Filmy

17 naprawdę dobrych filmów wydanych na wysypisku śmieci w sierpniu

  • 9 sierpnia, 2024
  • 11 min read
17 naprawdę dobrych filmów wydanych na wysypisku śmieci w sierpniu


Możemy otrzymać prowizję za linki na tej stronie.


Kariera M. Night Shyamalana rozpoczęła się w sierpniu. Przynajmniej wtedy świat zwrócił na niego uwagę: w sierpniu 1999 r. jego nadprzyrodzony thriller Szósty zmysł został wydany niepomyślnie i stał się sukcesem krytycznym i kasowym gigantem. To było sprzeczne z oczekiwaniami na najgorętszy miesiąc w roku: miesiąc ten był wówczas postrzegany, jak często bywa dziś, jako swego rodzaju wysypisko filmów obciążonych niskimi oczekiwaniami.

Często sierpień jest zarezerwowany dla filmów, z którymi Hollywood nie wie, co zrobić. Może pokazy testowe poszły słabo, albo jakaś niesprawna produkcja nadała im smród porażki. Kiedy dzieci wracają do szkoły, to zazwyczaj nie jest dobre miejsce na wypuszczenie potencjalnego przeboju, więc dlaczego nie wypełnić harmonogramu filmami niepasującymi do reszty, które przynajmniej przyciągną widzów szukających dwóch godzin gwarantowanej AC?

A jednak ósmy miesiąc był w ciągu lat gospodarzem kilku naprawdę świetnych filmów. W tym roku Shyamalan wrócił nawet na swoje znane miejsce w harmonogramie z Pułapkai jeśli zdecydowanie głupi thriller nie jest Szósty zmysłto nadal świetna zabawa. W tym duchu przedstawiamy 17 sierpniowych premier, które przerosły wszelkie oczekiwania, albo sprzedając się w ogromnych nakładach, albo po prostu będąc naprawdę dobrymi.


Brudny taniec (21 sierpnia 1987)

Ten tandetnie zrobiony romans muzyczny raczej nie miał być hitem, ale to nie powstrzymało widzów w 1987 roku przed zabawą swojego życia (przepraszam). Jennifer Grey i Patrick Swayze mają absolutnie wybuchową chemię jako coraz bardziej rozczarowana córeczka tatusia „Baby” Houseman i umięśniony instruktor tańca Johnny Castle, odpowiednio, ich dwa światy zderzają się w ośrodku Borscht Belt. Film nie tylko okazał się hitem, ścieżka dźwiękowa wygenerowała dwa multiplatynowe albumy z wieloma singlami każdy (nie wspominając o zdobyciu Oscara za najlepszą piosenkę). To był prawdziwy fenomen kulturowy.

Gdzie oglądać: Wynajem cyfrowy


Dziecko (4 sierpnia 1995)

Kiedy nie jesteś po kolana w wodzie Mad Max filmy, George Miller eksplorował fascynujące wątki poboczne, w tym tę raczej uroczą historię o świni hodowlanej, która wolałaby być psem pasterskim. Miller wyprodukował i współtworzył mało prawdopodobny sukces kasowy, który ostatecznie zdobył siedem nominacji do Oscara, w tym za najlepszy film. Filmy sierpniowe są zazwyczaj umieszczane pomiędzy letnimi hitami kinowymi a sezonami nagród właśnie dlatego, że oczekuje się od nich, że nie poradzą sobie dobrze w żadnym z nich, ale oto rzadki przypadek filmu, który umiejętnie poruszał się po tej środkowej płaszczyźnie.

