji.

Krytykując zdjęcia, oparłem się na kilku kryteriach, które miały pomóc w całym procesie:

Pojęcie: Dobrze skonstruowana historia może inspirować i zachwycać. Nieruchomy obraz lub w naszym przypadku fotografia to wyzwanie polegające na opowiedzeniu historii w jednym momencie. W tej historii pociągają mnie koncepcje, które są wyjątkowe, emocjonalne i bogate w szczegóły.

Kreatywność: Artyści, którzy stawiają sobie wyzwania, zasługują na podziw. Niezależnie od tego, czy tworzysz w autentycznym stylu, czy rozwiązujesz problemy w sprytny sposób, kreatywność dodaje głębi.

Jakość: Produkcja każdego rodzaju sztuki wymaga przemyślenia, intencjonalności i celu. Kiedy jest to zrobione z doskonałością, jakość jest oczywista. Doceniam dbałość artystów o szczegóły i demonstrację wykonania na wysokim poziomie w ich pracy.

I miejsce: Roger Gonzales

Co za absolutne TKO w tym wyzwaniu! Ta koncepcja była genialna w swojej prostocie z mistrzowską kompozycją. Negatywna przestrzeń wokół obiektów zapewnia fantastyczne poczucie skali i kontrastu. Cudowne użycie koloru wraz z celowością skupienia uwagi wciąga widza w historię, co sprawia, że ​​jest to dla mnie najlepszy kandydat. Przyznaję również Rogerowi dodatkowe punkty za zastosowanie zarówno figurek akcji, jak i LEGO w tym zgłoszeniu. Gratulacje!

Drugie miejsce: Danny Koh

Zawsze jestem pod wrażeniem fotografów zabawek, którzy myślą nieszablonowo. To przezabawne połączenie Kapitana Ameryki Marvela z Supermanem DC jako kuloodporną tarczą jest niezwykle kreatywne! Ta dynamiczna kompozycja i staranne użycie koloru łączą się, tworząc zarówno akcję, jak i przejrzystość. Używając praktycznej fotografii wraz z doskonałym komponowaniem cyfrowym, Danny jest w stanie opowiedzieć wyjątkową historię zarówno za pomocą pikseli, jak i plastiku.

Trzecie miejsce: Jeff Junatas

To oczywiste, że jeśli chodzi o fotografowanie zabawek, Jeffa nie powstrzymują żadne sznurki! To ujęcie jest doskonałym przykładem tego, jak praktyczne i cyfrowe komponowanie może współistnieć i stworzyć coś, co absolutnie rządzi. Oświetlenie nadaje ton opowieści i dodaje ostrości i hierarchii dla widza.

Warto przeczytać!  DJI wprowadza na rynek swoją pierwszą latającą kamerę do selfie – DJI Neo w cenie 199 dolarów

Nagroda w kategorii figurek: Zhiyun MOLUS X100

Idealny do studia, filmu, telewizji, a zwłaszcza do kręcenia w plenerze, 5,7 x 3,7 x 1,4 ″ MOLUS X100 Bi-Color Pocket COB Monolight firmy Zhiyun ma diody COB i oferuje wiele profesjonalnych funkcji w bardzo małej obudowie. X100 ma szeroki, zmienny zakres kolorów od 2700 do 6500 K z wysokimi wartościami CRI/TLCI 95/97 i przyciemnieniem od 0 do 100%. Kolor i jasność można regulować na urządzeniu, ale można także wprowadzać zmiany bezprzewodowo za pomocą aplikacji Zhiyun. Dodatkową funkcją lampy jest tryb muzyczny, który jest funkcją nagrywania, która umożliwia automatyczne sterowanie oświetleniem wraz z rytmem muzyki w celu stworzenia wyjątkowej atmosfery.

Nagroda w kategorii LEGO: Zhiyun MOLUS G60

Idealny do studia, filmu, telewizji, a zwłaszcza do kręcenia w plenerze, 3,8 x 2,6 x 2,6 ″ MOLUS G60 Bi-Color Pocket COB Monolight firmy Zhiyun ma diody LED COB i oferuje wiele profesjonalnych funkcji w bardzo małej obudowie. G60 ma szeroki, zmienny zakres kolorów od 2700 do 6500 K z wysokimi wartościami CRI/TLCI 96/97 i przyciemnieniem od 0 do 100%. Kolor i jasność można regulować na urządzeniu, ale można także wprowadzać zmiany bezprzewodowo za pomocą aplikacji Zhiyun

Sędziowie

Jason Yang – kategoria akcji

Nazywam się Jason Yang, ale być może znasz mnie jako @workmoreorless, gdzie wykorzystuję fotografię do odkrywania wspaniałego świata zabawek i przedmiotów kolekcjonerskich. Poza moim kreatywnym ujściem poprzez fotografię zabawek, pracuję zawodowo jako projektant, animator i ilustrator w mojej firmie usług kreatywnych, Invisible Element. Miałem zaszczyt pracować z firmami różnej wielkości, w tym z Google, McDonald’s, Hasbro i ESPN. Moje ponad 25-letnie doświadczenie w branży i wiedza pozwoliły mi podejść do fotografii z wyjątkowej perspektywy.

