Marketing

5 strategii międzynarodowego marketingu cyfrowego

  • 3 listopada, 2023
  • 6 min read
5 strategii międzynarodowego marketingu cyfrowego


Marketing cyfrowy wykorzystuje technologię online do promowania produktów i usług. Polega na tworzeniu materiałów, które będą dystrybuowane w wielu kanałach online w celu przyciągnięcia uwagi Twojej firmy. Te kanały internetowe obejmują pocztę elektroniczną, strony internetowe, blogi, media społecznościowe i gry, a także strumieniową transmisję audio i wideo.

Marketing cyfrowy jest z natury międzynarodową strategią reklamową, ponieważ istnieje niewiele ograniczeń w dystrybucji treści marketingu cyfrowego wśród odbiorców na całym świecie. Fizyczne granice geograficzne zazwyczaj nie mają znaczenia w Internecie. Mimo to powinieneś opracować konkretny plan, który zapewni sukces Twoich działań marketingowych.

Nota wydawcy: Szukasz odpowiednich usług marketingu online dla swojej firmy? Wypełnij poniższy kwestionariusz, aby nasi partnerzy-sprzedawcy skontaktowali się z Tobą w sprawie Twoich potrzeb.

5 kroków do realizacji międzynarodowej strategii marketingu cyfrowego

Poniżej znajdują się kroki, które powinien podjąć każdy właściciel firmy, realizując międzynarodową kampanię marketingu cyfrowego. Chociaż możliwe jest pośpieszne opublikowanie reklam online lub w mediach społecznościowych, aby dotrzeć do potencjalnych klientów w innych krajach, wyniki mogą nie być optymalne, jeśli nie wykonasz poniższych czynności.

1. Znajdź najskuteczniejsze metody.

Pierwszym krokiem jest wybranie strategii marketingu cyfrowego najbardziej odpowiednich dla Twoich potrzeb. Metod jest wiele, a skuteczność każdej z nich zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Jednakże dwie metody uważane są za podstawowe, co oznacza, że ​​należy je stosować zawsze, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Są to optymalizacja wyszukiwarek i marketing w mediach społecznościowych.

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) jest koniecznością dla wszystkich firm, które chcą zaistnieć w Internecie. Nie chodzi tylko o to, by znaleźć się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania. Zasadniczo chodzi o umieszczenie w Internecie odpowiednich informacji o Twojej firmie, aby poinformować zarówno wyszukiwarki, jak i widzów o Twojej ofercie.

Warto przeczytać!  Przychody z rynku inspekcji i monitorowania dronów mają osiągnąć wartość prognozy CAGR

Marketing w mediach społecznościowych jest również uważany za podstawowy, biorąc pod uwagę rolę, jaką odgrywa na rynku konsumenckim. Prawie każdy potencjalny klient ma obecnie konto w mediach społecznościowych, jest to więc doskonała platforma do przekazywania przekazu marketingowego. Inne metody do rozważenia obejmują marketing treści, marketing e-mailowy, reklamę wideo i marketing afiliacyjny. [Find out why every brand should have a YouTube channel.]

Rozpoczynając pracę z SEO, skup się na słowach kluczowych o dużej liczbie pozycji, dla których łatwo jest uzyskać ranking.

2. Ustal zakres.

Nie próbuj dotrzeć do wszystkich lub zbyt wielu rynków międzynarodowych jednocześnie. Międzynarodowy charakter kampanii marketingu cyfrowego nie oznacza, że ​​musisz jednocześnie kierować reklamy na wszystkie lub większość krajów. Zidentyfikuj najważniejsze rynki, które najprawdopodobniej zapewnią Ci nowych klientów, których potrzebujesz, a następnie skoncentruj na nich swój marketing. Zdaj sobie sprawę, że jednoczesne kierowanie reklam na wiele rynków będzie niezwykle kosztowne i ryzykowne.

Jeśli chcesz, aby Twoje międzynarodowe wysiłki w zakresie marketingu cyfrowego odniosły sukces, nie możesz po prostu wyrzucić jednej kampanii pasującej do wszystkich. Różne kraje lub regiony wymagają różnych projektów i zespołów lokalizacyjnych. Podobnie najprawdopodobniej potrzebują niestandardowych strategii marketingowych, które będą atrakcyjne dla różnych kultur. Na przykład cyfrowe kampanie marketingowe, które sprawdzają się w krajach skandynawskich, raczej nie sprawdzą się w Chinach czy Indonezji. [Read related article: International Business Etiquette from Around the World.]

