Marketing

4 kroki, aby pozbyć się strachu przed korzystaniem z wideo w handlu detalicznym

  • 6 lipca, 2023
  • 4 min read
4 kroki, aby pozbyć się strachu przed korzystaniem z wideo w handlu detalicznym


Wideo. Słowo, które może wywołać strach w sercu najbardziej nieustraszonego sprzedawcy. Nie jest postrzegana jako naturalne środowisko dla większości kupców. Ale myślę, że tak jest – a przynajmniej może być.

Sukces w kupowaniu i sprzedawaniu to sztuka starannego wybierania produktów, a następnie tworzenia emocjonalnego związku między klientami a tymi produktami. Tworzysz strumień, który przenosi klientów od „Potrzebuję czegoś” (lub czasami: „Czy potrzebuję czegoś?”) do „Muszę to mieć”. Wideo jest medium najbardziej zdolnym do podniesienia tego emocjonalnego przyciągania, więc moim zdaniem jest to naturalne środowisko dla sprzedawców detalicznych.

Wszechstronność wideo jest również przekonującym powodem do rozważenia go w marketingu mix. Trudno znaleźć inną formę zasięgu, która łatwo dopasowuje się do marketingu e-mailowego, stron internetowych, mediów społecznościowych, natywnych witryn wideo, marketingu SMS-owego, a nawet w sklepie.

Wyzowl Research publikuje coroczną ankietę dotyczącą stanu wideo w marketingu dla firm. Wyniki z 2023 r. pokazały, że „daleki od osiągnięcia punktu nasycenia, marketing wideo nadal zyskuje na popularności – i osiąga lepsze wyniki dla marketerów niż kiedykolwiek”. Globalna platforma handlowa Shopify zauważyła, że ​​87 procent respondentów ankiety potwierdziło, że stosowanie taktyk wideo pomogło zwiększyć sprzedaż.

Warto przeczytać!  50 terminów marketingowych, które powinieneś znać

Nęcący? Tak ale. Rozumiem. Zrozumienie, co robić i dlaczego są przeszkodami, które hamują większość sprzedawców detalicznych przed pójściem naprzód i potencjalnym zwiększeniem przychodów.

Oto cztery szybkie kroki, które pomogą Ci zacząć:

Wybierz trzy cele

Zdecyduj, jakie są Twoje cele korzystania z wideo. Mogą to być: (1) przyciągnięcie większej liczby klientów do Twojego sklepu; (2) napędzanie sprzedaży określonego produktu lub kategorii; oraz (3) zwiększenie liczby wyświetleń i zaangażowania w mediach społecznościowych. Twoje mogą być inne, ale identyfikacja celów daje ci „dlaczego”, z którego możesz zastosować „jak”. Pozwala także zorientować się, jakie typy filmów będziesz tworzyć.

Zdecyduj, jak filmować

Zastanów się, czego będziesz używać: wideo z telefonu komórkowego, produkcja wewnętrzna na małą skalę lub pełne filmowanie. Podpowiedź: wszystkie działają i to w zaskakującym stopniu z równym powodzeniem. Oprzyj swoją decyzję na osobowości biznesowej i klientach.

Pomyśl o tym, kto będzie występował przed kamerą: ty, ktoś inny, a nawet połączenie tych dwóch osób w zależności od doświadczenia i poziomu komfortu.

Zdecyduj, gdzie udostępnić swoje filmy. Zacząć w mediach społecznościowych i stamtąd rozpowszechniać? A może YouTube jest Twoją ulubioną internetową rezydencją?

Warto przeczytać!  Zakłócenie Hoppera w branży turystycznej: nowe badania Skift

Rozważ długość. Niezależnie od tego, gdzie ostatecznie mieszkają, najczęściej oglądane filmy są krótsze niż prawdopodobnie myślisz. Nie trzeba wszystkiego tłumaczyć ani przygotowywać wykładu profesorskiego. Powiedz, co trzeba powiedzieć, pokaż, co trzeba pokazać, podaj wezwanie do działania i przestań.

Kto jest twoją przejażdżką lub śmiercią?

Nawet najbardziej zdolny i urzekający prezenter używający najprostszego formatu wideo będzie czasem potrzebował pomocy. Dowiedz się teraz, do kogo możesz się zwrócić, gdy potrzebujesz kogoś, kto potrzyma kamerę, pomoże ci z oświetleniem lub chwiejnym dźwiękiem, a także kto może pomóc w edycji czegoś, co może wydawać się szaloną ilością materiału.

Opublikuj to

Nie czekaj, aby go udoskonalić. Nie marnuj tego. Opublikuj to, o ile nie świadczy to źle o Tobie i Twojej firmie. Badania pokazują, że widzowie przyznają psychologiczne punkty brownie firmom, które przesyłają niedoskonałe, ale oryginalne filmy, zamiast tych, które nie udostępniają treści wideo. Pamiętaj, że następny może być lepszy i zawsze możesz usunąć lub ukryć niezbyt udane posty, gdy poczujesz się jak profesjonalista w dziedzinie wideo.

Warto przeczytać!  Zarządzane i profesjonalne usługi ochrony Możliwości rozwoju w obu Amerykach Konwergencja branż i intensywność konkurencji w 2023 r. Pchają rynek w kierunku innowacji i dywersyfikacji

Wszystkie te inne pytania, jak np jak często, co z animacją, ile wyświetleń powinienem mieć, można zająć się wkrótce. Na razie znajdź jasny, lśniący dzień, kiedy czujesz się dobrze, obróć aparat twarzą do siebie i udostępnij. Połącz widzów z emocjami. To jest to, co dobrzy kupcy robią na co dzień.

Zobacz także z GDA:




Źródło