Marketing

5 sposobów na zbudowanie skutecznej globalnej strategii marketingowej

  • 2 marca, 2022
  • 6 min read
5 sposobów na zbudowanie skutecznej globalnej strategii marketingowej


Ponieważ rynki poza Stanami Zjednoczonymi stwarzają znaczne możliwości uzyskania przychodów, handel elektroniczny i przepisy handlowe skłoniły więcej marek do rozszerzenia działalności na coraz większą liczbę krajów.

Dobrze prosperująca globalna strategia marketingowa zapewnia Twojemu zespołowi podręcznik, którego potrzebuje, aby zwiększyć ruch, potencjalnych klientów i sprzedaż w dowolnym miejscu na świecie. Niezależnie od tego, czy Twoja organizacja ma jeden globalny zespół marketingowy, czy współpracuje z wieloma mniejszymi lokalnymi ekspertami w zakresie działań marketingowych, oto, co powinieneś wiedzieć, aby zbudować globalną strategię marketingową, która będzie skuteczna dla Twojej firmy.

1. POZNAJ SWOJĄ GLOBALNĄ ODBIORCĘ

Musisz wiedzieć, dlaczego Twoje produkty lub usługi są ważne dla klientów i co będzie z nimi rezonować. Nawet jeśli rozwijasz się na wielu rynkach międzynarodowych, powinieneś wiedzieć, kto kupuje od Ciebie i dlaczego miałbyś dla nich znaczenie dzięki szeroko zakrojonym badaniom rynku.

Musisz znać dane demograficzne swoich odbiorców poza ich lokalizacją, wiekiem, płcią, statusem związku, stanowiskiem i językiem, które są podstawowymi niezbędnymi informacjami, które musisz mieć, myśląc o swoich odbiorcach. Nawet jeśli Twoi odbiorcy na różnych rynkach wydają się mieć te same podstawowe dane demograficzne, upewnij się, że znasz różne niuanse między krajami, regionami lub lokalizacjami.

2. MYŚL LOKALNIE, DZIAŁAJ GLOBALNIE

Ważnym elementem każdej globalnej strategii marketingowej jest strategia lokalizacji. Klasyczne powiedzenie „Myśl lokalnie, działaj globalnie” ma zastosowanie również w tym przypadku. Nie jest nowością, że konsumenci wolą towarzyszyć kupującemu w swoim ojczystym języku.

Warto przeczytać!  Nowe skandynawskie marki zdrowotne: raport za trzy miesiące, pierwszy kwartał, styczeń – marzec 2023 r

Ale lokalizacja wykracza poza akt tłumaczenia. Prawidłowo wykonana lokalizacja sprawi, że Twoje treści będą wyglądać tak, jakby zostały stworzone dla lokalnych odbiorców, a nie w jakimś odległym biurze firmy. Zrozumienie niuansów każdego rynku (patrz punkt 1) to dopiero początek. Globalny marketing może wydawać się skomplikowany, ale jest to kwestia powtórzenia lokalnej strategii na wielu rynkach, przy jednoczesnym dostosowaniu się do ich danych demograficznych, zainteresowań i problemów.

Obejrzyj seminarium internetowe „Liderzy handlowi muszą przejść od doświadczeń globalnych do wielolokalnych” autorstwa Contenstack i Constructor, aby dowiedzieć się, jak przejść od doświadczeń globalnych do wielolokalnych, aby odnieść sukces w przyszłości.

3. PRZEKAZYWANIE, KTÓRE MA ZNACZENIE

Czy możesz wyjaśnić, czym zajmuje się Twoja organizacja w jednym zdaniu? Trzy słowa? Jedno słowo?

A może w wielu językach?

Stworzenie solidnej marki wymaga jasnego celu. Po co istnieje Twoja firma i komu służysz? Skonsolidowanie wielu linii produktów, usług i odbiorców w jednym sloganie może wydawać się niemożliwe, ale podczas globalnej ekspansji konieczne jest sprowadzenie wartości do jednego uniwersalnego pomysłu.

