5 niedocenianych funkcji GTA San Andreas, które powinny powrócić

GTA San Andreas było w chwili premiery jednym z najbardziej ambitnych tytułów Rockstar Games. Ma ogromną mapę wypełnioną różnorodnymi zajęciami i terenami. Gra ma również solidną historię, która utrzymuje się od początku do końca, prowadząc graczy przez kolejkę górską emocji i akcji. Co więcej, GTA San Andreas posiada pewne funkcje, które, ku wielkiemu rozczarowaniu fanów, nie powróciły już w kolejnych tytułach z serii.
Chociaż istnieje kilka mechanizmów i funkcji rozgrywki, które z czasem stały się kultowe, jest kilka, które są stosunkowo niedoceniane i nieznane wielu graczom. W tym artykule omówimy pięć rzeczy z GTA San Andreas, które powinny powrócić w nadchodzącym tytule.
Uwaga: ten artykuł jest subiektywny i odzwierciedla wyłącznie opinię autora.
” class=”promoted-img” loading=”lazy” szerokość=”1440″ wysokość=”220″ alt=”fortnite-promoted-banner” />
Pięć niedocenianych funkcji z GTA San Andreas, które powinny powrócić w Grand Theft Auto 6
1) Zamknięty otwarty świat
Może wydawać się dziwne, że twórca zdecydował się zamknąć duże części mapy w grze z otwartym światem i udostępnić je graczom dopiero po osiągnięciu określonego punktu kontrolnego w historii.
Biorąc jednak pod uwagę fakt, że gra została podzielona na sześć głównych części (pod względem fabularnym), gracze chcący eksplorować dodatkowe części mapy musieli wykonywać zarówno misje główne, jak i poboczne. Pozwoliło to twórcy sprawić, że świat wydawał się większy niż w rzeczywistości, zachowując w ten sposób wśród graczy poczucie napięcia i oczekiwania.
Ta funkcja sprawia, że dla graczy zawsze znajdzie się coś nowego, nawet jeśli zdecydują się porzucić fabułę i spędzić jedynie czas na włóczeniu się po mapie.
2) Nauka różnych stylów walki wręcz
Dzięki lepszej grafice i sprzętowi Rockstar ostatecznie przestał rozwijać walkę wręcz w swojej grze. O ile Red Dead Redemption 2 zawiera niektóre z nich, o tyle w Grand Theft Auto 5, pomimo swoich potrójnych bohaterów, brakowało różnorodności stylów walki.
Z kolei w San Andreas gracze mogli odwiedzać siłownie i uczyć się różnych form sztuk walki, aby stylowo powalać wrogów i NPC-ów, bez konieczności wystrzeliwania ani jednej kuli. Można się nauczyć trzech głównych rodzajów walki.
Broń i materiały wybuchowe są fajne, ale walka wręcz i inne formy walki wręcz pozwalają graczom wykazać się kreatywnością i dobrze się bawić w grze.
3) Ciesz się lokalnym trybem wieloosobowym
W GTA San Andreas w wersji gry na PS2 wprowadzono lokalny tryb wieloosobowy, który umożliwił graczom wspólne dołączenie do gry bez konieczności korzystania z jakichkolwiek modów lub innych specjalnych środków.
Podczas gdy jedna osoba może grać jako CJ, druga przejmuje losowego NPC, a następnie obie mogą udać się do miasta, aby ukończyć misje lub siać spustoszenie na mapie. Była to jedna z najlepszych funkcji, o której pozornie zapomniano w trakcie prac rozwojowych.
Chociaż Gran Theft Auto 5 ma swój odpowiednik w trybie online dla wielu graczy, można ją uznać za osobną grę. W innych tytułach z trylogii GTA brakowało lokalnego trybu wieloosobowego.
4) Wojny gangów
Cała historia San Andreas kręci się wokół CJ-a, Big Smoke’a i rodziny Grove Street próbujących zdobyć więcej terytoriów w walce z rywalizującymi gangami i organami ścigania.
Wojny gangów zajmowały graczy, ponieważ Ballas i inne gangi zawsze chciały odzyskać swoje terytoria. Zawsze trzeba było posprzątać bałagan i odeprzeć wrogów. Czasami stawało się to kłopotliwe, szczególnie jeśli ktoś był zajęty wypełnianiem ważnej misji.
Powrót wojen gangów lub czegoś podobnego do GTA 6 z pewnością zajmie graczy, a nawet spowoduje potencjalnie interesujące rozrywki pomiędzy długimi misjami.
5) Złapanie samolotu
Szybka podróż to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu podczas przemierzania mapy. Jednak GTA San Andreas zdecydowało się na mały zwrot akcji, w którym gracze mogą kupić bilety lotnicze i złapać samolot z lotniska. Umożliwiłoby im to podróżowanie pomiędzy trzema miastami w grze.
To była fajna funkcja, która powinna powrócić również do innych tytułów. Gracze mogli cieszyć się piękną scenerią podczas podróży po mapie. Zaoszczędziło to mnóstwo czasu, ponieważ podróżowanie na duże odległości w San Andres było czasem dużym uciążliwością.
Fani do dziś są zdezorientowani, dlaczego Rockstar zdecydował się nie implementować tej funkcji w Grand Theft Auto 5.
Ponieważ data premiery zwiastuna GTA 6 zbliża się wielkimi krokami, mamy nadzieję, że fani zobaczą niektóre z funkcji z San Anrdeas w nadchodzącym tytule.
Sonda: Czy zgadzasz się, że te funkcje powinny powrócić w GTA 6?
Nie, nie bez powodu są niedoceniani
0 głosów