3 sposoby na ulepszenie strategii sprzedaży hotelu na 2024 rok
Wraz ze zbliżaniem się końca roku hotelarze skupiają się na tym, co nadejdzie. Wciąż borykając się z ograniczoną liczbą pracowników, wysokimi oczekiwaniami gości i licznymi wymaganiami, hotelarze mają dodatkowo zadanie określenia strategii rozwoju na rok 2024.
Dobra wiadomość jest taka, że obiecująco wygląda nie tylko światowy popyt na podróże rekreacyjne, ale także biznes grupowy. Amadeus Demand360+ dane na dzień 3 listopada pokazują, że na I kwartał 2024 r. zarezerwowano już ponad 28 mln noclegów w pokojach grupowych, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z tym samym okresem tego roku.
W miarę jak po pandemii powracają wydarzenia, a liczba podróży normalizuje się, nadszedł czas, aby hotelarze w pełni wykorzystali planowanie swoich strategii sprzedaży, aby pozyskać jak najwięcej klientów. Oto trzy kluczowe kroki, które możesz podjąć już dziś, a które zapewnią Ci sukces w nadchodzącym roku.
Umieść dane w centrum swojej strategii
Dostęp do kompleksowych danych z zakresu analityki biznesowej automatycznie eliminuje zgadywanie z procesu decyzyjnego. Nawiąż współpracę z dostawcą technologii, który oferuje analizy historyczne i przyszłościowe, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć, co nadchodzi na Twój rynek i jak Twoje wyniki wypadają na tle konkurencji. Co więcej, dane pomogą Ci zidentyfikować wzorce rezerwacji i sprawdzić, kiedy Twój obiekt będzie zajęty, a kiedy wolny, dzięki czemu będziesz mógł odpowiednio zaplanować działania marketingowe i sprzedażowe.
Twórz komunikaty i oferty atrakcyjne dla różnych odbiorców
Doświadczeni hotelarze wiedzą, że goście mają różne oczekiwania i potrzeby w zależności od rodzaju podróży, na którą się wybierają – niezależnie od tego, czy jest to wypoczynek, podróż służbowa, czy „rozrywka” (połączenie podróży służbowej i rekreacyjnej). Oznacza to, że sprzedaż nie powinna mieć jednego wymiaru. podejście dopasowane do wszystkich. Zamiast tego hotelarze powinni planować strategie sprzedaży, które docierają do poszczególnych odbiorców.
- Według nowego badania Amadeus osoby podróżujące w celach wypoczynkowych priorytetowo traktują bardziej spersonalizowane, elastyczne i zrównoważone podróże wspierane przez nowoczesne narzędzia cyfrowe. W odpowiedzi hotelarze powinni oferować na swoich stronach internetowych dostosowane promocje i używać liczników czasu lub banerów reklamowych, aby wywołać wrażenie pilności rezerwacji. Nawet podkreślenie „bezpłatnego anulowania rezerwacji” lub innych elastycznych zasad może pomóc w ulepszeniu strategii sprzedaży i przychodów hotelu. Nie zapomnij promować tych samych ofert w kanałach zewnętrznych, z których korzystasz dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych, takich jak media społecznościowe, metawyszukiwarka, internetowe biura podróży i nie tylko, aby zmaksymalizować liczbę rezerwacji.
- Aby zwiększyć liczbę podróży służbowych, przejrzyj istniejące partnerstwa korporacyjne – z którymi firmami negocjowałeś ceny pokoi? Czy jesteś w stanie zaoferować atrakcyjniejsze stawki lub uwzględnić dodatkowe udogodnienia, aby rozszerzyć ofertę? Jeśli chodzi o biura podróży, kim są Twoi najlepsi klienci? Czy istnieją sposoby na pogłębienie partnerstwa z tymi sprzedawcami usług turystycznych i zaoferowanie im większej wartości za rezerwacje? Oprócz ochrony istniejącej działalności korporacyjnej, korzystanie z narzędzia analizy biznesowej, takiego jak Amadeus Agencja360+ pomoże Ci zidentyfikować inne firmy, które wpiszą się na Twój rynek i zestaw konkurencyjny, dzięki czemu będziesz mógł strategicznie wycelować w nie, aby zmienić udział w rynku i rozwinąć nowe partnerstwa.
