Marketing

22 Statystyki influencer marketingu dla strategii Twojej marki w 2023 roku

  • 26 października, 2023
  • 8 min read
22 Statystyki influencer marketingu dla strategii Twojej marki w 2023 roku


Jeśli rozważasz prowadzenie kampanii marketingowej z udziałem influencerów, dobrze jest mieć podstawową wiedzę na temat branży, platform, z których należy korzystać, dostępu do wpływowych osób i nie tylko. Aby pomóc Ci zorientować się, czego możesz oczekiwać od branży, zebraliśmy 22 statystyki marketingu wpływowego w sześciu różnych kategoriach.

Od statystyk rozwoju marketingu influencerów po dane dotyczące trzech najlepszych platform marketingu influencerów – dowiedz się więcej o stanie tej strategii marketingowej i o tym, jak zacząć.

Przejdź do kategorii statystyk dotyczących marketingu wpływowego:

Statystyki wzrostu influencer marketingu

Influencer marketing od lat stale rośnie i nic nie wskazuje na to, aby miał się zatrzymać. Dowiedz się więcej o branży i jej prognozach na przyszłość.

1. Oczekuje się, że w 2023 r. branża influencer marketingu osiągnie na całym świecie wartość 21,2 miliarda dolarów

W 2016 roku branża influencer marketingu była warta zaledwie 1,7 miliarda dolarów. W 2022 roku osiągnęła 16,4 miliarda dolarów i oczekuje się, że w tym roku wzrośnie o kolejne 5 miliardów dolarów. Ten wykładniczy wzrost pokazuje dobrą kondycję tej branży.

Zrzut ekranu ze Statisty przedstawiający rozwój branży influencer marketingu na całym świecie w latach 2016–2023

2. Instagram to wiodąca na świecie platforma influencer marketingu

89% marketerów zgodziło się, że Instagram jest platformą numer jeden w marketingu influencerskim. YouTube zajął drugie miejsce z 70%, a Facebook na trzecim z 45%. Co ciekawe, z tego badania wykluczono TikTok, choć wiemy, że marketing influencerów na TikToku to także wielka sprawa.

3. Oczekuje się, że do 2025 r. globalna branża platform marketingu influencerskiego osiągnie wartość 22,2 miliarda dolarów

Regularnie pojawiają się również platformy influencer marketingu, które pomagają w szeregu powiązanych zadań: wyszukiwaniu influencerów, nawiązywaniu współpracy z markami, tworzeniu umów, planowaniu kampanii i nie tylko. Nic więc dziwnego, że wielkość rynku platform również rośnie. W 2023 r. osiągnął on poziom 15,2 miliarda dolarów, a do 2025 r. ma osiągnąć 22,2 miliarda dolarów.

Statystyki reklamowe influencer marketingu

Reklama w mediach społecznościowych jest również ważną częścią marketingu wpływowego. Promowanie treści wpływowych może pomóc w zwiększeniu ogólnego zasięgu Twoich kampanii. Przyjrzyjmy się statystykom dotyczącym reklam z udziałem influencerów.

4. Przewiduje się, że wydatki na reklamę z udziałem influencerów na całym świecie osiągną w 2023 r. 30,81 miliarda dolarów

Oczekuje się, że w 2023 roku marki wydadzą 30,81 miliarda dolarów na reklamę z udziałem influencerów. Oczekuje się, że do 2027 roku wydatki te wzrosną do 47,80 miliardów dolarów.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Wells Fargo i 4Ps (aktualizacja 2023)

5. Średnie wydatki na reklamę na użytkownika w branży influencer marketingu wynoszą 5,78 USD

Wydatki na reklamę w marketingu influencerskim wynoszą około 5,78 dolara na użytkownika Internetu. Oczekuje się, że w nadchodzących latach liczba ta będzie rosnąć.

6. Największe wydatki na reklamy marketingowe z udziałem influencerów ponoszą Chiny

Chiny to kraj z największymi wydatkami na reklamę z udziałem influencerów, wynoszącymi 16,76 miliarda dolarów.

