75% zamówień na warzywa, decyzja o flocie „czysto warzywnej” zapadła po ankiecie, mówi dyrektor generalny Zomato, Deepinder Goyal
Założyciel i dyrektor generalny Zomato, Deepinder Goyal, wyjaśnił w wywiadzie, dlaczego internetowy agregator żywności i platforma dostaw uruchomił swoją bardzo krytykowaną flotę „czysto warzywnych”.
Goyal powiedział, że posunięcie to było podyktowane badaniami rynku, z których większość z 1600 respondentów wyraziła preferencje dotyczące dań wyłącznie wegetariańskich, powołując się na względy duchowe, a nie na kastę czy religię, jak podaje Economic Times.
„Przeprowadziliśmy dużą ankietę wśród osób powyżej 50. roku życia. Zdecydowana większość stwierdziła, że potrzebuje opcji wyłącznie wegetariańskiej i woli restauracje wyłącznie wegetariańskie. To był duży segment klientów… Więc wprowadziliśmy to na rynek. Nie mieliśmy spodziewałem się takiego zamieszania. W ankiecie wzięło udział 1600 osób, a około 72 procent osób stwierdziło, że chciało dostawy zawierające wyłącznie warzywa” – powiedział Goyal.
W zeszłym tygodniu Zomato wzbudziło kontrowersje, ogłaszając wprowadzenie na rynek floty produktów „czystych warzyw” pod ekologiczną marką. Decyzja spotkała się z ostrym sprzeciwem w mediach społecznościowych, z krytyką sięgającą od oskarżeń o kastę po obawy dotyczące prywatności w związku z preferencjami żywieniowymi.
W ciągu jednego dnia Goyal ogłosił, że Zomato wycofuje „zielony branding” dla swojej nowej floty „czyste warzywa” i zmienia nazwę usługi na „tylko warzywa”.
„W Indiach wielu niewegetarian przechodzi na wegetarianizm podczas festiwali lub rytuałów. Tak było zawsze w tym kraju. Jednak jedzenie często ulega upolitycznieniu. Osoby z kręgu naszych przyjaciół, które uczestniczyły w rekolekcjach medytacyjnych, wróciły, twierdząc, że od teraz dalej. To sprawa głęboko duchowa. Nie chcą nikogo skrzywdzić. To zasada niestosowania przemocy, a nie cokolwiek wspólnego z religią czy kastą” – dodał.
Nie przewidywano luzu
Pomimo przeprowadzenia ankiet i przewidywania pewnego oporu, Zomato był zaskoczony skalą negatywnych opinii. Goyal zauważył, że chociaż 80 procent reakcji było pozytywnych, znaczna część była negatywna, co wymagało szybkiej reakcji w celu rozwiania wątpliwości.
„Wykonaliśmy podstawowe prace i ankiety. Spodziewaliśmy się trochę hałasu. Około 80 procent reakcji było pozytywnych, a 20 procent negatywnych. A 20 procent to dużo. Przeżyliśmy takie chwile” – powiedział .
Odnosząc się do spekulacji na temat terminu premiery w kontekście wyborów i festiwali, Goyal odrzucił jakąkolwiek bezpośrednią korelację, twierdząc, że kontrowersje powstałyby niezależnie od czynników zewnętrznych. „Nie sądzę, żeby to wszystko było punktem zapalnym. To by się stało, niezależnie od tego” – powiedział.
Preferencje klienta i względy bezpieczeństwa
Według Goyala około 25 procent klientów Zomato to wegetarianie, a 65 procent wszystkich zamówień to dania wegetariańskie – dzieje się tak dlatego, że nawet niewegetarianie regularnie zamawiają dania wegetariańskie.
Dodał, że wycofywanie nastąpiło ze względu na obawy o bezpieczeństwo pasażerów po tym, jak niektórzy klienci wyrazili zastrzeżenia dotyczące dostaw żywności niewegetariańskiej, która potencjalnie zagrażała bezpieczeństwu pasażerów w niektórych obszarach.
Tymczasem w odniesieniu do rozszerzenia floty wegetariańskiej na Blinkit, inną platformę należącą do Zomato, Goyal stwierdził, że decyzje dotyczące Blinkit zależą od jej kierownictwa (Albinder Dhindsa), wskazując na taką możliwość na podstawie zaobserwowanych wyników.
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!
Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.
Mniej więcej
Opublikowano: 27 marca 2024, 12:46 czasu wschodniego