Technologia

13-letni gracz jako pierwszy pokonał „nie do pobicia” Tetrisa, łamiąc go

  • 5 stycznia, 2024
  • 4 min read
13-letni gracz jako pierwszy pokonał „nie do pobicia” Tetrisa, łamiąc go


SAN FRANCISCO: Spadający blok gra wideo Tetris spotkał swojego odpowiednika w wieku 13 lat Willisa Gibsonaktóry stał się pierwszym graczem, który oficjalnie „pokonać„oryginalnej wersji gry na Nintendo – poprzez jej złamanie.
Technicznie rzecz biorąc, Willis – w świecie gier nazywany także „niebieskim scuti” – osiągnął coś, co gracze nazywają „zabij ekran”, punkt, w którym Tetrisa błędy w kodzie, zawieszanie gry. Może to nie brzmieć jak wielkie zwycięstwo dla kogoś, kto myśli, że liczą się tylko wysokie wyniki, ale jest to bardzo pożądane osiągnięcie w świecie gier wideo, gdzie rekordy wymagają maksymalnego wykorzystania sprzętu i oprogramowania. I poza tym.
Jest to także wielka sprawa dla graczy Tetris, o czym wielu myślało od dawna nie do pobicia. Dzieje się tak częściowo dlatego, że gra nie ma scenariusza zakończenia; te czteroblokowe kształty po prostu spadają, niezależnie od tego, jak dobrze potrafisz układać je w znikające rzędy. Najlepsi gracze nadal szukali sposobów na przedłużenie swojej passy poprzez osiągnięcie wyższych poziomów, ale ostatecznie gra pokonała ich wszystkich.
To znaczy do czasu, gdy Willisowi udało się 21 grudnia uruchomić ekran „zabicia” na poziomie 157, co świat gier odbiera jako zwycięstwo nad grą – coś w rodzaju wypchnięcia oprogramowania poza jego własne ograniczenia.
Twórcy Tetrisa są zgodni. „Gratulacje dla blue scuti za osiągnięcie tego niezwykłego osiągnięcia, wyczynu, który przekracza wszelkie z góry przyjęte ograniczenia tej legendarnej gry” – powiedziała Maya Rogers, dyrektor generalna Tetris. Rogers zauważył, że Tetris będzie w tym roku obchodził 40. rocznicę powstania, i nazwał zwycięstwo Willisa „monumentalnym osiągnięciem”.
To była bardzo długa droga. Na początku „ludzie nawet nie wiedzieli, jak dostać się na tak wyższy poziom” – powiedział David Macdonald, YouTuber zajmujący się grami, który od lat kronikuje branżę. „Utknęli w latach 20. i 30., ponieważ nie znali technik pozwalających dotrzeć dalej”.
Nawet Willis wydawał się zszokowany, gdy zawiesił grę na poziomie 157. W swoim wideo transmitowanym na żywo wydaje się, że hiperwentyluje, po czym kilka razy ledwie westchnął „O mój Boże”, trzymając się za skronie i martwiąc się, że może stracić przytomność. Po zakryciu ust dłońmi w pozornej próbie uregulowania oddechu, w końcu woła: „Nie czuję palców”.




Źródło

Warto przeczytać!  Samsung Galaxy F34 otrzymuje obniżkę ceny w Indiach: oto, ile będziesz musiał teraz zapłacić