3 najważniejsze funkcje dla pojedynczego gracza, które GTA 6 powinno mieć
GTA 6, nadchodząca odsłona cenionej serii Grand Theft Auto studia Rockstar, ukaże się w 2025 roku. Jak dotąd wypuścili tylko jeden zwiastun, ale ujawnił on wiele na temat tego, co będzie zawierać następna gra. Gracze muszą przyjrzeć się mapie, bohaterom i kilku innym szczegółom. Jednak skłoniło to wielu do spojrzenia wstecz na serię i sporządzenia listy rzeczy, które chcieliby zobaczyć w następnej grze.
Są to kluczowe funkcje, których albo brakowało, albo nie zawsze były odpowiednio zaimplementowane w nowszych tytułach. Biorąc pod uwagę, jak długo Grand Theft Auto 6 jest rozwijane i ile szumu wokół niego wywołano, fani oczekują, że zobaczą w nim te funkcje. Oto trzy funkcje dla pojedynczego gracza, które GTA 6 powinno zawierać.
Uwaga: ten artykuł jest subiektywny i odzwierciedla poglądy autora.
” class=”promoted-img” loading=”lazy” szerokość=”1440″ wysokość=”220″ alt=”fortnite-promoted-banner” />
3 najważniejsze funkcje, które musi posiadać GTA 6
1) Regulowane pole widzenia
Nadchodząca gra potrzebuje bardziej regulowanego suwaka FOV, ponieważ ustawienie FOV w GTA 5 jest bardzo restrykcyjne. Grand Theft Auto 5 była pierwszą grą z serii oferującą tryb kamery pierwszoosobowej i dotyczyło to wyłącznie Edycji Rozszerzonej wydanej na PC w 2015 roku. Chociaż Rockstar umożliwił ustawienie pola widzenia (FOV), wartości były za niskie.
Grand Theft Auto 5 domyślnie ma bardzo wąskie pole widzenia, które wynosi około 85° w poziomie i 55° w pionie. W rezultacie gra sprawia wrażenie dziwnie klaustrofobicznej w trybie kamery pierwszoosobowej. Problem ten nasila się jeszcze bardziej podczas prowadzenia pojazdów, gdy perspektywa wydaje się być powiększona. Deska rozdzielcza jest całkowicie zasłonięta, a przednia szyba jest widoczna tylko częściowo.
Pomimo wypuszczenia funkcji pierwszoosobowej w 2015 roku, Rockstar Games nadal nie zwiększyło wartości pola widzenia w grze. Miejmy nadzieję, że w Grand Theft Auto 6 zaimplementują lepszy suwak FOV. Ponieważ ta funkcja jest obecna w większości współczesnych tytułów, nie można wymagać zbyt wiele.
2) Przedmioty do wyboru
Możliwość podnoszenia i używania przedmiotów powinna być kolejną istotną funkcją, która powinna być dostępna w GTA 6. Funkcja ta, zaimplementowana w Grand Theft Auto 4, nie powróciła w następnej grze. Niko Bellic może podnosić różne losowe przedmioty, takie jak cegły, butelki i puszki, i rzucać nimi w NPC.
Tę funkcję można jeszcze bardziej ulepszyć w następnej grze, umożliwiając graczom podnoszenie większych obiektów i używanie ich jako prowizorycznej broni. Jak ujawniły przecieki z 2022 r., krąży plotka, że Rockstar w pewnym stopniu przywróci tę funkcję. Choć nie ma informacji o całkowitej liczbie i różnorodności obiektów do wybrania w następnej grze, lista powinna być większa i bardziej zróżnicowana niż w GTA 4.
Przecieki wskazują również na niestandardowe animacje podnoszenia broni w następnej grze, co jest kolejną mile widzianą zmianą. Według doniesień, w GTA 6 gracze będą mogli nosić tylko ograniczoną liczbę broni, więc możliwość podnoszenia przedmiotów i broni zapewni ogólnie realistyczne i wciągające wrażenia.
3) Kryjówki i majątek do kupienia
Grand Theft Auto San Andreas było ostatnią grą GTA dla jednego gracza, w której gracze mogli kupować i zarządzać wieloma kryjówkami i nieruchomościami. Chociaż ta funkcja jest dostępna w Grand Theft Auto Online, dziwnie brakuje jej w trybie fabularnym. Michael, Franklin i Trevor mają własne kryjówki, ale o ich dostępności decyduje postęp kampanii.
Było to trochę rozczarowujące, biorąc pod uwagę, jak duża była mapa GTA 5 w porównaniu do San Andreas. Co więcej, Rockstar przywrócił możliwość zakupu kryjówek i różnych typów nieruchomości w Grand Theft Auto Online. Gracze online mogą używać dowolnych swoich obiektów jako kryjówek, ponieważ większość z nich jest wyposażona w łóżko i inne udogodnienia.
Mapa GTA 6 najprawdopodobniej będzie znacznie większa niż którakolwiek z jej poprzedniczek, dlatego Rockstar koniecznie wprowadził możliwość zakupu kryjówek. Posiadanie wielu punktów zapisu na całej mapie pomogłoby w eksploracji, szczególnie w mniejszych miastach i na wsiach.
Funkcję tę można jeszcze bardziej ulepszyć dzięki możliwości dostosowywania kryjówek, co jest w pewnym stopniu dostępne w Grand Theft Auto Online.
Sonda: Czy chciałbyś zobaczyć te funkcje w GTA 6?
0 głosów