Marketing

4Sight pozostaje zaangażowany w strategię, odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysków, przychodów, gotówki

  • 3 kwietnia, 2023
  • 6 min read
4Sight pozostaje zaangażowany w strategię, odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysków, przychodów, gotówki


4Sight pozostaje zaangażowany w strategię, odnotowuje dwucyfrowy wzrost zysków, przychodów, gotówki

4Sight Holdings (JSE 4SI) ogłosił dziś dobre wyniki finansowe za rok zakończony 31 grudnia 2022 r., pomimo trudnego otoczenia gospodarczego stworzonego przez kryzys energetyczny, ciągłe podwyżki stóp procentowych i kursów walut.

Firma odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów, zysków i gotówki w kasie dzięki niezłomnemu zaangażowaniu w ogólną strategię biznesową i wejście na rynek, jednocześnie wykorzystując swoje rozwiązania w zakresie własności intelektualnej (IP) do napędzania innowacji w branży.

W analizowanym okresie przychody wzrosły o 20,7%, zysk brutto wzrósł o 10,1%, a zysk operacyjny o 93,9% dzięki wyższym przychodom w połączeniu z poprawą produktywności, procesów zarządzania i kontroli, a także ograniczeniem kosztów, w wyniku którego koszty operacyjne wzrosły o zaledwie 4% w warunkach wysokiej inflacji.

„Nasza zdolność do utrzymania eskalacji kosztów operacyjnych poniżej inflacji świadczy o ciągłym zaangażowaniu zarządu i komitetu wykonawczego w ostrożne zarządzanie firmą w trudnym środowisku makroekonomicznym” — wyjaśnia Tertius Zitzke, dyrektor generalny grupy w 4Sight Holdings.

„Pomimo wykupu akcji za 16 milionów rupii, w 2022 roku dzięki silnemu wzrostowi przychodów zwiększyliśmy saldo środków pieniężnych o 20,1%” — wyjaśnia Eric van der Merwe, dyrektor finansowy grupy w 4Sight Holdings.

„W rezultacie główny zysk na akcję (HEPS) w analizowanym okresie wzrósł o 35,4% z 1,757 centów ZAR na akcję w roku zakończonym 31 grudnia 2021 r. do 2,379 centów ZAR na akcję. Zysk na akcję wzrósł o 40,3% z 1,695 centów ZAR na akcję za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. do 2,378 centów ZAR. Wartość aktywów netto na akcję wzrosła o 1,3% z 44,1 do 44,6 centów na akcję”, wyjaśnia Van der Merwe.

Warto przeczytać!  MarTech Summit ponownie odbędzie się w Hongkongu w lipcu 2023 r

„Strategia rynkowa dwóch kanałów bezpośrednich i pośrednich, którą wdrożyliśmy w roku finansowym 2020, nadal przynosi dobre wyniki” — wyjaśnia Willie Ackerman, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w 4Sight Holdings.

„W rezultacie pozostajemy zaangażowani w to podejście i wykorzystamy tę sprawdzoną strategię dalej rozwijać się na rynkach”.

Kanał firmy nadal notował silny wzrost przychodów, docierając do prawie 800 partnerów w 2022 roku, aby zwiększyć wolumen w segmencie działalności o niższej marży.

„Przekonująca oferta wartości naszych rozwiązań, które zapewniają lepsze wrażenia użytkownika w porównaniu z innymi dostawcami i dostawcami rozwiązań, w połączeniu z konkurencyjnymi cenami, kompleksowym wsparciem, krótkim czasem realizacji i dokładnymi rozliczeniami, wspiera nasz kanał i nadal napędza rozwój biznesu” — wyjaśnia Ackerman .

Podczas gdy zysk brutto spadł z 47,9% do 43,7% z powodu zmiany w asortymencie produktów i odejścia od licencji inwestycyjnych na rzecz większej liczby usług subskrypcyjnych, firma 4Sight utrzymała ogólny wzrost przychodów z produktów i wspiera swoje strategiczne dążenie do osiągnięcia większych przychodów opartych na rentach.

Ackerman przypisuje zdolność firmy do złagodzenia spadku przychodów i zysków wynikającego z tego ostatniego, ciągłemu wzrostowi strategii firmy o wyższej marży, polegającej na bezpośrednim wejściu na rynek, gdzie dedykowane wewnętrzne klastry koncentrują się na sprzedaży rozwiązań IP 4Sight na rynek korporacyjny.

