Marketing

5 powodów, dla których warto dodać TikTok do swojej strategii marketingu treści

  • 23 listopada, 2022
  • 7 min read
5 powodów, dla których warto dodać TikTok do swojej strategii marketingu treści


Opinie wyrażone przez współpracowników Entrepreneur są ich własnymi.

Nie ma wątpliwości, że TikTok ewoluował poza nową aplikację, którą marki początkowo odrzuciły. TikTok przeszedł długą drogę od początku 2020 r., kiedy pandemia była zablokowana. Rzeczywiście, platforma zaczęła jako aplikacja dla tańczących nastolatków, synchronizacji ust i czystej rozrywki — i to jest główny powód, dla którego wiele marek początkowo podchodziło do niej ze zdrową dozą sceptycyzmu.

Ale czasy się zmieniły, platforma ewoluowała, a marki uczą się patrzeć na platformę w nowym świetle.

TikTok, który widzisz dzisiaj, jest pod wieloma względami taki sam, ale bardzo różny. Platforma stała się kanałem możliwości biznesowych dla marek i dźwignią rozwoju marki osobistej dla wielu twórców.

Prawdopodobnie widziałeś te same statystyki dotyczące gwałtownego wzrostu TikTok i przyspieszonej trajektorii w porównaniu z jego odpowiednikami w platformach społecznościowych. Chociaż ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie na TikTok to wystarczający powód, aby rozważyć tę platformę, kilka unikalnych czynników sprawi, że Twoja inwestycja w TikTok będzie jeszcze bardziej opłacalna.

Powiązane: Jak używać TikTok do promowania swojej firmy

1. TikTok stał się główną kulturową — i wyrównującą — siłą.

Tym, co odróżnia TikTok od innych platform, jest to, że stał się bezpośrednim miejscem pochodzenia różnych kulturowych momentów, ruchów i rozmów. Od piosenki kukurydzianej, przez Harry’ego Stylesa, po „ciche rzucenie palenia”, kulturowe konwersacje i trendy rodzą się na TikToku, są przyjmowane przez niszowe społeczności i rozprzestrzeniają się poprzez efekt fali na innych platformach, a nawet w tradycyjnych wiadomościach i mediach.

Warto przeczytać!  Raport rynkowy podmorskich sieci kablowych obejmuje przyszłe trendy z badaniami 2023-2030

Dla marek oznacza to baczne obserwowanie (i oczywiście słuchanie) tego, co jest najważniejsze dla ich społeczności. Oprócz tego, że jest narzędziem do słuchania społecznościowego, TikTok pozwala również markom dołączyć do rozmowy i przeskakiwać na trendy i momenty, które rozwijają się na platformie, zwiększając ich znaczenie i aktualność.

Opierając się na idei ruchów kulturowych, wyrównująca siła TikTok pokazuje, jak niektóre z odnoszących największe sukcesy marek na TikTok mogą bezproblemowo dołączać do rozmów z innymi użytkownikami jako równorzędni uczestnicy. Innym sposobem opisywania wpływu TikTok na marki jest „humanizowanie”, co oznacza, że ​​marki odnoszą sukces, prezentując na tej platformie ludzki, niedoskonały, uczciwy charakter. Niezależnie od tego, czy jest to maskotka, mówiące produkty, czy zespół za kamerą — sposób myślenia uczestnika to zupełnie nowe podejście, które marki muszą przyjąć, aby odnieść sukces na TikTok.

Powiązane: 6 strategii, dzięki którym wyróżnisz się jako marka na TikTok

2. TikTok stał się silnym konkurentem Google w wyszukiwaniu.

Chociaż TikTok jest z natury platformą rozrywkową, stał się popularną wyszukiwarką dla użytkowników poszukujących odpowiedzi zweryfikowanych przez społeczność. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku młodszej grupy demograficznej, dla której wartością są wyniki wyszukiwania oparte na autentycznych treściach zatwierdzonych przez niszowe społeczności jako pomocne, a nie zaprojektowane z wydatkami na reklamę w celu uzyskania pozycji.

Ponad 40% użytkowników pokolenia Z woli TikTok i Instagram niż wyszukiwarkę Google. Jest to w dużej mierze zgodne z głównymi zmianami, o których mówiliśmy na temat dzisiejszych użytkowników, podkreślającymi autentyczność treści, które konsumują, a także platform, na których konsumują treści.

