Świat

5 samochodów, które wstrząsnęły branżą motoryzacyjną w 2022 roku

  • 31 grudnia, 2022
  • 8 min read
5 samochodów, które wstrząsnęły branżą motoryzacyjną w 2022 roku


W 2022 roku samochód stał się o wiele lepszy. Pojazdy elektryczne pokonywały niespotykane dotąd kilometry na jednym ładowaniu. Osiągi samochodów sportowych osiągnęły nowy szczyt. Elektryczne pickupy poszukiwane i podbijane.

Oto pięć pojazdów, które wstrząsają branżą i zmieniają sposób, w jaki Amerykanie jeżdżą.

F-150 Błyskawica

Ford Motor Co. przejął na 40 lat najlepiej sprzedającą się amerykańską furgonetkę i zamienił silnik benzynowy na silnik elektryczny i akumulator. Wyniki? Pionierski F-150 Lightning. Ciężarówka, prawie identyczna z rodzeństwem F-150, odniosła natychmiastowy sukces, a producent samochodów Dearborn powiedział, że jest na dobrej drodze do sprzedaży 15 000 sztuk w 2022 roku.

„Ford rozumie klienta ciężarówki i zastosował tę wiedzę w F-150 Lightning” – powiedział ABC News Ed Kim, prezes AutoPacific. „To naprawdę dobra ciężarówka. Jeździsz czymś wielkości małego domu, ale to jest takie szybkie”.

ZDJĘCIE: F-150 Lightning przemawia do tradycjonalistów ciężarówek i entuzjastów pojazdów elektrycznych.

F-150 Lightning przemawia do tradycjonalistów ciężarówek i entuzjastów pojazdów elektrycznych.

Morgan Korn/ABC News

F-150 Lightning zapewnia to, co ważne dla właścicieli ciężarówek: moc, osiągi, możliwości holowania i zachowanie na drodze. Ograniczenia w łańcuchu dostaw i rosnące koszty materiałów zmusiły Forda do drastycznego podniesienia ceny ciężarówki.

„To najważniejszy pojazd elektryczny do wprowadzenia na rynek od czasu Modelu 3 Tesli” – powiedział ABC News Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w JD Power. „To zmieniło postrzeganie pojazdów elektrycznych i jest monumentalne dla branży”.

Pickup Hummer EV firmy GMC udowodnił, że również może sprostać wyczerpującym wymaganiom tradycjonalistów ciężarówek. 9000 funtów. behemot może po mistrzowsku przedzierać się przez głazy i zwinnie przedzierać się przez wąskie, gruntowe ścieżki dzięki doskonałemu tylnemu układowi kierowniczemu, jednocześnie przyspieszając od 0 do 60 mil na godzinę w 3,0 sekundy. Czy wspominaliśmy o mocy?

„Kupujesz ten pojazd z wielu powodów. Jednym z nich jest 1000 KM” – powiedział ABC News Al Oppenheiser, główny inżynier Hummera EV.

KC Colwell, redaktor naczelny Car and Driver, powiedział, że elektryczny pickup R1T od startującego producenta samochodów Rivian zwrócił jego uwagę w tym roku. Młoda firma, która była nękana wycofaniami z produkcji, wprowadziła w tym roku również R1S pickup EV.

Warto przeczytać!  Atak rakietowy rebeliantów Houthi w Jemenie powoduje podpalenie statku towarowego w Zatoce Adeńskiej

„Jestem pod wrażeniem R1T” — powiedział Colwell w rozmowie z ABC News. „Rivian zbudował naprawdę dobry samochód elektryczny, który ma kształt pickupa. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są również wysokiej jakości”.

Korweta Z06

69-letnia Corvette wkrótce ulegnie elektryfikacji. Zanim jednak to nastąpi, entuzjaści mogą delektować się niedawno wprowadzonym na rynek Z06. Oszałamiający samochód sportowy ekscytuje, zachwyca, podnieca i odurza zarówno kierowców, jak i pasażerów dzięki całkowicie nowemu wolnossącemu silnikowi V8 z płaskim wałem korbowym, potężnym dziełem inżynierii.

„Ten samochód jest mocniejszy niż poprzednia generacja” – powiedział ABC News Tadge Juechter, główny inżynier Corvette. „Kiedy zaczynaliśmy projekt, było trochę sprawdzenia. Nie byliśmy pewni, czy możemy dopasować moc wyjściową doładowanego małego bloku [engine]. Naciskaliśmy tak bardzo, jak tylko mogliśmy”.

