6 sposobów nagradzania podróży i elitarnego statusu dobrze pasuje do mojego cyfrowego życia nomadów

• 28 lutego, 2023

Większą połowę ostatniej dekady spędziłem podróżując po świecie jako cyfrowy koczownik. W trakcie odkryłem, że punkty, mile i status elity zrobiły na mnie wrażenie bardzo przyjemniejsze, zwłaszcza biorąc pod uwagę, ile czasu spędzam w drodze każdego roku.

Dla pewnego tła: mój mąż i ja sprzedaliśmy lub podarowaliśmy większość naszych rzeczy i wyprowadziliśmy się z naszego mieszkania w Austin w czerwcu 2017 roku. Zaoszczędziliśmy punkty i mile na coś, co, jak zakładaliśmy, mogło być całoroczną podróżą. Ale szybko odkryliśmy, że możemy zarabiać na życie pisząc o punktach, milach i kartach kredytowych podczas podróży.

Prawie sześć lat później nadal żyjemy i pracujemy jako cyfrowi nomadzi. Oto, jak życie cyfrowych nomadów pozwala nam zmaksymalizować nasze nagrody i zdobyć status elity — w tym niektóre tematy, które mogą dotyczyć również podróży krótkoterminowych.

Korzystanie z lotów premiowych w jedną stronę

Klasa biznesowa Delta One. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Większość naszej rodziny — i kamper, którym podróżowaliśmy przez około rok w szczytowym okresie pandemii koronawirusa — mieszka w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych. Wracamy do tego regionu kilka razy w roku, ale zazwyczaj nie rezerwujemy lotów w obie strony. Zamiast tego często rezerwujemy loty premiowe w jedną stronę i loty pozycjonujące, aby zachować elastyczność naszego rozkładu i uniknąć niepotrzebnego cofania się.

Czasami można znaleźć płatne loty w jedną stronę, które kosztują około połowy podróży w obie strony. Jednak niektórzy przewoźnicy — zwłaszcza w przypadku lotów międzynarodowych — pobierają więcej opłat za dwa loty w jedną stronę niż za podróż w obie strony. A płatne bilety są często mniej elastyczne niż loty premiowe.

Na szczęście często można zarezerwować dwa loty-nagrody w jedną stronę za taką samą cenę, jak w przypadku podróży-nagrody w obie strony. Tylko kilka programów lojalnościowych linii lotniczych wymaga nagród za podróż w obie strony lub oferuje zniżki przy rezerwacji nagrody za podróż w obie strony.

Możliwość wymiany punktów i mil na stosunkowo elastyczne loty w jedną stronę za mniej więcej połowę tego, czego potrzebowalibyśmy na podróż w obie strony, zapewnia wielką wartość. Dzięki temu możemy podróżować do różnych miejsc przed powrotem do Stanów Zjednoczonych, korzystać z różnych linii lotniczych i stosunkowo łatwo modyfikować lub anulować nasze dalsze loty, jeśli zmienią się nasze plany.

Powiązane: Jak zarezerwować pierwszy lot-nagrodę za mile lotnicze

Maksymalizacja bezpłatnych noclegów hotelowych

InterContinental Phuket Resort w Tajlandii. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Ponieważ większość nocy spędzamy w hotelach, aw większości miejsc staramy się zatrzymać na co najmniej cztery lub pięć nocy, zyskujemy ogromne korzyści z darmowej czwartej lub piątej nocy, wymieniając punkty w wybranych hotelowych programach lojalnościowych.

Otrzymaliśmy 36 nagród czwartej nocy z IHG od lipca 2017 r., kupując punkty IHG, kiedy możemy to zrobić za 0,5 centa za punkt podczas sprzedaży punktów zakupu. Uzyskanie czwartej lub piątej nocy za darmo i selektywne wybieranie, kiedy zarezerwować płatną stawkę zamiast wymieniać punkty, pozwala nam znacznie przekraczać wyceny TPG.

Warto przeczytać!  Międzynarodowy Dzień Rodziny 2024: 5 wspaniałych miejsc, które warto odwiedzić w Indiach, aby spędzić trochę czasu z rodziną

Zdobywamy również certyfikaty bezpłatnych noclegów w hotelu za pomocą kart kredytowych i pobytów. I jesteśmy w stanie naprawdę zmaksymalizować większość tych certyfikatów, ponieważ odwiedzamy różne miejsca docelowe. Na przykład wielokrotnie wymienialiśmy do 40 000 certyfikatów punktowych na pobyt w hotelu Kimpton De Witt Amsterdam w Holandii.

Odwiedziliśmy również kilka miejsc, głównie po to, aby wymienić darmowe certyfikaty noclegowe. Na przykład w zeszłym roku wymieniliśmy certyfikaty kategorii 1-4 firmy Hyatt na pobyt w Alila Fort Bishangarh w Indiach. W 2021 roku wykorzystaliśmy trzy darmowe certyfikaty Hilton na pobyt w hotelu Conrad Maldives Rangali Island na Malediwach.

