Filmy

6 powodów, dla których tak wiele filmów ma problemy ze sprzedażą biletów w 2024 r

  • 29 maja, 2024
  • 6 min read
6 powodów, dla których tak wiele filmów ma problemy ze sprzedażą biletów w 2024 r


Streszczenie

  • Usługi przesyłania strumieniowego oferują większy wybór w domu, co wpływa na frekwencję w kinie.

  • Widzowie oczekują teraz, że nowe tytuły szybko trafią na platformy VOD.

  • Wysokie budżety podnoszą poprzeczkę sukcesu kasowego, utrudniając filmom osiągnięcie progu rentowności.

EKRAN WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Przez większość lat weekend z okazji Dnia Pamięci to dla kin ogromny moment, ponieważ rozpoczyna sezon kinowy w lecie. Niestety weekend z okazji Dnia Pamięci w 2024 r. był najgorszym losowaniem kasowym od lat – nawet biorąc pod uwagę niezwykle oczekiwany i chwalony przez krytyków film Furiosa: Saga Mad Maxa łeb w łeb z Chrisem Prattem Film o Garfieldzie. Z wyłączeniem roku 2020, który był szczytem pandemii Covid-19, Weekend z okazji Dnia Pamięci w 2024 r. przyniósł najgorsze zyski od trzech dekad. Zamiast z hukiem rozpocząć sezon letnich hitów, świąteczny weekend stał się złowieszczym ostrzeżeniem.

Biorąc pod uwagę spadek sprzedaży biletów i w rekordowym czasie nowo wyemitowane filmy trafiające do serwisów streamingowych i wideo na żądanie (VOD), nie jest zaskakujące, że filmy walczą o sukces w kinach. Dla porównania w 2015 r Mad Max: Na drodze gniewu zarobił aż 45 milionów dolarów w weekend otwarcia inny niż świąteczne, co ostatecznie przełożyło się na imponujący zysk ze sprzedaży biletów na całym świecie w wysokości 380 milionów dolarów. Tymczasem, Furiosa, który został równie dobrze przyjęty, zarobił zaledwie 32 miliony dolarów w ciągu czterech dni składających się na weekend z okazji Dnia Pamięci. Niestety, Kryzys w Hollywood staje się coraz bardziej zjawiskiem normalnym i istnieją ku temu jasne powody.

6 Streaming oznacza większy wybór w domu niż w kinach

Platformy streamingowe i usługi VOD dają widzom więcej do oglądania

Ponieważ miłośnicy filmów płacą coraz wyższe stawki za wiele platform przesyłania strumieniowego – Netflix, Disney+, Max, Apple, Paramount+ i nie tylko – nic dziwnego, że nie są tak naciskani na chodzenie do kin na nowe premiery. Żadna z obecnych usług przesyłania strumieniowego nie jest idealna, ale spośród nich wszystkich oferują duży wybór. Jeśli ktoś już płaci za wiele usług przesyłania strumieniowego, motywacja do wydawania większej ilości pieniędzy na bilet do kina jest mniejsza.

5 Widzowie są uwarunkowani, że nowe premiery kinowe szybko trafią do VOD

The Fall Guy spędził zaledwie kilka tygodni wyłącznie w kinach

Ryana Goslinga i Emilys Blunt Jesienny facet powinien być ogromnym hitem kasowym – hitem kinowym, który utrzyma się w kinie. Jednak film nie trafił nawet do kin na trzy tygodnie, zanim stał się dostępny na platformach wideo na żądanie (VOD). Gdy istnieje duża szansa, że ​​większość filmów trafi na VOD w ciągu miesiąca lub dwóch – i istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawią się na streamerach jeszcze za kilka tygodni – trudno uzasadnić pójście do kin. Chociaż niektóre filmy, które trzeba zobaczyć, jak np lalka Barbie, OppenheimeraI Wydma: część drugasą wyjątkami od tej reguły, większości filmów trudno się przez nie przebić.

4 Pandemia COVID-19 zmieniła nawyki chodzenia do kina

Widzowie przyzwyczaili się do oglądania nowych premier w domu

Chociaż szczyt pandemii Covid-19 nastąpił cztery lata temu, w roku 2024 nadal odczuwamy skutki tego, jak pandemia zmieniła nawyki ludzi związane z chodzeniem do kina. Teatry nie tylko zostały zamknięte, ale także – podobnie jak inne miejsca publiczne – uznano je za niepotrzebne zagrożenie dla zdrowia. Ludzie woleli pozostać w domu, z dala od czynników ryzyka, nawet po ponownym otwarciu kin z zachowaniem zasad zdrowotnych zgodnych z pandemią COVID-19. Pomijając pandemię, która nadal dotyka potencjalnych widzów, a zmianę nawyków innych, nierozsądne jest sądzić, że nastąpi całkowity powrót do normalności.

3 Większe budżety stawiają większe oczekiwania kasowe w przypadku niektórych filmów

Filmom „pewiennym” trudniej jest stać się hitami kinowymi

Chociaż budżety nie odgrywają roli w przypadku każdej premiery filmu, znacznie trudniej jest wypuścić podkładowy hit w 2024 roku. Analizując bomby kasowe, budżety mają ogromne znaczenie. Ogólnie, filmy „pewne”, które „przeznaczono” do oglądania w kinach, zwykle mają budżety przekraczające 200 milionów dolarów. Już samo to znacznie podnosi poprzeczkę rentowności, co oznacza, że ​​coraz mniej filmów może osiągnąć taki poziom sukcesu.

2 Kina są drogie

Od środków transportu po przekąski – wszystko ma swoją cenę

Chociaż koszty różnią się w zależności od lokalizacji, sieci i dnia tygodnia, nie jest tajemnicą, że większość kin jest niezwykle droga. Jeśli średni bilet kosztuje 10–20 dolarów, jest to tylko jeden z czynników. Uczestnicy muszą także uwzględnić koszty transportu oraz ceny przekąsek i napojów, które stają się jeszcze droższe. Chodzenie do kina po prostu nie jest czymś, na co wiele osób ma ochotę raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie, zwłaszcza że średni koszt utrzymania gwałtownie rośnie. Kiedy VOD i streaming oferują jednorazową opłatę, trudno uzasadnić, aby jednostka – nie mówiąc już o rodzinie – wydawała więcej na przeżycie teatralne.

1 Wrażenia kinowe nie zawsze są wspaniałe

Publiczność może stworzyć lub złamać film

Chociaż doświadczenia związane z wyjściem do teatru mogą się znacznie różnić, prawdą jest, że tłum może stworzyć lub zepsuć przeżycie. Czasami pełna wrażeń sala może sprawić, że przeciętny film stanie się ekscytującym przeżyciem. Z drugiej strony widzowie, którzy nie chcą odłożyć telefonów lub zachowują ciszę przez cały czas trwania filmu, mogą zrujnować całe wyjście. Przy tak dużym ryzyku i potencjalnych skargach pozostanie w domu i oglądanie czegoś na Netfliksie może wydawać się o wiele bardziej atrakcyjne.


Źródło

Warto przeczytać!  Zdjęcia z planu Supermana zdają się ujawniać wygląd Clarka Kenta Davida Corensweta