Filmy

52-letni sukces filmu Superman całkowicie zmienia obraz katastrofy kasowej Flasha

  • 10 lipca, 2024
  • 6 min read
52-letni sukces filmu Superman całkowicie zmienia obraz katastrofy kasowej Flasha


Streszczenie

  • Flash nie odniósł sukcesu kasowego, zarabiając w 1978 r. jeszcze mniej niż Superman i kosztując Warner Bros. szacunkowo 155 milionów dolarów.
  • Mimo mieszanego przyjęcia, The Flash miał na celu ponowne uruchomienie rozszerzonego uniwersum DC poprzez wprowadzenie Batmana Michaela Keatona i Supergirl Sashy Calle.
  • Sukces Supermana wynikał z jego oryginalności i pozytywnego przyjęcia przez publiczność, co kontrastowało z porażką Flasha i kontrowersyjnymi scenami z jego przeszłości.



Błysk nie zrobił wrażenia, gdy trafił do kin latem 2023 r., co oznacza, że ​​jest jeszcze gorszy od filmu z 1978 r. Nadczłowiek. Po tym, jak cały DC Universe spotkał się z mieszanym przyjęciem, studio początkowo miało wiele planów na temat mocno opóźnionego filmu. Wykorzystanie wielowymiarowej narracji zaczerpniętej z historii komiksowej Temperatura zapłonu,Błysk miał na celu ponowne uruchomienie rozszerzonego uniwersum DC poprzez wprowadzenie Batmana Michaela Keatona i Supergirl Sashy Calle.

Chociaż film okazał się porażką, Błysk można było naprawić bez większego wysiłku. Film spodobał się większej liczbie widzów niż nie, chociaż Błysk był niewątpliwie klapą kasową. Stało się tak z wielu powodów, w tym z powodu prawdziwych problemów prawnych gwiazdy lub zbliżającego się rebootu całego wszechświata. Widzowie zostali nauczeni, aby oglądać filmy z oczekiwaniem, że coś po nich nastąpi, ale wydawało się, że nie będzie żadnych kolejnych filmów Błysk. W porównaniu do wydania z 1978 r. Nadczłowiekporażka filmu staje się jeszcze bardziej szokująca.


Powiązany

Kontrowersyjny multiwersum Flasha – wyjaśnienie postaci DC

Flash opowiada złożoną, wielowątkową historię w DCEU, wprowadzając do trzeciego aktu filmu wiele epizodów z alternatywnych wymiarów historii DC.


Warto przeczytać!  Witaj, Cezarze: jak ponowne uruchomienie „Planety małp” ugruntowało pozycję Andy’ego Serkisa jako króla przechwytywania ruchu

Przychód z filmu Superman w 1978 r. był o 29,2 mln dolarów wyższy niż w przypadku filmu Flash

W 1978 roku, Nadczłowiek był ogromnym hitem kasowym. Kosztując 55 milionów dolarów, film był najdroższym filmem, jaki kiedykolwiek powstał. Uwzględniając inflację, kwota ta wynosi prawie 265 milionów dolarów. Na szczęście dla studia, Nadczłowiek był ogromnym hitem, który zachwycał publiczność przez wiele miesięcy i zarobił łącznie 300,5 mln dolarów, co stanowi 1,1 mld dolarów po uwzględnieniu inflacji w 2024 r.. Oczywiste jest, że widzowie uwierzyli, że człowiek może latać, i tłumnie przychodzili, aby zobaczyć przełomowe efekty specjalne i komiksową akcję traktowaną poważnie.


Andy Muschietti podpisał kontrakt na reżyserię rebootu Batmana w DCU,
Odważny i szczery
krótko przed jego filmem
Błysk
został wydany. Pomimo negatywnej reakcji na
Błysk
nadal jest związany z nadchodzącym filmem DCU.