Powiązane: 8 rodzajów niedocenianych wykupów hoteli, które zrobiłem lub planuję wkrótce zrobić

Tańsze uzyskanie statusu elity

Park Hyatt Chennai w Indiach. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Nadal używamy niektórych strategii, które wykorzystaliśmy, zanim zostaliśmy cyfrowymi nomadami, aby wyłapać tańsze loty i noclegi oraz zdobyć status elity za mniej. Na przykład nadal uwielbiamy odwiedzać miasta, w których można zarezerwować luksusowe hotele w przystępnych cenach. I lubimy przebywać w obiektach World of Hyatt kategorii 1 za jedyne 3500 punktów za noc.

Ale teraz często podróżujemy również poza sezonem i zatrzymujemy się w mniej odwiedzanych miastach lub poza turystycznym centrum popularnych destynacji. Na przykład zwykle przebywamy poza centrum Londynu, aby złapać niższe stawki. A jeśli chcemy być w określonym regionie, ale nie mamy na myśli konkretnego miejsca docelowego, przeprowadzimy szerokie wyszukiwanie najtańszych hoteli. Oto przykład najtańszych noclegów z nagrodami Marriott w całej Francji w przypadku losowego pięciodniowego pobytu tego lata:

MARRIOTT.COM

I możemy odwiedzić niedrogie destynacje, takie jak Dubaj, Bangkok i (w dni powszednie) Las Vegas. Te miejsca mogą być wspaniałymi miejscami do pracy i zdobywania elitarnych kredytów nocnych w naszych ulubionych hotelowych programach lojalnościowych bez konieczności rozbijania banku lub sięgania zbyt głęboko do naszej skrytki z nagrodami.

Jeśli chodzi o elitarny status linii lotniczych, obaj utrzymujemy status Oneworld Emerald poprzez status elity American Airlines AAdvantage i status Star Alliance Gold poprzez status elity Asiana Airlines.

Zdobywamy te statusy, nie wydając tak dużo pieniędzy, jak zwykle wymagałoby to przeskakiwania na oferty lotów — zwykle u partnerów American Airlines i Asiana, aby wykorzystać wykresy zarobków partnerów obu programów — i jesteśmy bardzo elastyczni w zakresie dat lotów i miejsc docelowych. Ponadto obecnie istnieje wiele sposobów zdobywania punktów lojalnościowych American Airlines niezwiązanych z lotami.

Warto przeczytać!  Główny czynnik rynku wspólnych pojazdów: rosnące podróże i

Powiązane: Status Elite a mile: Jak najlepiej wykorzystać bilety partnerów Oneworld

Punkty, mile i gotówka rozciągają się dalej

Hyatt Regency Kuantan w Malezji. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Podczas wymiany punktów i mil wielu podróżnych jest przywiązanych do określonych miejsc docelowych lub dat. Ta nieelastyczność dat i miejsc docelowych może utrudniać uzyskanie ponadprzeciętnej wartości ze swoich punktów i mil — zwłaszcza jeśli musisz podróżować podczas wakacji szkolnych.

Ale jako cyfrowi nomadzi możemy wybrać, kiedy wymienić punkty i mile oraz kiedy zarezerwować płatny lot lub pobyt. W końcu nie mamy wystarczającej liczby punktów i mil, aby pokryć wszystkie nasze noce i loty, więc musimy zdecydować, kiedy zapłacić gotówką, a kiedy wymienić. Mamy tendencję do uzyskiwania stawek wykupu znacznie wyższych niż wyceny TPG, ponieważ księgujemy stawki odpłatne, gdy otrzymalibyśmy niskie lub umiarkowane stawki wykupu. Ponadto możemy dobrze zarabiać na płatnych lotach i pobytach dzięki naszym elitarnym statusom i kartom podróżnym.

Dodatkowo mamy stosunkowo niewiele miejsc, w których musimy być w określonych terminach. Jasne, zwykle spędzamy Święto Dziękczynienia i ferie zimowe z rodziną w południowo-wschodnich Stanach Zjednoczonych. Mamy kilka spotkań, konferencji lub wesel, w których chcemy uczestniczyć przez większość lat. Ale możemy to wszystko zorganizować z dużym wyprzedzeniem, co często pozwala nam złapać niedrogie loty i hotele.

W przeciwnym razie zwykle pozwalamy, aby oferty lotów i dostępność miejsc, które chcemy odwiedzić (lub produktów, które chcemy wypróbować) dyktowały nasz harmonogram. I zwykle spędzamy więcej czasu w miejscach, w których możemy się zatrzymać i mieszkać niedrogo, takich jak wiele miejsc w Europie Wschodniej i Azji Południowo-Wschodniej. Pobyty w tych miejscach pozwalają nam stosunkowo tanio gromadzić elitarne noclegi i zwiększać liczbę punktów, mil i gotówki.

