18 bardzo sprytnych sposobów na ominięcie tłumów w popularnych miejscach turystycznych, według podróżników

• 27 sierpnia, 2024

Istnieje powód, dla którego atrakcje turystyczne nazywane są atrakcje turystyczne. Przyciągają tłumy! Ale dzięki odpowiedniemu planowaniu i sprytnym taktykom możesz faktycznie zobaczyć niektóre z tych światowej sławy miejsc bez tłumów turystów. Użytkownik Reddita u/alextoria zapytał: „Jestem wielkim fanem wstawania o wschodzie słońca, aby uniknąć tłumów podczas podróży. Które „szalenie zatłoczone” miejsca turystyczne miałeś/aś tylko dla siebie?” Oto, co powiedzieli miłośnicy podróży z Reddita i społeczności BuzzFeed (i dołączyłem również jedno z moich ulubionych doświadczeń podróżniczych).

1.„Wiele Islandii udało mi się zobaczyć na własne oczy, nie wstając wcześnie rano, ale kładąc się spać późno. W środku lata słońce w zasadzie nie zachodzi. Często byliśmy w niektórych z najpopularniejszych miejsc turystycznych około północy, kiedy nikogo nie było w pobliżu”.

Mały, samotny biały dom położony jest na trawiastym wzgórzu na skalistej wyspie otoczonej oceanemMały, samotny biały dom położony jest na trawiastym wzgórzu na skalistej wyspie otoczonej oceanem

2.„Most Karola w Pradze to świetne miejsce do oglądania wschodu słońca. Również w Parku Petrin, na szczycie wieży, jest pusto, podobnie jak ogrody tam rano. Można oglądać wschód słońca nad Pragą”.

Widok na Most Karola w Pradze o wschodzie słońca, z sylwetkami posągów ustawionych wzdłuż mostu i zabytkowymi budynkami w tleWidok na Most Karola w Pradze o wschodzie słońca, z sylwetkami posągów ustawionych wzdłuż mostu i zabytkowymi budynkami w tle
Jörg Greuel / Getty Images

3.„Właśnie odwiedziłem Zamek Edynburski na otwarciu, po wejściu pobiegłem prosto do eksponatów z tyłu i obejrzałem połowę zamku sam; na wszystkie moje pytania natychmiast odpowiadał personel, ponieważ byłem tam sam. Mogłem robić zdjęcia (w miejscach, w których robienie zdjęć było dozwolone) bez żadnych przeszkód. Wróciłem do wejścia i nadal było tam niewiele tłumów. Bilet wczesnoporanny to najlepszy sposób 👍.”

Starożytne kamienne ruiny z centralnym łukiem, otoczone trawiastym obszarem i drewnianymi płotami. Jasne niebo w tleStarożytne kamienne ruiny z centralnym łukiem, otoczone trawiastym obszarem i drewnianymi płotami. Jasne niebo w tle
Zdjęcie Dinodii / Getty Images

4.„Poszedłem do świątyni Fushimi Inari w Kioto w maju zeszłego roku i poszedłem tam o świcie (około 6 rano). Miałem całe miejsce dla siebie, z wyjątkiem kilku innych rannych ptaszków. Było TAK spokojnie i cicho, gdy wędrowałem w górę bez żywej duszy w zasięgu wzroku, i zrobiłem kilka absolutnie idealnych zdjęć. Wracając na dół około 8 rano, niższe poziomy były już natłoczony z ludźmi. To było szalone, jak inne byłoby doświadczenie, gdybyśmy poczekali tylko kilka godzin.”

