Marketing

7 ważnych lekcji dotyczących reklam w YouTube, których musisz się nauczyć

  • 9 maja, 2023
  • 9 min read
7 ważnych lekcji dotyczących reklam w YouTube, których musisz się nauczyć


Założenie, że to, co działa na jednej platformie, będzie działać na innej, jest częstym błędem marketingu cyfrowego.

Cały czas widzę to w reklamach – ktoś, kto osiąga świetne wyniki z wyszukiwania, zmaga się z social i vice versa.

A potem jest YouTube.

Nie tak naprawdę wyszukiwarka i nie w pełni społeczność, jest to platforma, na której konkurujesz z treściami organicznymi o uwagę i czas.

To samo słowo kluczowe może mieć tuzin różnych celów lub żadnego. A miejsce docelowe reklamy jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Aby opanować YouTube, trzeba dogłębnie zrozumieć wyzwania i pragnienia odbiorców, a także wiedzieć, jak, kiedy i dlaczego korzystają z platformy.

Oto siedem ważnych lekcji na temat reklam w YouTube, których musiałem się nauczyć w trudny – i kosztowny – sposób, więc mam nadzieję, że nie będziesz musiał.

1. YouTube jest nie prawdziwie towarzyskie

Facebook i Instagram rozpieszczały reklamodawców, pozwalając im wyświetlać reklamy, uzyskiwać kliknięcia i sprzedawać. Targetowanie było skuteczne, mocno skracając cykl sprzedaży.

Ale myślę, że jest to spowodowane głównie nastrojem konsumenta na tych platformach.

Nudzisz się, przewijasz i szukasz rozrywki.

Kiedy więc zobaczysz reklamę, która przykuwa Twoją uwagę, prawdopodobnie szybko przejdziesz przez proces płatności. Być może od razu lub w ciągu 24 godzin – zazwyczaj w ciągu siedmiu dni.

Z drugiej strony użytkownicy YouTube są bardziej w trybie Netflix lub naprawy. Oglądasz treści lub uczysz się, jak coś robić.

A dzięki Shorts dostępny jest niekończący się element przewijania, taki jak TikTok. (Ale nawet TikTok nie konwertuje tak dobrze jak Facebook i Instagram.)

Dzięki reklamom w YouTube zasilasz ścieżkę i budujesz świadomość.

Twoje reklamy umieszczają Twoją markę na radarach użytkowników, ale prawdopodobieństwo natychmiastowej konwersji jest znacznie mniejsze. Może to trochę potrwać i wymagać większych budżetów.

Kiedy ludzie myślą o reklamach w YouTube, zwykle myślą o filmach, które pojawiają się przed, w trakcie i po treści.

Istnieją również reklamy tekstowe, które pojawiają się nad stroną wyników wyszukiwania w YouTube i pochodzą z kampanii w sieci wyszukiwania, w których włączono kierowanie na partnerów wyszukiwania, a także z kampanii Discovery i Performance Max. Nie są one tematem tego artykułu, ale ich obecność jest istotna.

W przeciwieństwie do innych płatnych kanałów społecznościowych YouTube umożliwia kierowanie reklam do użytkowników na podstawie tego, czego ostatnio szukali.

Warto przeczytać!  Rozwój rynku gipsu dentystycznego Wielkość 2023 |Heraeus Kulzer, USG, Kerr Dental, Yoshino Gypsum, Whip-Mix, Saint-Gobain Formula, SDMF, Nobilium, ETI Empire Direct, Dentona AG, Gyprock, Georgia-Pacific Gypsum, Saurabh Minechem

Możesz utworzyć odbiorców wokół słów kluczowych, a każdy, kto wyszukuje określone słowo kluczowe, zostanie umieszczony w tej grupie odbiorców.

Jednak nie szukają tego właśnie wtedy. Tak, mogą być zainteresowani, ale nie działają na rynku ani nie szukają aktywnie. Oznacza to, że zamiar wyszukiwania w YouTube jest opóźniony lub nawet wygasł.

To nie mówi nic o ryzyku intencji.

