Marketing

3 autentyczne sposoby, na jakie marki mogą świętować Miesiąc Czarnej Historii

  • 6 lutego, 2023
  • 6 min read
3 autentyczne sposoby, na jakie marki mogą świętować Miesiąc Czarnej Historii


Opinie wyrażone przez współpracowników Entrepreneur są ich własnymi.

Czy wiesz, że w 2019 roku 46,8 miliona ludzi w Stanach Zjednoczonych określiło swoją rasę jako czarną, samotną lub jako część wielorasowego lub etnicznego pochodzenia? Chociaż jest to tylko około 14% populacji Stanów Zjednoczonych, ich wpływ będzie nadal rósł wraz z siłą nabywczą, która według prognoz ma osiągnąć 1,8 biliona dolarów do 2024 r. Ten gwałtowny wzrost siły nabywczej można przypisać prognozom dla Czarnego wzrost populacji. Oczekuje się, że w latach 2020-2060 populacja Czarnych wzrośnie o 22%. Co to oznacza dla marketerów? Przewiduje się, że w ciągu najbliższych kilku lat nastąpi znaczna zmiana w kierunku marketingu wielokulturowego zamiast bardziej tradycyjnego, ogólnego podejścia.

Już obserwujemy tę zmianę w reklamie. Tylko w pierwszej połowie 2022 roku ponad 6000 reklamodawców wydało ponad 1,2 miliarda dolarów, próbując dotrzeć do czarnoskórych i afroamerykańskich konsumentów za pośrednictwem tradycyjnych mediów, w tym telewizji, czasopism i radia. Ta zmiana w kierunku podejścia wielokulturowego pozwala na większą autentyczność w marketingu i zapewnia większą ekspozycję historycznie marginalizowanym grupom. Czarni konsumenci (podobnie jak wielu innych konsumentów mniejszościowych) szukają autentyczności, reprezentacji i co najważniejsze — działania. Chcą, aby marki były ich głosem i partnerem w walce z niesprawiedliwością. Ma to kluczowe znaczenie przy rozważaniu, jak wdrożyć strategię marketingową, która przyciąga, a nie zraża czarnoskórego konsumenta.

Warto przeczytać!  CityPlace Doral zdobywa Silver Maxi podczas ceremonii wręczenia nagród ICSC Global Awards 2023

Czy chcesz zintensyfikować swoje wielokulturowe działania marketingowe, w szczególności działania marketingowe osób czarnoskórych? Oto trzy sposoby, w jakie Twój dział marketingu może autentycznie świętować Miesiąc Historii Czarnych i kulturę Czarnych przez cały rok:

Powiązane: 6 sposobów na świętowanie miesiąca czarnej historii poza lutym

1. Wzmacniaj czarnych twórców, liderów i twórców zmian

Organizacje tradycyjnie mają znacznie większy zasięg niż jednostki. Dlatego zaleca się wykorzystanie tych kanałów mediów społecznościowych, aby rzucić światło na te, które mają ograniczony zasięg w mediach społecznościowych. Zwracając uwagę na twórców zmian, aktywistów i innych kluczowych graczy w społeczności Czarnych, Twoja organizacja zmieni się z firmy, która świętuje Miesiąc Historii Czarnych, w bycie postrzeganym jako sojusznik i partner w społeczności Czarnych. Doskonałym przykładem organizacji, która właśnie to zrobiła, jest Target. Organizacja uruchomiła inicjatywę o nazwie „Black Beyond Measure”, w ramach której stworzyła serię YouTube, która przedstawia liderów w czarnej społeczności. Na swojej stronie internetowej znajduje się również sekcja poświęcona kupowaniu czerni, wykorzystując w ten sposób jej platformę i ruch do zwracania uwagi na osoby o ograniczonym zasięgu.

2. Pokaż twarz za logo

Konieczne jest pokazanie ludziom, którzy tworzą Twoją organizację i kulturę firmy, jaka jest. Osoby te obejmują fanów mediów społecznościowych, klientów i pracowników. Wszystkie z nich ostatecznie odegrały rolę w sukcesie Twojej organizacji i zasługują na to, by je wyróżnić. Czarni konsumenci chcą wchodzić w interakcję z różnorodnymi treściami i kupować od marek reprezentujących czarne talenty. W rzeczywistości 69% czarnoskórych widzów chętniej ogląda treści, w których są reprezentowani, a 55% częściej kupuje od marek, które reklamują się w reprezentatywnych treściach.

Warto przeczytać!  Użyj treści wizualnych, aby pokazać inteligencję, serce i osobowość swojej marki

Świetnym przykładem firmy pokazującej twarz za logo jest kampania GymShark „To the Heroes”, która celebrowała trzech bohaterów społeczności za pokonanie barier i ich ogólny wpływ na społeczność. Ponadto kreację kampanii wykonał całkowicie czarny zespół, od ekipy filmowej po wizażystów i inspektorów ds. BHP.

Powiązane: Jak naprawdę możesz coś zmienić w Miesiącu Czarnej Historii?

3. Wykorzystaj istniejącą kampanię

Jeśli Twoja firma prowadzi trwającą kampanię, zaleca się wykorzystanie jej poprzez włączenie jej do ogólnej kampanii Miesiąca Czarnej Historii. Pomoże to Twojej marce zachować autentyczność, jednocześnie naturalnie włączając Miesiąc Czarnej Historii do swojej mieszanki treści. Przykładem jest firma Adobe, która wykorzystała swoją cotygodniową serię społecznościową „Kobiety tworzą środę”, aby przedstawić czterech czarnoskórych twórców, którzy zainspirowali zmiany w swojej społeczności. Był to bezproblemowy sposób na włączenie Miesiąca Czarnej Historii do ich ogólnej strategii marketingowej.

Inną rzeczą, o której należy pamiętać podczas tworzenia kampanii marketingowej dla osób czarnoskórych, jest to, że społeczność osób czarnoskórych jest niezwykle lojalna wobec marki, a 66% czarnoskórych konsumentów jest bardziej skłonnych do powrotu do marki, której reklama autentycznie odzwierciedla ich rasę/pochodzenie etniczne. Jest to bardzo ważne, ponieważ społeczność czarnoskórych widzi Twoją markę konsekwentnie celebrując ich kulturę, włączając ich w kampanie marketingowe DEI i ogólnie tradycyjne kampanie, angażując się w społeczność i okazując empatię kulturową, Twoja firma zdobędzie ich zaufanie, a ostatecznie ich lojalność.

Warto przeczytać!  Nadeszła rewolucja AR; oto 4 trendy rozszerzonej rzeczywistości na 2023 rok

Miesiąc Czarnej Historii już się rozpoczął i powinien być traktowany jako wstęp do 365-dniowego wielokulturowego podejścia marketingowego. Marki muszą pamiętać, by być głośnym nie tylko w najkrótszym miesiącu w roku, ale także przez cały rok. To z kolei sprawi, że Twoje taktyki marketingowe nie będą wyglądać na performatywne, a Twoja organizacja stanie się sojusznikiem i orędownikiem. Prawdziwie rozumiejąc bolączki społeczności, służąc jako głos dla tych, którzy nie mają głosu i rzucając światło na te wiodące zmiany w społeczności, zyskasz klienta na całe życie i partnera w sukcesie swojej organizacji.

Powiązane: Nie dzwoń do niego w miesiącu czarnej historii: 5 sposobów, aby pokazać, że zostaniesz wybrany przez cały rok




Źródło