W ciągu ostatnich kilku lat wykorzystywałem fotografię zabawek jako medium do realizacji kreatywnych koncepcji na mniejszą skalę. Dzięki temu moje zaangażowanie w życie społeczności stale rośnie. Relacje, które zbudowałem osobiście z innymi artystami oraz zawodowo z wieloma markami stały się ważnym aspektem mojego życia. W rzeczywistości nawiązałem współpracę z zespołem fotografów zabawek i przyjaciółmi, aby stworzyć skupioną na społeczności współpracę o nazwie The Figment Five.

Moim celem w Work More or Less jest inspirowanie, zachęcanie i nauczanie innych, jak używać fotografii zabawkowej do odkrywania i realizowania własnych kreatywnych pomysłów. Na mojej stronie internetowej dostępne są bezpłatne zasoby dla tych, którzy chcą się uczyć i chcą inwestować we własny rozwój osobisty.

Anna Bitanga – kategoria LEGO

Nazywam się Anna Bitanga, lepiej znana w społeczności fotografów zabawek jako Wysoki na cztery klocki. Jestem fotografem od ponad dwóch dekad, fotografując portrety środowiskowe (ludzi!) Te wpływy i doświadczenia znajdziesz w moich fotografiach zabawek LEGO.

Zarządzam największą społecznością zajmującą się fotografią zabawek LEGO, BrickCentral, która regularnie organizuje konkursy fotograficzne, jestem jej ambasadorem w Grupie LEGO i jestem jurorem w konkursie fotograficznym Flickr x LEGO. Wystąpiłem w Sony Alpha Universe oraz w książce LEGO In Focus o fotografii LEGO.

Warto przeczytać!  Mikrofon GODOX Cube to mały przyjaciel twórcy mobilnego

Uczę też i piszę o fotografii zabawek i filozofii na YouTube i Substack.

Wyróżnienia:

Benedek Lampert

Doceniam, gdy fotografowie-zabawki budują sceny z klocków LEGO, a często oznacza to po prostu prostą konstrukcję, jak na tym zdjęciu autorstwa Jonasa.

Ogromną zaletą fotografów LEGO jest możliwość stworzenia środowiska i rekwizytów, których potrzebują w systemie. Podobnie jak malarz, scena tego fotografa została stworzona jako wybór kompozycji: desaturowane tony jako tło dla kolorowego bohatera, poręcze jako linie prowadzące, wzór w negatywie dla zainteresowania i tak dalej. Nawet mały szczegół myszy skierowanej w stronę akcji jest wyraźnie wyborem linii oczu.

Dużo wiedzy o sztuce w połączeniu z prostym, ale skutecznym oświetleniem i wzruszającą koncepcją.

Adama Burka

Uwielbiam kreatywność i ogólną koncepcję tego zdjęcia, które przedstawia jedną z moich ulubionych animowanych postaci, Żelaznego Olbrzyma! Dzięki subtelnemu i prostemu pozowaniu Adam sprawia, że ​​fizycznie oddziałuje na scenę. Oświetlenie i doskonałe kadrowanie sprawiają, że wygląda to mniej jak zdjęcie, a bardziej jak obraz, dzięki czemu Adam jest mistrzem zarówno światła, jak i magii!

Benedek Lampert

Uwielbiam średniowieczne motywy, a ten zestaw jest w szczególności jednym z moich ulubionych modeli LEGO. Robiłem to również w plenerze, więc wiem, jakim wyzwaniem jest transport (bez zerwania!), znalezienie odpowiedniego miejsca i walka z komarami podczas szybkiej pracy pod poruszającym się słońcem i łamania kręgosłupa, aby zejść nisko.

Niewielu fotografów LEGO próbuje fotografować budynki, a tym bardziej na wolności, ale Benedek robi to z rozmachem. Co więcej, maleńkie światła w modelu i atmosfera, aby je uwydatnić, naprawdę ożywiają zdjęcie!

Tung Pham

To przyjęcie herbaciane, na które chciałbym zostać zaproszony! Tung wykazuje niesamowitą umiejętność przyciągania widza poprzez piękne oświetlenie, kompozycję i opowiadanie historii. Naturalne światło w kadrze ma niemal magiczną estetykę, która uzupełnia postacie w scenie. Każdy element ujęcia wydaje się celowy i świadczy o wysokim poziomie kompetencji.

Sergiego Paredesa

I wreszcie, czasami prosta minifigurka z bardzo małą liczbą klocków może zrobić efektowne zdjęcie, takie jak to zrobione przez Sergio.

Kuszące jest robienie zdjęć z widoczną twarzą fotografowanej osoby, więc widok osoby całkowicie odwróconej jest mile widzianą odskocznią od codzienności. Chociaż nie jestem fanem używania adresu IP na zdjęciach (chociaż LEGO samo w sobie jest jednym wielkim adresem IP), trudniej jest rozpoznać Miguela, postać Coco z filmów Disneya, gdy jest pozowana w ten sposób, dlatego pomaga mi to kupić.

Piękne kolory, mocne linie prowadzące, dużo tekstur i kilka drobnych szczegółów naprawdę pomogły wyróżnić to zdjęcie.

Pradono Kusumo

To wspaniałe, gdy artysta tworzy sztukę, która daje wgląd w jego osobowość. Dzięki temu fantastycznemu metazdjęciu zabawki robiącej zdjęcie zabawek, Pradono robi dokładnie to, ożywiając zachwycającą i zabawną koncepcję. Doceniam użycie różnych skal i postaci wraz z wielowarstwową narracją – czy zauważyliście Dartha Vadera w tle?




Źródło