Gdzie oglądać: Max, wynajem cyfrowy


Emma (2 sierpnia 1996)

Chociaż miała pamiętną rolę w Siedem rok wcześniej Gwyneth Paltrow zyskała sławę jako główna bohaterka dzięki tej wesołej adaptacji powieści Jane Austen, zaledwie dwa lata przed tym, jak zdobyła Oscara za Zakochany Szekspir. I tak powstało imperium Goop. Film jest wartki i zabawny, a obsadzenie Paltrow na czele obsady, w której znaleźli się Toni Collette, Alan Cumming i Ewan McGregor, wydaje się objawieniem. Nie był to przebój kasowy, ale odniósł bardzo dobry sukces, biorąc pod uwagę…

Warto przeczytać!  Acolyte właśnie przywrócił mnóstwo koncepcji legend

Gdzie oglądać: MGM+, Paramount+, wynajem cyfrowy


Halloween H20 (5 sierpnia 1998)

Jamie Lee Curtis po raz pierwszy powróciła do serii, którą pomogła zbudować od 1981 r. Halloween II (również od reżysera Steve’a Minera), H20 pożyczył kilka sztuczek nastoletniego slashera od Krzyk franczyza. Nie jest tak głęboka ani mroczna jak reboot z 2018 roku, ale ekscytujące jest widzieć Curtisa stającego naprzeciw Michaela po raz kolejny. Aż do czasu po tym. A potem trzy razy po tym. Po kilku tanich sequelach i malejących zyskach, stał się jednym z najbardziej dochodowych w całej serii i ulubieńcem fanów.

Gdzie oglądać: Wynajem cyfrowy


Ostrze (21 sierpnia 1998)

Film, który mógł zapoczątkować Marvel Cinematic Universe, zamiast tego zapoczątkował trylogię, która, jak wiele serii filmowych, pod koniec trochę się rozsypała. Mimo to Wesley Snipes został idealnie obsadzony w roli hybrydy człowieka i wampira, faceta, który może wychodzić na zewnątrz w ciągu dnia, a nocą polować na krwiopijców. Recenzje krytyków były mieszane, ale niektórzy ludzie po prostu nie wiedzą, jak się dobrze bawić. Połączenie stylowej, krwawej akcji i pewności siebie w filmie jest na tyle zapadające w pamięć, że Snipes powrócił do tej roli w pewnym superbohaterskim hicie wydanym w tym roku (bez spoilerów!).

Gdzie oglądać: Wynajem cyfrowy


Żelazny gigant (6 sierpnia 1999)

Być może data na początku sierpnia sprawiła, że ​​studio myślało, że dzieciaki obejrzą film przed powrotem do szkoły, ale sierpień najwyraźniej skazał ten wspaniały, rozdzierający serce klasyk na kasową niepamięć (nie zbliżył się nawet do odzyskania budżetu). Były też inne porażki marketingowe, ale na szczęście film okazał się zbyt dobry, by o nim zapomnieć, i znalazł widownię na wideo. Mimo to sezon powrotu do szkoły wydaje się naprawdę złym momentem na wypuszczenie filmu familijnego, który w przeciwnym razie mógłby mieć szansę.

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


Szósty zmysł (6 sierpnia 1999)

Jeden z najwyraźniejszych przykładów sierpniowej premiery, która przełamała trend jako film, który przekroczył oczekiwania krytyków i kas biletowych. To film, który przedstawił światu reżysera M. Night Shyamalana — jednego z naszych najciekawszych i najbardziej niespójnych filmowców, ale gdy kurz opadł, znalazł się tuż za Mroczne widmo wśród najlepszych filmów roku w kasie biletowej. Może jest miejsce na straszne filmy w sierpniu, kiedy pewien typ kinomaniaka (ja) dopiero zaczyna wyczekiwać radości strasznego sezonu.

Gdzie oglądać: Max, wynajem cyfrowy


Inni (10 sierpnia 2001)

Jak mówiłem. Jestem pewien, że Dimension Films spodziewało się, że gotycka opowieść o duchach Alejandro Amenábara zbierze przyzwoite recenzje i może odniesie umiarkowany sukces w kasie biletowej — ale w tamtym czasie nie było dużego rynku na horrory w stylu nawiedzonego domu. Krzyk epoki. Nie sądzę, żeby ktokolwiek miał pojęcie, że ten ponury utwór z epoki odniesie tak imponujący sukces (przy bardzo małym budżecie) i stanie się natychmiast przerażającym klasykiem.

