5 uwag dla marketerów wskakujących do wątków na Instagramie
![5 uwag dla marketerów wskakujących do wątków na Instagramie](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/07/a9327062c5804064b96d123fb6a98b62.ashx-640x470.jpeg)
Istota
- Szybkie wejście. Wątki na Instagramie wyprzedziły rekord ChatGPT OpenAI w ciągu zaledwie jednego tygodnia.
- Marketingowy labirynt. Wybór i korzystanie z nowych platform, takich jak Threads, stanowi poważne wyzwanie dla marketerów.
- Pionierskie platformy. Zachęcamy marketerów do testowania Wątków pod kątem potencjalnych korzyści z pierwszego wprowadzenia na rynek.
W ciągu tygodnia od premiery Instagram Threads, tekstowa aplikacja do konwersacji Meta, stała się najszybciej rozwijającą się aplikacją konsumencką wszechczasów – zgromadziła już ponad 100 milionów aktywnych kont – osiągnięcie tego wyczynu zajęło OpenAI ChatGPT dwa miesiące.
Pomimo szybkiego rozwoju i potencjału nowych platform, takich jak Threads, marketerzy stają przed poważnymi wyzwaniami, podejmując decyzję o zainwestowaniu czasu i zasobów w te kanały. Krajobraz cyfrowy jest wypełniony mnóstwem platform, z których każda ma unikalne funkcje, dane demograficzne odbiorców i strategie dotyczące treści. Określenie, gdzie ich docelowi odbiorcy są najbardziej aktywni i otwarci, może być trudnym zadaniem. Równoważenie potencjalnego zwrotu z nowej platformy z wysiłkiem i zasobami wymaganymi do jej efektywnego wykorzystania jest ciągłym wyzwaniem — wraz z niepewnością co do jej długowieczności i dalszego wzrostu.
Ci, którzy chcą dodać Threads do swojego arsenału marketingowego, powinni wziąć pod uwagę kilka kwestii.
Jittery Juggernauts: Meta-Musk Spat dodaje niestabilności w cyfrowym krajobrazie
Po oskarżeniu Meta o nielegalne szkolenie przy użyciu danych z Twittera w usuniętym teraz tweecie, Elon Musk powiedział, że to „czas pozwu”. Chociaż żaden oficjalny pozew przeciwko Meta nie został jeszcze złożony, zagrożenie pojawia się. Co więcej, Threads nie jest obecnie dostępny w Unii Europejskiej, w tym w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Irlandii i Belgii, ponieważ Meta oczekuje na dodatkowe wskazówki dotyczące zgodności z przepisami zawartymi w unijnym akcie o usługach cyfrowych.
Marketerzy mają do czynienia z coraz bardziej niestabilnym i przepełnionym krajobrazem marketingu cyfrowego, a dodanie kolejnej platformy, takiej jak Threads, może zwiększyć wyzwanie. Dlatego specjaliści od marketingu muszą upewnić się, że zysk jest wystarczająco znaczący, aby uzasadnić dodatkowy wysiłek i zasoby wymagane do zarządzania treścią na tej nowej platformie.
Challin Baro, starszy dyrektor ds. marketingu w firmie Avionos, uważa, że Twitter był magnesem, ponieważ działał w czasie rzeczywistym, był zwięzły i miał świetną bazę użytkowników, która obejmowała liderów opinii, dziennikarzy i celebrytów.
„Jeśli Threads może uchwycić tę magię, myślę, że marketerzy byliby szczęśliwi, gdyby zostawili niestabilne doświadczenie na Twitterze” – powiedział Baro. „Ale czy naprawdę potrzebujemy jeszcze jednej platformy do publikowania? Musi być duża wypłata, aby już zapracowani ludzie mogli dodać to do swojego miksu”.
Powiązany artykuł: Czym są wątki Meta na Instagramie?
Spinning Yarns: dekodowanie dynamiki odbiorców i treści dla wątków
Platformy mediów społecznościowych, takie jak Twitter i Instagram, oferują marketerom cenne narzędzia do analizy odbiorców i oceny treści. Dzięki danym demograficznym, aktywności obserwujących i zainteresowaniom odbiorców platformy te umożliwiają marketerom dogłębne zrozumienie swoich odbiorców i odpowiednie dostosowanie treści. Co więcej, wskaźniki zaangażowania, zasięg i liczba wyświetleń oraz wydajność hashtagów zapewniają solidną ocenę treści, umożliwiając marketerom mierzenie skuteczności treści, udoskonalanie strategii oraz osiąganie lepszej widoczności i zaangażowania.
