Podróże

7 rzeczy, które doradcy ds. podróży muszą wiedzieć o Europie w 2024 r

  • 27 lutego, 2024
  • 9 min read
7 rzeczy, które doradcy ds. podróży muszą wiedzieć o Europie w 2024 r


Scotta Hartbecka

Europejski świat podróży stale się rozwija, dlatego zawsze dobrze jest zaglądać tu na początku każdego roku, aby sprawdzić, co będzie modne i co będzie nowego w nadchodzącym roku.

W samą porę na rozpoczęcie europejskiego sezonu podróży w 2024 r. przedstawiamy kilka rzeczy, o których powinni wiedzieć wszyscy doradcy ds. podróży sprzedający Europę w miarę upływu roku.

Wieża Eiffla w Paryżu, Francja

Wieża Eiffla w Paryżu, Francja. (Źródło zdjęcia: adisa/Adobe Stock)

Nadal nie ma ETIAS

Wkrótce podróżni z ponad 60 krajów zwolnionych z obowiązku wizowego planujący krótki pobyt w 30 krajach Europy będą potrzebować zezwolenia na podróż znanego jako ETIAS (europejski system informacji o podróży i zezwoleń na podróż). To elektroniczne zwolnienie z wizy, podobne do amerykańskiego systemu ESTA, będzie wymagane przy wjeździe i będzie kosztować około siedmiu euro (8 dolarów).

Ale jeszcze nie teraz.

Zgodnie z pozornie coroczną tradycją pod koniec ubiegłego roku ogłoszono, że wdrożenie ETIAS zostanie przełożone na 2025 r. Nie ma więc powodu się tym martwić w tym roku, ale należy mieć świadomość, że już wkrótce uruchomiony, będzie polem, które należy zaznaczyć w przypadku każdego potencjalnego podróżnika z Europy.

Na szczęście oczekuje się, że proces ten będzie szybki i łatwy.

Mercado de La Boqueria w Barcelonie, Hiszpania

Mercado de La Boqueria w Barcelonie, Hiszpania (zdjęcie: Hans Brunk)

Szczyt sezonu będzie pełen

Jeśli myślałeś, że w zeszłym roku w Europie było trochę tłoczno, poczekaj, aż dostaniesz ładunek lata 2024.

Niedawne badanie UNWTO potwierdziło to, co wszyscy zakładaliśmy: Europa była najpopularniejszym kierunkiem podróży na świecie w 2023 r., przyciągając około 550 milionów gości z zagranicy. Liczba ta stanowiła oszałamiające 56% całkowitej liczby osób podróżujących za granicę na całym świecie.

Więc weź to, dodaj więcej popandemicznego powrotu do normalności (zwłaszcza na rynku Azji Wschodniej i połącz to z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu (26 lipca – 11 sierpnia), Euro (14 czerwca – 14 lipca) w całych Niemczech i fakt, że Taylor Swift (9 maja – 20 sierpnia) spędzi tu całe lato.

Tak, Europa wkrótce wkroczy w erę poważnie zatłoczonego społeczeństwa.

Dodaj do tego nieuniknione letnie fale upałów, a będziesz miał potencjał na gorączkowe czasy.

Warto przeczytać!  Może rozważ rezygnację z podróży do Europy tego lata

Przynajmniej wciąż mamy „sezon na ramiona”, prawda?

Rzym, tłumy

Mamy dopiero kwiecień, a już do Rzymu napływają tłumy turystów. (Zdjęcie: Bruce Parkinson)

Sezon na ramiona dobiega końca

W poprzednich latach odpowiedź na powyższe obawy dotyczące tłumów i wysokich cen była prosta: wysyłajcie je w sezonie barkowym (kwiecień i maj oraz wrzesień i październik).

W tym magicznym okresie „Złotowłosej” pogoda była wyjątkowo przyjemna, szczególnie na południu Europy, a tłumy były mniejsze. Jasne, trzeba było pamiętać o wyjątkach, takich jak Wielkanoc, która przyciągała znaczne tłumy, ale w większości przypadków wszystko przebiegało gładko.

Wtedy tak nie było.

W ostatnich latach coraz więcej doradców ds. podróży i podróżnych zgłasza, że ​​korzyści płynące z tego okna wydają się być mizerne. Zaczęłam się nawet zastanawiać, czy listopad to nowy październik.

Teraz nadal unikniesz największych tłumów, ale nie spodziewaj się, że Europa będzie błogo pusta.

