Marketing

5 skutecznych strategii płatnego wyszukiwania

  • 15 czerwca, 2023
  • 6 min read
5 skutecznych strategii płatnego wyszukiwania


Istota

  • Różnorodność kanałów. Rozważ dywersyfikację płatnych kanałów reklamowych i alokacji budżetu.
  • Precyzja słowa kluczowego. Unikaj słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, wybieraj bardziej szczegółowe dopasowania do wyrażenia.
  • Rozważanie urządzenia. Monitoruj wyniki wyszukiwania słów kluczowych na wszystkich typach urządzeń.

Płacenie za miejsce reklamowe online stało się jednym z najbardziej zaufanych i niezawodnych sposobów przyciągania nowych potencjalnych klientów. Przecież sam Google podobno mógł zobaczyć prawie 100 000 wyszukiwań na sekundę. I chociaż nie wszyscy chcą tego, co sprzedajesz, zaniedbanie dodania płatnych wyników wyszukiwania do działań marketingowych byłoby niedbałe. Jest tylko jeden problem: płatne wyszukiwanie może z czasem ulec stagnacji.

Dlaczego płatne wyszukiwanie czasami osiąga plateau? W grę może wchodzić kilka czynników. Być może tracisz pozycję na rzecz konkurencji. Twoje wiadomości mogą być nieaktualne. Możesz nawet mieć niewłaściwą grupę docelową. Niezależnie od tego chcesz dowiedzieć się, co się dzieje, aby móc lepiej optymalizować każde wyszukiwanie.

Poniższe strategie powinny pomóc Ci rozpocząć drogę do zwiększenia zasięgu dzięki reklamom w płatnych wynikach wyszukiwania. W ten sposób możesz zacząć przyspieszać swój rozwój i zobaczyć silniejszy, bardziej zrównoważony zwrot dla swojej firmy.

Kobieca ręka trzyma czarne lornetki na żółtym tle.
Alex w usłudze Adobe Stock Photo

1. Pomieszaj alokacje wydatków na płatne kanały medialne

Z raportu Hawke Media 2023 Ecommerce Data Benchmark Report wynika, że ​​w 2022 r. marketerzy zaczęli odkrywać nowe kanały płatnego wyszukiwania. Ich chęć wypróbowania różnych platform zaowocowała 64% wydatkami na płatne wyszukiwanie w TikTok rok do roku. Pinterest odnotował również wzrost w płatnych wynikach wyszukiwania do wysokości 47%. Oznacza to, że wielu profesjonalistów manewruje swoimi budżetami w oparciu o sezonowość i lokalizację.

Warto przeczytać!  Pośród rzezi rynkowej niektóre firmy zajmujące się technologią reklamową wyłaniają pozytywną stronę

Jeśli działasz z tą samą miksem dystrybucji płatnych kanałów przez długi czas, możesz tracić. Rozważ nie tylko dywersyfikację miejsc wyświetlania płatnych reklam, ale także pieniądze, które przeznaczasz na określone platformy. Przy odrobinie eksperymentów możesz odkryć, że przeróbka Twojego miksu pomaga poruszyć igłę generowania ołowiu.

2. Unikaj pułapki słów kluczowych „Dopasowanie przybliżone”.

Ta wskazówka jest bezpośrednio ukierunkowana na konfigurację reklam w płatnych wynikach wyszukiwania Google. Jeśli chodzi o słowa kluczowe, można zauważyć, że domyślne ustawienie to „dopasowanie przybliżone”. Innymi słowy, nakazujesz systemowi wyświetlanie reklamy prawie każdemu, kto prawie pasuje do Twojego słowa kluczowego. Może się to wydawać logicznym sposobem na zdobycie wielu gałek ocznych. Problem polega na tym, że te gałki oczne mogą nie być odbiorcami, którzy najprawdopodobniej kupią Twój produkt lub usługę.

