Marketing

5 sposobów, w jakie marketerzy powinni reagować na trendy w handlu społecznościowym

  • 10 stycznia, 2023
  • 7 min read
5 sposobów, w jakie marketerzy powinni reagować na trendy w handlu społecznościowym


Handel społecznościowy jest coraz ważniejszym priorytetem dla liderów marketingu cyfrowego, ale podstawowy ekosystem nadal szybko ewoluuje, podczas gdy skuteczność pozostaje niespójna.

Handel społecznościowy to element handlu cyfrowego, który wykorzystuje media społecznościowe do promowania i kierowania płynną ścieżką zakupu produktów i usług. Z jednej strony zmienia sposób, w jaki ludzie kupują i sprzedają, co zapewnia platformom i markom nowe możliwości w zakresie UX i strumieni przychodów. Z drugiej strony liderzy marketingu cyfrowego mają trudności z rozszyfrowaniem złożonego ekosystemu handlu społecznościowego, ponieważ jego skuteczność jest bardzo zróżnicowana i zależy od takich czynników, jak dane demograficzne klientów, położenie geograficzne, platforma i branża.

Ponieważ marketerzy stoją w obliczu ciągłej kontroli budżetów i są pod presją, aby zapewnić namacalny komercyjny zwrot z inwestycji na dużą skalę, niezwykle ważne jest, aby zrozumieć, jak i gdzie inwestować w realizację handlu społecznościowego, aby zmaksymalizować wzrost. przesiać szum, aby określić, które aspekty są krytyczne dla wzrostu, a co jest szumem.

Istnieje pięć kluczowych trendów w handlu społecznościowym, które liderzy marketingu cyfrowego muszą wziąć pod uwagę i uwzględnić w swoich strategiach w 2023 roku.

To, co działa w Chinach, nie zadziała w innych częściach świata

Chiny dominują w krajobrazie handlu społecznościowego, napędzanego przez platformy społecznościowe, które są zakorzenione w codziennym życiu chińskich konsumentów jako sposób na angażowanie znajomych, konsumowanie treści i dokonywanie zakupów. Zachodni liderzy marketingu mają nadzieję na powtórzenie chińskiego sukcesu, ale walczą z kilku kluczowych powodów.

Po pierwsze, zaufanie zachodnich konsumentów do platform społecznościowych spadło w ostatnich latach, co prawdopodobnie wpłynęło na przyjęcie niektórych funkcji handlu społecznościowego, takich jak natywne zakupy w aplikacjach. Niektóre rodzaje realizacji handlu społecznościowego, takie jak Metaverse, sklepy platform społecznościowych i natywne zakupy w aplikacjach, pozostają stosunkowo niedojrzałe poza Chinami, a ich skuteczność w świecie zachodnim jest ograniczona.

Warto przeczytać!  Oto, co się dzieje, gdy podejmiesz wczesną wypłatę IRA

Co powinni zrobić liderzy marketingu cyfrowego? Oceń ekosystem handlu społecznościowego pod kątem typów realizacji, możliwości platformy i formatu, aby określić, co najlepiej odpowiada ich odbiorcom i celom handlu cyfrowego.

Powiązany artykuł: 5 trendów w e-commerce, które wpłyną na CX w 2022 roku i później

Platformy zmieniające kierunek powodują zmienność

Niektóre platformy społecznościowe badały natywne zakupy w aplikacjach, ale zamiast tego ponownie skupiają się na swoim podstawowym biznesie reklamowym.

Zmieniające się priorytety platform społecznościowych mogą również wpływać na strategię handlu społecznościowego, powodując zmienność wśród liderów marketingu cyfrowego, którzy muszą stale nadążać za zmianami i trendami. Na przykład niektóre platformy społecznościowe, takie jak Facebook i Instagram, wycofują się z napędzania natywnych zakupów w aplikacjach, koncentrując się bardziej na reklamie, która kieruje ścieżką do zakupu za pośrednictwem innych kanałów sprzedaży handlu cyfrowego.

Tymczasem inne marki odwracają uwagę od tradycyjnych platform społecznościowych, eksperymentując z nowymi pojawiającymi się możliwościami, takimi jak otwieranie sklepów w Metaverse w celu wspierania sezonowych kampanii i promocji produktów.

Co powinni zrobić liderzy marketingu cyfrowego? Monitoruj pojawiające się możliwości handlu społecznościowego, takie jak Metaverse, aby określić, kiedy najlepiej zastosować pilotażowy test i naukę dla tego typu realizacji.

Handel na żywo rośnie, ale jego skalowanie jest wyzwaniem

Handel na żywo zyskuje na popularności zarówno wśród marek, jak i konsumentów. Mniej więcej jedna czwarta ankietowanych liderów marketingu powiedziała firmie Gartner, że jest to część ich marketingu w handlu cyfrowym. Z punktu widzenia zachodnich konsumentów pokolenie Z najszybciej w porównaniu z innymi generacjami chwyta się możliwości. Adopcja różni się również w zależności od branży, przy czym najbardziej rozpowszechnione są uroda, moda i artykuły gospodarstwa domowego.

Warto przeczytać!  Zrozumienie marketingu mix: struktura sukcesu




Źródło