Marketing

4 sposoby dostosowania strategii marketingu wydarzeń, aby zapewnić sukces

  • 15 lutego, 2023
  • 5 min read
4 sposoby dostosowania strategii marketingu wydarzeń, aby zapewnić sukces


Maksymalizacja dolarów sponsorskich i zdobywanie ekspozycji powinny być priorytetami dla marek tworzących strategię marketingu wydarzeń. Ale uwzględnienie nieoczekiwanego również powinno być priorytetem — może nawet najwyższym.

Chociaż marzeniem każdego marketera jest realizacja swoich planów bez żadnych problemów, nie zawsze tak się dzieje. Na przykład, na wczesnym etapie planowania strategii marketingowej Mistrzostw Świata, Budweiser (główny sponsor) zobowiązał się oferować piwo na sprzedaż obecnym. Jednak plan został przerwany na dwa dni przed rozpoczęciem mistrzostw świata w Katarze – kraju, który zakazał publicznego spożywania alkoholu, ale wcześniej oświadczył, że nie narzuci lokalnych zwyczajów na imprezę przed nagłą zmianą kursu.

Najwyraźniej istniała pomyłka między tym, co miało być zapewnione, a tym, czego oczekiwano. Co więc zrobił browarnik? Cóż, stworzył Budweiser Zero, napój bezalkoholowy i pobiegł z nim. I zgadnij co? Budweiserowi się to udało, dając nam nadzieję, że możemy zrobić to samo, gdy pojawią się nieprzewidziane okoliczności. Jak widać, sukces tkwi w szczegółach — ale najlepiej byłoby, gdyby te szczegóły zostały dopracowane, zanim pojawi się problem.

Wynik? Ponieważ zmiany mogą nastąpić nagle i bez ostrzeżenia, bardzo ważne jest, aby Twoja strategia marketingowa oparta na wydarzeniach pozostała elastyczna.

Warto przeczytać!  „Agencje muszą przywrócić postawę rozwiązywania problemów”

Nowości z technologii marketingowych: MarTech Wywiad z Ianem Liddicoatem, CTO i Head of Data Science – Adludio

Dlaczego ważne jest, aby zachować elastyczność marketingu wydarzeń

Zwinna metodologia marketingowa może utrzymać strategię marketingową na właściwym torze, nawet jeśli jesteś zmuszony do wprowadzania nagłych zmian w ostatniej chwili. Kluczem jest przewidywanie zagrożeń marketingowych i budowanie sposobów radzenia sobie z tymi zagrożeniami bezpośrednio w swojej strategii.

Wydarzenia są wylęgarnią nieoczekiwanego. Na przykład zła pogoda lub przerwa w dostawie prądu mogą zakłócić wydarzenie lub wydarzenie może zostać przełożone lub przeniesione w inne miejsce. Przewidywanie tych zmian i posiadanie planu awaryjnego może pomóc marketerom wydarzeń w śledzeniu wydarzeń.

Wreszcie, marketerzy wydarzeń muszą przewidywać ryzyko, ponieważ mogą one znacząco wpłynąć na wyniki finansowe wydarzenia. Na przykład, jeśli sprzedawca wydarzeń nie ma ubezpieczenia na swój sprzęt i coś się zepsuje podczas konfiguracji, może być odpowiedzialny za wymianę lub naprawę. Wykupienie ubezpieczenia i posiadanie planu awaryjnego może pomóc w ochronie przed tego rodzaju ryzykiem finansowym.

Strategie pokonywania wyzwań, które pojawiają się w branży marketingu wydarzeń

Na wczesnym etapie planowania marketingowego możesz zrobić kilka rzeczy, które pomogą Ci pokonać wyzwania, jeśli się pojawią.

Warto przeczytać!  Porównanie metod pomiaru marketingu w świecie bez plików cookie

1. Zawsze miej plan B.

Na przykład, jeśli organizujesz wydarzenie ze specjalistą kulinarnym, a posiłek jest główną atrakcją, zatrudnij drugiego dostawcę usług cateringowych. Posiadanie jednego, na którym można się oprzeć, uchroni Cię przed odwołaniem wydarzenia z powodu nieoczekiwanej choroby, itp.

2. Rozważ rozłożenie jednego dużego wydarzenia na wiele mniejszych wydarzeń.

Zaplanowanie wielu targów lub wycieczek może pomóc zmniejszyć ryzyko w przypadku odwołania jednego z wydarzeń. Oprócz pomocy w eliminowaniu ryzyka, takie podejście może zwiększyć ekspozycję i znacznie rozszerzyć działania marketingowe na inne rynki lub regiony.

3. Jasno zarysuj dokumentację.

Twój zespół prawny powinien upewnić się, że Twój sponsoring jasno określa, co dzieje się w przypadku odwołania lub zmiany talentu, miejsca, daty itp., abyś mógł kontynuować wydarzenie i zmniejszyć potencjalne straty. Konieczne jest również, aby potencjalni sponsorzy przejrzeli drobne szczegóły dotyczące ich umów i porozumień przed ich zawarciem. Kierownictwo i sponsorzy powinni być w stanie wspólnie przekazywać wszelkie dodatkowe prośby i oczekiwania, aby mieć pewność, że wszyscy są na tej samej stronie. Wszelkie negocjacje należy przeprowadzić z wyprzedzeniem i odpowiednio udokumentować, aby nie było nieporozumień.

Warto przeczytać!  Przetrawienie tego, co wchodzi w skład strategii wpływania na zdrowie właściciela Tums, Haleona

4. Stwórz pole manewru w swoim budżecie.

Na koniec przeanalizuj swoje potrzeby budżetowe. Przygotuj się na zainwestowanie większej ilości pieniędzy, aby mieć pewność, że wydarzenie będzie przebiegać zgodnie z planem. Idealnie, jeśli chcesz, aby elastyczność finansowa dostosowywała się do zmian. Na przykład zakup dodatkowych biletów w celu uwzględnienia nieoczekiwanych VIP-ów gwarantuje, że nikt nie wyjdzie rozczarowany.

Zwinny marketing jest koniecznością dla marketerów wydarzeń, ponieważ charakter pracy może być czasami nieprzewidywalny. Ponadto korzyści ze zwinnego marketingu są liczne — od zdolności do szybkiego zarządzania kryzysami, przez potencjał zwiększenia widoczności marki, po blokowanie dolnej linii — będziesz przygotowany na sukces.

Ponieważ zapotrzebowanie na spersonalizowane rozwiązania rośnie, a krajobraz szybko się zmienia, dla dzisiejszych marketerów niezwykle ważne jest przyjęcie zwinnego podejścia, które pomoże im podejmować świadome decyzje, które przyniosą maksymalne wyniki.

Nowości z technologii marketingowych: Poważnie — to najmądrzejszy czas na inwestowanie w marketing


Źródło