Marketing

5 rzeczy, które musisz wiedzieć o ekonomii twórców

  • 7 lipca, 2023
  • 10 min read
5 rzeczy, które musisz wiedzieć o ekonomii twórców


Coraz częściej treści/wiadomości konsumowane przez tubylców cyfrowych nie pochodzą z tradycyjnych źródeł „wiadomości”, ale za pośrednictwem twórców treści / sieci peer-to-peer (jeśli to przegapiłeś, przeczytaj nasz ostatni raport o tym, jak młodzież robi wiadomości tutaj). Zaangażowanie w treści peer-to-peer jest tym, co napędza Creator Economy – podstawę The Love Network firmy THINKHOUSE (platforma pomagająca markom rozwijać się poprzez sieci twórców, influencerów i twórców zmian). W specjalnym wydaniu The Love Network 52INSIGHTS w tym tygodniu przedstawiamy 5 rzeczy, które MUSISZ wiedzieć o The Creator Economy.



1. GOSPODARKA TWÓRCÓW ROZWIJA SIĘ


Goldman Sachs poinformował w kwietniu 2023 r., że całkowity adresowalny rynek gospodarki twórców może z grubsza podwoi się w ciągu najbliższych pięciu lat do 480 miliardów dolarów do 2027 roku z 250 miliardów dolarów obecnie. Wzrost ten jest mniej więcej zgodny z szacunkami zespołu dotyczącymi wzrostu globalnych wydatków na reklamę cyfrową w tym okresie.


Twórcy z każdego zakątka świata sami wykorzystują swoje umiejętności i kreatywność, aby zniewolić widzów i odblokować możliwości kariery. Raport twórcy Linktree z 2022 r. podkreślił, że tjaki procent, około 4 milionów osób, udało się zgromadzić ponad 100 000 lojalnych obserwujących w mediach społecznościowych. Tymczasem oszałamiająca większość, obejmująca około 140 milionów twórców na całym świecie, znajduje się w przedziale od 1000 do 10 000 obserwujących.


Patrząc w przyszłość, Goldman Sachs spodziewa się, że liczba twórców będzie rosła w tempie 10-20% skumulowanej rocznej stopy wzrostu w ciągu najbliższych pięciu lat.



2. TWÓRCY MAJĄ ROSNĄCY WPŁYW NA PODEJMOWANIE DECYZJI ZAKUPOWYCH


Platformy takie jak Meta i TikTok zaczynają finansować i pielęgnować tych twórców, wkraczamy w nową erę ekonomii twórców. Konsumenci szukają teraz UGC (treść generowana przez użytkowników) tworzonych przez osoby mające wpływ na decyzje zakupowe, na przykład wyszukiwano Dyson Airwrap 4,6 miliarda razy na Tiktok, a najlepsze filmy z recenzjami produktu mają miliony wyświetleń. To testowanie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że ​​użytkownicy mogą łatwo dowiedzieć się, czy produkty odpowiadają ich konkretnym potrzebom. Patrząc przez pryzmat odkrywania, ludzie oczekują od twórców i rówieśników pomocy w podjęciu decyzji, gdzie podróżować, jakie programy telewizyjne oglądać, do której restauracji pójść itp. W porównaniu z bardziej tradycyjnymi źródłami wzbudzają większą lojalność i zaufanie.


CENIONE REKOMENDACJE TWÓRCÓW: Według Instytut Marketingu Cyfrowego49% zakupów milenialsów zależy od rekomendacji twórców online.


ZAUFANIE TWÓRCÓW NAD CELEBRYTAMI: A Raport YouGov 2022 podkreśla, że ​​62% użytkowników mediów społecznościowych ufa influencerom bardziej niż celebrytom


LOJALNOŚĆ FANÓW-TWÓRCÓW: 70% młodych dorosłych konsumentów są znacznie bardziej lojalni wobec twórców treści, których śledzą w mediach społecznościowych, niż wobec tradycyjnych celebrytów lub mediów.

Warto przeczytać!  Dlaczego indyjscy marketerzy powinni zrozumieć immersyjne technologie VR, ET BrandEquity



3. GOSPODARKA TWÓRCÓW JEST JUŻ NORMĄ MARKETINGOWĄ


Chociaż nie wszystkie marki wykorzystują lub optymalizują ekonomię twórców, wiele z nich odnosi korzyści z włączenia jej jako istotnej części marketingu mix – zwłaszcza te, które chcą nawiązać kontakt z młodszymi odbiorcami.



REPORTOWANE GŁĘBSZE ZAANGAŻOWANIE: 6 na 10 marketerów uważa, że ​​ich odbiorcy bardziej angażują się w treści UGC niż w treści związane z marką (Forbes, 2022).