Warto przeczytać!  Wreszcie film o rekinach godny „Szczęk”

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


40-letnia dziewica (19 sierpnia 2005)

Judd Apatow nigdy nie wyreżyserował filmu fabularnego przed tą sympatyczną komedią romantyczną, a Steve Carrell nie był powszechnie znany. Unikanie wielu pułapek typowej komedii seksualnej poprzez wysuwanie na pierwszy plan Biuro ogólnej sympatii gwiazdy, film odniósł sukces w różnych grupach demograficznych, łącząc odrobinę ryzykownej komedii ze słodyczą. Był to całkiem dobry odpoczynek dla rodziców po odwiezieniu dzieci do szkoły.

Gdzie oglądać: Wideo Prime


Supersamiec (17 sierpnia 2007)

Ta komedia o dojrzewaniu i seksie została również wyprodukowana przez Judda Apatowa i działa w sposób, w jaki działają najlepsze z jego filmów: jest trochę sprośna, ale nigdy nie jest złośliwa. Jonah Hill i Michael Cera grają parę licealistów, którzy chcą tylko zaliczyć przed ukończeniem szkoły. Głupi, wulgarny i o wiele mniej problematyczny, niż można by się spodziewać po przesłaniu, odniósł sukces zarówno wśród widzów, jak i krytyków, nawet jeśli nie jest to rodzaj filmu, który otrzymuje nominacje do Oscara.

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


Scott Pilgrim kontra świat (13 sierpnia 2010)

Kolejny film Michaela Cery w sierpniu, tym razem raczej żałosna porażka, przynajmniej w kasie biletowej. Adaptacja serii powieści graficznych w stylu mangi autorstwa Edgara Wrighta o obiboku, który ma nadzieję na kontrakt płytowy, walcząc z siedmioma złymi byłymi swojej nowej dziewczyny, jest kolorowa, dynamiczna i ogólnie po prostu świetnie się bawi w kinie. Szkoda, że ​​nikt nie widział jej w kinach. Na szczęście nie przeszkodziło to w zdobyciu rzeszy fanów (i zainspirowaniu Netflixa do stworzenia animowanego remake’u ponad dekadę później).

Gdzie oglądać: Max, wynajem cyfrowy


Powstanie Planety Małp (5 sierpnia 2011)

Powstanie nieprawdopodobnej mega-franczyzy rozpoczęło się tutaj, wraz z tym rebootem klasycznej serii science fiction. Andy Serkis gra superinteligentnego małpoluda Cezara, zarówno genialną innowację techniczną, jak i rewolucyjną postać, dosłownie, w naszej nowoczesnej erze superbohaterskich hitów czterech kwadrantów. Podczas gdy filmy imperium Marvela/Disneya głoszą cnoty gwiazd quo, Cezar przypomina nam, że czasami warto walczyć o zmianę.

Gdzie oglądać: Hulu, wynajem cyfrowy


ParaNorman (17 sierpnia 2012)

Norman (Kodi Smit-McPhee) potrafi rozmawiać ze zmarłymi — i woli ich towarzystwo od towarzystwa żywych. Nie jestem pewien, czy winię go za to. Kiedy jego miasto jest zagrożone przez wielowiekową klątwę, on jest jedyną osobą, która może pomóc. Jeśli jest wystarczająco odważny i współczujący, i jeśli jest gotów odłożyć na bok osądy sąsiadów. Inteligentny, zabawny i wspaniale animowany poklatkowo, ten film odniósł przyzwoity sukces, ale ucierpiał z powodu miesiąca premiery, a także ogólnego zamieszania wokół uznania istnienia osób homoseksualnych. Nie zaoferowano zwrotu pieniędzy nikomu, czyje dziecko opuściło kino jako queer.

