Marketing

3 sposoby na ulepszenie strategii sprzedaży hotelu na 2024 rok

  • 28 listopada, 2023
  • 6 min read
3 sposoby na ulepszenie strategii sprzedaży hotelu na 2024 rok


Wraz ze zbliżaniem się końca roku hotelarze skupiają się na tym, co nadejdzie. Wciąż borykając się z ograniczoną liczbą pracowników, wysokimi oczekiwaniami gości i licznymi wymaganiami, hotelarze mają dodatkowo zadanie określenia strategii rozwoju na rok 2024.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​obiecująco wygląda nie tylko światowy popyt na podróże rekreacyjne, ale także biznes grupowy. Amadeus Demand360+ dane na dzień 3 listopada pokazują, że na I kwartał 2024 r. zarezerwowano już ponad 28 mln noclegów w pokojach grupowych, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z tym samym okresem tego roku.

W miarę jak po pandemii powracają wydarzenia, a liczba podróży normalizuje się, nadszedł czas, aby hotelarze w pełni wykorzystali planowanie swoich strategii sprzedaży, aby pozyskać jak najwięcej klientów. Oto trzy kluczowe kroki, które możesz podjąć już dziś, a które zapewnią Ci sukces w nadchodzącym roku.

Umieść dane w centrum swojej strategii

Dostęp do kompleksowych danych z zakresu analityki biznesowej automatycznie eliminuje zgadywanie z procesu decyzyjnego. Nawiąż współpracę z dostawcą technologii, który oferuje analizy historyczne i przyszłościowe, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć, co nadchodzi na Twój rynek i jak Twoje wyniki wypadają na tle konkurencji. Co więcej, dane pomogą Ci zidentyfikować wzorce rezerwacji i sprawdzić, kiedy Twój obiekt będzie zajęty, a kiedy wolny, dzięki czemu będziesz mógł odpowiednio zaplanować działania marketingowe i sprzedażowe.

Twórz komunikaty i oferty atrakcyjne dla różnych odbiorców

Doświadczeni hotelarze wiedzą, że goście mają różne oczekiwania i potrzeby w zależności od rodzaju podróży, na którą się wybierają – niezależnie od tego, czy jest to wypoczynek, podróż służbowa, czy „rozrywka” (połączenie podróży służbowej i rekreacyjnej). Oznacza to, że sprzedaż nie powinna mieć jednego wymiaru. podejście dopasowane do wszystkich. Zamiast tego hotelarze powinni planować strategie sprzedaży, które docierają do poszczególnych odbiorców.

  • Według nowego badania Amadeus osoby podróżujące w celach wypoczynkowych priorytetowo traktują bardziej spersonalizowane, elastyczne i zrównoważone podróże wspierane przez nowoczesne narzędzia cyfrowe. W odpowiedzi hotelarze powinni oferować na swoich stronach internetowych dostosowane promocje i używać liczników czasu lub banerów reklamowych, aby wywołać wrażenie pilności rezerwacji. Nawet podkreślenie „bezpłatnego anulowania rezerwacji” lub innych elastycznych zasad może pomóc w ulepszeniu strategii sprzedaży i przychodów hotelu. Nie zapomnij promować tych samych ofert w kanałach zewnętrznych, z których korzystasz dla osób podróżujących w celach wypoczynkowych, takich jak media społecznościowe, metawyszukiwarka, internetowe biura podróży i nie tylko, aby zmaksymalizować liczbę rezerwacji.
  • Aby zwiększyć liczbę podróży służbowych, przejrzyj istniejące partnerstwa korporacyjne – z którymi firmami negocjowałeś ceny pokoi? Czy jesteś w stanie zaoferować atrakcyjniejsze stawki lub uwzględnić dodatkowe udogodnienia, aby rozszerzyć ofertę? Jeśli chodzi o biura podróży, kim są Twoi najlepsi klienci? Czy istnieją sposoby na pogłębienie partnerstwa z tymi sprzedawcami usług turystycznych i zaoferowanie im większej wartości za rezerwacje? Oprócz ochrony istniejącej działalności korporacyjnej, korzystanie z narzędzia analizy biznesowej, takiego jak Amadeus Agencja360+ pomoże Ci zidentyfikować inne firmy, które wpiszą się na Twój rynek i zestaw konkurencyjny, dzięki czemu będziesz mógł strategicznie wycelować w nie, aby zmienić udział w rynku i rozwinąć nowe partnerstwa.
  • Są też podróżnicy, którzy chcą tego wszystkiego. Globalne przejście w kierunku pracy zdalnej i hybrydowej zatarło granice między typami podróżnych, przyczyniając się do wzrostu liczby podróży mieszanych. Według Statisty prognozowana wielkość globalnego rynku podróży bleisure w 2023 r. wyniesie 594,5 miliarda dolarów. Z raportu GBTA Business Travel Index Outlook z sierpnia 2023 r. wynika, że ​​osoby podróżujące służbowo częściej (62%) łączą podróże służbowe z prywatnymi niż miało to miejsce w 2019 r., przy czym 42% dodaje do swoich podróży służbowych dodatkowe dni wolne, a 79% tych podróżnych zostaje w tym samym miejscu zakwaterowania podczas części podróży służbowej i wakacyjnej. Dla hotelarza jest to cenna okazja do sprzedaży dodatkowej, jeśli potrafisz wykazać się kreatywnością w reklamowaniu swojego obiektu, tak aby był atrakcyjny zarówno dla biznesowej, jak i rekreacyjnej strony doświadczenia gości. Samotni cyfrowi nomadzi mogą docenić pobyt w apartamencie gościnnym z kuchnią lub wycieczkę po mieście z przewodnikiem. Uczestnicy konferencji mogą w ciągu dnia priorytetowo traktować mocne Wi-Fi i najnowocześniejszy sprzęt audiowizualny, nie mogąc się doczekać wizyty w spa po godzinach pracy. Udostępnianie informacji o atutach Twojego obiektu, takich jak basen, pole golfowe, siłownia, restauracje prowadzone przez szefa kuchni i nie tylko, tylko zachęci tych gości do przedłużenia pobytu.
Warto przeczytać!  Skuteczność strategii dopasowania przybliżonego + odbiorców w branży nieruchomości