Warto przeczytać!  Kampania Decoded: Kampania Excitel „Jedź bezpiecznie” zmieniająca zachowania kierowców – Brand Wagon News

Powiązane: Jak marki wykorzystują TikTok, aby zdobyć nowych odbiorców

3. TikTok faworyzuje mocne opowiadanie historii, oryginalne treści i dłuższe filmy.

Treści przejmujące kontrolę nad aplikacją wykorzystują teraz mocne opowiadanie historii, autentyczne rozmowy, dzielenie się wartościami oraz zdrową dawkę entuzjazmu i pasji do omawianego niszowego tematu. Nowa era marek i twórców zbudowała społeczności wokół szczerych rozmów, ich entuzjazmu dla niszowych tematów, które omawiają w swoich filmach, oraz serializowanych treści, dzięki którym są natychmiast rozpoznawalni.

Jeśli początkowo 15-sekundowe klipy i czysto popularne treści stanowiły większość treści TikTok, platforma dążyła do oferowania dłuższych filmów do 3, a teraz nawet do 10 minut. Ta zmiana nastąpiła w związku ze wzrostem czasu, jaki użytkownicy spędzają w aplikacji na konsumowaniu treści (obecnie 95 minut dziennie — to ponad 1 godzina!). Oznacza to zmianę w sposobie, w jaki twórcy i marki wykorzystują TikTok do tworzenia swoich treści, które stają się coraz bardziej konwersacyjne, skoncentrowane na opowiadaniu historii, edukacyjne i rozrywkowe.

4. TikTok staje się potężnym alternatywnym płatnym kanałem medialnym po iOS 14.

Wszyscy wiemy o sukcesie, jaki odniósł tradycyjny krajobraz reklamowy po wdrożeniu aktualizacji iOS 14+. Platformy reklamowe znane niegdyś jako płatne kanały — Facebook i Instagram — ucierpiały na skutek zmian w polityce prywatności, co doprowadziło do spadku dokładności i śledzenia danych.

Podczas gdy aktualizacje iOS 14 mają wpływ na wszystkie kanały reklamowe, marki dążą do dywersyfikacji swojego zestawu kanałów, aby nie wkładać wszystkich jaj do jednego (dwóch) koszyków (czytaj: Google lub Facebook). W tym klimacie TikTok stał się jednym z najsilniejszych pretendentów do budżetów wielu marek, zwłaszcza jako główny czynnik świadomości i ruchu na szczycie ścieżki.

Warto przeczytać!  Sukces klientów Rynek oprogramowania rozkwitnie dzięki imponującemu CAGR +25% do 2030 r. Najlepsi kluczowi gracze — HubSpot, Bitrix, Agile CRM, Zendesk

Powiązane: Jak zmiana prywatności iOS 14 wpływa na małe firmy

Jak omówiłem powyżej, kreacja na TikTok nie przypomina żadnej innej platformy — jest napędzana autentycznością, surową estetyką i całkowitym zaprzeczeniem promocyjnego charakteru, jaki mają inne formaty reklam na innych kanałach. Innymi słowy, reklamy nie przypominają reklam na TikTok — odzwierciedlają organiczne treści generowane przez użytkowników, aby zatrzymać przewijanie i zwrócić uwagę odbiorców. I dalej? Odwiedzają Twoją witrynę, więc pozyskujesz ich, przekierowujesz i przekształcasz w lojalnych klientów.

5. TikTok może stać się kołem zamachowym treści, które możesz wykorzystać na wielu innych kanałach.

Wreszcie, krótkie wideo to krótkie wideo — i jest to wiodący format treści na TikTok i nie tylko. Biorąc pod uwagę Reels na Instagramie (a teraz także na Facebooku), krótkie filmy na YouTube, Pinterest, Spotlight na Snapchacie i nie tylko, jest więcej niż wystarczających dowodów na to, że nieoszlifowane, organiczne filmy w stylu UGC są obecnie najskuteczniejszym formatem.

W połączeniu z faktem, że większość współczesnych rozmów kulturowych rozpoczyna się na TikTok, pozwala to markom na tworzenie skarbca filmów, które są modne, zgodne z kulturą i które można ponownie wykorzystać na innych platformach (płatnych i bezpłatnych) do celów testowych.




Źródło