Odwrotnie, Błysk przeszedł przez przedłużone opóźnienia produkcyjne i problemy, ale ostatecznie został wyprodukowany za cenę 200-220 milionów dolarów przed kosztami marketingowymi. Po wydaniu, film okazał się ogromnym rozczarowaniem, zarabiając tylko 271,3 miliona dolarów podczas całego okresu wyświetlania w kinach. Zarabiając jeszcze mniej pieniędzy bez korekty niż Nadczłowiek nakręcony w 1978 r. stanowi zaskakujący kontrast, który wyraźnie pokazuje, że widzowie nie byli zainteresowani filmem. Błysk była drugą co do wielkości bombą 2023 roku, zaraz za Cudai szacuje się, że przyniosło Warner Bros. stratę w wysokości około 155 milionów dolarów.


Plakat Supermana z 1978 r.

Nadczłowiek

Czy to ptak? Czy to samolot? Superman Richarda Donnera przeniósł Człowieka ze stali DC na duży ekran, sprawiając, że miliony uwierzyły, że człowiek może latać. Christopher Reeves gra Clarka Kenta, alter ego Kal-Ela, słynnego obcego sieroty wysłanego na Ziemię, gdy jego rodzinna planeta zostaje zniszczona. Wychowany w Smallville w stanie Kansas przez Jonathana i Marthę Kent, Clark dorasta i musi pogodzić swoje życie dziennikarza Daily Planet ze swoimi obowiązkami superbohatera, gdy złowrogi geniusz Lex Luthor zagraża zarówno jemu, jak i milionom obywateli USA.

Dlaczego Superman osiągnął lepsze wyniki w kasie biletowej niż Flash

Jest wiele powodów Nadczłowiek wypadł o wiele lepiej niż Błysk. Zrozumienie, czym jest oryginalny i niezwykły projekt Nadczłowiek w 1978 roku w porównaniu do wszechobecności filmów o superbohaterach może częściowo zaświadczyć o jego ogromnym sukcesie. Jednak najprostszym wyjaśnieniem jest to, że widzowie i krytycy po prostu nie lubili Błysk prawie tyle samo. Błysk uzyskał ledwo świeżą ocenę krytyków na poziomie 63% na Rotten Tomatoes, w porównaniu do NadczłowiekWynik 94%. Choć wyniki oglądalności były wyższe, niewystarczająca liczba osób obejrzała film Błysk aby to miało jakiś wpływ.


Można by rzec, Błysk był niezgrabnym filmem, który wywołał pewne kontrowersje dotyczące sposobu, w jaki radził sobie z dziedzictwem. Rodzina Christophera Reeve’a skomentowała dziwne włączenie do filmu cameo Reeve’a CGI jako Supermana, zauważając, że nie wyrazili na to zgody. Inne animowane występy, w tym Nicolas Cage jako Superman, zostały też wciśnięte na siłę w sekwencji, która wyglądała tanio, wywołując mieszane reakcje u widzów i pozostawiając niesmak. W przeciwieństwie, Nadczłowiek został przyjęty bardzo ciepło, niemal bez zastrzeżeń i doczekał się trzech kontynuacji, a Reeve zagrał główną rolę.

Warto przeczytać!  Co Dawid powiedział ostatniemu inżynierowi w Prometeuszu

Powiązany

Nicolas Cage przyznaje, że był zdezorientowany wyglądem Supermana w The Flash: „Wydawało mi się, że to nie jest w porządku”

Nicolas Cage dzieli się swoimi przemyśleniami na temat efektów komputerowych wykorzystanych w jego roli Supermana w filmie Flash, a także swoimi przemyśleniami na temat potencjalnego powrotu.


Błysk był ogromną porażką i mało prawdopodobne jest, aby wątki tego filmu zostały wkrótce w jakiś znaczący sposób podjęte. W pewnym sensie jest to przykre, ponieważ niektóre elementy, w tym ponowne pojawienie się Michaela Keatona w roli Batmana i debiut Sashy Calle w roli Supergirl, były obiecujące i skuteczne. Mimo to, biorąc pod uwagę zbliżające się nowe DCU, właściwym posunięciem wydaje się czerpanie z dziedzictwa i inspiracji z 1978 r. Nadczłowiek zamiast BłyskStudio z pewnością ma nadzieję dotrzeć do szerszej publiczności, gdy ich nowe uniwersum rozpocznie się w 2025 roku.



Źródło