Marketing

7 strategii marketingowych dla doradców finansowych

  • 19 grudnia, 2023
  • 10 min read
7 strategii marketingowych dla doradców finansowych


Rozwijanie nowego biznesu to część dnia każdego doradcy finansowego. Niezależnie od tego, czy chcesz dotrzymać kroku innym, którzy odchodzą od Twojej firmy, czy też chcesz zwiększyć swoje zyski. Możesz poprosić swoich klientów o polecenie, ale w najlepszym przypadku jest to niewygodne, a w najgorszym może podważyć wizerunek Twojej firmy jako osoby sukcesu. Jakie są zatem inne taktyki? Jeśli chcesz rozszerzyć swoje działania marketingowe, czas rozważyć nietradycyjne sposoby rozwoju biznesu. Oto siedem nowych sposobów promowania siebie i swojej firmy.

Kluczowe dania na wynos

  • Rozwijanie nowego biznesu powinno być uwzględnione w Twoim harmonogramie każdego dnia.
  • Organizowanie wydarzeń dla klientów jest wyrazem uznania dla obecnych klientów, ale oferuje także swobodną atmosferę do spotkań z potencjalnymi klientami przyprowadzonymi jako goście.
  • Zidentyfikuj „influencerów” swoich klientów, którzy uwielbiają polecać towary i usługi osobiście lub na Yelp lub Google. Zmień przeznaczenie ich pozytywnego nastawienia, aby uzyskać więcej połączeń.
  • Weź udział w zespołach doradców małych firm, aby poszerzyć swoją sieć zawodową i otworzyć drzwi dla nowych poleceń klientów i partnerstw.
  • Wykorzystaj lokalne wydarzenia sieciowe, aby zbudować swoją obecność w społeczności i kontakty zawodowe.

1. Zorganizuj wydarzenie dla klienta

Zamiast prosić swoich obecnych klientów o polecenie i kontaktować się z nimi, dlaczego nie pozwolić, aby polecenia same dotarły do ​​Ciebie? Organizacja wydarzenia dla klientów to świetny sposób, aby okazać uznanie obecnym klientom, zbudować relację, umożliwiając im osobiste poznanie Cię i jednocześnie poznać nowych potencjalnych klientów.

Upewnij się, że Twoi klienci wiedzą, że Twoje wydarzenie jest przyjazne i że mogą przyprowadzić gościa: każdy plus może oznaczać otwarcie nowego konta. O wiele łatwiej jest kontaktować się z potencjalnymi klientami, których już poznałeś, niż być tylko głosem w telefonie podczas zimnej rozmowy. To powiedziawszy, bezpośrednie pozyskiwanie klientów w celu uzyskania rekomendacji zbyt często przynosi odwrotny skutek. Jak pisze Penny Phillips, współzałożycielka i prezes Journey Strategic Wealth, w niedawnym artykule na okładce magazynu Dziennik planowania finansowego . W tym samym czasie, uważa, że ​​najlepszym doradcą jest unikanie bezpośredniego proszenia o rekomendacje. „Uważam, że klientom należy stale przypominać o tym, że prowadzisz biznes i chcesz służyć większej liczbie takich osób jak oni”.

2. Zidentyfikuj lokalnych wpływowych klientów

Istnieją sposoby zwracania się do klientów w celu uzyskania rekomendacji bez ich wyłączania. Phillips sugeruje, że co kwartał powinieneś sporządzać krótką listę „influencerów” w swojej księdze biznesowej. Niekoniecznie są to klienci sfotografowani przy wejściu na ważne lokalne wydarzenia lub znający się na polityce w Twoim regionie. Raczej ci klienci mogli polecić Ci usługi — znasz ten rodzaj: osoba, która uwielbia polecać kogoś, kogo zna, nawet jeśli mimochodem powiedziałaś tylko, że dzisiaj coś ci się w samochodzie wcisnęło lub nie możesz nadążać za chwasty z tyłu. Inni mogą stale publikować posty na Yelp lub w recenzjach Google.

Phillips sugeruje wysłanie do nich e-maila i napisanie: „Zdecydowaliśmy się przyjmować wyłącznie nowe gospodarstwa domowe, które są połączone z wybraną grupą naszych najlepszych, idealnych klientów. Jesteś jednym z nielicznych. Będziesz chciał spersonalizować notatkę — im mniej będzie to wyglądało na to, że wysłałeś ją na listę (nawet jeśli tego nie zrobiłeś), tym lepiej — ale taki sposób poruszania tematu może sprawić, że poczują się ważni lub wybrani kilka.

3. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Docierasz do wielu swoich kontaktów jednocześnie w sieciach społecznościowych, takich jak LinkedIn, za pomocą jednego działania. To znacznie efektywniejszy sposób dzielenia się informacjami i komunikacji z klientami. Chociaż prowadzenie bloga z poradami w Twojej witrynie jest dziś obowiązkowe, nadal możesz się przebić, publikując krótkie filmy zawierające wskazówki na swoim kanale YouTube lub, aby dotrzeć do Zoomerów, na TikToku. Nie muszą być nadprodukowane, ale nie powinny też być niechlujne.

Zajmij się gorącymi tematami planowania finansowego w Twojej okolicy, takimi jak zmiany w kodeksie podatkowym mające wpływ na wielu Twoich klientów lub sposoby planowania kolejnego roku w świetle najnowszych wytycznych Rezerwy Federalnej. Udostępniaj treści informacyjne i aktualizacje rynkowe oraz wyjaśniaj pomysły historiami z Twojej praktyki (bez identyfikowania szczegółów), dając widzom efekt zaangażowania się w Twoje usługi. Najlepiej byłoby, gdybyś mówił na temat, ale unikał kontrowersji – wspomnij, powiedzmy, o obniżkach stawek podatków stanowych, ale nie o swoich poglądach politycznych na ich temat. Kiedy już będziesz mieć ich kilka, wyślij je w formie biuletynu do swojej listy klientów. Angażujące treści mogą przyciągnąć obserwujących, zwiększyć świadomość marki i generować potencjalnych klientów.

Pamiętaj, aby automatycznie dodawać napisy do filmów, udostępniać treści w kanałach społecznościowych i umieszczać hiperłącza do serii filmów w firmowym e-mailu.

4. Dołącz do zespołów doradców małych firm

Jeśli możesz dołączyć do grupy mózgów, powinieneś skorzystać z okazji. Tego typu grupy zwykle istnieją w Internecie i stanowią odpowiednik tradycyjnego klubu książki w zarządzaniu praktyką. Grupa profesjonalistów, których łączy coś wspólnego (np. doradcy finansowi pracujący w branży inwestycyjnej), spotyka się, aby dzielić się najlepszymi praktykami, przeprowadzać burzę mózgów na temat nowych pomysłów, omawiać swoją działalność i szukać sposobów na współpracę. To fantastyczny sposób na poznanie nowych ludzi, mentorowanie nowicjuszy i poznanie nowych sposobów usprawnienia codziennych działań.

Jeśli nie możesz znaleźć grupy mastermindów, dlaczego by jej nie założyć? Rozwiń swoją strategię marketingu cyfrowego i skontaktuj się z innymi doradcami finansowymi na LinkedIn, aby rozpocząć burzę mózgów. Ustal co tydzień czas na spotkania i wybierz temat wymiany pomysłów. Zaletą tych grup internetowych jest to, że możesz nawiązać kontakt ze specjalistami spoza Twojej okolicy.

5. Weź udział w wydarzeniach związanych z siecią lokalną

Jeśli chcesz zwiększyć swoje centra wpływu, jednym z najłatwiejszych sposobów poznania innych specjalistów w Twojej okolicy jest udział w lokalnych wydarzeniach networkingowych. Skontaktuj się ze stowarzyszeniem właścicieli małych firm i lokalną izbą handlową w Twojej okolicy, aby sprawdzić, czy organizują regularne wydarzenia networkingowe dla członków.

Jeśli wolisz nawiązywać kontakty online, możesz wyszukać nazwę swojego miasta na LinkedIn, aby znaleźć lokalne grupy i stowarzyszenia online. Ilekroć zadajesz pytanie, odpowiadasz na pytanie lub publikujesz coś w tych grupach, Twoje imię i stanowisko pojawiają się przed wszystkimi członkami. Jest to oszczędny i czasochłonny sposób na poznanie nowych ludzi, promowanie siebie i swoich umiejętności oraz rozwijanie sieci kontaktów zawodowych.