Oto dlaczego może to przynieść odwrotny skutek: załóżmy, że Twoim słowem kluczowym jest „karma dla psów”. Ze swoich badań wiesz, że Twój klient, który wydaje najwięcej, ma zwykle co najmniej dwa psy dużych ras. „Karma dla psów” po prostu nie jest wystarczająco wąska, zwłaszcza w dopasowaniu przybliżonym. Lepiej byłoby przejść do szczegółów i przejść na węższe „dopasowanie do wyrażenia” lub „zmodyfikowane dopasowanie przybliżone”. Pamiętaj, że wybór słów kluczowych może być znacznie trudniejszy, niż mogłoby się wydawać. Ponownie przetestowanie kilku ustawień może spowodować duże — i pozytywne — zmiany w danych dotyczących płatnych wyników wyszukiwania.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że rynek wegańskich batonów proteinowych będzie reprezentował znaczący CAGR na poziomie 10% do 2030 r. Główni gracze – Simply Protein, Clif Bar & Company, BHU Foods

Powiązany artykuł: Jak wykorzystać gęstość słów kluczowych w nowoczesnej strategii SEO

3. Poznaj wyniki wyszukiwania słów kluczowych na wszystkich typach urządzeń

Ostatnie badania Smart Insights wskazują, że tylko 11%-13% adresów URL ma takie same rankingi w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Oznacza to, że możesz znaleźć się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania na czyimś telefonie, ale nie na laptopie. Warto to wiedzieć, zwłaszcza podczas wdrażania i mierzenia każdej płatnej kampanii reklamowej.

Możesz na przykład wiedzieć, że większość kupujących znajduje Cię na urządzeniach mobilnych. Biorąc to pod uwagę, bardziej zależy Ci na pojawianiu się w najlepszych wynikach wyszukiwania na telefonach niż na komputerach. Niemniej jednak będziesz chciał pozostać na szczycie wszystkich pozycji strony internetowej. Dobrym sposobem na zrobienie tego bez doprowadzania się do szaleństwa jest zainwestowanie w zautomatyzowane oprogramowanie, aby zachować świadomość. Jeśli wystąpi poważny spadek pozycjonowania, natychmiast się o tym dowiesz, aby móc się dostosować.

4. Dostosuj czas licytacji reklamy

O ile nie prowadzisz sprzedaży 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, marnowanie pieniędzy na wyświetlanie płatnych reklam przez cały dzień. Jasne, może się wydawać, że dobrym pomysłem jest chwytanie niskich stawek. Niemniej jednak „dobry interes” nie jest dobry, jeśli nie generujesz żadnych kliknięć netto. Oczywiście musisz przejrzeć swoje dane historyczne, aby zobaczyć, kiedy większość ludzi reaguje na Twoje reklamy. Może to być pora dnia lub nawet konkretny dzień tygodnia.

Warto przeczytać!  Cameron Ward wchodzi na portal transferowy: gwiazda stanu Waszyngton dołącza do obciążonego rynku QB po wyjątkowym sezonie 2023

Gdy dowiesz się więcej o tym, jak Twoi odbiorcy angażują się w Twoje płatne reklamy, możesz dostosować stawki. Kiedy już wiesz, jak wyczuć czas, możesz przejść do wypróbowania innych sposobów wpływania na lepsze płatne wyniki wyszukiwania. Po prostu uważaj, aby nie zmieniać tylko jednej rzeczy na raz. Chcesz dokładnie wiedzieć, co działa, co wymaga przemyślanej manipulacji i systematycznego śledzenia.

Powiązany artykuł: Jak sztuczna inteligencja może wpłynąć na Twój marketing i doświadczenie klienta

5. Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w wyszukiwarkach (i platformach wyszukiwania).

Świat wyszukiwania rozwija się w niewiarygodnie szybkim tempie. Musisz być na bieżąco ze wszystkimi trendami, które mogą mieć wpływ na Twoje reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania. Każdy kanał, którego używasz do płatnego wyszukiwania, zasługuje na twoje monitorowanie i uwagę.

Zastanów się, co dzieje się z Google i sztuczną inteligencją. Włączenie sztucznej inteligencji do wyszukiwania przebiega szybko. Może to zmienić sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z paskiem wyszukiwania Google. W związku z tym może to mieć wpływ na słowa kluczowe i płatne wyszukiwanie. Sporo uwagi poświęca się obecnie Google Bard. Bycie na bieżąco — nawet jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji — pomoże Ci uniknąć możliwych do uniknięcia niespodzianek.

Płatne wyszukiwanie to jedno z najbardziej dynamicznych narzędzi, jakie masz w swoim zestawie marketingowym. Upewnij się, że nie pozwolisz, by po prostu siedział na autopilocie. Zamiast tego przejmij kontrolę i majstruj przy tym, aby mieć pewność, że uzyskasz największy wzrost dzięki inicjatywom reklamowym w płatnych wynikach wyszukiwania.


Źródło