Gdy ktoś szuka [marathon training plan] intencja słowa kluczowego w Google wskazuje, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą potrzebować produktów takich jak buty do biegania, odzież uciskowa, odzież fitness itp.

Zamiast tego to samo zapytanie w YouTube może prowadzić do linku Shorts z informacją, co twórca jadł, przygotowując się do maratonu, lub do konkretnego filmu na podstawie jego tytułu lub treści.

Nie ma sposobu, aby być pewnym intencji. Dlatego sugeruję, abyś postrzegał YouTube jako kanał rozważania zakupu i zwiększania świadomości, a nie jako kanał nastawiony na konwersję.

Innymi słowy, „następny krok” YouTube musi być przekonujący.

3. Nie zaniedbuj strony organicznej

Jestem pozytywnie nastawiony do reklamy cyfrowej, ale uważam, że najlepsze wyniki osiągają marki o silnej obecności organicznej.

Silna, organiczna obecność w YouTube w krótkich i standardowych filmach oznacza, że ​​widzowie znajdą coś dla siebie, jeśli trafią na Twój kanał.

Odpowiadanie na pytania, współpraca z influencerami w Twojej przestrzeni produktowej i umieszczanie w Twoich Shorts treści na wpół promocyjnych może skrócić tę ścieżkę zamiast tylko wyświetlać reklamy i nic więcej.

Wyświetlenia i dane Twojej kampanii reklamowej również wliczają się do ogólnych wskaźników kanału.

To działa razem, a czasami, gdy prowadzisz kampanię reklamową, pomaga zwiększyć wzrost organiczny, ponieważ ludzie oglądają inne Twoje treści.

Subskrybują Twój kanał i udostępniają Twoje filmy, które zasilają algorytm.



4. Zrób wszystko, aby chronić swoją markę

Jednym z największych problemów każdego reklamodawcy w YouTube jest zachowanie integralności marki.

Jak upewnić się, że marki naszych klientów i pracodawców nie pojawiają się w treściach lub kanałach, z którymi nie chcą być kojarzeni?

W ustawieniach możesz wybrać „wrażliwe kategorie” treści do wykluczenia na poziomie kampanii.

W przypadku standardowych kampanii wideo zachęcających do działania możesz zapewnić kierowanie na odbiorców i zainteresowania – wycofano kierowanie na podstawie treści przy użyciu słów kluczowych, tematów i miejsc docelowych.

Wykluczenia treści reklam YouTube

Możesz jednak utworzyć wykluczenia odbiorców dla tych, którzy nie powinni widzieć Twoich reklam, na podstawie kilku kryteriów kwalifikacyjnych.

Na przykład możesz chcieć wykluczyć niedawnych kupujących lub kohortę według wieku lub płci.

5. Nigdy nie ustawiaj i zapomnij

Uważam, że automatyzacja Google jest w dużej mierze korzystna, ale zawsze monitoruję swoje kampanie, więc nic nie jest pozostawione przypadkowi.

Nawet przy idealnym ustawieniu kierowania możesz dotrzeć do osób, które nie są zainteresowane Twoją ofertą. Wszelkie dodatkowe informacje, które mogę podać, ulepszą system.

Agencja PPC Leadocity niedawno przeprowadziła kampanię wideo, w której ominięto niektóre wykluczenia kierowania.

Miało to miejsce tylko w ich kampaniach wideo i tylko przy włączonym kierowaniu zoptymalizowanym.

Nie miało to wpływu na kampanie promujące aplikacje i kampanie w sieci reklamowej, podobnie jak kampanie wideo, w których nie włączono kierowania zoptymalizowanego.

Jedynym sposobem rezygnacji było skontaktowanie się z przedstawicielem Google Ads i umieszczenie na białej liście programu.

To kolejny przykład, w którym Google i reklamodawcy mogą wejść w konflikt. Google dobrze zna swój produkt, ale reklamodawcy wiedzą, czego potrzebują nasze konta i klienci.

Wiem, że po kilku zmianach w kierowaniu wideo i miejscach docelowych wiele osób będzie tęsknić za tymi możliwościami – w tym ja.