6. Opracuj warsztaty lub seminaria internetowe dotyczące edukacji finansowej

Możesz organizować sesje edukacyjne na kluczowe tematy finansowe, aby zaprezentować swoją wiedzę. Mogą to być warsztaty stacjonarne lub seminaria internetowe. Takie podejście pozycjonuje Cię jako osobę posiadającą wiedzę w tej dziedzinie i może przyciągnąć klientów, którzy szukają świadomych porad. Oprócz ugruntowania swojego autorytetu wydarzenia te pozwalają na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami i budowanie relacji opartych na zaufaniu i wiedzy specjalistycznej. Webinaria online docierają także do szerszego grona odbiorców, także tych, którzy nie mogą uczestniczyć w wydarzeniach osobiście.

7. Oferuj niszowe usługi finansowe

Ostatni trend w doradztwie finansowym skupił się na niszach, takich jak planowanie emerytalne dla właścicieli małych firm, pokolenia milenialsów, a nawet pilotów linii lotniczych. Nie musisz robić z tego całej swojej praktyki, ale jeśli najbardziej lubisz pracować z określonym typem klienta, dlaczego nie rozszerzyć swojego zasięgu na szerszy segment rynku tego klienta?

Specjalizacja może wyróżnić Cię na zatłoczonym rynku, zwiększyć Twoją wiedzę specjalistyczną w wybranym obszarze i zwiększyć wydajność. Zamiast kierować marketing do wszystkich, możesz teraz poświęcić swój czas i pieniądze na marketing, aby dotrzeć do określonego podrynku. Może to być dobre dla nowicjuszy, którzy mogą wzbudzić zainteresowanie klientów niszą, zanim staną się generalistami, lub dla tych, których klientela jest duża, a ludzie wkrótce odchodzą na emeryturę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Znajdź swoją niszę na rynku doradztwa finansowego.

Jak doradca finansowy zarabia pieniądze?

Doradcy finansowi mogą zarabiać pieniądze na kilka sposobów. Wiele osób pracuje na zasadzie prowizji i otrzymuje zapłatę, gdy sprzedaje inwestycje lub dokonuje transakcji dla swoich klientów. Doradcy finansowi płatni tylko nie zarabiają prowizji. Zamiast tego pobierają opłatę godzinową lub ryczałtową za swoje usługi lub co roku pobierają procent zarządzanych przez siebie aktywów. Coraz więcej doradców stawia na modele oparte na subskrypcji. Takie podejście mogłoby zapewnić stały strumień przychodów i przyciągnąć wielu klientów, którzy są dziś przyzwyczajeni do subskrypcji oprogramowania, aplikacji i wielu innych usług.

Jakie są 4 zasady marketingu?

Cztery zasady marketingu to cztery podstawowe czynniki, które musisz wykorzystać, aby sprzedawać konsumentom. Są to: produkt, cena, miejsce i promocja. Krótko mówiąc, musisz mieć coś do sprzedania, cenę, jaką konsumenci są skłonni zapłacić, miejsce do wyświetlania i sprzedaży produktu odpowiadające rynkowi docelowemu oraz sposób na jego promocję wśród klientów.

Czy są jakieś specjalne zasady, których doradcy finansowi muszą przestrzegać podczas marketingu?

Tak, istnieją zasady Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, które ograniczają sposób, w jaki doradcy mogą się reklamować. Na przykład zarejestrowany doradca inwestycyjny nie może zamieszczać w swoich reklamach hipotetycznych wyników, jeśli nie zastosuje zasad i procedur zapewniających, że hipotetyczne wyniki będą zarówno istotne, jak i prawdopodobne. Doradcy nie mogą również podawać wprowadzających w błąd lub nieprawdziwych informacji ani przedstawiać okresów wykonania w sposób niezrównoważony.

Konkluzja

Skuteczny marketing jest niezbędny, zwłaszcza że nie można oczekiwać, że klienci znajdą Cię tylko dlatego, że masz lokalne biuro, biorąc pod uwagę usługi dostępne w Internecie. Podejmując alternatywne, ale uzupełniające się strategie, takie jak doskonalenie niszowego rynku, wykorzystanie narzędzi marketingu cyfrowego, angażowanie się poprzez edukacyjne seminaria internetowe itd., planiści finansowi mogą być w stanie poprawić swój zasięg i utrzymanie klientów. Ostatecznie najskuteczniejsze działania marketingowe to te, które nie tylko przyciągają klientów, ale także budują trwałe relacje oparte na zaufaniu, wiedzy specjalistycznej i dostarczaniu stałej wartości.


Źródło

Warto przeczytać!  Agital unowocześnia swoje rozwiązanie do modelowania multimediów, wprowadzając