Firma Car and Driver umieściła Z06 na liście 10 najlepszych samochodów 2023 r., Zauważając, że „potwór skupiony na torze” zwraca uwagę „świata egzotycznych samochodów”. Colwell powiedział, że Chevy osiągnął „szczyt Corvette” tym modelem.

„Pragnięciem General Motors było uczynienie tego bardzo wciągającego – nawet bardziej niż podstawowy Stingray” – powiedział. „Jestem zdumiony, że zespołowi Corvette udało się przekonać kierownictwo GM do zaprojektowania zupełnie nowego silnika dla tej Corvette”.

FOTO: Corvette Z06 z całkowicie nowym, wolnossącym silnikiem V8 jest mocniejsza niż poprzednia generacja.

Corvette Z06 z zupełnie nowym, wolnossącym silnikiem V8 jest mocniejsza niż poprzednia generacja.

Morgan Korn/ABC News

Jack Holmes, współgwiazda popularnego kanału samochodowego SavageGeese na YouTube, kupił sobie Z06, gdy dowiedział się, że będzie to jeden z ostatnich wolnossących, wysokoobrotowych silników V8 na rynku.

„To łabędzi śpiew dla inżynierów… Z06 jest postrzegany jako dzieło ich życia”, powiedział ABC News. „Żaden samochód nie dorównuje mu pod względem wartości i osiągów”.

Artura

W ciągu zaledwie 11 lat brytyjska marka McLaren zachwyciła społeczność motoryzacyjną swoimi oszałamiającymi, lekkimi supersamochodami. Jeden z najsłynniejszych pojazdów firmy, P1, był limitowaną edycją hybrydy, która łączyła 3,8-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem i silnikiem elektrycznym o mocy 132 kW (i przyniosła ponad 1 milion dolarów, gdy była w produkcji). Artura można naładować do 80% poziomu naładowania w zaledwie 2,5 godziny za pomocą standardowego kabla EVSE. Według McLarena akumulatory mogą również pobierać energię z silnika spalinowego podczas jazdy.

Warto przeczytać!  Brak decyzji w sprawie niemieckich czołgów dla Ukrainy – DW – 20.01.2023

Teraz McLaren powraca do elektryfikacji w swojej Arturze, pierwszej seryjnej hybrydzie typu plug-in firmy. Ważący 3303 funtów Artura jest najlżejszym w swojej klasie, a także najbardziej oszczędnym McLarenem dzięki nowemu układowi napędowemu i platformie MCLA. Podwójnie turbodoładowany 3,0-litrowy silnik V6 współpracujący z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o dużej gęstości energii wytwarza łącznie 671 KM i 531 Nm momentu obrotowego.

„Artura jest bardziej dostępna niż P1” – powiedział ABC News Nicolas Brown, prezes regionu obu Ameryk McLarena. „To technologiczny skok naprzód – nasz księżycowy strzał”.

ZDJĘCIE: Podwójnie turbodoładowany 3,0-litrowy silnik V6 jest połączony z silnikiem elektrycznym w McLarenie Artura.

Podwójnie turbodoładowany 3,0-litrowy silnik V6 współpracuje z silnikiem elektrycznym w McLarenie Artura.

Morgan Korn/ABC News

Według Jamiego Corstorphine’a, dyrektora ds.

„Klienci chcą zaangażowania silnika spalinowego, ale chcą także elastyczności posiadania hybrydowego układu napędowego” – powiedział ABC News. „Kompaktowy silnik ma lepszą reakcję na otwarcie przepustnicy niż nasze samochody niehybrydowe i elastyczność trybu elektrycznego. Już teraz widzimy klientów, którzy chcą mieć możliwość cichej jazdy samochodem”.

Hybrydowy układ napędowy i nowoczesna technologia nadal zapewniają kierowcy żywe i wciągające wrażenia, powiedział Holmes.

„Można wyczuć układ kierowniczy. Prawdziwe sprzężenie zwrotne pochodzi z hamulców” — zauważył. „McLaren naprawdę stara się zachować podstawowe zasady dotyczące informacji zwrotnych od kierowców”.