„Moją rekomendacją dla innych marketerów oceniających, czy powinni dodać Threads do stale rosnącej listy kanałów mediów społecznościowych, którymi już muszą zarządzać, byłoby najpierw przeanalizowanie ich odbiorców na Instagramie i danych dotyczących zaangażowania” – powiedział Baro. „Ponieważ baza użytkowników Thread jest tworzona za pomocą platformy Instagram, marketerzy mają świetny punkt wyjścia do tworzenia profili demograficznych i profili zaangażowania dla swoich odbiorców”.
Baro powiedział, że jeśli marka widzi, że publiczność jest warta dalszego kuratorowania, drugim krokiem jest dokonanie oceny treści, aby zobaczyć, które tematy i zasoby będą działać lepiej wizualnie i pozostaną na Instagramie lub za pośrednictwem treści w Threads.
„Albo jak można to połączyć między nimi, a także LinkedIn, posiadanymi kanałami, takimi jak blog, a nawet media tradycyjne” – powiedział Baro. „Zdecydowanie warto to przetestować, zwłaszcza jeśli ich dane dotyczące zaangażowania na Instagramie pokazują solidną wydajność”.
Brian Brown, prezes i dyrektor kreatywny w firmie Ingredient, uważa, że marketerzy będą o wiele bardziej skłonni korzystać z Threads niż z Twitterem, nawet przed przejęciem Muska.
„Platforma reklamowa Meta pozwala na znacznie bardziej szczegółowe targetowanie do konsumentów”, powiedział Brown, „co skutkuje lepszą skutecznością reklam i zwrotem z inwestycji”.
Powiązany artykuł: Dzięki wątkom Meta ma wiele możliwości i niedoceniane ryzyko
Monetization Mirage: potencjalna kopalnia złota Threads czeka na eksplorację
W ostatnich wywiadach szef Instagrama, Adam Mosseri, powiedział, że Meta nie ma natychmiastowych planów zarabiania na Threads. Bez aktualnych możliwości zarabiania pieniędzy marketerzy musieliby uważnie obserwować, jak ewoluuje platforma.
Brown uważa jednak, że kiedy monetyzacja pojawi się na Threads, platforma Threads będzie znacznie bardziej atrakcyjna dla marek, w przeciwieństwie do tego, co wielu uważa za darmowe forum Twittera.
„Główną zaletą Twittera dla reklamodawców było to, że jego baza użytkowników, choć zawsze znacznie mniejsza niż Facebook czy Instagram, była uważana za najbardziej wpływową” — powiedział Brown. „Marki prowadziły tam promocje mimo braku zaawansowanych możliwości targetowania. Ale ponieważ ten wpływ maleje, gdy coraz więcej osób (i ich rozmów) przenosi się do Threads, trudno jest zobaczyć, w jaki sposób Twitter będzie w stanie przekonać czołowe marki do wydania na swojej zasadniczo niemoderowanej platformie. ”
Kolin Kleveno, wiceprezes ds. mediów adresowalnych w Tinuiti, powiedział, że gdy możliwości reklamowe staną się dostępne na platformie, prawdopodobnie skupi się ona na dostarczaniu reklam ściśle związanych z treściami, które użytkownik przegląda lub z którymi wchodzi w interakcję, zwiększając szanse na zaangażowanie i konwersja.
„Jestem pewien, że kierowanie kontekstowe znajdzie się na czele możliwości reklamowych, gdy zostaną one wydane” — powiedział Kleveno. „Ciekawe będzie zobaczyć, czy Threads przeniesie możliwości zakupów (np. Checkout) budowane na Instagramie”.
Kleveno powiedział, że to, co sprawia, że Threads jest atrakcyjne, to pozorna łatwość użytkowania, w przeciwieństwie do Mastodona z jego technicznymi przeszkodami.
„Na przykład ludzie mogą publikować posty wśród swoich obecnych obserwujących i nie muszą zaczynać budowania obserwujących od zera” — powiedział. „Wraz z rozwojem Instagram Reels i Stories, Threads dodaje do arsenału sposobów, w jakie konta mogą dotrzeć do swoich obserwujących”.
Poruszanie się po cienkiej linii monitorowania treści w czasie rzeczywistym
Monitorowanie treści w czasie rzeczywistym pełni kluczową rolę zarówno dla administratorów platformy, jak i marketerów. Wykorzystując zaawansowane algorytmy i technologie sztucznej inteligencji, platformy te mogą szybko identyfikować i ograniczać szkodliwe lub nieodpowiednie treści, zapewniając bezpieczniejsze i zdrowsze środowisko online. A dla marketerów i marek monitorowanie zaangażowania w czasie rzeczywistym, zrozumienie nastrojów odbiorców i szybkie reagowanie na zmieniające się trendy lub potencjalne kryzysy pozwala na natychmiastowe dostosowanie strategii i poprawę relacji z klientami.