Jednak nie stracono wszelkiej nadziei na uniknięcie największego tłumu, ponieważ pomimo obaw związanych z nadmiernym ruchem turystycznym i skarg na wąskie gardła w najważniejszych atrakcjach, Europa wciąż jest pełna ukrytych perełek i nietypowych atrakcji, obiecujących niespodzianek poza utartymi szlakami turystycznymi.

I to prowadzi mnie do kolejnej rzeczy, którą doradcy ds. podróży powinni wiedzieć o Europie w 2024 r.

Londyn, Anglia

Londyn, Anglia. (Zdjęcie dzięki uprzejmości Emily Krause)

Planowanie nieszablonowe się opłaci

Spójrzmy prawdzie w oczy: klasyczne miejsca i doświadczenia nigdy nie wyjdą z mody. Paryż, Rzym, Londyn, Barcelona, ​​Florencja, Amsterdam i Wenecja – te kultowe miejsca tańczą w snach Twoich klientów i często są miejscami, które pragną odwiedzić od lat.

Naturalnie, należy dokładnie poznać każde miasto. Poznaj hotele, wewnątrz i na zewnątrz. Aby uzyskać rekomendacje dotyczące posiłków, przeszukaj popularne miejsca i przygotuj wybór, przygotowując się do zabezpieczenia rezerwacji. Dla rodzin podróżujących z dziećmi przygotuj listę najważniejszych atrakcji dostosowanych do ich zainteresowań. A dla tych, którzy szukają autentycznych „lokalnych” wrażeń, przygotuj sugestie najlepszych dzielnic do zwiedzania w każdym mieście.

Aby jednak naprawdę oddzielić się od tłumu (i pomóc swoim klientom pokonać tłumy), ważne jest, aby planować z wyprzedzeniem i zawsze rezerwować bilety do głównych atrakcji, jeśli są dostępne. Mówiąc najprościej: jeśli istnieje możliwość wcześniejszego zakupu biletów dla Twoich klientów, zrób to.

Warto przeczytać!  TSA na regionalnym lotnisku Hagerstown instaluje dwie nowe technologie, które zwiększają możliwości kontroli w punktach kontrolnych

Zaproponuj i zaplanuj niecodzienne atrakcje i wyjątkowe doświadczenia, które pozwolą klientom głębiej zagłębić się w istotę tych miast. Niezależnie od tego, czy są to wycieczki kulinarne, dziwaczne zabytki czy ekskluzywne atrakcje z możliwością rezerwacji, oferta czegoś innego Cię wyróżnia.

Ponadto istotne jest bycie na bieżąco z kalendarzami kulturalnymi i najważniejszymi corocznymi wydarzeniami w tych miastach. Wiedza o tym, jak te wydarzenia mogą wpłynąć na dostępność lub poprawić doświadczenia Twoich klientów, pokazuje Twoje zaangażowanie w świadczenie kompleksowych i spersonalizowanych usług i pokaże im inną stronę miasta.

Główny plac miejski, położony w obrębie otoczonego murami historycznego centrum Krakowa, jest największym placem w Europie.  (Zdjęcie: Mimi Kmet)

Główny plac miejski, położony w obrębie otoczonego murami historycznego centrum Krakowa, jest największym placem w Europie. (Zdjęcie: Mimi Kmet)

Zawsze pojawiają się nowe hotspoty

Możesz też wyróżnić się, wysyłając swoich klientów do zupełnie różnych miejsc docelowych, ponieważ Europa jest wypełniona miejscami bulgoczącymi pod powierzchnią, a teraz są one gotowe na czas spędzony na słońcu.

Przykładem jest Europa Środkowa. Kraje takie jak Czechy, Polska, Węgry, Słowacja i Chorwacja oferują bogatą historię, wspaniałe miasta, takie jak Praga, Kraków i Budapeszt, oraz wspaniałe doznania kulinarne – a wszystko to w lepszej cenie. Twoi klienci mogą cieszyć się atrakcjami podobnymi do Europy Zachodniej, ale z nieco mniejszą liczbą tłumów i niższą ceną.

Podróżnicy uwielbiają uczucie natknięcia się na „ukryty klejnot”, a ponieważ region ten jest nieco mniej znany, kryje w sobie niespodzianki.

