Technologia

2023 BMW serii 3 Gran Limuzyna

  • 5 marca, 2023
  • 6 min read
2023 BMW serii 3 Gran Limuzyna


Wyjątkowo płynny układ napędowy, dodatkowa przestrzeń na nogi i ulepszony kokpit nadal sprawiają, że Gran Coupe z serii 3 przoduje w segmencie

Układy napędowe z silnikami wysokoprężnymi zostały niepotrzebnie oczernione w następstwie skandalu Dieselgate. Pod względem zgodności z normami emisji Bharat VI, skromny silnik wysokoprężny jest dość niedocenionym bohaterem, wytwarzając znacznie mniej CO2 niż jego benzynowy odpowiednik, a dzięki filtrowi cząstek stałych, emituje znikomą ilość cząstek stałych. Podczas gdy niektórzy producenci luksusowych samochodów zdegradowali silnik wysokoprężny do złomowiska swojej przeszłości, inni wiedzą, że zaszli za daleko w doskonaleniu technologii, aby porzucić go jeszcze.

Palniki olejowe BMW są pod tym względem niezrównane. To wielka pochwała, tak, zwłaszcza biorąc pod uwagę wzniosłe towarzystwo, w którym się znajduje. Ale w zaktualizowanym BMW serii 3 Gran Limousine jest wyczuwalna gładkość 2,0-litrowego turbodiesla, który mnie oszołomił. Może minęło trochę czasu, odkąd jeździłem jednym z nich, ale w ciągu kilku sekund od zakopania przepustnicy poczułem rodzaj dostarczania mocy, który nie sprawiał, że tęskniłem za wydajnością benzyny. To tylko jedna z głównych cech, która sprawia, że ​​320 Ld jest swego rodzaju punktem odniesienia dla segmentu, w którym działa.

Ale który to segment? Przy oszałamiającej cenie 59,9 lakh Rs, 3 GL znajduje się na droższym końcu spektrum. Ale nawet wtedy świeci jasno, ponieważ sprytnie oferuje miejsce na nogi, za które trzeba by zapłacić trochę więcej w Mercedesie-Benz. Dzieje się tak dlatego, że jeśli chodzi o rynek indyjski, nawet w segmencie luksusowym, idea więcej za mniej działa cuda. A 3 GL zapewnia więcej miejsca na nogi, jakie można znaleźć w większych, bardziej luksusowych samochodach, w jednym z najbardziej sportowych sedanów. Czyniąc to, prawdopodobnie neguje potrzebę przejścia do droższego segmentu.

Warto przeczytać!  Ulepsz chwilę: jak działa ta umiejętność w dialektycznej terapii behawioralnej

Przestrzeń na nogi z tyłu pozostaje najlepsza w tym segmencie

Nawet nowa seria 7 pojawia się w wersji z długim rozstawem osi (LWB), dzięki rzeczywistości z szoferem, w której poruszają się te samochody. W rzeczywistości przenoszą tę fascynację na nowy poziom, obiecując zastąpić istniejące 5- i Seria 6 z nową serią LWB 5 nowej generacji.

Nowa twarz

Modernizacja jest corocznym przypomnieniem, jak dobrym samochodem jest seria 3. Nowa twarz jest bardziej zgodna ze współczesnymi BMW, ale nie jest tak ekstremalna, jak anomalia z wystającymi zębami, jaką jest podobna do czołgu seria 7. Kratka chłodnicy jest bardziej widoczna niż kiedykolwiek wcześniej, ale nie grozi wciągnięciem małych dzieci i dużych gryzoni w nieustanną pogoń za horyzontem, którą musisz wykonywać w samochodzie, który jest tak chętny do osiągów.

Należy jednak zauważyć, że niezwykle sportowy wygląd modelu, z 18-calowymi felgami aluminiowymi i zestawem sportowym M w standardzie, nie jest stylistycznie dopasowany do mniej proporcjonalnego modelu LWB. Mimo to sztuczny dyfuzor wykończenia M Sport, sportowy zderzak i ogólnie postrzępiona karoseria tworzą atrakcyjny widok.