Warto przeczytać!  Alaska Airlines rozpoczyna współpracę z STARLUX Airlines
Ścieżka przez spokojny las z czerwonymi bramami torii prowadząca do sanktuarium w Japonii. Gęste drzewa otaczają, tworząc spokojną atmosferę. Brak ludziŚcieżka przez spokojny las z czerwonymi bramami torii prowadząca do sanktuarium w Japonii. Gęste drzewa otaczają, tworząc spokojną atmosferę. Brak ludzi
Design Pics Editorial / Design Pics Editorial/Universal Images Group za pośrednictwem Getty Images

5.„Mój mąż i ja byliśmy w pierwszym autobusie wahadłowym w Parku Narodowym Zion dwa dni z rzędu podczas naszej podróży w zeszłym miesiącu i była to najrozsądniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobiliśmy. Byliśmy pierwszymi wędrowcami w Narrows, którzy dotarli do Big Springs. Kilka dni później zrobiliśmy wschód słońca w Wielkim Kanionie i byliśmy jedynymi osobami w miejscu, które wybraliśmy wzdłuż South Rim”.

Ludzie brodzą przez wąską rzekę między wysokimi ścianami kanionu, prawdopodobnie w Narrows w Parku Narodowym Zion. Skaliste brzegi graniczą z rzekąLudzie brodzą przez wąską rzekę między wysokimi ścianami kanionu, prawdopodobnie w Narrows w Parku Narodowym Zion. Skaliste brzegi graniczą z rzeką
Bas Vermolen / Getty Images

6.„Odwiedziłem Tadź Mahal przed wschodem słońca; mam zdjęcie wschodzącego słońca, a miejsce jest puste. Ani jednej osoby w zasięgu wzroku”.

Na zdjęciu widać odbicie Tadź Mahal w spokojnej tafli wody pod niebem z rozproszonymi chmuramiNa zdjęciu widać odbicie Tadź Mahal w spokojnej tafli wody pod niebem z rozproszonymi chmurami
Grant Faint / Getty Images

7.„Moja żona i ja zatrzymaliśmy się w Valletcie na Malcie, a nasz lot z Malty był o 7:30 rano. Wyszliśmy z Airbnb około 4 rano, aby dotrzeć na lotnisko na czas. Spacerując ulicami Valletty o tej porze, byliśmy w 100% sami (poza okazjonalnie błąkającym się kotem).”

Malowniczy widok na zabytkowe miasto warowne z widokiem na marinę z jachtami, otoczone dużymi kamiennymi murami i bujną zieleniąMalowniczy widok na zabytkowe miasto warowne z widokiem na marinę z jachtami, otoczone dużymi kamiennymi murami i bujną zielenią
Luis Dafos / Getty Images

8.„British Museum, Londyn. Byłem tam o godzinie otwarcia; zaplanowałem wizytę, aby zacząć od części egipskiej (najbardziej zatłoczonej). Miałem wszystkie mumie dla siebie przez dobre 30 minut, zanim zaczęły przybywać grupy szkolne”.

W wielkiej sali z wysokim sufitem i licznymi kolumnami znajduje się duża statua przedstawiająca głowę i górną część tułowia starożytnego faraona egipskiegoW wielkiej sali z wysokim sufitem i licznymi kolumnami znajduje się duża statua przedstawiająca głowę i górną część tułowia starożytnego faraona egipskiego
Mike Kemp / Corbis przez Getty Images

9.„Koloseum w Rzymie. Przyjechaliśmy o 7 rano w lipcu i byliśmy tylko ja, moja mama i moja siostra przez dobre 30 minut. Potem przyszła inna para. Nie zapełniło się do 8 rano, kiedy są normalne godziny otwarcia, ale mieliśmy Roma Pass i weszliśmy wcześniej. To było fenomenalne”.

