Rozrywka

5 najlepszych filmów science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w lutym 2023 r

  • 18 lutego, 2023
  • 6 min read
5 najlepszych filmów science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w lutym 2023 r


Udanego lutego, czytelnicy Polygon i fani science-fiction! W tym miesiącu mamy pięć (między)gwiezdnych filmów science fiction, które możesz obejrzeć w serwisie Netflix, gdy pogoda się ociepli i zbliżamy się do wiosny.



W lutym wybraliśmy filmy science fiction z Korei Południowej, Chin, Australii i Stanów Zjednoczonych. Mamy nowy projekt animowany autorstwa słynnego reżysera filmów fabularnych Richarda Linklatera (Szkoła rocka), nowy projekt aktorski słynnego reżysera animacji Yeona Sang-ho (Pociąg do Pusanu), jeden z najbardziej dochodowych filmów, jakie kiedykolwiek nakręcono, i jeszcze więcej!

Zanurzmy się.


Zapomnienie

Obraz: Universal Pictures

Rok: 2013
Czas działania: 2h 4m
Dyrektor: Józef Kosiński
Rzucać: Toma Cruise’a, Morgana Freemana, Andreę Riseborough

Zanim Joseph Kosinski zabrał Toma Cruise’a w przestworza Top Gun: Maverickzabrał go w ponurą przyszłość Ziemi 2077 w 2013 roku Zapomnienie, który jest rodzajem filmu, którego najlepiej doświadczyć bez wcześniejszego przeczytania czegokolwiek o jego historii. Dość powiedzieć, że Cruise rozpoczyna historię jako ocalały z niszczycielskiej planety apokalipsy, pozostawiony wraz ze swoją partnerką Victorią (Andrea Riseborough), aby strzec szeregu planetarnych generatorów energii. Ale nad nim i jego interakcjami z mieszkającą w kosmosie szefową Sally (Melissa Leo) wisi poczucie złowrogiego zagrożenia, i wkrótce zagrożenie opłaca się w postaci nowych informacji, które zmieniają wszystko. Tak jak Politycznie niezależny, Zapomnienie to błyszczący, oparty na technologii film z przebojowym wyczuciem tempa i mnóstwem akcji. w odróżnieniu Politycznie niezależny, to także seria rozwijających się i wciągających niespodzianek, które warto przeżyć w niezmienionej formie. —Tasza Robinson

JUNG_E

Obraz: Netflix

Warto przeczytać!  „Chłopiec i czapla” osiąga rekordowy wynik kasowy o wartości 12,8 mln dolarów – The Hollywood Reporter

Rok: 2023
Czas działania: 1h 38m
Dyrektor: Yeon Sang-ho
Rzucać: Kang Soo-yeon, Kim Hyun-joo, Ryu Kyung-soo

Najnowszy film mistrza współczesnego science-fiction Yeon Sang-ho (Pociąg do Pusanu, Psychokineza, Piekło), JUNG_E akcja rozgrywa się w przyszłości wyniszczonej zmianami klimatycznymi, w której od dziesięcioleci toczą ze sobą walki bandy ludzkich kolonii kosmicznych. Film podąża za naukowcem (Kang Soo-yeon), któremu powierzono zadanie sklonowania idealnego żołnierza AI z mózgu jej matki w śpiączce, legendarnej najemniczki swoich czasów.

Świetny przykład inscenizacji małego konfliktu w ramach większego, JUNG_E rozwija się dzięki skomplikowanym projektom technologii i robotów na wystawie. Mechaniczny warkot maszyn ożywia film, podobnie jak poruszająca kreacja Kang Soo-yeon w roli głównej. Dotykając wielu starych zszywek science fiction związanych ze sztuczną inteligencją, obecność gromadzenia danych w filmie przedstawia nowy zwrot w klasycznym pytaniu science fiction. —Pete Volk

Wędrująca Ziemia

Zdjęcie: China Film Group

Rok: 2019
Czas działania: 2h 5m
Dyrektor: Frant Gwo
Rzucać: Wu Jing, Qu Chuxiao, Li Guangjie

Wysokobudżetowy projekt science fiction z Chin, Wędrująca Ziemia był mega hitem kasowym. Jest to piąty najbardziej dochodowy chiński film wszechczasów (cztery powyższe zostały również wydane w ostatniej dekadzie), a kontynuacja jest obecnie w kinach.