Sektor przemysłowy nadal miał największy udział we wzroście, w szczególności przemysł wydobywczy, metalowy i wytwórczy.

Warto przeczytać!  5 powodów, dla których warto dodać TikTok do swojej strategii marketingu treści

„W związku z tym będziemy nadal zwiększać naszą koncentrację na tych branżach, ponieważ sektory te przyspieszają inicjatywy transformacji cyfrowej w celu usprawnienia operacji i zwiększenia wydajności w celu ograniczenia kosztów”, wyjaśnia Ackerman.

W związku z tym Zitzke wyjaśnia, że ​​4Sight Holdings koncentruje się na pięciu strategicznych filarach, aby zbudować biznesowe DNA klienta i stworzyć operację gotową na przyszłość.

„Nasza strategia koncentruje się na spojrzeniu na działalność klienta z zewnątrz, a następnie wykorzystaniu technologii do stworzenia rozwiązań, które napędzają transformację w kluczowych domenach firmy, a mianowicie w ludziach, klientach, operacjach, finansach i innowacjach”.

Transformacja ukierunkowana na innowacje wspiera klientów, identyfikując konkretne problemy, wyzwania i nieefektywności oraz opracowując rozwiązania oparte na danych w celu poprawy wydajności.

Z perspektywy ludzi, 4Sight umożliwia pracownikom zwiększenie wydajności i produktywności poprzez modernizację środowiska pracy poprzez lepszą komunikację i współpracę.

„Tworzenie tych możliwości stało się krytyczne w hybrydowym miejscu pracy, aby monitorować i śledzić produktywność i wydajność pracowników zdalnych” — wyjaśnia Zitzke.

Innowacje zorientowane na klienta dotyczą umożliwienia analizy klienta w celu przyspieszenia rozwoju biznesu w nowoczesnej gospodarce cyfrowej poprzez bardziej efektywne i wpływowe inicjatywy sprzedażowe i marketingowe oraz niezapomniane doświadczenia klientów, które przyciągają i zatrzymują klientów przy mniejszych kosztach i wysiłku.

„Wdrażając najlepsze w swojej klasie rozwiązania, pomagamy naszym klientom cyfrowo przekształcać i optymalizować ich operacje w oparciu o ich unikalne wymagania”, kontynuuje Zitzke.

4Sight dostarcza innowacje finansowe, przenosząc rozwiązania ERP do chmury, co odblokowuje liczne możliwości dla klientów. Na przykład będąc już w chmurze, możemy przenieść system księgowy firmy z repozytorium historycznych danych finansowych do potężnego predyktora biznesowego.

Warto przeczytać!  Nawigacja w przyszłości marketingu za pomocą danych

„Możliwości te mogą przenieść firmę z reaktywnej operacji polegającej na podejmowaniu decyzji z perspektywy czasu do umożliwienia decydentom zdolności przewidywania, które pozwalają im podejmować proaktywne kroki w kierunku rozwoju firmy” — wyjaśnia Zitzke.

4Sight stosuje również te strategiczne filary w swojej działalności, aby wzmocnić wewnętrzne zasoby i narzędzia. Pod tym względem firma nadal koncentrowała się na usprawnianiu operacji za pomocą technologii cyfrowych i przeciwdziałaniu drenażowi mózgów, który obecnie dotyka lokalną gospodarkę.

„W 2022 r. uruchomiliśmy inicjatywę mającą na celu tworzenie umiejętności i wiedzy specjalistycznej w ramach programu dla stażystów, który pomaga również tworzyć możliwości zatrudnienia w czasach, gdy wiele firm dokonuje redukcji” — mówi Zitzke.

W 2022 roku firma 4Sight zwiększyła zatrudnienie o 20%, co odpowiada 69 pracownikom, osiągając łącznie 416 pracowników. 4Sight zatrudnia obecnie 48 absolwentów zapisanych na program dla absolwentów w 2022 roku.

„Oczekujemy, że firmy z każdego sektora będą nadal inwestować w transformację cyfrową, aby na nowo wymyślać i ulepszać operacje, ponieważ technologia stała się kluczowym fundamentem strategicznym i służy jako kluczowy wyznacznik przetrwania i sukcesu organizacji”, kontynuuje Zitzke.

„W związku z tym widzimy ogromny potencjał naszych rozwiązań na rynku, szczególnie w rozwiązywaniu różnych wyzwań stojących przed biznesem. Dlatego pozostajemy pewni naszej zdolności do dalszego rozwoju firmy do 2023 roku i później” – podsumowuje.


Źródło