Marketing

25 najlepszych liderów eCommerce 2022: Caitlin Nguyen

  • 9 maja, 2023
  • 3 min read
25 najlepszych liderów eCommerce 2022: Caitlin Nguyen


Caitlin Nguyen (na zdjęciu) jest byłym dyrektorem ds. marketingu cyfrowego i handlu elektronicznego w firmie Philips.

Jej rola polegała na umożliwieniu regionowi APAC poprzez budowanie i wdrażanie odpowiednich możliwości w zakresie marketingu cyfrowego, reklamy cyfrowej, treści, pomiarów, CRM, własnych mediów, zaangażowania konsumentów i obsługi klienta oraz sprzedaży online bezpośrednio do konsumenta. W istocie jej obowiązki obejmowały cyfrowe i zaawansowane technologicznie kompleksowe dostarczanie portfolio marek konsumenckich.

Była również mocno zaangażowana w globalny strategiczny program transformacji marketingowej firmy Philips, który rozpoczął się kilka lat temu. Podobnie jak jego globalni odpowiednicy, Philips wyruszył w podróż, aby dostosować odpowiednią strategię dla regionu APAC, biorąc pod uwagę ogromną różnorodność warunków i dojrzałości lokalnych rynków, platform cyfrowych i handlowych oraz zachowań konsumentów.

Kluczowym celem strategicznym firmy Philips w eCommerce było zbudowanie i wzmocnienie ekosystemu DTC, z naciskiem na wejście w przestrzeń DTC oraz naukę i testowanie w celu poprawy rentownego wzrostu.

Nguyen i zespoły w firmie Philips dostrzegli, że niektóre rynki w regionie mają wyższy poziom gotowości i dojrzałości na DTC, podczas gdy inne rynki reprezentują możliwości wzrostu.

Warto przeczytać!  Dynamiczny wzrost rynku oprogramowania dla inteligentnych platform klienta, CAGR +28% do 2030 r. |SAS Customer Intelligence, Selligent, Vision Critical

Ona i jej zespół wiedzą, że model DTC sąsiaduje z innymi modelami handlu elektronicznego, takimi jak e-sprzedaż detaliczna. W związku z tym kluczowym podejściem do każdej większej kampanii – czy to kampanii uświadamiającej, rozważania zakupu, pełnej ścieżki, czy też kampanii konwersji polegającej wyłącznie na bezpośredniej odpowiedzi na sprzedaż – było zapewnienie, że każda z nich została zaprojektowana i skonfigurowana z wyraźnym i celowym cyfrowym z myślą o ekosystemie. Miało to zapewnić skuteczność i efektywność wydatków, treści i przekazu.

W ciągu ostatniego roku firma wykorzystywała różne dźwignie marketingu cyfrowego, aby przyspieszyć e-commerce – od programatyki, po marketing społecznościowy, marketing wpływowy, transmisje na żywo, podmioty stowarzyszone i wyszukiwanie na platformie. Kombinacja tych dźwigni wartości zależała od strategii i celu kampanii.

Nguyen uważa, że ​​kluczowym filarem sukcesu i przyspieszenia handlu elektronicznego jest nastawienie zespołu na testowanie i uczenie się.

Niektóre strategie testowania i uczenia się, z których jest dumna, obejmowały eksperymenty na TikTok i zrozumienie, jak szybko dostarczać zróżnicowane treści na platformach e-commerce, zwłaszcza podczas wielkich sezonów zakupowych.

„Dla nas rok 2022 był rokiem wzmacniania fundamentów w handlu cyfrowym i eCommerce oraz skupiania się na genialnych podstawach podczas tworzenia planu bardziej zaawansowanych możliwości DTC eCommerce, takich jak modele subskrypcji” – powiedziała. Ale oczywiście arena nie obyła się bez wyzwań.

Warto przeczytać!  nowa zagregowana sieć wydawców DOOH

Jednym z kluczowych wyzwań było dokonywanie wyborów i skupienie się na kilku dużych zakładach oraz obsesyjne wykonywanie tych wyborów. Rok 2022 był rokiem wzrostu w handlu elektronicznym w porównaniu z rokiem 2021, a zespół firmy Philips pozostaje niezłomnie zaangażowany w ulepszanie handlu elektronicznego w kanale internetowym, zapewniając konsumentom końcowym najlepsze w swojej klasie zróżnicowane doświadczenia.


Źródło