Warto przeczytać!  Jesse Metcalfe „nie jadł” podczas kręcenia „John Tucker musi umrzeć”

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


Strażnicy Galaktyki (1 sierpnia 2014)

Zrezygnowanie z tego pomysłu na początku miesiąca było prawdopodobnie dobrym pomysłem, aby upewnić się, że jak najwięcej dzieci znajdzie się na miejscach przed rozpoczęciem zajęć, ale Strażnicy było niewiadomą, kiedy zostało wydane i prawdopodobnie największym ryzykiem Marvela od czasu, gdy rozpoczęli całe MCU Człowiek z żelaza. Pomimo że w filmie wystąpił najmniej lubiany przez Hollywood Chris (wtedy najbardziej znany jako pomocnik w sitcomie) i przedstawiono drużynę bohaterów nieco nieznanych nawet wśród fanów komiksów, film okazał się jednym z najlepszych dzieł Marvela, ukazując serce i poczucie humoru, których często brakowało w bardziej wyrachowanych częściach.

Gdzie oglądać: Disney+, wynajem cyfrowy


Annabelle: Stworzenie (11 sierpnia 2017)

Większość Przywoływanie spin-offy to tanie, wydajne i w dużej mierze zapomniane thrillery. Pierwszy Annabelle, po otwarciu w październiku na Halloween, kosztował około 7 milionów dolarów i z nawiązką zwrócił tę marną inwestycję pomimo dość złych recenzji. Jestem pewien, że studio spodziewało się podobnego wyniku tutaj, co czyniło go łatwym sierpniowym spadkiem. Jednak ten sequel/prequel dodał reżysera Davida F. Sandberga, który zanim jego kariera reżyserska utknęła na filmach Shazam, był najbardziej znany z serii horrorów bez budżetu, które doprowadziły do ​​pełnometrażowego filmu Zgaszone światłoSandberg dodaje odrobinę finezji do oldschoolowych strachów, dzięki którym seria zyskała reputację, a efekt końcowy jest jednym z najlepiej ocenianych Przywoływanie filmów i znalazła się wśród najbardziej dochodowych.

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


CzarnyKlanman (10 sierpnia 2018)

Satyryczna historia prawdziwa Spike’a Lee’a jest adaptacją wspomnień Rona Stallwortha (w tej roli John David Washington), czarnoskórego detektywa z Kolorado, który w latach 70. postanowił zinfiltrować i zdemaskować Ku Klux Klan. Premiera filmu zbiegła się z rocznicą wiecu Charlottesville Unite the Right, na którym zebrało się kilku „bardzo zacnych ludzi”, aby wesprzeć szeregi amerykańskich grup białych suprematystów, w tym Ku Klux Klan. Wydaje się, że ten moment nie zaszkodził kasie biletowej: film stał się jednym z najbardziej dochodowych filmów Lee’a, a przy okazji przyniósł mu Oscara.

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy


Historia osobista Davida Copperfielda (28 sierpnia 2020)

Charles Dickens poprzez Widz twórca Armando Iannucci, Historia osobista w roli tytułowego bohatera występuje Dev Patel. To dość błyskotliwe przeobrażenie powieści, na której się opiera, wierne Dickensowi poprzez wzmocnienie satyrycznych aspektów. Unikając pułapek wybrednych adaptacji przeszłości, ta wersja przypomina, że ​​autor był krytykiem społecznym w takim samym stopniu, jak dramaturgiem — jest stylowa i zabawna w sposób, który wydaje się świeży, ale nie bluźnierczy. Sierpień 2020 r. nie był najlepszym czasem dla całkowitego dochodu z box office’u żadnego filmu (mała pandemia trwa, rozumiesz), więc film dość szybko spadł. Naprawdę szkoda.

Gdzie oglądać: wynajem cyfrowy




Źródło