Marketing

7 umiejętności niezbędnych zespołom w 2023 r

  • 23 marca, 2023
  • 8 min read
7 umiejętności niezbędnych zespołom w 2023 r


Dobrze funkcjonujący zespół w 2023 roku wygląda trochę inaczej niż w 2010 roku. W tamtym czasie Malcolm Gladwell „Designs for Working” opowiadał się za otwartymi przestrzeniami biurowymi. Teraz, w 2023 roku, prawie 26% pracowników w USA pracuje zdalnie. Sam. W domu. Cóż — może sam na sam ze swoim ulubionym czworonożnym przyjacielem. Wraz z rozwojem technologii i rosnącymi stawkami pracy z domu, potrzeby Twojego zespołu stale się zmieniają.

Zastanów się nad celami biznesowymi na rok 2023. Czy są nowe rynki, na które chcesz wejść? Czy będziesz wdrażać nowych pracowników? Od zapewnienia bezpieczeństwa sieci po poprawę komunikacji — jest wiele umiejętności, których Twoi pracownicy będą potrzebować w tym roku. Oto siedem umiejętności niezbędnych zespołom w 2023 roku.

1. Bezpieczeństwo danych

Ponieważ hakerzy stają się coraz bardziej wydajni i inteligentni, pracownicy muszą zachować czujność. Wiele firm dostosowało wymagania VPN dla swoich zespołów. Sieci VPN to wirtualne sieci prywatne, które działają jak tunel między twoim komputerem a siecią twojego pracodawcy. Dla firm sieci VPN mogą być korzystne, gdy są używane do udzielania dostępu do aplikacji wewnętrznych pracownikom zdalnym. Korzystanie z narzędzi do uwierzytelniania wieloskładnikowego może stworzyć silne granice wokół danych Twojej firmy.

Niezależnie od tego, jak silne są środki bezpieczeństwa firmy, czasami cyberprzestępcy przedostają się. Szkol swoich pracowników, aby wykrywali próby phishingu i jak je zgłaszać. Naucz ich, aby zwracali szczególną uwagę na brakujące znaki w adresach e-mail lub fałszywych linkach. Zachęcaj do robienia zakupów w bezpiecznych witrynach, zwłaszcza gdy robisz to z firmowego laptopa. Wiedza o tym, jak korzystać z tych środków bezpieczeństwa, może być kluczową umiejętnością dla prywatności Twoich zespołów i bezpieczeństwa Twojej firmy.

2. Równość i integracja

Różnorodność, równość, integracja i dostępność (DEIA) to gorące tematy w miejscu pracy. Jednak badania pokazują, że osoby, które mają poczucie przynależności w pracy, faktycznie osiągają lepsze wyniki. Badanie przeprowadzone przez firmę McKinsey & Company wyjaśnia, że ​​zróżnicowane firmy osiągają o 36% większe zyski niż jednorodne firmy porównawcze. Według Harvard Business Review zróżnicowane zespoły skupiają się na faktach i są bardziej innowacyjne. Nowoczesne miejsca pracy są pełne różnorodności rasowej, religijnej, płciowej i wiekowej.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Oakley i 4P (aktualizacja 2023)

W rzeczywistości w 2023 roku w miejscu pracy jest pięć pokoleń: tradycjonaliści, pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie X, milenialsi i pokolenie Z. Zespoły wielopokoleniowe mogą zapewnić niesamowity wgląd w rynek, jeśli są w stanie skutecznie współpracować. Zespoły nie powinny być po prostu zróżnicowane; powinni mieć umiejętności, które tworzą środowisko równości. Umiejętności miękkie, takie jak empatia, elastyczność myślenia i umiejętność konfrontacji z uprzedzeniami, mogą być wielkimi atutami Twojego zespołu.

3. Komunikacja

W zdalnych miejscach pracy komunikacja może być jedną z najważniejszych umiejętności, jakie mogą posiadać Twoi pracownicy. Zdolność do sprawnego i skutecznego komunikowania się w całym kraju (a czasem na całym świecie) ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy. Zachęcanie do rozmów w miejscu pracy może zapewnić jednostkom poczucie więzi. Niezależnie od tego, czy odbywa się to na czacie, czy na początku spotkania, odrobina więzi zespołowej może poprawić komunikację w Twoich zespołach. Komunikacja może wspierać spójną funkcjonalność jako zespół.

Silne umiejętności komunikacyjne mogą nie tylko wpłynąć na wewnętrzny zespół, ale mogą również wpłynąć na biznes na zewnątrz. Zastanów się, w jaki sposób zespoły obsługi klienta wchodzą w interakcje z klientami. Czy obecnie otrzymują najlepszą obsługę od Twoich pracowników? Jeśli odpowiedź brzmi „nie”, być może mniej chodzi o motywację pracownika, a bardziej o styl komunikacji. Zidentyfikuj obszary, które stwarzają możliwości rozwoju i zaoferuj tym osobom rozwój zawodowy. Zadowoleni klienci mogą prowadzić do stałych konsumentów, którzy są świetni dla biznesu.

4. Odporność

Odporność nie jest często cechą kojarzoną z miejscem pracy. Jednak ta niedoceniana umiejętność może mieć duży wpływ na czyjąś pracę. Odporność jest często kojarzona z satysfakcją z pracy, zaangażowaniem i szczęściem w miejscu pracy. Może też wiązać się z dobrym samopoczuciem i poczuciem własnej wartości. Kiedy pracownicy czują się pewnie w swojej pracy, odbija się to na ich interakcjach ze współpracownikami i klientami.