Ale to jest to, czym jest. Musimy się dostosować, jeśli chcemy nadal prowadzić dochodowe kampanie.

Moja rada: w razie potrzeby stosuj zbiorcze wykluczenia aplikacji. Wpisz „mobileappcategory::69500” w wykluczeniach miejsc docelowych.

6. Korzystaj z jasnych i użytecznych danych

Nawet jako ktoś, kto nie lubi narzekać na wybory Google, przyznaję, że brak danych w raporcie wyszukiwanych haseł jest ograniczający.

Dlatego naprawdę doceniam poziom szczegółowości analizy kampanii wideo.

Analityka kampanii wideo w YouTube

Zasoby wideo wyświetlane w ramach kampanii Performance Max nie będą zawierały tak wielu szczegółów, ale zwykłe kampanie w YouTube zawierają szczegółowe raporty dotyczące miejsc docelowych, odbiorców, płci i danych demograficznych.

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa i marketing mix Major League Soccer (4P)

Jest bardziej solidny niż wiele innych raportów kampanii i dość szczegółowy. Możesz sprawdzić, z jakiej aplikacji korzystał użytkownik, kiedy kliknął Twoją reklamę oraz jaki film lub kanał oglądał w YouTube.

Korzystaj z tych danych, aby podejmować lepsze decyzje dotyczące kreacji, miejsc docelowych, budżetów i nie tylko.

Podobnie jak wszystkie kanały, YouTube zasługuje na miejsce w Twojej strategii marketingowej, które zawiera więcej szczegółów niż „możemy tu wydawać pieniądze”.

Nie tylko działa najlepiej jako część szerszego miksu, ale rzadko radzi sobie dobrze samodzielnie.

Wyświetlanie reklam w YouTube bez obecności gdziekolwiek indziej prawdopodobnie przyniesie bardzo niewiele.

Nawet duża marka z niewiarygodnie dobrym SEO może zaliczyć te dwa atuty na swoją korzyść.

Jeśli wszystkie inne rzeczy są równe między dwoma produktami, ludzie prawdopodobnie kupią ten, który widzieli w innych miejscach (płatny i organiczny).

Po nasyceniu innych kanałów – wyszukiwania, zakupów, Performance Max, płatnych mediów społecznościowych – prawdopodobnie zaczniesz szukać nowego miejsca na wydanie swojego budżetu.

W przypadku e-commerce zazwyczaj będzie to dotyczyć Twoich najlepszych produktów i bestsellerów.

Opieranie się na czymś na tym etapie oznacza, że ​​wiesz, co chcesz promować w oparciu o to, co sprzedaje się gdzie indziej.

Kiedy YouTube wyrządza więcej szkody niż pożytku

Istnieją dwa scenariusze, w których sklasyfikowałbym reklamy YouTube jako bardziej ryzykowne niż nagrody.

  • Kiedy Twój budżet jest niewielki. Prawdopodobnie lepiej będzie poczekać, aż otrzymasz większą kwotę do pracy. Uzyskasz ograniczone wyniki w YouTube, a inne typy kampanii będą zbyt wąskie, ograniczając się na dwa fronty.
  • Gdy nie masz odpowiedniego typu i jakości kreacji. Pamiętaj, że klient jest w trybie „zabaw mnie” lub „naucz mnie”, więc Twoja reklama musi mieć ten sam wzór przerywania.

To jak hak wideo, na który naciskasz w płatnych mediach społecznościowych, ale jeszcze silniejszy, ponieważ masz trzy sekundy, zanim go pominą.

Często nawet długie filmy mogą dobrze działać – jeśli potrafisz przyciągnąć i utrzymać ich uwagę dobrą historią lub treścią.

Skuteczne przyciągnięcie uwagi odbiorców wymaga wiedzy o tym, co oglądają i co działa.

Dopóki nie wiesz, jak to wygląda, skoncentruj swój budżet na tym, gdzie może to najlepiej wpłynąć na Twoją firmę.

Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora-gościa i niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy personelu są wymienieni tutaj.




Źródło