Marketing

4Sight pozostaje wierny swojej strategii i odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysków, przychodów i gotówki

  • 29 marca, 2023
  • 6 min read
4Sight pozostaje wierny swojej strategii i odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysków, przychodów i gotówki


Johannesburg: – Firma 4Sight Holdings Limited (JSE 4SI) ogłosiła dzisiaj dobre wyniki finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2022 r., pomimo trudnego otoczenia gospodarczego stworzonego przez kryzys energetyczny, ciągłe podwyżki stóp procentowych i kursów walut.

Firma odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów, zysków i gotówki w kasie dzięki niezłomnemu zaangażowaniu w ogólną strategię biznesową i wejście na rynek, jednocześnie wykorzystując swoje rozwiązania w zakresie własności intelektualnej (IP) do napędzania innowacji w branży.

W analizowanym okresie przychody wzrosły o 20,7%, zysk brutto wzrósł o 10,1%, a zysk operacyjny wzrósł o 93,9% dzięki wyższym przychodom w połączeniu z poprawą produktywności, procesów zarządzania i kontroli, a także ograniczeniem kosztów, które spowodowały wzrost kosztów operacyjnych tylko o 4% w warunkach wysokiej inflacji.

„Nasza zdolność do utrzymania eskalacji kosztów operacyjnych poniżej inflacji świadczy o ciągłym zaangażowaniu zarządu i komitetu wykonawczego w ostrożne zarządzanie firmą w trudnym środowisku makroekonomicznym” — wyjaśnia Tertius Zitzke, dyrektor generalny grupy w 4Sight Holdings.

„Pomimo skupu akcji własnych o wartości 16 mln R, w 2022 r. zwiększyliśmy nasze saldo gotówkowe o 20,1% dzięki silnemu wzrostowi przychodów”. wyjaśnia Eric van der Merwe, dyrektor finansowy grupy w 4Sight Holdings.

„W rezultacie główny zysk na akcję (HEPS) w analizowanym okresie wzrósł o 35,4% z 1,757 centów ZAR na akcję za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. do 2,379 centów ZAR na akcję. Zysk na akcję wzrósł o 40,3% z 1,695 centów ZAR na akcję za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. do 2,378 centów ZAR. Wartość aktywów netto na akcję wzrosła o 1,3% z 44,1 do 44,6 centów na akcję”, wyjaśnia van der Merwe.

Warto przeczytać!  Matter Made CEO mówi o marketingu po pandemii, millenialsach i przyszłych trendach

„Strategia rynkowa dwóch kanałów bezpośrednich i pośrednich, którą wdrożyliśmy w roku finansowym 2020, nadal przynosi dobre wyniki” — wyjaśnia Willie Ackerman, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w 4Sight Holdings.

„W rezultacie pozostajemy zaangażowani w to podejście i wykorzystamy tę sprawdzoną strategię do dalszej ekspansji na rynki”.

Kanał firmy nadal notował silny wzrost przychodów, docierając do prawie 800 partnerów w 2022 roku, aby zwiększyć wolumen w segmencie działalności o niższej marży.

„Przekonująca oferta wartości naszych rozwiązań, które zapewniają lepsze wrażenia użytkownika w porównaniu z innymi dostawcami i dostawcami rozwiązań, w połączeniu z konkurencyjnymi cenami, kompleksowym wsparciem, krótkimi czasami realizacji i dokładnymi rozliczeniami, wspiera nasz kanał i nadal napędza rozwój biznesu” — wyjaśnia Ackermana.

Podczas gdy zysk brutto spadł z 47,9% do 43,7% z powodu zmiany w asortymencie produktów i odejścia od licencji inwestycyjnych na rzecz większej liczby usług subskrypcyjnych, firma 4Sight utrzymała ogólny wzrost przychodów z produktów i wspiera swoje strategiczne dążenie do osiągnięcia większych przychodów opartych na rentach.

Ackerman przypisuje zdolność firmy do złagodzenia spadku przychodów i zysków wynikającego z tego ostatniego, ciągłemu wzrostowi strategii firmy o wyższej marży, polegającej na bezpośrednim wejściu na rynek, gdzie dedykowane wewnętrzne klastry koncentrują się na sprzedaży rozwiązań IP 4Sight na rynek korporacyjny.

Sektor przemysłowy nadal miał największy udział we wzroście, w szczególności przemysł wydobywczy, metalowy i wytwórczy.