Warto przeczytać!  „Dziwne zmiany w życiu” podczas przerwy w Little Mix

Odporność była bardzo potrzebna w ciągu ostatnich kilku lat w związku z burzliwymi miejscami pracy i wydarzeniami na świecie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​odporności można się nauczyć. Niezależnie od tego, jak bardzo mamy nadzieję, że odporność jest nauczana w młodym wieku, nie zawsze tak jest. Kierownictwo firmy może nauczyć tej cennej ludzkiej cechy. Mogą istnieć możliwości nauczenia tej umiejętności w miejscu pracy. Dodanie pytań dotyczących odporności w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej może pomóc wpłynąć na kulturę Twojego zespołu.

5. Marketing cyfrowy

Nie, nie każdy musi być influencerem w mediach społecznościowych lub gwiazdą marketingu cyfrowego. Jednak ważne jest posiadanie w zespole kluczowych osób, które są ekspertami w tej dziedzinie. Marketing cyfrowy może pomóc Ci szybko i kreatywnie dotrzeć do docelowych odbiorców. Znający się na technologii marketerzy mogą sprawić, że Twoja firma osiągnie sukces w roku podatkowym. Potrzebujesz marketerów, którzy są na bieżąco z trendami i potrafią myśleć nieszablonowo.

Może ta osoba jest bystrym absolwentem college’u lub starszym milenialsem z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Tak czy inaczej, ważne jest, aby wiedzieli, jak kreatywnie informować o Twojej firmie. Zgodnie z raportem HubSpot dotyczącym strategii i trendów marketingowych na 2023 r., oczekuje się, że marketing influencerów wzrośnie w tym roku. Zważywszy, że 17% firm jest uczestnikami po raz pierwszy, a 89% zwiększa lub utrzymuje swoje zaangażowanie we współpracę z influencerami, pozostawia to niewiele marek poza miksem.

6. Empatia

Empatyczni pracownicy zmieniają sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Miejsca pracy, w których ludzie spędzają tak dużo czasu, stają się coraz bardziej tolerancyjne. Menedżerowie zatrudniający zapewniają większą elastyczność w uczestniczeniu w wizytach lekarskich i szkolnych przedstawieniach dla dzieci. Empatia pozwala pracownikom monitorować siebie i innych pod kątem wypalenia. Zachęca do efektywnej komunikacji. Zapewnia również bezpieczną przestrzeń do rozmów o kwestiach związanych z różnorodnością i integracją.

Empatia jest kluczowym aspektem inteligencji emocjonalnej. Może poprawić umiejętności przywódcze i zarządzanie indywidualnymi relacjami z uczestnikami. Dopuszczenie pełnych współczucia rozmów do miejsca pracy może zapewnić pracownikom poczucie własnej wartości w pracy. Może również zachęcać do autentycznego zaangażowania klientów w rozwiązywanie problemów lub naprawianie sytuacji.

Warto przeczytać!  Czym jest marketing cyfrowy? Najlepsze strategie dla marek

7. Zarządzanie projektami

W 2023 roku wszyscy potrzebują umiejętności zarządzania projektami, a zwłaszcza zarządzania. Niezależnie od tego, czy ktoś jest kierownikiem projektu, czy też rola jest przejęta w ramach obowiązków służbowych, jest to duże zadanie. Osoby te kierują zespołami i nadają kierunek różnym projektom i programom w organizacji. Kierownictwo na wszystkich poziomach powinno być zaznajomione z podstawowymi najlepszymi praktykami zarządzania projektami. W rzeczywistości istnieje wiele platform, które mogą pomóc w nadzorze nad projektami, takimi jak Asana czy ClickUp.

Menedżerowie projektów nie muszą mieć władzy. W rzeczywistości indywidualni współpracownicy często zarządzają własnymi projektami. Z umiejętnościami zarządzania projektami wiąże się szereg innych ważnych cech. Wykorzystanie tej umiejętności może definiować role i poprawiać efektywność. Może zapewnić uporządkowane plany i wyeliminować wszelkie zamieszanie w zespole. Założenie tego kapelusza może zachęcić pracowników do oceny ryzyka. Może nawet pomóc Twoim zespołom skutecznie zarządzać zagrożeniami dla projektu.

Firmy i ich pracownicy są niezwykle różnorodni. Ważne jest, aby oceniając priorytety umiejętności dla Twojej firmy — najpierw wewnętrznie ocenić stan swoich zespołów. Być może Twój dział marketingu przewodzi krajowi pod względem innowacji, ale personel obsługi klienta potrzebuje trochę rozwoju zawodowego. Zacznij od rozmów z kierownictwem średniego szczebla, które zna mocne strony swojego zespołu i możliwości rozwoju.

Następnie stwórz plan działania na rzecz poprawy w 2023 roku. Może to wygląda jak indywidualne plany rozwoju zawodowego. A może cały dział potrzebuje szkolenia w zakresie różnorodności i integracji. Niezależnie od tego, na jakim etapie rozwijasz swoje umiejętności, będziesz wdzięczny za skupienie się na obecnych potrzebach 2023 roku. Życzę silniejszych i odnoszących większe sukcesy zespołów w tym roku!

Źródło obrazu wyróżnionego: zdjęcie: studio cottonbro; Peksel; Dziękuję!

Post 7 umiejętności niezbędnych zespołom w 2023 r. pojawił się jako pierwszy w Kalendarzu.


Źródło