Fotografia

6 wskazówek dotyczących ustalania cen fotografii

  • 22 kwietnia, 2024
  • 7 min read
6 wskazówek dotyczących ustalania cen fotografii


Jak skutecznie wycenić swoją fotografięJak skutecznie wycenić swoją fotografię

Czy czujesz się zupełnie niepewnie, jeśli chodzi o ustalanie cen? Czy masz formalną strukturę cenową, czy tylko wymyślasz liczby? Czy stale zmieniasz swój cennik?

W takim razie jesteś taki jak ja.

Cóż… w każdym razie ja sprzed kilku lat. To zabawne: możesz być najlepszym fotografem, ale wiedza o tym, co naładować, może okazać się smokiem, którego nie da się zabić. I kiedy nie jesteś całkiem pewien Dlaczego pobierasz tyle, ile pobierasz, trudno jest zachować niezachwiane ceny, zwłaszcza gdy klienci chcą się z Tobą targować do zera.

Poniżej dzielę się moimi najlepszymi wskazówkami dotyczącymi wyceny zdjęć. Pamiętaj, że wiele z tych podejść nie jest oryginalnych – wszystkiego, co musiałem wiedzieć o ustalaniu cen, dowiedziałem się z cennika zdjęć Alicii Caine. (Nie płacą mi za to, żeby ci to mówić. Przysięgam na tę książkę! Zmieniła całe oblicze mojego biznesu.)

Zatem bez zbędnych ceregieli, czas dowiedzieć się, jak skutecznie wycenić swoje usługi fotograficzne, zaczynając od:

1. Uwzględnij ceny na swojej stronie internetowej

To jest proste, ale niezwykle ważne: dodaj ceny do swojej witryny.

Nie muszą to być wszystkie ceny, ale powinieneś przynajmniej opublikować ceny za podstawowe usługi, niezależnie od tego, czy jest to sesja zdjęciowa pary, sesja portretowa zwierzaka czy pełnowymiarowy ślub.

Jest to pierwszy krok w zarządzaniu oczekiwaniami klientów i zapobieganiu temu, aby klient zszokowany naklejką próbował wykręcić się od płacenia Twoich cen. Wystarczy opublikować kilka cen orientacyjnych jako punkt odniesienia. (Oczywiście upewnij się, że ceny, których nie publikujesz, mają logiczny sens w porównaniu z cenami, które publikujesz – w przeciwnym razie ryzykujesz zaskoczeniem i frustracją klientów.)

Warto przeczytać!  Panasonic ogłasza obsługę ProRes RAW i Blackmagic RAW dla S5 IIX

2. Nie czuj się zobowiązany do udzielania rabatów

Jak nauczyła mnie Alicia Caine, Nie muszę robić zniżek dla rodziny i przyjaciółi ty też nie.

Nie oczekuję ich od innych i nie daję ich. Cóż… nie pozwalam, żeby się tego spodziewano. Tego typu rabaty nie zawsze są złe i mogę coś zrzucić z ceny lub dać znajomemu niespodziewany prezent – ​​ale ogólnie nie jestem otwarta na tego typu rzeczy i to jest coś, co lubię Jestem zdecydowany i jasny.

Dlaczego jest to takie ważne? Z mojego doświadczenia wynika, że ​​nie jest dobrze, gdy zaniżam ceny swoich usług. Klient/znajomy/członek rodziny mniej mnie ceni i czuję lekką urazę, że spędziłem cały tydzień na redagowaniu ślubu, który miałem zrobić za darmo. Alicja upoważniła mnie do powiedzenia NIE.

3. Stosuj spójne kalkulacje cenowe

Wycena Twojej fotografiiWycena Twojej fotografii

Nie powinieneś wyceniać swoich usług fotograficznych na podstawie tego, jak się czujesz w dniu, w którym to wszystko opisujesz. Zamiast tego opracuj spójny zestaw obliczeń, których będziesz używać, aby mieć pewność, że ustalanie cen jest zawsze logiczne i uczciwe.

Możesz na przykład określić stawkę godzinową, a następnie oszacować czas poświęcony na każdą usługę i odpowiednio pomnożyć.

Dopóki Twoje obliczenia będą spójne, wszystko będzie ładne i jednolite, a Twoja struktura cenowa będzie miała sens.

Kiedyś wyceniałem swoje wydruki według centymetrów kwadratowych produktu. Wymagało to dużo pracy i odkąd przeczytałam książkę Alicii Caine, korzystam z jej obliczeń cenowych. (Są daleko, daleko łatwiej!)