„Jak zawsze monitorowanie treści jest ogromnym wyzwaniem, zwłaszcza gdy odbywa się w czasie rzeczywistym, takim jak ten. Istnieje cienka granica między zapewnieniem bezpieczeństwa w przestrzeni kosmicznej a nadmiernym monitorowaniem rozmowy, więc wyobrażam sobie, że nadal będzie to wyzwanie” – powiedziała Natasha Blumenkron, wiceprezes ds. płatnych mediów społecznościowych w Tinuiti. „Mam nadzieję, że Threads da każdemu możliwość zaangażowania się w autentyczny sposób, podobny do tego, który można znaleźć na Twitterze lub Reddicie”.
Wyprzedzając krzywą: wykorzystanie nowych platform do trafności marki
Zdaniem Blumenkrona, przy stale rosnącej liczbie platform mediów społecznościowych bycie na bieżąco w celu zachowania aktualności jest kolejnym wyzwaniem, przed którym stoją marki i influencerzy.
„Zachęcamy marki do testowania platformy, ponieważ zawsze warto być pierwszym na rynku” — powiedział Blumenkron. „To świetny czas, aby wykorzystać niezatłoczoną przestrzeń i połączyć się z użytkownikami w wyjątkowy i, jak się wydaje, autentyczny sposób. “
Zaleca również, aby klienci obserwowali, co robią inne marki oraz jak konsumenci reagują i wchodzą w interakcje, opisując ten etap jako „fazę uczenia się i weryfikacji w celu określenia, czy ta platforma jest dobrze dopasowana, zanim zainwestuje się zbyt dużo czasu”.
Pierwsze wrażenie: marki u zarania wątków
Wątki są wciąż na wczesnym etapie i obecnie brakuje im niektórych funkcji, na których polegają marketerzy, takich jak kanał obserwujących, edytowanie postów i bezpośrednie wiadomości.
Crosby Noricks, dyrektor ds. wzrostu organicznego w Red Door Interactive, zakłada, że prace nad nimi trwają. I pomimo tych ograniczeń, marki takie jak Anthropologie (która oferuje kartę podarunkową na najlepszą „gra słów”) i Sephora (która ogłosiła, że wkracza w „erę nici”) już teraz wykorzystują to na różne sposoby.
Noricks ma kilka rad dotyczących poruszania się po Threads w tych wczesnych dniach — i ujawnia, dlaczego marketerzy powinni oprzeć się pokusie promowania czegokolwiek już teraz.
„Ogólnie rzecz biorąc, świeża energia i brak reklam (Zuck oświadczył, że nie planuje dodawać reklam, dopóki aplikacja nie przekroczy 1 miliarda użytkowników), oznacza, że te pierwsze tygodnie są doskonałe do eksperymentowania z niskim wzrostem i ponownego wycentrowania (lub szybkiego rozwoju ) osobowość marki” — powiedział Noricks. „Marketerzy powinni oprzeć się pokusie promowania zamiast nawiązywania i odnawiania osobistych relacji oraz uczestniczenia w rozwijającej się społeczności, która definiuje się w najbliższej przyszłości”.
Jeśli chodzi o to, jakie marki powinny teraz publikować w Threads, Noricks przedstawił swoje zdanie:
- Przedstaw siebie i swoją markę. To świetny sposób na rozpoczęcie korzystania z Threads i poinformowanie obserwujących, kim jesteś i czym się zajmujesz. Możesz także podzielić się misją, wartościami i produktami lub usługami swojej firmy. Możesz także podzielić się informacjami o swoim zespole i swojej kulturze.
- Podziel się zakulisowym spojrzeniem na swoją markę. To świetny sposób, aby dać obserwującym wgląd w pracę Twojej marki i sprawić, by poczuli się częścią zespołu. Możesz udostępniać zdjęcia i filmy swojego zespołu w pracy lub możesz dzielić się historiami o procesie rozwoju produktu.
- Zadaj pytanie swoim obserwatorom. To świetny sposób na rozpoczęcie rozmowy ze swoimi obserwatorami i lepsze ich poznanie. Możesz zapytać ich o zainteresowania, ulubione produkty lub opinie na temat Twojej marki.
„Będąc częścią pierwszej fali wczesnych użytkowników platformy, odkryjesz mieszankę nadziei i ostrożności, podczas gdy marketerzy, influencerzy, celebryci, twórcy treści i marki dyskutują i eksperymentują z rozpoczynaniem rozmów, włączaniem zdjęć i filmów” — Noricks powiedział. „I, jak ujął to niejeden marketer w mediach społecznościowych, pamiętając, jak znów być zabawnym”.