PODSTAWA NIELINIOWYCH WZORÓW ZAKUPOWYCH POKOLENIA Z: Według raportu Edelmana Collapse of The Purchase Funnel 2023, 78% respondentów pokolenia Z twierdzi, że „po pierwszym zakupie odkrywa rzeczy, które mnie pociągają i sprawiają, że jestem lojalny wobec marki”. przy czym 50% twierdzi, że przeprowadza większość badań dotyczących marki po zakupie.



WYSOKI ZWROT Z INWESTYCJI: Według The Influencer Marketing Hub firmy, które regularnie korzystają z influencerów w swoich mediach, osiągają średnio 5,20 USD zwrotu z inwestycji na każdy zainwestowany 1 USD.



Rozmawialiśmy z młodym twórcą treści, Orli Morris Toolen, aby uzyskać jej spojrzenie na współpracę produktową: „W okolicznościach, w których ma to sens, osobiście podoba mi się pomysł współpracy influencerów z markami! Weź Makijaż Kash Beauty X Charleens collab – to był jeden z największych crossoverów influencerów od jakiegoś czasu i wszyscy o tym mówili! Nie tylko dlatego, że zarówno Keilidh (założycielka KASH), jak i Charleen są królowymi makijażu, ale dlatego, że wprowadzone na rynek produkty były niesamowite. Jest to współpraca, w którą najwyraźniej włożono czas, miłość i pasję – i właśnie to chcą zobaczyć konsumenci. To miało sens, aby te dwa umysły makijażu połączyły się twórczo. Tak długo, jak ta współpraca ma sens i nie jest to bardzo oczywista sprawa „pieniędzy” lub siły (ponieważ uwierz mi, wszyscy możemy powiedzieć, kiedy to jest lol), cała moc dla ciebie! Uwielbiamy patrzeć, jak kobiety wspierają kobiety”.



4. WSZYSTKO CHODZI O RELATYWNOŚĆ

„Konsumowałbym większość wiadomości z aplikacji społecznościowych, zwłaszcza takich jak TikTok i Instagram. Uważam, że generalnie wiadomości, które mnie interesują, są wyjaśniane na tych platformach w znacznie prostszy sposób, ponieważ są dostarczane przez osoby w podobnym wieku do mnie w znacznie mniej formalny sposób. Uwielbiam zwłaszcza aktualizacje kryminalne Jenny Lynn, a Dylan Page i NewsWithChris jako wiadomości ogólne”. Emma, ​​22 lata, The Love Network


Skąd znaczący potencjał głębszego wpływu? Relacyjność i kreatywność. Powstanie kanałów informacyjnych na Tiktok w bardzo prosty sposób pokazuje działanie ekonomii twórców. „Wiadomości Tato” Strona Dylana zdobył 8,7 miliona obserwujących dzięki konsekwentnemu tworzeniu treści informacyjnych, o których młodzi ludzie chcą słyszeć, łącząc pozytywne i negatywne historie z kreatywnymi, angażującymi treściami. Strona została ukoronowana #1 konto informacyjne na Tiktok przed mediami głównego nurtu, takimi jak CNN, Daily Mail i innymi kanałami medialnymi zorientowanymi na młodzież, takimi jak LadBible, Hypebeast, Highsnobiety. Spójna, znajoma konfiguracja filmów Dylana na Tiktok jest natychmiast rozpoznawalna. Ustawiony na krześle w swojej sypialni, ubrany w bluzę z kapturem, to chłodne i intymne otoczenie ułatwia widzom nawiązanie z nim kontaktu i słuchanie go. Zasadniczo wyreżyserował hiperrealistyczne spojrzenie na życie i jest ono uniwersalne. Młodzi ludzie chcą usłyszeć od swoich krewnych, a nie kogoś starszego o 10+ lat w intensywnie produkowanym studiu informacyjnym.

Warto przeczytać!  Ekspert z Houston: dlaczego musisz dostosować swoją strategię do podróży kupującego



5. PRACUJ Z TWÓRCAMI LUB KONKURUJ Z NIMI


Ekonomia twórców doprowadziła do powstania marek należących do twórców, które konkurują ze swoimi bardziej tradycyjnymi odpowiednikami. Podczas gdy rozwój marek Kardashian, takich jak Skims, jest znany na całym świecie, jest o wiele więcej czerpiących korzyści z kultury twórców online. Przykłady wspaniałych premier produktów i współpracy z influencerami są nieograniczone, wspólne przedsięwzięcie Logana Paula i KSI „PRIME” sprawia, że ​​fani zamknąć całe sklepy tylko po to, by położyć na nią swoje ręce, Emma Chamberlain i Chris Olsen wprowadzili na rynek kawę, która odniosła sukces zakresyi Makeup Influencers na całym świecie zapuszczają się współpraca I wyjątkowe premiery produktów.


