Marketing

5 wskazówek dotyczących budowania strategii marketingowej pokolenia Z

  • 13 lutego, 2023
  • 5 min read
5 wskazówek dotyczących budowania strategii marketingowej pokolenia Z


Cyntia NelsonRevo Video CSO na styku Kultury, Treści i Handlu.

Według analizy Pew z 2018 r. „post-millenialsi” są jak dotąd najbardziej zróżnicowanym etnicznie i rasowo pokoleniem: 52% osób w wieku od 6 do 21 lat identyfikuje się jako biali nielatynoscy, 25% to Latynosi, 14% to Czarni a 6% to Azjaci. Pokolenie Z jest również liderem pod względem seksualności, religii i różnorodności płciowej.

Są cyfrowymi tubylcami, sprytnymi samoukami i gotowymi do zerwania z konwencjami społecznymi. TikTok to ich wyszukiwarka jedzenia, mody, kultury, miejsc do odwiedzenia, przepisów i rekomendacji dotyczących podróży. Twitter jest używany jako kanał informacyjny. Tworzą własny, nowy język, posługując się swobodnym slangiem, językiem internetowym, a nawet emotikonami.

Łączenie się poprzez wspólne pasje w mniejszych społecznościach jest również cechą pokolenia Z. Uczą się, rozwijają i znajdują wsparcie w tych przestrzeniach i cieszą się z przynależności do ruchu, który jest większy od nich samych. Społeczności napędzają odkrywanie marek, a twórcy mogą w tym pomóc, służąc markom jako kulturalni dyplomaci i zapewniając dostęp do własnych zamkniętych społeczności.

Są z natury przedsiębiorcami i naciągaczami, a prawie dwie trzecie (62%) deklaruje, że założyło lub byłoby otwarte na założenie własnej firmy. Powstanie platform takich jak Shopify oraz wzrost handlu społecznościowego, zakupów na żywo i filmów z możliwością zakupów są częściowo napędzane przez pokolenie Z.

Warto przeczytać!  MARKETING MIX: Pięć rzeczy, które chciałby wiedzieć fotograf brandingowy

Głosują też nie tylko w polityce, ale także w tym, co i jak kupują produkty, jak produkty są wytwarzane, jaki wpływ ma produkcja na klimat oraz które firmy zasługują na ich dolary, a nie tylko greenwashing.

Te bardzo wyraźne zmiany w rasie, pochodzeniu etnicznym i punktach pasji powinny dać każdemu marketerowi zachętę do założenia inkubatora lub uruchomienia programów stażowych z uczestnikami pokolenia Z.

Podczas gdy „Ok boomer” może być czymś lekceważonym lub wyśmiewanym w korporacyjnej sali konferencyjnej, kiedy więcej pokolenia Z zacznie głosować swoimi dolarami, sytuacja się odwróci – i to szybko. I podobnie jak poprzednie pomyłki, osoby z wyżu demograficznego prowadzące te sale posiedzeń zarządu będą gorączkowo próbować nadrobić zaległości, czyli grać w krótką grę w porównaniu do budowania zaufania teraz, grając w długą grę i budując społeczną walutę, która będzie wymagana do gromadzenia ich dolarów. Jeśli pokolenie Z jest przyszłością przywództwa, powinniśmy już teraz dodawać je do naszych sal konferencyjnych.

Wraz z ewolucją gospodarki twórców pracowałem z młodszymi twórcami z pokolenia Z, aby pomóc im nie tylko wykorzystać zakupy na żywo i VOD (wideo na żądanie), ale także jak najlepiej tworzyć treści, które napędzają handel, bez poświęcania autentyczności dla ich bazy konsumentów. Ponadto zatrudniłem członków zespołu Gen Z do kierowania naszymi mediami społecznościowymi i działaniami marketingowymi, aby upewnić się, że właściwie odpowiadamy na ich obawy i potrzeby.

Warto przeczytać!  Rynek złożonych półprzewodników rośnie w CAGR na poziomie 48,4%

Oto kilka wskazówek dotyczących budowania własnej strategii pokolenia Z:

• Rozejrzyj się po swojej firmie i zobacz, czy są grupy przedstawicieli pokolenia Z. Jeśli tak, zacznij opracowywać plan zapraszania ich na spotkania firmowe wyższego szczebla, na których będą mogli otwarcie dzielić się swoimi przemyśleniami na temat marketingu, brandingu, technologii, UX/UI, klienta akwizycje, zrównoważony rozwój, badania i rozwój lub zbudowanie inkubatora lub programu stażowego. Jeśli tu jesteś, jesteś już daleko przed większością.

• Określ, w jaki sposób dodasz wartość do ich życia, a nie tylko jakie produkty będziesz sprzedawać. Dodawanie wartości buduje dwukierunkową rozmowę, która prowadzi do zaufania.

• Oceń swój marketing oczami pokolenia Z. Czy w przekazie jest prawdziwa autentyczność i szczerość? Czy pokazujesz (nie mówisz) o swoich wartościach i celach związanych ze zrównoważonym rozwojem? Z jakich platform społecznościowych korzystasz i czy używasz ich poprawnie?

• Przyjrzyj się uważnie swojemu ogólnemu podejściu marketingowemu i mieszaj. Założę się, że będziesz musiał przemyśleć swoje podejście, aby połączyć się z pokoleniem Z. Jeszcze lepiej, niech najmłodsza grupa rozerwie twoje podejście, pomiesza i wróci z sugestiami.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Hain Celestial, Wendy Davidson, bada budowanie globalnej marki

• Zrozum, że pokolenie Z może być mniej lojalne i mniej skłonne do pozostania przy marce, więc oprzyj się na swoich wartościach jako soczewce do budowania lojalności.

Pokolenie Z żyło już w cyfrowym świecie – reszta z nas została po prostu zmuszona do nadrobienia zaległości. Dziś pokolenie Z postrzega korzystanie z Internetu jako coś więcej niż tylko wygodną opcję; Digital został przetestowany i udowodniony jako najlepszy sposób na wszystko, od kupowania artykułów spożywczych po nawiązywanie nowych znajomości.


Forbes Communications Council to społeczność przeznaczona wyłącznie dla osób zarządzających odnoszącymi sukcesy public relations, zajmującymi się strategią medialną, agencjami kreatywnymi i reklamowymi. Czy kwalifikuję się?



Źródło