(Posiadanie spójnych kalkulacji cen nie tylko zwiększa atrakcyjność rynkową dla klientów; daje także dobre wyjaśnienie, jeśli Do spotkać potencjalnego klienta, który próbuje się targować.)

Warto przeczytać!  Najbardziej inwazyjne okazały się aplikacje meta, które udostępniają innym 86% danych

4. Zawsze pobieraj opłaty za swoje usługi (i pobieraj opłaty z góry)

Wycena Twojej fotografiiWycena Twojej fotografii

Kuszące może być pobieranie opłat wyłącznie na podstawie odbitek, fotoksiążek lub plików obrazów kupowanych przez klientów po sesji. Jednak na własnej skórze przekonałem się, że powinieneś zawsze pobierać opłatę za sesję – i powinieneś wymagać od swoich klientów zapłaty z góry podczas dokonywania rezerwacji sesji.

Dlaczego? Po pierwsze, pobierając opłaty z góry, upewniasz się, że klienci mówią poważnie i nie zajmą Ci pół dnia w kalendarzu, a następnie zostawisz Cię w zawieszeniu.

I nie bierz tylko depozytu. Weź całość. Wiele osób, które opuściły depozyt, nie dawało mi spokoju, ale żaden płatnik sesyjny mnie jeszcze nie zawiódł. Zabranie pieniędzy przy rezerwacji (wysyłam im zaadresowaną kopertę lub wyślę im fakturę PayPal) należy do kategorii „wydane pieniądze to zapomniane pieniądze”. Tak więc tydzień później, gdy nadchodzi czas zakupu produktów fotograficznych, nie mają poczucia, że ​​ich konto bankowe właśnie zostało obciążone i mogą swobodnie wydawać pieniądze na zdjęcia.

I oni będzie wydają, ponieważ dokonali już inwestycji finansowej. Nie mówiąc już o inwestycji emocjonalnej i czasowej podczas sesji.

5. Nie oferuj zwrotów pieniędzy

Cokolwiek zrobisz, zawsze wyjaśnij, że wszystko, co klient płaci z góry – niezależnie od tego, czy jest to opłata za depozyt, czy, jak polecam, pełna opłata za sesję opłacona z góry – nie podlega zwrotowi.

Mogą podpisać umowę (dla mnie trochę zbyt formalną) lub potwierdzić otrzymanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem, informując, że rozumieją, że opłata nie podlega zwrotowi.

Warto przeczytać!  Zamierzony ruch kamery i odważne czarno-białe ujęcia — sprawdź naszą najnowszą aktualizację

W przeciwnym razie, nawet jeśli pobierasz opłaty za sesje z góry, w końcu trafisz na osoby, które będą próbowały odzyskać swoje pieniądze po tym, jak zrezygnują z sesji za kaucją.

6. Uwzględnij daty ważności w galeriach klientów

Wycena Twojej fotografiiWycena Twojej fotografii

Po zakończeniu sesji zdjęciowej powinieneś mieć galerię klientów, czyli stronę internetową, na której klienci mogą przeglądać zdjęcia i wybierać te, które najbardziej im się podobają. (Niektóre galerie klientów oferują również możliwość bezpośredniego zamówienia odbitek!)

Jednak samo posiadanie galerii klientów nie wystarczy. Powinieneś zastosować wyraźną datę ważności dla tej galerii. Jeśli tego nie zrobisz, klienci będą chcieli kupić Ale nigdy się tym nie zajmuj. Jednak data ważności, jak każdy inny termin, zachęca ich do zakupu, aby mogli dokonać zakupów w rozsądnym terminie.

(Miałem klientów, którzy miesiącami nie zamawiali! Wystaw galerię na 30 dni i koniecznie to zrób znak wodny wszędzie te frajery. Można zepsuć podgląd znakiem wodnym, co jasno pokazuje, że przesuwanie podglądu jest kradzieżą.)

Wycena Twojej fotografii: ostatnie słowa

Cóż, masz to: moje najlepsze wskazówki dotyczące opracowania struktury cenowej fotografii i zapewnienia, że ​​klienci nie skorzystają z Twoich usług.

Wszystko opiera się na połączeniu niesamowitych porad Alicii Caine dotyczących cen i mojego własnego doświadczenia w świecie rzeczywistym. Ponieważ u mnie działa to świetnie, mam nadzieję, że zadziała również u Ciebie.

Teraz do ciebie:

Jak planujesz wycenić swoją fotografię? Jak obecnie wyceniacie swoje usługi i wydruki? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej!




Źródło