Technologia

5 modów, które musisz mieć, aby zmaksymalizować immersję w Fallout 4

  • 2 czerwca, 2023
  • 5 min read
5 modów, które musisz mieć, aby zmaksymalizować immersję w Fallout 4


Gry Fallout z ery Bethesdy oznaczały odejście serii od perspektywy izometrycznej do bardziej bliskiej i osobistej perspektywy pierwszej osoby. Wbrew intuicji, klasyczne tytuły wciąż przyćmiewają swoich współczesnych następców pod względem immersji. Głównym tego powodem jest spójność strukturalna między narracją a rozgrywką, jak widać w Fallout 1 i 2.

Podczas gdy Fallout 4 próbował stworzyć własną, niepowtarzalną tożsamość i atmosferę z Bostonem, ten element spójności nie powiódł się. Niemniej jednak jego aktualna aktualność jest zasłużona. Główne gry Bethesdy, zarówno w Elder Scrolls, jak i nabyte IP Fallout, pomimo ich szarpnięcia, są gospodarzami największych społeczności moderskich.

Z ich pomocą możemy dodać kilka małych modów immersyjnych, które w dużym stopniu sprawią, że postapokaliptyczny Boston będzie bardziej realistyczny.

Uwaga: ten artykuł jest subiektywny i odzwierciedla poglądy autora.


5 modów realizmu, aby lepiej zanurzyć się w Fallout 4: MAIM 2, Immersive Animations Framework i nie tylko

1) OKALECZENIE 2

Stołowe gry RPG były głównym źródłem inspiracji dla pierwszej fali tego gatunku, nazywanego obecnie cRPG lub komputerowym RPG. Jako produkty tej epoki, klasyczne gry Fallout czerpią również wiele pomysłów z Dungeons and Dragons. System obrażeń kończyn jest jedną z bardziej kultowych implementacji. Oczywiście od tego czasu stało się to podstawą serii i jest również obecne w Fallout 4.

Warto przeczytać!  Jak dodać link Zoom do Kalendarza Google

W normalnej rozgrywce w Fallout 4 urazy kończyn to tylko drobne niedogodności, które leczą się automatycznie, gdy gracz odzyska pełne zdrowie. Tryb Survival czyni go karalnym, dodając wymaganie stimpaków lub lekarza, ale jego realizacja jest stosunkowo nieciekawa.

Wejdź do MAIM, modu „hardkorowej walki i przeglądu medycznego”, który przenosi złożoną mechanikę obrażeń z Escape from Tarkov. Wraz z nim pojawia się szereg przydatnych poprawek, które podnoszą ogólną stawkę w walce, takich jak śmiertelność strzałów w głowę. Ponadto dodaje pierwszą pomoc i zarządzanie urazami, które są kompletne z opaskami uciskowymi, podziałami i zestawami chirurgicznymi.


2) Klasyczne zatrucie promieniowaniem 2

Promieniowanie w Fallout 4 pochłania pulę HP (zdjęcie za pośrednictwem Nexusmods)

Dążąc do usprawnienia i upłynnienia rozgrywki, Bethesda uprościła również system promieniowania w Fallout 4. Domyślnie zatrucie promieniowaniem pochłania twoje maksymalne HP, dopóki nie zostanie złagodzone. „Classic Radiation Poisoning 2” autorstwa Theyrontoad i falloutkid12 zastępuje to poprzednimi iteracjami mechaniki gry.

Zamiast zmniejszać maksymalne HP, różne poziomy zatrucia promieniowaniem będą teraz dodawać odpowiednie osłabienia statystyk. Mod daje ci możliwość wyboru, czy chcesz iść z podejściem FO3 / New Vegas, czy klasycznymi grami.

Warto przeczytać!  10 najlepszych wskazówek i wskazówek dotyczących zwiększania FPS w Minecrafcie

3) Ulepszony — animowany, samodzielny plecak z ułatwieniami dostępu

Fallout 76 był pełen wątpliwych wyborów projektowych w momencie premiery. Mimo to dołożył należytej staranności, aby ulepszyć długo oczekiwaną funkcję: niewstrzymane menu Pipboya. Mod Fallsouls próbuje zrobić to samo z Falloutem 4, ale tylko kosztem błędów i problemów ze stabilnością wprowadzonych przez moduł Pipboy.

Chociaż przeglądanie Pipboya bez błędów i bez przerwy pozostaje odległym marzeniem, istnieją inne alternatywy, które wykonują zadanie. „Ulepszony – animowany dostępny plecak” firmy Flipdeezy nie tylko dodaje plecaki do gry, ale także niewstrzymane menu gry, gdy wyładowujesz śmieci z ekwipunku do plecaka. Opcjonalnie dostępne są animacje i dźwięki inspirowane Tarkovem.


4) Simowe osady 2

Budowanie osad to jedyna zupełnie nowa mechanika, którą Fallout 4 dodał do serii. Chociaż w momencie premiery spotkał się z najbardziej kontrowersyjnym przyjęciem, wydaje się, że z czasem zyskał popularność u większości graczy. Oczywiście wezwania Prestona Garveya do działania stają się coraz bardziej destrukcyjne w miarę postępów w grze, ale sama mechanika budowania osad to solidne ramy.

Sim Settlements 2 zmienia mechanikę we własny pełnowymiarowy ekosystem. Mówiąc najprościej, mod dodaje autonomiczną symulację do zbudowanych przez graczy osad. Ponadto stopień tej automatyzacji można dostosować. Zgodnie z własnymi potrzebami, mod może zmienić osady we własną grę Sims lub mini-grę planowania miasta.

Warto przeczytać!  Oto, co musisz wiedzieć o planie działania PUBG na rok 2023

5) Ramy wciągających animacji

Podobnie jak jej poprzednicy, ta gra ma swoją listę materiałów eksploatacyjnych do prania – od nalewek, krakersów i frytek po domowe napary z narkotyków. Immersive Animations Framework nadaje wszystkim tym artykułom spożywczym i konsumpcyjnym własne unikalne animacje. Poza tchnięciem życia w grę, mod ma tę zaletę, że jest wrodzoną korektą balansu, uniemożliwiającą spamowanie materiałów eksploatacyjnych.

Nie tylko animacje są dostępne zarówno w pierwszej, jak i trzeciej osobie, ale wiele z nich ma kilka odmian. Są również stosunkowo krótkie, aby nie utrudniać rozgrywki, podobnie jak te, które widzieliśmy w Red Dead Redemption 2.


Źródło