- Są też podróżnicy, którzy chcą tego wszystkiego. Globalne przejście w kierunku pracy zdalnej i hybrydowej zatarło granice między typami podróżnych, przyczyniając się do wzrostu liczby podróży mieszanych. Według Statisty prognozowana wielkość globalnego rynku podróży bleisure w 2023 r. wyniesie 594,5 miliarda dolarów. Z raportu GBTA Business Travel Index Outlook z sierpnia 2023 r. wynika, że osoby podróżujące służbowo częściej (62%) łączą podróże służbowe z prywatnymi niż miało to miejsce w 2019 r., przy czym 42% dodaje do swoich podróży służbowych dodatkowe dni wolne, a 79% tych podróżnych zostaje w tym samym miejscu zakwaterowania podczas części podróży służbowej i wakacyjnej. Dla hotelarza jest to cenna okazja do sprzedaży dodatkowej, jeśli potrafisz wykazać się kreatywnością w reklamowaniu swojego obiektu, tak aby był atrakcyjny zarówno dla biznesowej, jak i rekreacyjnej strony doświadczenia gości. Samotni cyfrowi nomadzi mogą docenić pobyt w apartamencie gościnnym z kuchnią lub wycieczkę po mieście z przewodnikiem. Uczestnicy konferencji mogą w ciągu dnia priorytetowo traktować mocne Wi-Fi i najnowocześniejszy sprzęt audiowizualny, nie mogąc się doczekać wizyty w spa po godzinach pracy. Udostępnianie informacji o atutach Twojego obiektu, takich jak basen, pole golfowe, siłownia, restauracje prowadzone przez szefa kuchni i nie tylko, tylko zachęci tych gości do przedłużenia pobytu.
Wygraj sezon zapytań ofertowych – zaczynając już teraz
Mamy krytyczny moment w roku dla hoteli. Sezon zapytań ofertowych to czas, w którym wzmacniane są relacje korporacyjne, a Twoja nieruchomość lub sieć hoteli może zabłysnąć.
Technologia może pomóc Ci w przygotowaniu przekonujących propozycji, które pomogą Ci się wyróżnić i zabezpieczyć wartościowy biznes grupowy lub po negocjowanych stawkach na rok 2024. Rozważ zaoferowanie elastycznych zasad anulowania, podkreśl swoją lokalizację, rodzaj pokoju i miejsca spotkań, a także udogodnienia, takie jak centra fitness i biznesowe jako główny punkt sprzedaży. Terminowe odpowiedzi na zapytania i zapytania ofertowe, w połączeniu ze spersonalizowanymi propozycjami uwzględniającymi konkretne potrzeby i preferencje Twoich klientów, pokażą Twoje zaangażowanie w ich sukces.
Gdy biznes już się rozkręci, oprogramowanie do sprzedaży i cateringu stanie się niezbędne do usprawnienia zarządzania wydarzeniami w celu śledzenia rurociągów, popytu i, w razie potrzeby, pomagania w pozyskiwaniu nowych klientów.
I wreszcie, nie skupiaj się tylko na wydarzeniach na dużą skalę. Według indeksu Amadeus Knowland Hospitality Group & Business Performance Index 41% wydarzeń w trzecim kwartale w Stanach Zjednoczonych odbywało się dla 75 lub mniej osób. Małe spotkania odgrywają kluczową rolę w osiąganiu docelowych przychodów hotelu, dlatego rozsądnie jest sprzedawać małe i średnie sale konferencyjne w hotelach bezpośrednio online, bez potrzeby zatrudniania personelu sprzedaży.
Dzięki tym strategiom wkroczysz w 2024 rok z pozytywnym nastawieniem. Mając już gotowy plan sprzedaży, warto w ciągu roku zarezerwować czas na monitorowanie wyników i analizowanie wniosków w celu dalszego udoskonalania i optymalizacji. Technologia i dane to kluczowe elementy zwiększające wydajność hotelu.
Ucz się więcej