Ludzie nie kupują „co” robisz, ale „dlaczego” to robisz. Od lokalnych menedżerów wydarzeń po osoby zajmujące się marketingiem e-mailowym, cały Twój zespół marketingowy powinien wiedzieć, dlaczego Twoja firma jest ważna i jaki jest kluczowy przekaz, który rezonuje z odbiorcami.

Warto przeczytać!  Hard Seltzer Market – Globalna wielkość branży, udział, trendy, możliwości i prognoza, 2018-2028F

4. PROJEKTUJ Z UWZGLĘDNIENIEM TŁUMACZENIA

Kampania marketingowa często składa się z kilku ruchomych części, od e-maili opiekuńczych, przez TikTok, po seminaria internetowe i nie tylko. Twój marketing-mix może pozostać taki sam dla każdej prowadzonej kampanii, dostosowując zasoby marki do lokalnego rynku.

Gdy twoi projektanci pracują nad tymi kampaniami, pomyśl o tym, jak obrazy i kolory wyglądają i są inaczej postrzegane na rynku docelowym. Twoja globalna marka również musi to uwzględnić – na przykład unikając symboli takich jak kciuk w górę, który jest oznaką akceptacji i oznacza „Świetnie!” w Stanach Zjednoczonych, ale oznacza coś obraźliwego w niektórych częściach Bliskiego Wschodu.

Twój typowy proces projektowania również może wymagać zmiany — dzięki tłumaczeniu chcesz wyprzedzić wszelkie wyzwania związane z lokalizacją, takie jak rozszerzenie tekstu psujące układ lub języki pisane od prawej do lewej, które zakłócają symetrię.

Zapewnij sprawne działanie globalnego zespołu marketingowego, biorąc pod uwagę projekt od początku procesu tłumaczenia, poprzez integrację technologii z narzędziami do projektowania lub angażując się w pseudotłumaczenie, aby pomóc zrozumieć, w jaki sposób Twoje tłumaczenia zmienią ogólny projekt.

5. AUTOMATYZACJA, AUTOMATYZACJA, AUTOMATYZACJA

Co odróżnia dobrą globalną strategię marketingową od świetnej? Skala.

Czasy ręcznego aktualizowania arkuszy kalkulacyjnych i przesyłania wiadomości e-mail dawno minęły. Jedynym sposobem na osiągnięcie tej skali jest standaryzacja i automatyzacja, zwłaszcza w przypadku wielu rynków o różnych wymaganiach lokalizacyjnych, profilach, kanałach lub komunikatach.

Warto przeczytać!  Koniec średnich dla budżetów marketingowych

Sprawdź, jaki zwrot z inwestycji uzyskasz dzięki dostosowaniu technologii tłumaczeniowej. Jedną z największych zalet automatyzacji procesów jest możliwość wykorzystania zaoszczędzonego czasu i zasobów na to, co naprawdę ważne — ulepszanie produktów, obsługi klienta i globalnego doświadczenia użytkowników.

Oto doskonały przykład tego, jak firmy zajmujące się zarządzaniem marką online, takie jak Yext, osiągnęły 25-procentową redukcję kosztów za słowo i nadal wchodzą na nowe rynki międzynarodowe, wspierane przez Smartling.

Zbuduj skuteczną globalną strategię marketingową ze Smartling

Jeśli chcesz rozszerzyć swoją działalność na cały świat, aby znaleźć nowe możliwości uzyskiwania przychodów, będziesz potrzebować globalnej strategii marketingowej, która obejmuje plany dotyczące marketingu treści, PR i wydarzeń.

Wdrożenie globalnej strategii w celu znalezienia nowych możliwości zarobkowych wymaga głębokiego zrozumienia lokalnych rynków i możliwości oferowania zlokalizowanych treści na dużą skalę. Smartling zdejmuje z Ciebie obowiązek znalezienia najlepszych lokalnych tłumaczy, automatyzując cały przepływ pracy związanej z lokalizacją.

Czy lokalne doświadczenia Twoich klientów w trybie offline i online są zsynchronizowane? Oto dyskusja na temat tego, jak wypełnić globalną lukę w marketingu cyfrowym i usprawnić doświadczenia klientów związane z Twoją marką — niezależnie od tego, gdzie się znajdują i jakim językiem się posługują. Patrz teraz.


Źródło