Wygraj sezon zapytań ofertowych – zaczynając już teraz

Mamy krytyczny moment w roku dla hoteli. Sezon zapytań ofertowych to czas, w którym wzmacniane są relacje korporacyjne, a Twoja nieruchomość lub sieć hoteli może zabłysnąć.

Technologia może pomóc Ci w przygotowaniu przekonujących propozycji, które pomogą Ci się wyróżnić i zabezpieczyć wartościowy biznes grupowy lub po negocjowanych stawkach na rok 2024. Rozważ zaoferowanie elastycznych zasad anulowania, podkreśl swoją lokalizację, rodzaj pokoju i miejsca spotkań, a także udogodnienia, takie jak centra fitness i biznesowe jako główny punkt sprzedaży. Terminowe odpowiedzi na zapytania i zapytania ofertowe, w połączeniu ze spersonalizowanymi propozycjami uwzględniającymi konkretne potrzeby i preferencje Twoich klientów, pokażą Twoje zaangażowanie w ich sukces.

Gdy biznes już się rozkręci, oprogramowanie do sprzedaży i cateringu stanie się niezbędne do usprawnienia zarządzania wydarzeniami w celu śledzenia rurociągów, popytu i, w razie potrzeby, pomagania w pozyskiwaniu nowych klientów.

I wreszcie, nie skupiaj się tylko na wydarzeniach na dużą skalę. Według indeksu Amadeus Knowland Hospitality Group & Business Performance Index 41% wydarzeń w trzecim kwartale w Stanach Zjednoczonych odbywało się dla 75 lub mniej osób. Małe spotkania odgrywają kluczową rolę w osiąganiu docelowych przychodów hotelu, dlatego rozsądnie jest sprzedawać małe i średnie sale konferencyjne w hotelach bezpośrednio online, bez potrzeby zatrudniania personelu sprzedaży.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek betonu towarowego osiągnie 1536,7 mld USD w 2029 r., trendy i prognozy

Dzięki tym strategiom wkroczysz w 2024 rok z pozytywnym nastawieniem. Mając już gotowy plan sprzedaży, warto w ciągu roku zarezerwować czas na monitorowanie wyników i analizowanie wniosków w celu dalszego udoskonalania i optymalizacji. Technologia i dane to kluczowe elementy zwiększające wydajność hotelu.

Ucz się więcej

Aby uzyskać więcej informacji na temat zrozumienia spostrzeżeń rynkowych, doskonalenia negocjacji, propozycji wydarzeń, dystrybucji hoteli i wielu innych informacji, pobierz nasz zestaw narzędzi dotyczący przychodów i sukcesu sprzedaży hoteli. Zawiera mnóstwo przydatnych list kontrolnych i wskazówek, dzięki którym rok 2024 będzie najbardziej dochodowym rokiem w historii.


Źródło