6 pytań z: Lindą Zebian z Muck Rack
![6 pytań z: Lindą Zebian z Muck Rack](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/Linda-Headshot-1-1024x1024-1-e1677858309872-770x470.jpg)
Linda Zebian, starszy dyrektor ds. komunikacji i społeczności w Muck Rack, ustala strategię komunikacji dla przedsiębiorstwa firmy, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, w tym wiadomości, zarządzanie problemami, relacje z mediami, media społecznościowe i komunikację z pracownikami, a także partnerstwa i wydarzenia.
Przełamała tradycyjne schematy, kiedy dołączyła do Muck Rack jako pierwszy dyrektor ds. komunikacji w styczniu 2022 roku.
Spotkaliśmy się z Zebianem, aby poznać jej przemyślenia na temat przyszłości branży komunikacyjnej.
Jaką książkę, podcast lub inne media polecasz innym profesjonalistom w dziedzinie komunikacji?
Zebian: Może nie wydaje się to takie oczywiste, ale uwielbiam Harvard Business Review. Podoba mi się, jak treść jest zakorzeniona w danych i odnosi się do niuansów przywództwa jako roli, która naprawdę sprowadza się do zrozumienia ludzi i umiejętności budowania relacji w celu uzyskania lepszych wyników.
Jako profesjonaliści ds. komunikacji, większość naszej pracy polega na zarządzaniu reputacją marki i ścisłej współpracy z kierownictwem wyższego szczebla, więc opanowanie kwestii, na których najbardziej zależy liderom biznesowym, nie tylko sprawia, że lepiej komunikujesz się z mediami, ale pomaga budować zaufaj i zaoferuj mądre rady wykonawcze.
[RELATED: Join us March 15-17 at Disney World for our Social Media Conference]
Jakie jest twoje ulubione narzędzie, którego regularnie używasz w pracy?
Muck Rack jest w pełni zdalny, więc oczywiście nie mógłbym żyć bez Slacka, ale do burzy mózgów bardzo lubię Miro. Chociaż obecnie nie zajmuję się tak często prezentacją, żyję według ostrzeżeń o zasięgu Muck Rack, aby mieć pewność, że jestem świadomy każdej wzmianki prasowej w czasie rzeczywistym.
Co najbardziej ekscytuje Cię w przyszłości komunikacji?
Wydaje się, że znajdujemy się w punkcie zwrotnym w branży, ponieważ specjaliści ds. komunikacji w końcu otrzymują uznanie, na jakie zasługują, i inwestycje, których potrzebują, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Znaczenie reputacji marki, nieodłączna wartość wypracowanych mediów w marketingu mix oraz pojawiające się technologie PR są pozytywnym dowodem na to, że zmierzamy w kierunku nowej ery tego, co oznacza praca w komunikacji i PR.
Jakie wyzwanie komunikacyjne nie pozwala Ci zasnąć w nocy?
Jesteśmy świadkami kurczenia się niezależnego dziennikarstwa. Widok tak wielu organizacji informacyjnych zmuszonych do cięć budżetowych i zwolnień jest naprawdę przygnębiający w czasach, gdy bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy dziennikarzy na miejscu. Mniejsza liczba dziennikarzy jest szkodliwa dla społeczeństwa jako całości, ale także na poziomie szczegółowym dla specjalistów PR i relacji PR-dziennikarz.
Jakie największe wyzwanie udało Ci się pokonać w swojej karierze?
Mierzenie wpływu public relations na wyniki biznesowe zawsze było i nadal jest moim największym wyzwaniem. W rzeczywistości był to dla mnie główny czynnik motywujący, kiedy w zeszłym roku dołączyłem do Muck Rack jako pierwszy szef ds. komunikacji. Czułem tę pustkę przez całą moją karierę i byłem bardzo podekscytowany, gdy usłyszałem o ich wizji tworzenia narzędzi, których profesjonaliści tacy jak ja potrzebują, aby odnosić sukcesy, jeśli chodzi o mierzenie i raportowanie naszych osiągnięć. Wspaniale było widzieć, jak funkcja komunikacji podnosiła się pod względem naszej wartości na schemacie organizacyjnym w ciągu ostatnich kilku lat i jestem pewien, że stanie się ona jeszcze wyższa, gdy przyjmiemy jeszcze lepsze wskaźniki i analizy.
Jaka jest najlepsza rada, jaką kiedykolwiek dostałeś?
Ogólne: Zawsze bądź jak kamień w życiu. Nigdy nie bądź filarem.
W komunikacji: Zawsze udostępniaj swoje wyniki. I nie bagatelizuj pracy. Na przykład nie mów: „Publikacja XYZ dotyczyła naszej premiery”. Zamiast tego powiedz: „Nasza propozycja dla (lub relacja z) XYZ zaowocowała relacją z naszej premiery”. To mały niuans, który może mieć duże znaczenie, gdy nadejdzie czas, aby pokazać wszystko, co robisz, aby przyczynić się do sukcesu Twojej firmy.
Isis Simpson-Mersha jest producentem konferencyjnym/reporterem Ragana. Podążaj za nią Linkedin.
KOMENTARZ