Technologia

5 funkcji rozgrywki w GTA San Andreas, które wyprzedzały swoje czasy

  • 8 maja, 2023
  • 4 min read
5 funkcji rozgrywki w GTA San Andreas, które wyprzedzały swoje czasy


Rockstar Games zmieniło oblicze branży gier wraz z wydaniem Grand Theft Auto (GTA) III w 2001 roku. Potem nastąpiła seria niesamowitych tytułów, które zdominowały gatunek przygodowych gier akcji. Jedną z wysoko cenionych pozycji w serii jest Grand Theft Auto San Andreas. Pomimo tego, że została wydana w 2004 roku, gra była pełna funkcji, których żaden inny programista nie byłby w stanie odtworzyć z takim samym przekonaniem.

Od dogłębnej personalizacji postaci po niezwykle dużą mapę, w wydaniu Rockstar z 2004 roku było wiele przełomowych funkcji. Oto lista pięciu funkcji rozgrywki w GTA San Andreas, które były po prostu pionierskie.


Zamieszkały świat i cztery inne elementy rozgrywki w GTA San Andreas, które wyprzedzały swoje czasy

1) Ogromny stan San Andreas

Mapa wszechświata 3D stanu San Andreas (zdjęcie z GTA Wiki)

GTA San Andreas to jedna z niewielu gier swoich czasów, które zawierały tak dużą mapę. Stan San Andreas był rozległym lądem z różnymi biomami, dzięki którym rozgrywka była świeża. Gracze mogą swobodnie przemieszczać się po mapie do dowolnego z trzech miast:

  • Los Santos – z siedzibą w Los Angeles
  • San Fierro – na podstawie San Francisco
  • Las Venturas – na podstawie Las Vegas
Warto przeczytać!  Nowe ostrzeżenie o aktualizacji iOS 16.5 wydane dla milionów użytkowników Apple iPhone

Oprócz tych tętniących życiem metropolii, gra zawierała również wieś, w której gracze spędzają przyzwoitą ilość czasu podczas głównej historii. Posiadanie tak rozległej mapy pełnej skomplikowanych szczegółów było w tamtych czasach bezprecedensowe.


2) Dogłębne dostosowywanie postaci

Personalizacja postaci to funkcja, która pozwala graczom nadać bohaterowi gry osobisty charakter. Podczas gdy w GTA Vice City można było zmienić strój Tommy’ego Vercettiego, San Andreas podniosło tę mechanikę na wyższy poziom. Gracze mogli teraz kupować ubrania w różnych stylach i przedziałach cenowych w sklepach takich jak Binco i Didier Sachs.

Dodatkowo nadmierne jedzenie wpłynęłoby wizualnie na ciało Carla Johnsona (CJ), podczas gdy chodzenie na siłownię pomogłoby uzyskać muskularny wygląd. Gracze mieli również swobodę zmiany fryzury i pielęgnacji zarostu, odwiedzając salon.


3) Przeżyty świat

Stan San Andreas był nie tylko ogromny, ale zamieszkiwany przez NPC, którzy w tamtym czasie byli tak blisko życia, jak to tylko możliwe. CJ miał możliwość pozytywnej lub negatywnej interakcji z postaciami, takimi jak zwykli obywatele i członkowie gangów. Według Rockstar Games nagrali blisko 4200 linii dialogowych dla CJ.

Warto przeczytać!  OnePlus TV 65 Q2 Pro to kontynuacja warta każdego grosza z 99 999 ₹, z którymi się rozstajesz

W wielu grach nawet dzisiaj nie udaje się stworzyć światów o żywym charakterze. Jednak Rockstar prawie udoskonalił formułę, nawet przy ograniczeniach technologicznych obecnych w 2004 roku.


4) Personalizacja samochodu

Personalizacja pojazdu to jeden z najpopularniejszych aspektów w GTA Online. Dzięki zaawansowanej technologii gra może zaoferować graczom obszerny katalog ulepszeń pojazdów. Rockstar niedawno uruchomił nawet nową stronę internetową License Plate Creator. Jednak lata przed Grand Theft Auto V i Online gracze mogli dostosowywać samochody w GTA San Andreas.

Malowanie, dachy, progi, spojlery i koła to tylko niektóre opcje dostosowywania samochodów dostępne w grze. Żadna inna gra nie zawierała podobnych funkcji rozgrywki na tak dużą skalę w momencie premiery San Andreas.


5) Postęp umiejętności

Firma Rockstar Games zrobiła wszystko, co w jej mocy, jeśli chodzi o personalizację postaci w GTA San Andreas. Nie tylko można było zmienić wygląd CJ, ale gracze mogli również poprawić kilka umiejętności, takich jak pływanie, pojemność płuc, wytrzymałość, posługiwanie się bronią, prowadzenie pojazdu i inne, regularnie ćwicząc.

Co więcej, gracze mogli uczyć się różnych stylów walki w różnych salach gimnastycznych w całym stanie San Andreas. To dodało głębi systemowi postępów w grze, niespotykane w poprzednich tytułach.

Warto przeczytać!  10 najbardziej nieoczekiwanych zastosowań sztucznej inteligencji

Edytowany przez
Sijo Samuel Paul


Źródło