Marketing

5 taktyk płatnych reklam, aby ulepszyć marketing efektywnościowy Wzmocnij marketing efektywnościowy dzięki SEM

  • 16 maja, 2023
  • 5 min read
5 taktyk płatnych reklam, aby ulepszyć marketing efektywnościowy Wzmocnij marketing efektywnościowy dzięki SEM


Popraw marketing efektywnościowy

Jeśli nie optymalizujesz działań związanych z płatną reklamą, aby poprawić ich skuteczność, nie wykorzystujesz w pełni swoich wydatków marketingowych.

Marketing i reklama nie są nowymi ani nowatorskimi praktykami w świecie biznesu. W rzeczywistości poprzedzają one rewolucję przemysłową. Dowody archeologiczne wskazują, że reklamy były wyryte w ścianach budynków i grobowców, a także na papirusie. Fascynujące jest obserwowanie, jak reklama ewoluowała w czasie; ewolucja, która ożywiła reklamy prasowe, billboardy, wydarzenia, reklamy telewizyjne i wiele innych. Najbardziej powszechnym wyzwaniem związanym z tymi metodami było to, że nie było możliwości stwierdzenia, czy jedna jest bardziej skuteczna od drugiej, a wszystkie z nich wymagały większych budżetów, aby naprawdę wywrzeć wpływ.

Koniec XX i XXI wieku dostarczył odpowiedzi na te pytania, kiedy świat wirtualny zaczął się rozkwitać, z ponad 5 milionami domów połączonych przez Internet. Marketing cyfrowy zaczął zabezpieczać swoje miejsce w marketingu mix i poprawiał zdolność zespołów marketingowych do wykorzystywania wskaźników KPI, takich jak wyświetlenia, zasięg, ruch i inne. Chociaż te statystyki dostarczyły pewnych odpowiedzi, stworzyły również apetyt na podejście bardziej oparte na danych.

Ta fundamentalna potrzeba lepszego działania zrodziła marketing efektywnościowy jako metodologię. Zespoły były w stanie nie tylko zmierzyć liczbę szans sprzedaży, które stworzyły dla firmy, ale także przypisać je do generowanych przychodów. Jego znaczenie w płatnej reklamie jest oczywiste. Jednak wraz z ewolucją technologii, oczekiwań klientów i dynamiki rynku ewoluował marketing efektywnościowy.

Warto przeczytać!  Moje doświadczenie w przeglądaniu World Market za 20 dolców

W obecnym scenariuszu rynkowym, przy stale kurczących się budżetach, te pięć taktyk pomoże Ci strategicznie dostosować podejście reklamowe, aby mieć pewność, że wpłynie to na wyniki finansowe.

Taktyka 1: Dopasuj strategię reklamową do ścieżki zakupowej kupującego

Udana kampania reklamowa ma na celu zwiększenie zaangażowania i poprowadzenie ich do działania powodującego konwersję. Wymaga to od nich nie tylko zidentyfikowania Twojego rozwiązania jako dobrze dopasowanego, ale także zaufania Twojej marce jako wiarygodnemu źródłu informacji. Oznacza to, że muszą nawiązać z tobą współpracę na długo przed podjęciem decyzji o zaangażowaniu cię.

Aby Twoja kampania odniosła sukces, musisz zrozumieć, czego potrzebują Twoi odbiorcy na różnych etapach i jakie informacje możesz dostarczyć, aby zaspokoić te potrzeby. Jednak w zależności od branży ścieżka kupujących będzie się różnić. Kluczem jest zrozumienie, dlaczego ten sam kupujący może mieć różne oczekiwania wobec różnych usługodawców i stworzenie strategii reklamowej, która spełni te oczekiwania.

Taktyka 2: Uruchom kampanie wielokanałowe

Rzeczywistość dzisiejszego świata polega na tym, że jest on hiperpołączony. Ta hiperłączność znacząco wpływa na podróż kupującego, zwiększając złożoność oczekiwań klienta w zakresie zapewnianego przez Ciebie doświadczenia.

