Marketing

6 unikalnych strategii generowania natychmiastowych przychodów z e-commerce

  • 8 czerwca, 2023
  • 5 min read
6 unikalnych strategii generowania natychmiastowych przychodów z e-commerce


Opinie wyrażone przez współpracowników Entrepreneur są ich własnymi.

W tym artykule omówimy sześć taktyk, które mogą pomóc w natychmiastowym włożeniu gotówki do kieszeni. Nie są to długoterminowe strategie skalowania firmy, ale raczej szybkie taktyki do zastosowania w celu uzyskania natychmiastowych przychodów. Musisz strategicznie podchodzić do źródeł ruchu, na które zezwalasz w ramach swojej mieszanki marketingowej. Chociaż nikt nie będzie winił niezdarnego przedsiębiorcy za robienie wszystkiego, co konieczne, aby utrzymać przychody na niskim poziomie.

Zwłaszcza w obliczu oczekiwań inwestorów i ciągłych podwyżek stóp procentowych zrozumienie taktyk zapewniających natychmiastowe przychody i przepływy pieniężne może pomóc w przezwyciężeniu trwających „trudnych czasów” w świecie e-commerce.

Oto sześć niekonwencjonalnych taktyk wzrostu zapewniających natychmiastowe przychody z e-commerce:

Powiązane: 3 sposoby, w jakie przedsiębiorcy mogą dostosować swoją strategię e-commerce w celu maksymalnego wzrostu

1. Partnerstwa marek

Twoja marka ma pewne wartościowe aktywa — w tym subskrybentów poczty e-mail, obserwujących w mediach społecznościowych, listy klientów itp. Bardzo opłacalną strategią jest współpraca z podobnie myślącymi przedsiębiorcami, którzy sprzedają Twoje produkty uzupełniające. Na przykład możesz wysłać wiadomość e-mail do części klientów, którzy dzielą się informacjami z ekskluzywną ofertą marki partnerskiej, a oni zrobią to samo z Twoją marką i jej odbiorcami. Celem jest, aby obie strony uzyskały niezły wzrost przychodów, a jeśli obie strony są zadowolone z wyników, można to również powtarzać co miesiąc lub co kwartał.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że rynek usług konsultingowych Business Intelligence (BI) wzrośnie o CAGR +9% do 2030 r. |Essintial Enterprise Solutions, Catapult Systems, Armanino

2. Zadzwoń do swoich klientów

Twoi najbardziej lojalni klienci mogą docenić przyjazne zameldowanie od założyciela ich ulubionej marki. Daje to możliwość podzielenia się spojrzeniem na nadchodzące premiery produktów, poproszenia o ogólną opinię, podzielenia się informacjami o nadchodzących wydarzeniach specjalnych itp. Możesz również wykorzystać ten czas, aby zaoferować klientowi ekskluzywną ofertę. Może to obejmować bezpłatne upominki, próbki produktów, bezpłatne karty upominkowe itp. jako część większego pakietu. Zapewni to wzrost przychodów i może poprawić relacje stałych klientów z Twoją marką.

3. Wirtualne wydarzenia

Organizowanie wirtualnych wydarzeń — takich jak seminaria internetowe, transmisje na żywo w mediach społecznościowych lub wirtualne pokazy mody i prezentacje produktów — może być nieocenioną okazją, aby pomóc potencjalnym klientom złagodzić wszelkie zastrzeżenia, jakie mają wobec zakupu Twojego produktu. Skorzystaj z okazji, aby zaprezentować swoje produkty, nawiązać kontakt z publicznością i zapewnić uczestnikom ekskluzywne oferty. Wirtualne wydarzenia mogą tworzyć poczucie wspólnoty, generować szum i prowadzić do natychmiastowej sprzedaży.

4. Przejęcia detaliczne

Możesz mieć z tym małe kłopoty. Raczej stań przed dużym sklepem z pudełkami, który obsługuje podobną publiczność do Twojej. Każdy klient, który wyjdzie, otrzymuje ulotkę, kupon i ofertę sprzedaży. Jeśli wykonasz odpowiednią pracę, edukując tych potencjalnych klientów na temat swojego produktu lub usługi i masz silne dopasowanie odbiorców do sklepów detalicznych, na których się skupiasz, Twój współczynnik konwersji może być znacznie wyższy w tym kanale. Pomocne może być posiadanie więcej niż jednej osoby rozproszonej po wielu sklepach. Jednak byłaby to bardziej desperacka taktyka „mayday” do zastosowania w sytuacji typu „konieczność zarobienia listy płac”.

Warto przeczytać!  Bądź kreatywny: inspiracje na rok 2023

Powiązane: Jak taktyki FOMO mogą zwiększyć przychody z e-commerce

5. Sieci e-mailowe

Wykorzystywanie posiadanych list e-mailowych do zwiększania przychodów to jedna z taktyk — wykorzystywanie e-maili innych osób może okazać się kolejnym opłacalnym sposobem szybkiego generowania przychodów. Niektóre osoby i organizacje mają dostęp nawet do milionów e-maili — na przykład biuletynów e-mailowych, publikacji treści, właścicieli marek itp. Istnieje również wiele sieci, które pozwalają właścicielom list e-mailowych zarabiać, a markom promować swoje produkty. Możesz pracować z dziesiątkami tych nadawców, bezpośrednio lub przez sieci. Każda z tych relacji działałaby w oparciu o model oparty na wynikach, co oznacza, że ​​płacisz tylko ustaloną z góry opłatę za każdą wygenerowaną sprzedaż.

6. Zamówienia przedpremierowe

Pieniądze z góry bez konieczności wysyłania zapasów na później to całkiem niezły interes. Otrzymujesz tutaj nieoprocentowaną pożyczkę od swoich klientów. Stwórz stronę docelową dla nowego produktu. Pamiętaj, aby dołączyć obszerne informacje o produktach i ofertę przedsprzedaży. Klient płaci za to, że musi dłużej czekać na swój produkt, podczas gdy mógłby potencjalnie kupić alternatywę gdzie indziej — na przykład przyznanie mu rabatu, darmowego upominku lub przedmiotu kolekcjonerskiego może pomóc w zachęceniu klientów. Idealnie byłoby, gdybyś miał wystarczająco dużą grupę lojalnych klientów, na której możesz skupić się na tych ofertach, ponieważ współczynnik konwersji może być znacznie niższy, jeśli zostaniesz skierowany do zimnej publiczności, która nie jest zaznajomiona z Twoją marką.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że wielkość rynku przełączników centrów danych osiągnie 24,6 mld USD do 2031 r., rosnąc przy CAGR na poziomie 5,9%

Zrozumienie dostępnych taktyk może być nieocenione. Jednak pewien poziom przygotowania ma również wartość — planowanie z wyprzedzeniem, budowanie relacji z dostawcami i wstępne testowanie tych kanałów pod kątem ich skuteczności dla Twojej unikalnej marki. Kiedy pojawia się problem, możesz nie mieć tygodni, ale dni na znalezienie rozwiązania. Mniejsze problemy, które mogą się pojawić, prowadzące do opóźnień, mogą być szkodliwe w takich sytuacjach. Musisz upewnić się, że kiedy nieuchronnie nadejdzie czas, będziesz wystarczająco zwinny, aby szybko wykorzystać te możliwości.

Powiązane: 6 sposobów na szybką poprawę współczynnika konwersji i zarabianie większych pieniędzy na e-commerce


Źródło