„Gospodarka twórców szybko ewoluowała w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Relacje między markami a twórcami są bardziej symbiotyczne. Twórcy oczekują teraz większego zaangażowania w otrzymywane wytyczne dotyczące treści i są bardziej zainteresowani byciem prawdziwymi partnerami marki. Kiedy wystartowaliśmy Ostrzeżenie Lucozade w Wielkiej Brytanii wiedzieliśmy, że potrzebujemy przełomowej aktywacji z udziałem znanych twórców, którzy odnieśli sukces w kulturze. To był duch współpracy obu Eden Harvz
I Cole’a Andersona Jamesa (dwóch najpopularniejszych twórców w Wielkiej Brytanii) we współpracy z nami, która sprawiła, że ​​kampania była wyjątkowa” – powiedział Dylan Newe, dyrektor zespołu ds. innowacji społecznych i cyfrowych.


INSPIRACJA: NIEKTÓRYCH TWÓRCÓW, KTÓRYCH OBSERWUJEMY TERAZ


@carlarockmore: „Carla czuje się jak mądrzejsza starsza siostra Carrie Bradshaw, która łączy porady dotyczące stylu z historią i kulturą i zawsze promuje nadawanie starszym ubraniom nowego życia. Nic tylko genialna energia i prowadzenie, ufam jej rekomendacjom i opiniom”. — Niamh Martin, starszy dyrektor ds. kont, ds. społecznościowych i cyfrowych


@maddiwinter „Uwielbiam treści Maddi Winter. To niesamowicie imponujące, ale też super zabawne. Zwykle filmuje siebie tańczącą, a potem rysuje klatka po klatce. Często podaje, ile czasu jej to zajmuje – może to być około 24 godzin na 15-sekundowy film! Rezultat jest niesamowity – ma unikalny analogowy charakter. Nie znam żadnego innego twórcy tworzącego takie treści na TikTok” — Emma Kate Butler, kierownik projektu, Design

Warto przeczytać!  Powrót do wzrostu na zrównoważonym rynku obligacji


@luinluland: „Odkryłam Lou na WYKŁADY. Jej historie to radosne przygody. Jest bezpardonowo zabawna, głośna i kolorowa”. Laura Costello, dyrektor ds. strategii, cel i planeta


@orlamorristoolen – Pozytywne, kreatywne treści obejmujące wszystko, od poezji po emigrację.


@jarrad.wright – Twórca kreskówek, skupiający się na łączeniu komedii z kreatywnością.


@pjkirby & @kevin2mey– Zespół stojący za przebojowym podcastem „Jestem babcią”, właśnie ogłosił swoją pierwszą książkę o „braniu życia krokami”.


@dylan.mulvaney – Dylan jest twórcą treści trans na Tiktok, która szturmem podbiła świat w 2022 roku, kiedy otworzyła światu swoją „dziewczęcą” podróż. Ekspert w stawianiu czoła negatywnym emocjom z uśmiechem na twarzy, gwarantowany twórca do obejrzenia.


@mikes.mic – Znany ze swoich długich esejów wideo i ciekawostek o popkulturze, Mike’s Mic dominuje w kulturze memów na Tiktok i Youtube, z wieloma popularnymi dźwiękami do jego imienia i przyziemnych treści.


@JakeShane – Obecnie jedno z najszybciej rozwijających się kont na świecie. W ciągu miesiąca Jake przeszedł od filmów lofi do współpracy z Olivią Rodrigo i Jonas Brothers. Codzienne, krótkie treści, to prawdziwy król algorytmów.




MARKOWE NA WYNOS


Aktywuj swoją sieć miłości: Ponieważ przeciętny konsument z pokolenia Z przewija codziennie wysokość Statuy Wolności, marki powinny pojawiać się w krajobrazie twórców cyfrowych ze stylem i siłą oddziaływania. Zanim zostanie oficjalnie uruchomiona poza siecią naszych klientów, chcielibyśmy zaprosić Cię do zapoznania się z The Love Network 3.0 poprzez 45-minutową prezentację. Czego oczekiwać? Dowiedz się, jak marki wygrywają w wielomiliardowej gospodarce twórców dzięki naszej sieci twórców, influencerów i twórców zmian. The Love Network wykorzystuje naszą indywidualną własność intelektualną i metodologię, aby dostarczać przełomowe, zmieniające kulturę prace, które stawiają nasze marki w centrum kultury, zwiększając świadomość, trafność i zmianę zachowań. Aby poprosić o prezentację wyjaśniającą metodologię, technologię i niektóre studia przypadków, prosimy o kontakt donagh@thinkhousehq.com


Przerwij swoją medialną dietę: Zastosuj podejście „zawsze aktywne”, aby uzyskać inspirację – obserwuj ludzi spoza swojej tradycyjnej diety w mediach, aby zrozumieć głębokość i zakres wpływu i opowiadania historii, które są możliwe.




Źródło