Aby móc podążać za nimi podczas ich podróży, niezbędna jest wielokanałowa kampania reklamowa obejmująca wszystkie kanały cyfrowe, z których korzystają Twoi kupujący.

Warto przeczytać!  Trendy i możliwości rynku przestrzeni coworkingowych 2023-2030

Taktyka 3: Wykorzystaj wiele formatów multimediów

Zapewnienie sobie obecności w kanałach, na właściwym etapie podróży kupującego, to dwa rogi dobrze zbudowanej piramidy. Ale są niekompletne bez treści w angażującym i informacyjnym formacie. Format będzie się różnić w zależności od branży, w której działasz, głębokości potrzebnych informacji oraz inwestycji emocjonalnej i finansowej. Jednak wykorzystanie wielu formatów multimediów jest niezbędne do uzupełnienia piramidy o solidne podstawy zbudowane tak, aby wytrzymać próbę czasu.

Taktyka 4: Śledź i wspieraj korekty w czasie rzeczywistym

Śledzenie CPM, kliknięć, CPC i konwersji to powszechna praktyka, ale jaki ma to wpływ na wyniki finansowe? Aby dokonywać skutecznych korekt w czasie rzeczywistym, musisz być w stanie zakwalifikować dane pod kątem szerszego obrazu: przychodów. Chociaż algorytmy uczenia maszynowego i ustalania stawek zajmują się dostosowaniami za nas, muszą otrzymywać odpowiednie informacje, aby robić to skutecznie. Pomocne w tym są czynniki determinujące, takie jak średnia cena sprzedaży lub wartość życiowa klienta. Jeśli zastanawiasz się, jak zidentyfikować odpowiedni zestaw determinantów dla swojej organizacji, omówiliśmy to na naszym blogu: 3 determinanty, które musisz znać, aby zwiększyć efektywność marketingu.

Taktyka 5: Bądź na bieżąco z rozwojem technologii i funkcji

Każda platforma reklamowa ma na celu wyróżnienie się, tworzenie funkcji, które w wyjątkowy sposób są w stanie zaspokoić potrzeby organizacji. Jednak ich wspólną cechą jest to, że wszyscy konsekwentnie starają się ulepszać wspomniane funkcje lub wprowadzać nowe, aby zaspokoić bardziej bieżące potrzeby.

Warto przeczytać!  Posłuchaj liderów marketingu w podcaście JCDecaux Digital Changemakers

Na przykład firma Google niedawno wprowadziła niestandardowe wartości konwersji, umożliwiając organizacjom pobranie swoich determinantów i zastosowanie ich na platformie w celu umożliwienia zaawansowanej analizy. Wyznaczyli także nowy cel dotyczący pozyskiwania klientów dostępne, co pozwala firmom wyznaczać zaawansowane cele, takie jak zwiększanie przychodów lub udziału w rynku tylko poprzez pozyskiwanie nowych klientów. Jednocześnie firma Microsoft umożliwiła postęp, który umożliwia organizacjom dotarcie do odpowiednich odbiorców za pomocą kierowania na profil LinkedIn.

Bycie na bieżąco z tymi trendami pozwoli Ci na dalsze zwiększanie możliwości optymalizacji, które poprawiają wyniki.

Słowa pożegnania

Te pięć taktyk umożliwia organizacjom przyjęcie strategicznego i opartego na danych podejścia w celu poprawy wydajności marketingu w wyszukiwarkach i innych działań związanych z płatną reklamą. Rzeczywistość jest taka, że ​​w dzisiejszym świecie podejście strategiczne nie podlega negocjacjom. Im szybciej zbudujesz kulturę, która promuje sposób myślenia „testuj i ucz się” za pomocą nagradzającego go podejścia operacyjnego, tym lepiej będziesz przygotowany do rozwoju i ewolucji wraz ze swoimi klientami.


Źródło