Nie tak przekonujące jest wnętrze, które udaje się być funkcjonalne i luksusowe, ale niezbyt wykwintne. Nie popełnij błędu, system operacyjny BMW nadal pozostaje jednym z najbardziej intuicyjnych i łatwych w użyciu interfejsów użytkownika w branży. Jest teraz jeszcze bardziej udoskonalony dzięki dużemu zakrzywionemu ekranowi podzielonemu na masywną 12,3-calową jednostkę wyświetlacza i jeszcze masywniejszy 14,9-calowy zestaw informacyjno-rozrywkowy. To pełnowymiarowy laptop. A dzięki nowemu OS 8 BMW działa tak samo dobrze jak jeden.

Warto przeczytać!  Horoskop miesięczny Skorpiona z listopada 2023 r. przewiduje te wskazówki dotyczące przeszkód | Astrologia

Apple CarPlay wyskakuje w jednej chwili i chociaż całe wnętrze mogłoby mieć powiew wykwintności, wciąż jest to bardzo niedoceniany element ergonomicznej konstrukcji. Sprawia, że ​​czujesz się, jakbyś pilotował statek kosmiczny, co jest celem każdego dobrego projektu kokpitu.

Są też inne zmiany, niektóre mile widziane, inne mniej. Podobnie jak smukła dźwignia zmiany biegów, która była ergonomiczną atrakcją poprzedniej serii 3. Został on teraz zredukowany do prostego przełącznika, pozostawiając ręczne sterowanie zmianą biegów wyłącznie manetom. Niech żyje drążek zmiany biegów.

Większy podwójny ekran dotykowy i brak dźwigni zmiany biegów to kluczowe zmiany w kokpicie

Tradycyjne pokrętła przeznaczone do regulacji temperatury klimatyzacji i prędkości wentylatora również zostały zastąpione dotykowymi powierzchniami. W broszurach wszystko wygląda świetnie, dopóki nie znajdziesz się na oślep w płaskiej powierzchni, nie spuszczając wzroku z drogi. Obie zmiany służą jako rutynowe przypomnienie, że większość marek luksusowych samochodów dobrze by zrobiła: nie naprawiaj tego, co nie jest zepsute. Z wyjątkiem kamery 360 stopni, jest to nadal jedna z najlepszych kabin operacyjnych w branży.

Sprawny operator

Ten absolutny klejnot 2,0-litrowego, czterokotłowego palnika olejowego na szczęście pozostaje niezmieniony. Dostępny jest również 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 248 KM, ale diesel jest bardziej wydajnym modelem i skutecznie rozwiązał wszelkie problemy związane z wyrafinowaniem, które mogłyby dotknąć elektrownię wysokoprężną. Moment obrotowy jest duży przy 400 Nm, a moc dość wystarczająca przy 188 KM, ale to sposób, w jaki jest on rozmieszczony, czyni go tak pysznym pakietem. 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów ZF jest doskonałym partnerem w zbrodni, zapewniając płynne emocje, szczególnie w trybie sportowym, z którego rzadko się rozstajesz.

Warto przeczytać!  Inteligentne okulary Meta Ray Ban będą Ci sugerować ubrania, identyfikować punkty orientacyjne i nie tylko

W typowo sportowym stylu opony są nieco sztywne i chociaż jest to do pewnego stopnia kontrolowane, przejeżdżanie przez znaczniki drogowe jest szczególnie wywołujące grymas. Dopóki nie wycelujesz BMW w zakręt i znów nie będziesz mógł rozkoszować się czystą dynamiką. Długi rozstaw osi czy nie, to wciąż maszyna zorientowana na kierowcę.

W pewnym sensie godne ubolewania jest to, że BMW serii 3 uległo potrzebom kierowców z szoferem, biorąc pod uwagę, że było ostatnim bastionem entuzjastów jazdy szukających wygodnego sedana. Obecnie ci, którzy szukają serii 3 o odpowiednich proporcjach, nie mają innego wyposażenia oprócz niezwykle zabawnego M340i.

Reszta musi pogodzić się z faktem, że 3 występuje tylko w formie Gran Limousine – trend, który prawdopodobnie utrzyma się jeszcze przez jakiś czas. Choć przez lata seria 3 była przyjemna w różnych postaciach, teraz jest jej trochę więcej, abyś mógł się nią cieszyć. I to wcale nie jest złe.



Źródło