5 popularnych samochodów zabitych przez rząd » MotorOctane
Samochody na ogół wypadają z łask klientów lub są ignorowane przez producentów i po prostu umierają powoli. Istnieją jednak również przykłady sytuacji, w których polityka rządu zabiła produkty. Jedną z takich polityk są normy BS 6, które doprowadziły do zaprzestania produkcji kilku popularnych samochodów. Porozmawiajmy o tych Wycofanych popularnych samochodach.
Uwaga Czytelnicy! Dołącz do nas w społeczności Whatsapp, aby otrzymywać codzienne aktualizacje wiadomości motoryzacyjnych.
Diesel i Hyundai i20
I20 od początku był wyposażony w silnik wysokoprężny i cieszył się dużą popularnością wśród klientów ze względu na dobry stosunek mocy do masy i wydajność. Hyundai miał dwa 1,5-litrowe silniki o różnych konfiguracjach. Zaprzestała produkcji jednego z nich używanego w i20 ze względu na spadający popyt. Koreańska marka nie chciała inwestować w aktualizację silnika wysokoprężnego tylko dla swoich mniejszych samochodów. Wraz z i20, Grand i10 Nios i Aura również pozbawiono silników wysokoprężnych.
Diesel Maruti
Maruti podjęła poważną decyzję, ale nie zaktualizowała swoich silników wysokoprężnych do norm BS-6. Wycofała wszystkie swoje silniki wysokoprężne – 1,3-litrowy DDiS, 1,3-litrowy Smart Hybrid i 1,5-litrowy DDiS. Maruti uznała, że modernizacja swoich silników wysokoprężnych jest ekonomicznie uzasadniona. Planowano powrót diesla, ale tak się nie stało i teraz marka koncentruje się bardziej na hybrydach i opcjach elektrycznych. Obecnie samochody Maruti Diesel cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku używanym.
Przeczytaj także – Jedyne dobre rzeczy w Nowym Maruti Swift
Wycofane z produkcji popularne samochody – Honda City Diesel
Przed wdrożeniem norm RDE w kwietniu 2023 r. Honda zdecydowała się wyłączyć swoje silniki wysokoprężne. Honda miała krótką passę w segmencie silników wysokoprężnych. Ponieważ wprowadził go dość późno, a następnie musiał go zaprzestać ze względu na normy. Honda używała go w mieście, a także w Amaze. Silnik wysokoprężny był znany z dużej wydajności i zapewniał dobry moment obrotowy przy niskich obrotach. Od czasu zaprzestania produkcji silników wysokoprężnych miasto ma problemy ze sprzedażą. Jedyną zaletą jest to, że żaden sedan w tym segmencie nie oferuje oleju napędowego.
Maruti Alto 800
Kolejną ofiarą norm BS 6 Stage 2 był silnik Maruti Alto o pojemności 800 cm3. Był to silnik, który dobrze służył rynkowi indyjskiemu, ponieważ był również używany w modelu 800. Jednakże w ostatnich latach sprzedaż silnika o pojemności 800 cm3 znacznie spadła i Maruti nie uznał za korzystne jego uaktualnienie do BS6 Normy etapu 2. Obecnie Alto jest kontynuowane z silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 litra, ale silnik o pojemności 800 cm3 pozostaje latarnią morską w historii Alto.
Wycofane z produkcji popularne samochody – Skoda Octavia
Octavia to samochód, który zyskał kultową pozycję w kraju. Niestety, Skoda zdecydowała się zaprzestać produkcji 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego Octavii, ponieważ nie chciała, aby był on dostosowywany do norm RDE. Silnik ten był wyposażony w konfigurację FWD, podczas gdy Skoda kontynuowała ten sam silnik w połączeniu z konfiguracją AWD stosowaną w Kodiaq. Jest jednak światło na końcu drogi, ponieważ Skoda planuje przywrócić Octavię, ale nie podaje ustalonego harmonogramu powrotu.
Przeczytaj także – 2 samochody Skoda powrócą do Indii
Jeśli masz wątpliwości dotyczące zakupu samochodu, kliknij tutaj i zapytaj! Aby uzyskać więcej takich treści, subskrybuj MotorOctane Youtube, Google News Facebook i Świergot.