Marketing

3 sposoby na ulepszenie Państwa strategii marketingowej na rok 2023

  • 20 listopada, 2022
  • 6 min read
3 sposoby na ulepszenie Państwa strategii marketingowej na rok 2023


Czasami strategie marketingowe są budowane na podstawie połączenia intuicji i danych historycznych. Szefowie marketingu i dyrektorzy wykorzystują to, co znają, aby napędzać swoje plany zarówno cyfrowych, jak i tradycyjnych kampanii reklamowych. Ale ponieważ sukces strategii marketingowych coraz bardziej zależy od danych w czasie rzeczywistym i rozwijającej się technologii, konieczne jest nowe podejście.

Poznanie swoich odbiorców nie wygląda już tak samo jak kiedyś, ponieważ badania i dane pochodzące od osób trzecich stają się mniej istotne. A nowe narzędzia analityczne dostarczają w każdej sekundzie szczegółów na temat tego, które kampanie działają, a które powinny zostać wycofane. Usprawnienie przyszłych działań marketingowych ma kluczowe znaczenie, ponieważ te działania będą miały wpływ na ROI Państwa firmy. Oto trzy sposoby, jak to zrobić.

1. Zwróć uwagę na analizę strony internetowej

Strategie marketingu cyfrowego mają zazwyczaj jeden cel końcowy: konwersje. Dla większości firm konwersja z reklamy cyfrowej lub treści oznacza sprzedaż online. Osoba prowadząca kliknie na reklamę produktu lub link do wpisu na blogu i dokona zakupu. W teorii brzmi to prosto, ale to, co napędza konwersje i sprzedaż e-commerce, jest bardziej złożone.

Marketerzy zazwyczaj włączają więcej niż jedno źródło leadów do swoich cyfrowych strategii marketingowych. Mogą połączyć reklamy pay-per-click, strony docelowe, wpisy na blogu, filmy i e-maile w jednym planie promocyjnym. Wszystkie te elementy pozyskują leady, kierują odbiorców do sklepu internetowego i odwołują się do różnych etapów lejka sprzedażowego. Nie wystarczy, że punktem odniesienia dla sukcesu będzie ogólna sprzedaż produktu lub usługi w handlu elektronicznym.

Muszą Państwo wiedzieć, co przyciągnęło do sklepu internetowego potencjalnych klientów i obecnych klientów. Być może Państwa reklamy pay-per-click mają wyższy współczynnik konwersji niż e-maile. Jednocześnie Państwa e-maile są bardziej skuteczne w kierowaniu do istniejących klientów niż reklamy wideo. Jednak bez zintegrowanych danych trudno jest śledzić, co działa i przyczynia się do wzrostu zysków.

Kompleksowe pulpity nawigacyjne, które centralizują wydatki na reklamę, informacje o konwersji i ogólną analitykę e-commerce, są niezbędne do monitorowania kampanii w czasie rzeczywistym i wprowadzania zmian. Firmy takie jak Triple Whale ułatwiają marketerom dostęp do narzędzi potrzebnych do natychmiastowego wglądu. Platforma Triple Whale ujawnia zwrot z wydatków na reklamę dla każdej kampanii, źródła ruchu na stronie internetowej i platformy mediów społecznościowych, co pozwala marketerom na podwojenie wydatków na kanały, które przynoszą konwersje.

2. Przejąć kontrolę nad danymi o widowni

Źródła danych osób trzecich, w tym przeglądarki internetowe Apple iOS i Firefox, zaczynają wysychać. Chociaż niektóre przeglądarki opóźniają likwidację plików cookie stron trzecich, koniec tego źródła informacji jest bliski. Inne zewnętrzne źródła informacji o odbiorcach, takie jak agencje badań rynkowych, mogą dostarczyć pewnych samorodków prawdy. Jednak poleganie na tej metodzie może zniweczyć ROI i dać tylko uogólnione lub przestarzałe dane.