Ale nawet jeśli podróż Twojego klienta jest pełna klasyki, zamiast typowej wycieczki z Londynu do Paryża, rozważ zaproponowanie tętniących życiem miast, takich jak Brighton czy Bristol w Wielkiej Brytanii, lub może przystanku w Manchesterze na mecz piłki nożnej.

Zamiast standardowego trio Rzym-Florencja-Wenecja we Włoszech, pomiń jedno i zaproponuj zwiedzanie uroczego miasteczka na wzgórzu w Toskanii lub Umbrii, a może super modnego Mediolanu. Te mniej znane miejsca często mogą okazać się główną atrakcją wycieczki.

Zapoznaj się z preferowanymi przez mieszkańców miejscami wakacyjnymi, ponieważ miejsca te często pozostają poza radarem amerykańskich podróżników.

Pamiętaj jednak, że stale pojawiają się nowe, popularne miejsca, często dzięki telewizji, filmom, reputacji w zakresie jedzenia i napojów lub innym strumieniom inspiracji.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca do odwiedzenia w Singapurze dla Hindusów

Być może już trafiają do Ciebie klienci przyjeżdżający do Wielkiej Brytanii, pytający o wizytę we Wrexham (siedzibie Wrexham AFC, której właścicielem jest Ryan Reynolds Rob McElhenney i która wystąpiła w serialu Witamy w mieście Wrexham) odwiedzając dzielnicę Richmond w Londynie, aby wypić piwo w pubie „Ted Lasso’s”.

O tych miejscach jeszcze kilka lat temu nie słyszano, a teraz jest na topie. Cóż, spodziewaj się więcej tam, skąd to przyszło.

Dramat Netfliksa Pewnego dnia stał się hitem tej zimy i oferuje wspaniałe lokalizacje w całym Rzymie, Grecji, Edynburgu i Londynie. Nie daj się zaskoczyć, gdy pojawi się to po raz pierwszy, obejrzyj program i dowiedz się dokładnie, skąd pochodzą Twoi klienci.

Miasta takie jak San Sebastian i Kopenhaga oraz regiony takie jak Piemont we Włoszech odnotowały wzrost reputacji kulinarnej, dzięki czemu zyskały sławę wśród większej rzeszy podróżnych.

Podróżny meldujący się w hotelu za pomocą aplikacji mobilnej.

Podróżny meldujący się w hotelu za pomocą aplikacji mobilnej. (zdjęcie przez andresr / E+)

Bądź gotowy na technologię

Podczas pandemii kody QR i płatności zbliżeniowe wysunęły się na pierwszy plan, ale Ty (i Twoi klienci) musicie wiedzieć, że oni tu zostaną. Przygotuj swoich klientów na niemal bezgotówkowe podróże po Europie Północnej i Skandynawii, gdzie przyjęła się filozofia „bezdotykowy jest królem”.

Protestuj, strajkuj

ZDJĘCIE: Protest, strajk (zdjęcie dzięki uprzejmości Thinkstock)

Europa to nie Disneyland

Chyba, że ​​wysyłasz swoich klientów do Disneylandu w Paryżu, oczywiście. Europa zaskakuje jak tylko może być, ale to nie znaczy, że zawsze jest spełnieniem marzeń. Po prostu przez większość czasu! Tutaj może coś pójść nie tak, a konkretnie, że na kontynencie wciąż trwa akcja protestacyjna (artysta znany wcześniej jako strajki).

W większości przypadków jest to niewielka niedogodność, ale należy o tym pamiętać. Wydarzenia te są zwykle planowane z wyprzedzeniem, więc powinieneś być w stanie przeprowadzić klientów przez trudną sytuację.

Od czasu do czasu Europejczycy bardzo się podniecają tą czy inną sprawą, co oznacza, że ​​podczas podróży Twojego klienta może odbyć się demonstracja. Trudniej je przewidzieć, ale ponieważ mogą mieć miejsce w skupiskach (i prawie zawsze są omawiane w mediach), można przed nimi ostrzegać i doradzać klientom.

Nie mogę wystarczająco podkreślić, jak niewielki wpływ te rzeczy mogą mieć na jedyną w swoim rodzaju podróż, ale warto zauważyć, że pomimo tych wszystkich bajkowych zamków Europa jest żywym, oddychającym miejscem, a czasem wciąż ma kilka bólów rosnących.


Aby otrzymywać najświeższe informacje dotyczące podróży, aktualizacje i oferty, zapisz się na codzienny biuletyn TravelPulse.

Tematy z tego artykułu do przejrzenia


Źródło