Warto przeczytać!  Cztery filary pomyślnego wprowadzenia produktu na rynek Medtech

Wskazane jest, aby zacząć od małych rzeczy, a następnie rozszerzać je według własnego uznania. Przeanalizuj dostępne opcje, aby określić kolejne ruchy w zakresie ekspansji produktu. Pozwól, aby sukces Twoich początkowych kampanii promocyjnych stopniowo poprowadził Cię do kolejnych krajów lub regionów docelowych. Jeśli na przykład Twoje wysiłki marketingowe nie przynoszą efektów na rynkach azjatyckich, być może musisz skoncentrować swoje wysiłki na bardziej otwartych miejscach.

3. Rozwijaj elastyczność i skalowalność.

Stwórz elastyczną strategię marketingu cyfrowego. Rynek międzynarodowy nigdy nie jest jednorodny. Dlatego musisz dostosować swoje podejście do sytuacji w terenie. Ponadto Twoje plany muszą dostosowywać się do zmian i nieoczekiwanych wydarzeń. Co zrobisz, jeśli na przykład rząd na Twoim rynku docelowym wyda oświadczenie, że główny składnik sprzedawanego przez Ciebie środka odstraszającego komary jest nieskuteczny? Aby przeciwstawić się twierdzeniom władz lokalnych, należy szybko zareagować, powołując się na inne wiarygodne badania lub zalecenia.

Co więcej, Twój plan marketingowy musi być skalowalny w zależności od warunków rynkowych. Unikaj tworzenia planu, który jest zbyt zakotwiczony w określonych osobowościach, miejscach, odniesieniach do popkultury lub konkurencyjnych produktach. Ułatw sobie rozbudowę planu, nie wymagając większych zmian w ofercie produktu ani funkcjach osób zaangażowanych w realizację planu.

4. Buduj relacje.

Podkreśl kontakty z klientami. Międzynarodowy marketing cyfrowy może wydawać się ogromnym i uogólnionym przedsięwzięciem, ale powinien sprawiać wrażenie jak najbardziej intymnego. Twoim celem jest sprawienie, aby klienci poczuli się wyjątkowo, tak aby byli zmuszeni do zakupu Twojego produktu lub subskrypcji Twoich usług.

Warto przeczytać!  Jingle Pizza Nova to tylko wycinek rozwiniętej » strategii marketingowej

Reaguj na zapytania i zawsze staraj się ulepszać obsługę klienta. Odpowiadaj na skargi i pytania tak szybko, jak to możliwe. Jeśli próbujesz przyciągnąć nowych konsumentów, nie pozwól, aby poczuli się brani za pewnik lub jak jedna z wielu osób, z którymi Twoja firma współpracuje bezosobowo. Zainwestuj w wielojęzyczny zespół obsługi klienta. Klienci chętniej kupują coś, co jest oferowane w ich języku, a potencjalni klienci wywierają bardziej pozytywne pierwsze wrażenie, gdy ich zapytania są kierowane w ich języku ojczystym.

5. Monitoruj i oceniaj.

Udokumentuj wdrożenie swojego międzynarodowego planu marketingowego i zmierz jego wydajność. Bądź na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się z planem. Rejestruj swoje postępy i oceń, czy Twoje wysiłki osiągnęły zamierzony cel. Opracuj wskaźniki wydajności i oceń, czy Twoja firma osiąga korzyści z tego przedsięwzięcia.

Pieniądze, które wydajesz na reklamy online, promocje w mediach społecznościowych i inne formy marketingu cyfrowego, powinny przełożyć się na coś namacalnego. Może to mieć postać zwiększonej świadomości marki lub wzrostu sprzedaży. Na podstawie wyników utrzymaj lub ulepsz swoją strategię i okresowo do niej wracaj, aby mieć pewność, że Twoje metody nadal się opłacają. Będziesz także chciał być na bieżąco z trendami w marketingu cyfrowym, aby zmaksymalizować możliwości dotarcia do klientów.

Niezależnie od tego, czy kierujesz swoją ofertę na rynek krajowy, czy globalny, musisz określić grupę docelową i wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Na tej podstawie możesz zbudować konkretną strategię, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele.


Źródło