Technologia

13-letni geniusz Tetrisa jako pierwszy „pobił” oryginalny NES Tetris | Wiadomości technologiczne

  • 4 stycznia, 2024
  • 3 min read
13-letni geniusz Tetrisa jako pierwszy „pobił” oryginalny NES Tetris |  Wiadomości technologiczne


13-latek właśnie zrobił to, co wydawało się niemożliwe – pokonał oryginalnego NES-a Tetrisa dziką techniką „toczenia”.

obsługujący tetris(1)Poznaj Willisa „Blue Scuti” Gibsona, cudownego geniusza Tetrisa, który opanował niemożliwą do opanowania klasykę NES. (Ekspresowy obraz)

Dokonując oszałamiającego wyczynu, 13-letni chłopiec z Oklahomy stał się pierwszym człowiekiem, który „pobił” oryginalną wersję Tetrisa na NES. Willis Gibson, znany na YouTube pod pseudonimem Blue Scuti, grał w tę kultową grę polegającą na układaniu bloków bezbłędnie przez ponad 38 minut, aż w końcu wymusił błąd ekranu awaryjnego, który powodował zawieszenie gry.

Chociaż Tetris nie ma oficjalnego zakończenia, te ekrany awaryjne są spowodowane tak dużym przyspieszeniem gry, że oprogramowanie nie jest w stanie nadążyć, co powoduje błąd przepełnienia. W 2021 r. program sztucznej inteligencji o nazwie StackRabbit jako pierwszy tego dokonał, ale teraz Gibson odniósł zwycięstwo dla ludzkości.

Wykorzystując zaawansowaną technikę zwaną „toczeniem”, która pozwala graczom obracać kontroler NES w dłoniach i uderzać w pad kierunkowy aż do 20 razy na sekundę, Gibson oczyszczał linie z maszynową precyzją, dopóki gra nie mogła już dłużej trwać. Ten rewolucyjny styl na nowo zdefiniował konkurencyjny Tetris od czasu, gdy został pionierem kilka lat temu.

Przed tym niezwykłym osiągnięciem nastoletni geniusz Tetrisa pobił już rekordy pod względem najlepszego wyniku w grze, liczby osiągniętych poziomów i całkowitej liczby usuniętych linii, korzystając ze swojej błyskawicznej metody przewijania. Jednak wymuszenie nieuchwytnego ekranu zabijania ugruntowuje jego status jednego z najlepszych graczy wszechczasów w NES Tetris.

Warto przeczytać!  6 przerażających rzeczy, do których użyto już ChatGPT

W wywiadzie Gibson ujawnił, że jego osiągnięcie było dedykowane jego zmarłemu ojcu, który zmarł w grudniu ubiegłego roku. Nieprzerwana, szalona sesja rozgrywki sprawiła, że ​​po tym zdrętwiały mu palce.

Podczas gdy entuzjaści rywalizują o wysokie wyniki w klasycznej grze typu block-dropper od jej premiery w 1989 roku, większość uważa ją za niekończącą się grę, teoretycznie nie do pokonania ze względu na ludzkie ograniczenia. Jednak to osiągnięcie udowodniło, że można tego dokonać przy pomocy nadludzkich umiejętności i poświęcenia.

© IE Online Media Services Pvt Ltd

Po raz pierwszy przesłano: 04.01.2024 o 11:40 czasu wschodniego


Źródło