Warto przeczytać!  10 najbardziej śnieżnych miejsc w USA, które sprawią, że pokochasz zimę
Na zdjęciu widać rzymskie Koloseum o zachodzie słońca, z częściowo widocznym starożytnym amfiteatrem. W pobliżu podstawy widać tłum. Na pierwszym planie znajdują się drzewaNa zdjęciu widać rzymskie Koloseum o zachodzie słońca, z częściowo widocznym starożytnym amfiteatrem. W pobliżu podstawy widać tłum. Na pierwszym planie znajdują się drzewa
Maremagnum / Getty Images

10.„Mieszkałem w Oia, Santorini, które słynie z zachodów słońca. Obszar ten staje się tak zatłoczony, gdy słońce zachodzi, że widok jest prawie nie do oglądania. Ale obudziłem się zaledwie kilka minut przed wschodem słońca (który we wrześniu nie był nawet tak nieludzką godziną) i spacerowałem ulicami z mojego hotelu, kierując się w stronę zatoki Ammoudi, która była spektakularna. Prawie nikt inny nie był obudzony, a kolory wschodu słońca były równie niesamowite, jak słynne zachody słońca”.

Widok o zachodzie słońca na kultowe bielone budynki i niebieskie kopuły na Santorini w Grecji, z widokiem na Morze Egejskie i otaczające je klifyWidok o zachodzie słońca na kultowe bielone budynki i niebieskie kopuły na Santorini w Grecji, z widokiem na Morze Egejskie i otaczające je klify
Grafika / Getty Images

11.„Pomnik Lincolna i National Mall. Kilka lat temu wybrałem się z kumplami na wycieczkę do DC i akurat nie piłem. Wybraliśmy się na Cinco de Mayo i przeskakiwaliśmy od baru do około trzeciej nad ranem, potem zjedliśmy, a potem, jadąc z powrotem do naszego Airbnb, jeden z moich kumpli postanowił zobaczyć Pomnik Lincolna. Nie zdawałem sobie sprawy, że skoro jest to pomnik narodowy, jest otwarty 24/7. Dotarliśmy tam tuż przed wschodem słońca i zwiedziliśmy Pomnik Lincolna, Pomnik Wietnamu i Centrum Handlowe. Nie było nikogo w pobliżu i prawie nie było hałasu, poza ptakami ćwierkającymi w drzewach, a basen refleksyjny wyglądał tak majestatycznie. Wróciłem kilka godzin później i było to centrum turystyczne, a część tej magii została z niego wyssana. Jedno z tych doświadczeń podróżniczych, których nigdy nie zapomnę”.

Na zdjęciu widać Pomnik Lincolna nocą, a wewnątrz kolumn pomnika widoczna jest oświetlona statua Abrahama LincolnaNa zdjęciu widać Pomnik Lincolna nocą, a wewnątrz kolumn pomnika widoczna jest oświetlona statua Abrahama Lincolna
Joe Daniel Price / Getty Images

12.„Wielki Mur Chiński. Istnieją sposoby na ucieczkę od tłumów. Większość osób odwiedzających Wielki Mur podróżuje godzinę z Pekinu, aby zobaczyć najbardziej zatłoczoną i odnowioną część. Niedawno odwiedziłem Pekin i jechałem przez około trzy godziny, aby zobaczyć prawie pustą, autentyczną i piękną część muru, co uczyniło to doświadczenie niezapomnianym”.

Warto przeczytać!  Dobrze zachowane starożytne miasta Chin stają się głównymi atrakcjami turystycznymi
Wielki Mur Chiński pod dramatycznym niebem z piorunami w tle. Bujna zieleń otacza starożytną konstrukcję, tworząc uderzający kontrastWielki Mur Chiński pod dramatycznym niebem z piorunami w tle. Bujna zieleń otacza starożytną konstrukcję, tworząc uderzający kontrast
Vcg / VCG za pośrednictwem Getty Images

13.„Istnieje poranna wycieczka ze śniadaniem w Watykanie, na którą dostępnych jest tylko kilka biletów. Skorzystałem z niej i dzięki temu doświadczenie stało się bardziej zrelaksowane i osobiste”.