Ta kontynuacja to wystarczający powód, aby sprawdzić Wędrująca Ziemia w lutym, ale jest to interesujący film sam w sobie.

Warto przeczytać!  Musical „Strange New Worlds”, pierwszy wygląd ostatniego sezonu „Discovery” – Różnorodność

Na podstawie opowiadania Liu Cixina (najbardziej znanego z Problem trzech ciał), Wędrująca Ziemia Akcja rozgrywa się w roku 2058. W obliczu zbliżającej się katastrofy w postaci rozszerzającego się słońca, które ma wkrótce wybuchnąć, przywódcy Ziemi postanawiają wywieźć planetę daleko w bezpieczne miejsce.

— powiedział dyrektor Frant Gwo 2001: Odyseja kosmiczna, Terminatorzy 2I Międzygwiezdny to jego trzy ulubione filmy science-fiction i że mieli duży wpływ na produkcję Wędrująca Ziemia. To wysokobudżetowe przedstawienie z jedną z największych gwiazd filmowych na świecie (Wu Jing, który zagrał także w dwóch najbardziej dochodowych chińskich filmach wszechczasów) — idealne na kubełek popcornu w lutowy wieczór. —PV

Jestem Matką

Obraz: Netflix

Rok: 2019
Czas działania: 1h 53m
Dyrektor: Grant Sputor
Rzucać: Clara Rugaard, Rose Byrne, Hilary Swank

Gdzie M3GAN to głupkowate, przyjemne dla publiczności podejście do współczesnego horroru AI z 2019 roku Jestem Matką to mroczniejsza i bardziej osobista strona — to film, który rozwija się z całą klaustrofobią i rygorem sztuki teatralnej z jednym zestawem, ale z kinowymi efektami i mrożącymi krew w żyłach efektami wizualnymi. Nastolatka bez imienia poza Córką (Clara Rugaard) dorasta w schronisku, wychowywana przez robota o imieniu Matka (Rose Byrne) i buntuje się w typowy dla nastolatków sposób — dopóki do ich drzwi nie przychodzi ranny nieznajomy (Hilary Swank), błagający o pomoc. pomoc i naprawienie ich wątłego związku. To napięty, mały, wciągający thriller, ciężki od dynamiki postaci i ostrożnych ujawnień, ale ma całe napięcie filmu Terminator, ponieważ staje się jasne, jak silna i nieubłagana jest Matka oraz jak potencjalnie bezlitosna. —TR

Apollo 10 1/2: Dzieciństwo w epoce kosmicznej

Obraz: Netflix

Warto przeczytać!  Marvel szuka źródła – The Hollywood Reporter

Rok: 2022
Czas działania: 1h 37m
Dyrektor: Richarda Linklatera
Rzucać: Milo Coy, Jack Black, Lee Eddy

Animowane wspomnienia Richarda Linklatera o dorastaniu w Teksasie w latach 60. mogą nie do końca przypominać science fiction — czasami przypominają raczej dokument o konkretnej epoce i obszarze życia w Ameryce, łączący to, co uniwersalne, z tym, co bardzo specyficzne. (Bardzo duża rodzina Linklatera zapewnia wiele udogodnień w życiu domowym, które mogą zadziwić widzów, jeśli nie pochodzą z podobnej dynamiki). Ale awatar Linklatera — Stanley, czwartoklasista w 1969 r. księżyc — również oddaje się fantazjom, które Linklater umieszcza bezpośrednio na ekranie, gdy NASA rekrutuje go do tajnej misji astronautów, która łączy jego prawdziwe życie, dzieje się wokół niego i jego najśmielsze marzenia o byciu wyjątkowym. To dziwny, słodki, zachęcający film – i piękny, napędzany wizualnie, rotoskopowo w spokojniejszej wersji skomputeryzowanego rotoskopii Linklatera użytego w Skaner ponuro I Budzące się życie. Sceny kosmiczne wyróżniają się, zarówno jako dobra komiczna zabawa, jak i jako wciągająca, oparta na szczegółach przygoda. —TR

Czytaj więcej


Źródło