Warto przeczytać!  Marketing cyfrowy w branży telekomunikacyjnej

„W związku z tym będziemy nadal zwiększać naszą koncentrację na tych branżach, ponieważ sektory te przyspieszają inicjatywy transformacji cyfrowej w celu usprawnienia operacji i zwiększenia wydajności w celu ograniczenia kosztów”, wyjaśnia Ackerman.

W związku z tym Zitzke wyjaśnia, że ​​4Sight Holdings koncentruje się na pięciu strategicznych filarach, aby zbudować biznesowe DNA klienta i stworzyć operację gotową na przyszłość.

„Nasza strategia koncentruje się na spojrzeniu na działalność klienta z zewnątrz, a następnie wykorzystaniu technologii do stworzenia rozwiązań, które napędzają transformację w kluczowych domenach w firmie, a mianowicie Ludzie, Klienci, Operacje, Finanse i Innowacje”.

Transformacja ukierunkowana na innowacje wspiera klientów, identyfikując konkretne problemy, wyzwania i nieefektywności oraz opracowując rozwiązania oparte na danych w celu poprawy wydajności.

Z perspektywy ludzi, 4Sight umożliwia pracownikom zwiększenie wydajności i produktywności poprzez modernizację środowiska pracy poprzez lepszą komunikację i współpracę.

„Tworzenie tych możliwości stało się krytyczne w hybrydowym miejscu pracy, aby monitorować i śledzić produktywność i wydajność pracowników zdalnych” — wyjaśnia Zitzke.

Innowacje zorientowane na klienta dotyczą umożliwienia analizy klienta w celu przyspieszenia rozwoju biznesu w nowoczesnej gospodarce cyfrowej poprzez bardziej efektywne i wpływowe inicjatywy sprzedażowe i marketingowe oraz niezapomniane doświadczenia klientów, które przyciągają i zatrzymują klientów przy mniejszych kosztach i wysiłku.

„Wdrażając najlepsze w swojej klasie rozwiązania, pomagamy naszym klientom cyfrowo przekształcać i optymalizować ich operacje w oparciu o ich unikalne wymagania”, kontynuuje Zitzke.

4Sight dostarcza innowacje finansowe, przenosząc rozwiązania ERP do chmury, co odblokowuje liczne możliwości dla klientów. Na przykład będąc już w chmurze, możemy przenieść system księgowy firmy z repozytorium historycznych danych finansowych do potężnego predyktora biznesowego.

Warto przeczytać!  sparks & honey mianuje pierwszego dyrektora ds. innowacji

„Możliwości te mogą przenieść firmę z reaktywnej operacji polegającej na podejmowaniu decyzji z perspektywy czasu do umożliwienia decydentom zdolności przewidywania, które pozwalają im podejmować proaktywne kroki w kierunku rozwoju firmy” — wyjaśnia Zitzke.

4Sight stosuje również te strategiczne filary w swojej działalności, aby wzmocnić wewnętrzne zasoby i narzędzia. Pod tym względem firma nadal koncentrowała się na usprawnianiu operacji za pomocą technologii cyfrowych i przeciwdziałaniu drenażowi mózgów, który obecnie dotyka lokalną gospodarkę.

„W 2022 r. uruchomiliśmy inicjatywę mającą na celu tworzenie umiejętności i wiedzy specjalistycznej w ramach programu dla stażystów, który pomaga również tworzyć możliwości zatrudnienia w czasach, gdy wiele firm dokonuje redukcji” — mówi Zitzke.

W 2022 roku firma 4Sight zwiększyła zatrudnienie o 20%, co odpowiada 69 pracownikom, osiągając łącznie 416 pracowników. 4Sight zatrudnia obecnie 48 absolwentów zapisanych na program dla absolwentów w 2022 roku.

„Oczekujemy, że firmy z każdego sektora będą nadal inwestować w transformację cyfrową, aby na nowo wymyślać i ulepszać operacje, ponieważ technologia stała się kluczowym fundamentem strategicznym i służy jako kluczowy wyznacznik przetrwania i sukcesu organizacji”, kontynuuje Zitzke.

„W związku z tym widzimy ogromny potencjał naszych rozwiązań na rynku, szczególnie w rozwiązywaniu różnych wyzwań stojących przed biznesem. Dlatego pozostajemy pewni naszej zdolności do dalszego rozwoju firmy do 2023 roku i później” – podsumowuje.

-Kończy się-


Źródło