Widok ulicy Watykanu, w tle Bazylika św. Piotra, ludzie idący chodnikiem i samochody jadące drogąWidok ulicy Watykanu, w tle Bazylika św. Piotra, ludzie idący chodnikiem i samochody jadące drogą

14.„Stałem w Wenecji na moście Accademia i oglądałem wschód słońca. Na placu św. Marka byłem tylko ja i może 12 innych rannych ptaszków. Nie musiałem rzucać łokciami, żeby zobaczyć most westchnień. Na moście Rialto nie było prawie nikogo. Niesamowite”.

Malowniczy kanał w Wenecji we Włoszech z łodziami zacumowanymi wzdłuż brzegów, widok z ozdobnego mostuMalowniczy kanał w Wenecji we Włoszech z łodziami zacumowanymi wzdłuż brzegów, widok z ozdobnego mostu
Westend61 / Getty Images/Westend61

15.„Cinque Terre. Większość tłumów jest spowodowana przez turystów z jednodniowych rejsów. Planowałem swoje wędrówki (takie jak wędrówka z Corniglii do Manoroli, która oferuje szczególnie oszałamiające widoki) w ciągu dnia i tak je zaplanowałem, aby dotrzeć do wiosek wieczorem na przekąskę, gdy tłumy w ciągu dnia już się rozproszyły. Zatrzymałem się w Corniglii, jednej z najcichszych wiosek, ponieważ ze stacji kolejowej do wioski trzeba pokonać ciężkie schody lub dojechać autobusem”.

Malowniczy widok na nadmorską wioskę położoną na zboczu wzgórza. Mnóstwo kolorowych, gęsto rozmieszczonych budynków na tle morza i czystego nieba. Malowniczy widok na nadmorską wioskę położoną na zboczu wzgórza. Mnóstwo kolorowych, gęsto rozmieszczonych budynków na tle morza i czystego nieba.
Anadolu / Anadolu przez Getty Images

16.„Poszedłem do Pałacu Wersalskiego w wietrzny, deszczowy dzień i miałem ogrody tylko dla siebie. Nigdy tego nie zapomnę”.

Widok z lotu ptaka na Pałac w Wersalu i jego formalne ogrody, w tle rozległy krajobraz miastaWidok z lotu ptaka na Pałac w Wersalu i jego formalne ogrody, w tle rozległy krajobraz miasta
Francois Guillot / AFP przez Getty Images

17.„Alhambra w Granadzie jest absolutnie przepiękna, a jeszcze lepiej jest tam, gdy się ją otwiera, zanim zjawią się tam tłumy ludzi”.

Historyczny pałac z pogodnym basenem odbijającym światło na pierwszym planie, otoczony łukami i wieżą. Scena emanuje poczuciem ponadczasowej architekturyHistoryczny pałac z pogodnym basenem odbijającym światło na pierwszym planie, otoczony łukami i wieżą. Scena emanuje poczuciem ponadczasowej architektury
Shaun Egan / Getty Images

18.„Arashiyama Bamboo Forest jest piękny, a nawet trochę straszny nocą, a ponadto jest tam mniej ludzi, gdy słońce zachodzi. Polecam wybrać się tam o zachodzie słońca, aby złapać trochę światła dziennego, a następnie sprawdzić las nocą. Dotarłem tam po zachodzie słońca, ale spacerowanie i słuchanie wiatru w bambusach było nadal niesamowite”.

Spokojny nocny widok wąskiej ścieżki otoczonej wysokimi, gęstymi drzewami bambusowymi, oświetlonej małymi lampkami naziemnymi wzdłuż krawędziSpokojny nocny widok wąskiej ścieżki otoczonej wysokimi, gęstymi drzewami bambusowymi, oświetlonej małymi lampkami naziemnymi wzdłuż krawędzi
Hiroshi_h / Getty Images/iStockphoto

Jaki jest twój najlepszy trik lub wskazówka, aby ominąć tłumy w popularnym miejscu turystycznym lub atrakcji? Daj nam znać w komentarzach lub w tej anonimowej formie.

Uwaga: Nadesłane teksty zostały zredagowane pod kątem długości i/lub przejrzystości.