Statystyki budżetu influencer marketingu

Ile marki wydają na influencer marketing? Wraz z rozwojem branży coraz więcej budżetów marketingowych i mediów społecznościowych przeznacza się na marketing influencerów.

7. 39% marek na całym świecie współpracowało z maksymalnie 10 influencerami

39% marek współpracowało z 10 lub mniej influencerami. 21% marek współpracowało z 10–50 influencerami, 16% z 50–100 influencerami, 11% z 100–1000 i 12% z ponad 1000 influencerów.

8. 25% marek na całym świecie przeznacza 10-20% swojego budżetu marketingowego na influencer marketing

20% marek przeznacza mniej niż 10% swojego budżetu marketingowego na współpracę z influencerami, 25% marek przeznacza 10-20% na influencerów, 18% marek przeznacza 20-30% swojego budżetu na influencer marketing, 13% daje 30 -40% swojego budżetu, a 23% marek przeznacza 40% lub więcej swojego budżetu marketingowego na działania marketingowe z udziałem influencerów.

9. Oczekuje się, że w 2024 roku marki wydadzą 7,14 miliarda dolarów na marketing influencerów w kraju

Marki spodziewają się, że w 2024 r. wydadzą łącznie 7,14 miliarda dolarów na marketing influencerów, co oznacza wzrost z 2,42 miliarda dolarów w 2019 r.

Statystyki marketingowe influencerów TikTok

TikTok i prezentowane w nim krótkie filmy są popularnym formatem marketingu influencerskiego. Dowiedz się więcej o wpływowych osobach na TikToku i dlaczego jest to tak potężna platforma.

10. W USA jest ponad 100 000 influencerów TikTok

W czerwcu 2023 r. w Stanach Zjednoczonych było ponad 100 000 influencerów TikTok, a liczba obserwujących wahała się od 5 000 do ponad 1 000 000.

11. Większość wpływowych użytkowników TikTok w USA ma 50 000–100 000 obserwujących

Prawie 2000 influencerów TikTok ma 5 000–10 000 obserwujących, 25 000 ma 10 000–50 000, 42 000 ma 50 000–100 000 obserwujących, 35 000 ma 100 000–250 000, 23 000 ma 250 000–1 000 0000 i prawie 9000 ma ponad 1 milion obserwujących.

Warto przeczytać!  Strategia marki napojów Boost na zdobywanie „serc i umysłów”

12. Shein, Target i Netflix to trzy najczęściej wymieniane marki na TikToku na całym świecie

Shein zostało wspomniane przez 13 400 influencerów na TikToku, Target przez 11 200 influencerów, a Netflix przez 8500 influencerów.

Statystyki marketingu influencerów na Instagramie

Marketing wpływowy na Instagramie to strategia, którą musi stosować wiele marek, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że większość marketerów zgadza się, że jest to najlepsza platforma marketingu wpływowego. Dowiedz się więcej o stanie influencerów w tej sieci społecznościowej.

13. Na Instagramie jest ponad 500 000 influencerów

Biorąc pod uwagę, że na Instagramie działa ponad 500 000 aktywnych influencerów, nic dziwnego, że jest to platforma numer jeden w marketingu influencerskim. W różnych niszach działa wielu influencerów, dzięki czemu marki każdej wielkości i kształtu mają możliwość nawiązania współpracy.

14. 65,39% influencerów na Instagramie na całym świecie ma mniej niż 10 000 obserwujących

Zdecydowana większość influencerów na Instagramie to nanoinfluencerzy, których liczba obserwujących wynosi mniej niż 10 000 osób. 27,73% influencerów na Instagramie ma od 10 000 do 50 000 obserwujących, 6,38% ma od 50 000 do 500 000, zaledwie 0,28% ma od 500 000 do 1 000 000, a tylko 0,23% ma ponad 1 milion obserwujących.