Powiązane: 9 strategii budżetowych, aby jak najlepiej wykorzystać swoje punkty i mile

Większe wykorzystanie korzyści ze statusu elity

Fort Alila Bishangarh w Indiach. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Ponieważ w większości mieszkamy poza hotelami i przez większość lat przelatujemy ponad 200 000 mil, czerpiemy dużą wartość z naszych elitarnych statusów, ponieważ często korzystamy z przywilejów.

Po stronie hotelu, jako pracownicy zdalni, doceniamy elitarne korzyści, takie jak śniadanie, dostęp do poczekalni, podwyższenie standardu i późne wymeldowanie. W szczególności często rezerwujemy w Marriott Bonvoy lub World of Hyatt pobyt w obiekcie, w którym będziemy uprawnieni do gwarantowanego późnego wymeldowania o godzinie 16:00 ze względu na nasz elitarny status.

A kiedy lecimy, korzystamy z korzyści związanych z bagażem i dostępu do poczekalni, które otrzymujemy jako członkowie Star Alliance Gold i Oneworld Emerald. Znaleźliśmy znaczną wartość w poczekalniach pierwszej klasy Oneworld, w tym w Qantas International First Lounge w Los Angeles i Malaysia Airlines Golden Lounge w Kuala Lumpur w Malezji.

Ogólnie uważamy, że nasze przywileje hotelowe Elite są honorowane i przydatne, zwłaszcza poza Stanami Zjednoczonymi Na przykład, podczas gdy niektóre saloniki dla kadry kierowniczej są nadal zamknięte w obiektach w USA, rzadko spotykamy się z zamykaniem obiektów poza Stanami Zjednoczonymi Podczas gdy podwyższenie standardu pokoju jest niespójne, hotele poza Stany Zjednoczone są bardziej hojne w proaktywnym oferowaniu znaczących ulepszeń.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca do życia w Portugalii według lokalnych ekspertów z branży nieruchomości

Ale często szukamy również pobytów, które pozwolą nam wypróbować pewne korzyści. Na przykład w tym roku zatrzymaliśmy się już w kilku hotelach InterContinental z salonem klubowym, aby wykorzystać roczne członkostwo mojego męża w klubie, które wybrał w styczniu jako nagrodę IHG Milestone Reward. A w 2022 roku zatrzymaliśmy się w The Ritz-Carlton w Bangalore, głównie dlatego, że jest to jeden z najtańszych hoteli Ritz-Carlton, w którym można skorzystać z klubowych certyfikatów podwyższenia standardu.

Powiązane: 8 porad i wskazówek, jak znaleźć świetną ofertę turystyczną

Ciesząc się wyjątkowymi przeżyciami

Restauracja w Mopani Rest Camp w Parku Narodowym Krugera w RPA. KATIE GENTER/PUNKTATOR

Oglądając zachód słońca kilka tygodni temu w Westin Langkawi Resort & Spa w Malezji, opowiadaliśmy, jak wiele niesamowitych doświadczeń mamy podczas podróży jako cyfrowi nomadzi. A kiedy w zeszłym roku robiliśmy sobie przerwę od samodzielnego safari w obozie wypoczynkowym w Parku Narodowym Krugera w RPA, zastanawialiśmy się, ilu naszych towarzyszy podróży prawdopodobnie wybiera się na wycieczki z listą rzeczy do zrobienia.

Jesteśmy niesamowicie wdzięczni, że nasz styl życia cyfrowych nomadów — aw niektórych przypadkach gromadzenie punktów i mil — umożliwił tak wiele niesamowitych doświadczeń. Oczywiście częścią kompromisu jest to, że musimy skupić się na naszej pracy w niektórych niesamowitych miejscach.

Zawężenie naszych doświadczeń do kilku „najlepszych” jest niemożliwe. Ale niektóre najlepsze wspomnienia z pewnością obejmują wiele lotów Qatar Qsuite, które zarezerwowaliśmy z milami American Airlines, spędzenie dwóch niesamowitych nocy w Al Maha w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i nasz niesamowity pobyt w Six Senses Laamu na Malediwach, który był jeszcze lepszy dzięki do naszego członkostwa InterContinental Ambassador i elitarnego statusu IHG.

Powiązane: Czy status elity hotelowej jest już tego wart?

Konkluzja

Z pewnością można żyć i pracować jako cyfrowy koczownik bez wykorzystywania punktów, mil i statusu elity. Ale punkty i mile pozwalają nam podróżować lepiej za mniejsze koszty. A status elitarny odblokowuje przydatne korzyści, takie jak podwyższenie standardu i późne wymeldowanie, a także korzyści oszczędzania pieniędzy, takie jak dostęp do poczekalni i bezpłatne śniadanie.

Większość sposobów nagradzania podróży i statusu elity, które dobrze łączą się z moim życiem cyfrowego nomada, może również odnosić się do podróży krótkoterminowych. Na przykład, jeśli spędzasz mniej czasu w drodze, może być konieczne wybranie jednego statusu hotelu Elite i skupienie się bardziej na metodach niezwiązanych z lotem podczas zdobywania punktów lojalnościowych American Airlines.