Technologia

5 niejasnych faktów o Pokemonach, które powinien znać każdy fan

  • 16 marca, 2023
  • 5 min read
5 niejasnych faktów o Pokemonach, które powinien znać każdy fan


Seria Pokemon obejmuje nie tylko gry i anime. Przez ponad 20 lat istnienia franczyza odniosła spory sukces, ale także kilka krytycznych klap. Podczas gdy wzloty są chwalone przez przyszłe pokolenia, niepowodzenia pozostawia się, by zbierały kurz i popadały w zapomnienie.

Jednym z najciekawszych aspektów serii jest powrót, aby zobaczyć, jak wiele rzeczy zostało zapomnianych przez najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie. Od dziwnych dziwactw programistycznych po porzucony sprzęt, jest mnóstwo drobnych szczegółów dotyczących ulubionych tytułów zbierających potwory, które od czasu do czasu są zabawne. Ale które naprawdę się wyróżniają?

Uwaga: ten artykuł jest subiektywny i odzwierciedla poglądy autora.


5 niejasnych faktów na temat serii Pokemon: Pokemon Mini, otwarty świat gier i nie tylko

1) Pokemon mini

Urządzenia takie jak Tamagotchi i inne kieszonkowe urządzenia do gier były ogromnym trendem pod koniec lat 90., ale w 2001 roku Nintendo rzuciło swój kapelusz na ring z Pokemon Mini. Mieszczący wiele minigier, które konsumenci mogli kupić, Mini jest najmniejszym przenośnym urządzeniem Nintendo opartym na kartridżach, jakie korporacja kiedykolwiek wypuściła, i zrobiła to wyłącznie dla serii Pocket Monsters.

To urządzenie, dostępne w trzech kolorach, było cudem techniki na swoje czasy. Będąc w stanie wytrzymać 60 godzin na jednej baterii AAA, a jednocześnie obsługując funkcje dudnienia, wykrywanie wstrząsów i wewnętrzny zegar, Mini został niestety przyćmiony przez GameBoy Advance, który pojawił się w tym samym roku.

Warto przeczytać!  Czy chatbot Bard jest szkolony na danych ChatGPT? Google odpowiada

Co zabawne, gracze mogli również otrzymać konsolę Mini w grze Pokemon Channel wydanej na Gamecube z sześcioma grywalnymi kartridżami.


2) Dziwny przypadek Meltana

Kolekcja Meltana pokazana w anime (zdjęcie za pośrednictwem The Pokemon Company)

Chociaż wielu ma tendencję do przeoczenia małej plamki, spojrzenie pod maską pokazuje, że to stworzenie jest o wiele bardziej niejasne, niż się wydaje. Jak wielu może wiedzieć, Meltan jest jedynym gatunkiem stworzeń, który występuje wyłącznie w mobilnym tytule Pokemon GO. Sprawy stają się nieco bardziej niezwykłe, gdy weźmie się pod uwagę wymagania dotyczące ewolucji.

Ponieważ GO zawiera system punktowy w postaci cukierków do ewolucji stworzeń, jedynym sposobem, w jaki gracze mogą ewoluować Meltan, jest użycie 400 odpowiednich cukierków. Stanowi to problem, ponieważ nie można ich uzyskać w głównych tytułach serii. W związku z tym jest zakodowany jako istota, która nie może ewoluować, a zatem nie może korzystać z przedmiotu Eviolite.

Jednak sprawy stają się znacznie dziwniejsze, ponieważ w tytułach Sword and Shield istnieje kod, w którym po ewolucji Meltan jest proszony o nauczenie Thunder Punch. Ponieważ jest zakodowane na stałe, aby nigdy nie ewoluować w głównej serii, to polecenie nie jest używane.

Warto przeczytać!  Asmongold wyraża swoją opinię na temat banowania streamerów przez Twitcha za żałobę w grach

3) Miękkie blokowanie oryginalnych tytułów

Charmeleon, jak pojawia się w anime (zdjęcie za pośrednictwem The Pokemon Company)

Pokemon Red i Blue na Nintendo Gameboy to tytuły, od których wszystko się zaczęło. Jednak, jak zdaje sobie sprawę wielu współczesnych trenerów, te gry są bardziej pamiętane ze względu na obfitość usterek niż cokolwiek innego. Jeden z nich bierze ciasto za to, że jest jednym z najbardziej dziwacznych, jakie kiedykolwiek można znaleźć w głównym tytule serii.

W tych oryginalnych grach, jeśli graczowi uda się rozwinąć swój starter przed przekazaniem profesorowi Oakowi paczki z Viridian PokeMart, cała gra nie może się rozwijać. Z jakiegoś powodu gracz nigdy nie otrzyma swojego Pokedexu, staruszek w Mieście Viridian się nie poruszy, a gracz jest zmuszony zresetować grę.


4) Gry od samego początku miały otwarty świat

Greninja używający Cut w anime (zdjęcie za pośrednictwem The Pokemon Company)

Niedawne Scarlet i Violet były pierwszymi prawdziwie otwartymi tytułami z głównej serii. Jednak wielu graczy ma tendencję do ignorowania faktu, że oryginalne gry, a także ich przeróbki, są bardzo bliskie otwartego świata w podobny sposób.

W Pokemon Red and Blue, po pokonaniu Misty i udaniu się na SS Anne, aby otrzymać HM do Cut, gracze nie muszą w żaden sposób natychmiast rzucać wyzwania siłowni Surge, ponieważ użycie Cut w świecie jest przyznawane po pokonaniu Misty.

Warto przeczytać!  Android 14 może zapewnić lepszą obsługę klawiatur z gestami touchpada i mapowaniem klawiszy modyfikujących

W rzeczywistości, jeśli po prostu wrócą do Cerulean City i użyją ruchu na wschodnim bloku drogowym, mogą udać się prosto do Lavender Town i kontynuować grę.

Oczywiście trenerzy nadal będą musieli zebrać osiem odznak siłowni, aby rzucić wyzwanie Elitarnej Czwórce, ale możliwość wyboru sposobu gry otwiera drzwi do wszelkiego rodzaju powtarzalności. Dotyczy to również przeróbek Gen 3, a także tytułów Let’s GO.


5) Alternatywne zakończenie Pokemona Black and White

Reshiram, jak pojawia się w anime (zdjęcie za pośrednictwem The Pokemon Company)

Czy uwierzyłbyś, że czarno-białe tytuły na konsolę Nintendo DS mają sekretne zakończenie? Gracze muszą posunąć się niewiarygodnie daleko, aby go zdobyć. Istnieje jednak sposób na ominięcie jednej z podstawowych funkcji zakończenia gry, aby technicznie odblokować tajne zakończenie, które odblokowuje unikalne legendarne spotkanie.

Zwykle gracze muszą stoczyć bitwę i złapać legendarną skrzynkę wybranej przez siebie wersji przed walką z N i ukończeniem gry. Jeśli jednak uda im się całkowicie zapełnić pamięć komputera przed tym spotkaniem, ominą ten wymóg, rozpoczynając bitwę z N po pokonaniu Legendarnego.

Nie martwcie się, ponieważ po ukończeniu gry legendarne pudełko będzie czekać na szczycie wieży Dragonspiral i nadal będzie można z nim walczyć i je zdobyć. To znaczy po tym, jak gracz wyczyści pamięć komputera.


Źródło