Motoryzacja

5 trendów kształtujących branżę motoryzacyjną w 2022 roku — Brian Finkelmeyer

  • 28 lutego, 2022
  • 4 min read
5 trendów kształtujących branżę motoryzacyjną w 2022 roku — Brian Finkelmeyer


W ciągu ostatnich kilku lat toczyło się wiele rozmów na temat zapasów i cen nowych samochodów. Teraz, gdy jesteśmy w pierwszym kwartale 2022 r., jakie kluczowe rzeczy mogą zrobić dealerzy, aby wyprzedzić? Dzisiaj w Inside Automotive dołącza do nas Brian Finkelmeyer, starszy dyrektor ds. nowych rozwiązań dla pojazdów w Cox Automotive, aby omówić nowe trendy samochodowe na rok 2022.

Z perspektywy Finkelmeyera branża motoryzacyjna znajduje się w cyklu okrężnym, charakteryzującym się niskimi zapasami nowych samochodów i wysokim popytem ze strony konsumentów. Wielu dealerów samochodowych nadal korzysta z jednocyfrowych dostaw dziennych, a niedawne protesty na granicy amerykańsko-kandyjskiej jeszcze bardziej spowalniają sytuację. Jeśli chodzi o popyt, Finkelymeyer mówi, że nastroje konsumentów nieco się złagodziły, co jest prawdopodobnie spowodowane globalnymi trudnościami gospodarczymi związanymi z inwazją Rosji na Ukrainę.

Wydaje się, że konsumenci nadal są bardziej niż chętni do płacenia pełnej lub zbliżonej ceny za naklejkę za nowe pojazdy. W rzeczywistości dane pokazują, że przed pandemią 75% nabywców nowych samochodów płaciło za swoje pojazdy poniżej sugerowanej ceny detalicznej. Obecnie 75% płaci dokładnie sugerowaną cenę detaliczną lub wyższą. Mimo to Cox Automotive’s Badanie podróży kupującego samochód w 2021 r pokazało, że konsumenci są nadal bardziej zadowoleni z zakupów niż przed pandemią.

Warto przeczytać!  Stany Zjednoczone domagają się wycofania 67 milionów napełniaczy poduszek powietrznych

Eksperci branżowi, w tym główny ekonomista Cox Automotive, Jonathan Smoke, twierdzą, że warunki dostaw poprawią się, ale może nie przez co najmniej sześć do ośmiu miesięcy. Dealerzy samochodowi będą musieli działać strategicznie, aby zdobyć przyczółek ze swoimi zapasami na wiosenny sezon sprzedaży. Finkelmeyer mówi, że jeśli chodzi o zarządzanie zapasami, dealerzy samochodowi powinni teraz wziąć pod uwagę te trzy rzeczy.

  1. Zysk brutto a obrót. Producenci nagradzają dealerów, którzy obracają się i zarabiają najszybciej. Zapnij raporty na dzień przed rozpoczęciem przydziału.
  2. Pamiętaj o starzejących się pojazdach i aktualizacjach zapasów w Twojej witrynie. Średnio 15% zapasów pokazywanych w witrynie dealera ma 90 dni lub więcej.
  3. Około 42% zapasów używanych samochodów dealerów pochodzi z wymiany i sprzedaży nowych samochodów. Jest to kluczowy element działalności, który pomaga generować ogólną rentowność sklepu.

Rynek pojazdów elektrycznych jest wciąż mały, ale jest to zaciekły i zadziorny segment. W styczniu 2022 r. około 4,1% sprzedaży nowych pojazdów stanowiły pojazdy elektryczne. To będzie ekscytujący rok dla branży, mówi Finkelmeyer. Planowanych jest kilka premier pojazdów elektrycznych, ale przyjęcie ich przez konsumentów jest nadal wątpliwe. Wiele z tych premier dotyczy pełnowymiarowych pick-upów EV. Czy to wystarczy, aby przekonać przeciętnego konsumenta? Tylko czas powie.

Warto przeczytać!  Jak walczyć z mentalnością „klubu chłopców” w branży motoryzacyjnej — Veronica Dunford

Jednym z ciekawszych wydarzeń z Teslą jest przejęcie rynku dóbr luksusowych w 2021 roku. Tesla wyprzedziła sprzedaż Lexus, BMW i Merced-Benz, mimo że nie są dostępne do zakupu lub dostawy we wszystkich stanach. Z pewnością zapowiada się fascynujący rok w motoryzacji.

Wystawa NADA 2022 jest tuż za rogiem, a Finkelmeyer nie może się doczekać powrotu do wydarzeń osobistych. W programie Cox Automotive są nowe produkty vAuto, w tym ProfitTime® GPS, który pomaga dealerom samochodowym zoptymalizować strategię nabywania używanych pojazdów. vAuto rozszerza również swoje platformy ProfitTime® i Conquest™ o inteligentną promocję, aby uprościć cyfrowe działania merchandisingowe dealerów samochodowych. Cox Automotive nie poprzestaje jednak na tym, firma ogłosiła również dzisiaj swoje nowe rozwiązanie dla rynku hurtowego, Upside™.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej i umówić się na indywidualną konsultację już dziś!


Podobał ci się ten wywiad z Briana Finkelmeyera? Podziel się swoimi przemyśleniami, komentarzami lub pytaniami dotyczącymi tego tematu, przesyłając list do redakcji tutaj lub skontaktuj się z nami pod adresem newsroom@cbtnews.com.

Koniecznie śledź nas na Facebooku i Świergot aby być na bieżąco lub nadrabiać zaległości we wszystkich naszych podcastach na żądanie.

Będąc tutaj, nie zapomnij zapisać się do naszego biuletynu e-mailowego, aby otrzymywać najnowsze wiadomości z branży motoryzacyjnej od CBT News.

dilerzy




Źródło

Warto przeczytać!  AFSA zwraca się do Kongresu o zmianę proponowanej zasady sprzedaży produktów