Wgląd w publiczność z zewnętrznych źródeł może prowadzić Państwa strategie marketingowe w złym kierunku. Mogą też nie być wystarczająco szczegółowe, aby opracować plany działania, które przyniosą pożądane przez Państwa rezultaty. Samodzielne zbieranie danych pomaga w opracowaniu skuteczniejszych strategii. Mogą Państwo wykorzystać narzędzia konwersacyjne w czasie rzeczywistym i spersonalizowane doświadczenia, aby dowiedzieć się czegoś o swoich odbiorcach.

Ankiety i chatboty to przykłady sposobów, w jaki firmy mogą zacząć zbierać dane bezpośrednio u źródła. Narzędzia te są również sposobem na konwersację z Państwa liderami i klientami, aby dowiedzieć się, co ich kręci. Z tych interakcji można dowiedzieć się, dlaczego pewne oferty przyciągają Państwa odbiorców. Wykorzystując te dane, można lepiej zdefiniować i posegmentować, kto najprawdopodobniej kupi u Państwa i jakie są jego bodźce zakupowe.

W ten sposób Państwa strategie i kampanie marketingowe mogą odwoływać się do konkretnych problemów i bolączek. Zebrane przez Państwa informacje o odbiorcach pomogą również w zawężeniu doświadczeń związanych z treściami online, jakich oczekują poszczególne segmenty. Państwa firma może przejść na wyższy poziom dzięki testom A/B lub personalizacji za pomocą treści dostosowanych do potrzeb klienta, uwzględniających zachowania i zainteresowania kupujących. W Państwa strategiach nie będzie się już stosować taktyk rodem z kuchni, ani też nie będzie to wieczny eksperyment, aby sprawdzić, co się komu podoba.

3. Uczłowieczyć markę

Najbardziej zapadające w pamięć reklamy i strony internetowe opowiadają jakąś historię. Nie sprzedają w sposób jawny, ani nie sprawiają wrażenia marketingowej papki. Kampanie i strategie muszą przynosić zyski. Ale bezosobowa lub służąca sobie taktyka, która nie łączy się z odbiorcami, ma mniejsze szanse. Ludzie potrafią przejrzeć szum informacyjny i są bardziej sceptyczni w stosunku do twierdzeń marki na swój temat.

Strategie marketingowe, które integrują branding i storytelling, a nie tylko promocje i PR, mają tendencję do tworzenia emocjonalnych połączeń. Historie i wartości marki inspirują odbiorców i dają im inne niż najniższa cena powody do zakupu. Storytelling uczłowiecza również markę i buduje relacje z klientami. To właśnie odróżnia firmę od konkurencji oferującej podobne rozwiązania, a jednocześnie przemawia do unikalnych motywatorów rynku docelowego.

Co więcej, marki nie muszą ograniczać storytellingu do wewnętrznych zespołów marketingowych. Zadowoleni klienci i influencerzy mogą być owocnym źródłem treści do filmów, wpisów na blogu i kampanii ogólnych. To, że ktoś, kogo odbiorcy znają i komu ufają, opowiada część historii marki, buduje świadomość i wiarygodność. Strategie marketingowe, które włączają entuzjastów marki i użytkowników, pokazują, co firma oferuje poza produktami, które mogą być towarem.

Tworzenie lepszych planów marketingowych

Strategie marketingowe to mapy drogowe, które zawierają taktykę przekształcania zainteresowania odbiorców w sprzedaż. Jednak plany są tylko tak dobre, jak dane, które je określają. Przejście do analizy rynku i kampanii w czasie rzeczywistym prowadzi do tworzenia komunikatów, które przekonują i łączą się z ludźmi stojącymi za liczbami. Marki, które nie tracą z oczu powodów, dla których odbiorcy się nawracają, mogą opracować strategie, które tworzą korzystne relacje, a nie krótkoterminowe wyniki.


Źródło

Warto przeczytać!  Wpatrując się w rok 2023, część 2: Wyzwania związane z przesyłaniem strumieniowym — od piractwa do udostępniania haseł