EV6

Koreański producent samochodów Kia zrobił w tym roku duży rozgłos dzięki elektrycznemu crossoverowi EV6. Jego futurystyczny wygląd i minimalistyczne wnętrze przekonały kapryśnych konsumentów, chociaż jego główną zaletą może być krótki czas ładowania. Architektura wielokrotnego ładowania EV6 o napięciu 800 woltów umożliwia naładowanie akumulatora od 10% do 80% w mniej niż 18 minut (zasięg do 217 mil) przy użyciu ładowarki o mocy 350 kW (zimna pogoda może wpływać na szybkość ładowania).

Kia poinformowała również, że współpracuje z Electrify America, aby zapewnić nabywcom EV6 1000 kilowatogodzin (kWh) bezpłatnego ładowania pojazdów elektrycznych na dowolnej stacji Electrify America w USA. obsługują tę samą architekturę.

ZDJĘCIE: Elektryczny crossover Kia EV6 ładuje się szybko i oferuje ponad 300 mil zasięgu.

Elektryczny crossover Kia EV6 ładuje się szybko i oferuje ponad 300 mil zasięgu.

Kia

„Długie czasy ładowania są obciążeniem dla wielu właścicieli pojazdów elektrycznych” – powiedział ABC News Steve Kosowski, kierownik ds. planowania dalekiego zasięgu w firmie Kia. „EV6 to przełomowy moment dla Kia – zarówno z punktu widzenia inżynierii, jak i estetyki”.

Warto przeczytać!  Napięcie z Izraelem to tylko jedno z ogromnych wyzwań wyborczych stojących przed Bidenem

Kia, podobnie jak marki Hyundai i Genesis, jest własnością Hyundai Motor Group. EV6, Hyundai Ioniq 5 i Genesis GV60 mają identyczne platformy pod skórą, co czyni je jednymi z najlepszych pojazdów elektrycznych dla konsumentów, którym zależy na zasięgu.

„Te samochody oferują znacznie szybsze ładowanie i sprawiają, że pojazdy elektryczne są istotne dla konsumenta” – powiedział Kim, który jeździł wszystkimi trzema i może potwierdzić ich szybkie czasy ładowania. „Pokazują, jak odbywa się udostępnianie platformy”.

Świadome Powietrze

Znawcy motoryzacji cierpliwie czekali na „zabójcę Tesli”, a Lucid Motors, początkujący producent samochodów elektrycznych, który montuje swoje pojazdy w Arizonie, może być firmą, która zmierzy się z liderem branży. Pierwszy model firmy, elegancki Lucid Air, ma zasięg szacowany przez EPA na 520 mil, ma 933 KM i przyspiesza od 0 do 100 mil na godzinę w mniej niż 2 sekundy, w zależności od wyposażenia. Otrzymał nagrodę MotorTrend „Samochód roku” 2022 za innowacyjność i wyrafinowanie.

„Lucid pokonuje niesamowitą liczbę mil z każdej kilowatogodziny w tym luksusowym sedanie Klasy S, częściowo dzięki trikom aerodynamicznym zaczerpniętym z wyścigów Formuły 1, które przyczyniają się do współczynnika oporu powietrza wynoszącego zaledwie 0,200” — powiedzieli redaktorzy MotorTrend o Świadome Powietrze.

ZDJĘCIE: Luksusowy sedan elektryczny Lucid Air wyznacza nowe standardy dzięki najdłuższemu i najszybciej ładującemu się samochodowi na rynku.

Lucid Air, luksusowy sedan EV, wyznacza nowe standardy dzięki najdłuższemu zasięgowi i najszybciej ładującemu się samochodowi na rynku.

Świadome silniki

Peter Rawlinson, dyrektor generalny Lucid, jest byłym wiceprezesem ds. inżynierii pojazdów w Tesli i byłym głównym inżynierem Modelu S, przełomowego pojazdu elektrycznego, który pojawił się na rynku w 2012 roku. Rawlinson i jego zespół próbują zrewolucjonizować sposób ładowania. Edycje Lucid Air Dream Edition i Air Grand Touring są zbudowane z architekturą elektryczną 900 V+, co czyni je najszybciej ładującymi się samochodami na rynku.

„Niepokój związany z zasięgiem i czas ładowania są nadal głównymi powodami, dla których ludzie nie chcą jeździć na elektryczność” – powiedział Kim z AutoPacific.

Jedynym minusem zakupu Lucid Air jest cena. Niewielu Amerykanów może sobie pozwolić na pojazd elektryczny o wartości od 87 400 do 249 000 USD. Niestety.


Źródło