15. 14,32% wszystkich influencerów na Instagramie to osoby wpływające na styl życia

Największą kategorią wpływowych osób na Instagramie są osoby wpływające na styl życia. W następnej kolejności widzimy wpływowców muzycznych (8,5%), wpływowych na urodę (7,63%) i wpływowych na rodzinę (5,74%).

16. Osoby wpływowe na Instagramie na całym świecie pobierają opłaty w wysokości od 20 do 7 000 USD za post

Nanoinfluencerzy (poniżej 10 000 obserwujących) zwykle pobierają opłatę w wysokości 20–100 USD za post, mikroinfluencerzy (10–50 tys. obserwujących) pobierają opłatę w wysokości od 35–450 USD, średnio wpływowi (50–500 tys. obserwujących) pobierają opłatę w wysokości 150–2500 USD, makro- influencerzy (od 500 tys. do 1 mln obserwujących) płacą od 250 do 7 000 dolarów), a wpływowi mega lub celebryci (od 1 miliona obserwujących) pobierają opłatę od 1200 dolarów i więcej.

17. Instagram, Zara i Shein to trzy najczęściej wymieniane marki na Instagramie na całym świecie

Instagram wspomniało 85 500 influencerów, Zarę – 66 400, a Shein – 57 200 influencerów.

Warto przeczytać!  Marketingowy miks Ubisoftu i 4P (aktualizacja 2023)

18. Osoby wpływowe na Instagramie na całym świecie, mające mniej niż 10 000 obserwujących, mają najwyższe wskaźniki zaangażowania

Nanoinfluencerzy, czyli influencerzy mający mniej niż 10 000 obserwujących, mają najwyższy wskaźnik zaangażowania na poziomie 2,53%. Wskaźnik zaangażowania mikroinfluencerów wynosi 1,06%, średnio wpływowych – 0,91%, makroinfluencerów – 0,86%, a megainfluencerów – 0,92%. Średni współczynnik zaangażowania influencerów na Instagramie wynosi 1,9%.

Statystyki marketingu influencerów w YouTube

Na koniec przyjrzyjmy się statystykom marketingu influencerów w YouTube i temu, jak wygląda stan tej długoterminowej platformy wideo i jej partnerów z wpływowymi osobami.

19. W USA jest prawie 500 000 influencerów na YouTube

W Stanach Zjednoczonych jest prawie 500 000 influencerów na YouTube. Nie mamy danych globalnych, ale możemy założyć, że na całym świecie w YouTube jest jeszcze więcej potencjalnych wpływowych osób, z którymi można nawiązać współpracę.

20. Większość wpływowych osób na YouTube ma 10 000–50 000 subskrybentów

Prawie 70 000 influencerów na YouTube ma 5 000–10 000 subskrybentów, ponad 300 000 ma 10 000–50 000, prawie 30 000 ma 50 000–100 000 subskrybentów, 27 000 ma 100 000–250 000, 20 000 ma 250 000-1 , 000 000 i prawie 8 000 ma ponad 1 milion obserwujących.

21. Trzy najważniejsze kategorie osób mających wpływ na YouTube na całym świecie to ludzie i blogi, rozrywka i muzyka

Największa kategoria influencerów YouTube (20,6% influencerów) koncentruje się na treściach otaczających ludzi i blogi. Na kolejnych miejscach plasują się wpływowcy z branży rozrywkowej (16,8%), wpływowi na muzykę (13,7%) i wpływowi na gry wideo (12,1%).

22. Steam, AliExpress i Flipkart to trzy najczęściej wymieniane marki na YouTube na całym świecie

Steam został wspomniany na YouTube 76 060 razy, AliExpress został wspomniany 53 060 razy, a Flipkart został wspomniany 49 040 razy.

Pamiętaj o tych statystykach dotyczących marketingu wpływowego

Chcesz ulepszyć swoją strategię marketingu influencerskiego? Znajomość tych statystyk może pomóc. Ale to samo mogą zrobić odpowiednie narzędzia marketingu influencerskiego. Znajdź najlepsze narzędzia dla swojego zespołu, aby rozpocząć współpracę z wpływowymi osobami w swojej niszy.


Źródło